Mikä kännykkä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 55DSL
  • Aloitettu Aloitettu
Järkyttävän pitkä tredi, en jaksa ruveta kaikkea lukemaan: täällä on ollut Nokian peruskännykkä kohta jo 4 vuotta ja ajattelin minäkin hankkia tuollaisen mukavan kamerakännykän. Sanokaapas mikä olisi edullinen ja hyvä valinta? Meinaan kun digikameraan ei budjetti riitä sitten millään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
pystyykö kamerakännystä siirtämään videoclipit koneelle helposti? sony ericsson k-500i kyseessä?

pori1980 sanoi:
pystyykö kamerakännystä siirtämään videoclipit koneelle helposti? sony ericsson k-500i kyseessä?

Helpompaa kuin nukkuminen. Sopiva usb-piuha väliin ja softat koneeseen ja eikun siirtelemään

Turha aloittaa uuttaa threadia, joten kysytään tässä. Budjetti on noin 350e luokkaa (50e suuntaan tai toiseen). Vähintään megapikselin kamera ja videoleikkeiden tallennus olisi oltava. Helppokäyttöisyys suuri plussa. Radio tai mp3-soitin ei ole oleellinen asia.

Olen ajatellut joko Sony Ericsson w550i:tä tai k7501:tä. Olisiko kenelläkään kokemusta näistä tai muita suositeltavia malleja?

protsku sanoi:
Järkyttävän pitkä tredi, en jaksa ruveta kaikkea lukemaan: täällä on ollut Nokian peruskännykkä kohta jo 4 vuotta ja ajattelin minäkin hankkia tuollaisen mukavan kamerakännykän. Sanokaapas mikä olisi edullinen ja hyvä valinta? Meinaan kun digikameraan ei budjetti riitä sitten millään.
Ei oikein pysty suosittelemaan muita kuin 6230i Nokialaisista, tosin 6630 ei ole hinnaltaan kaukana. Halvemmissa laitteissa ne kamerat ei sitten ole mistään kotoisin. Tulevista malleista 6125 olis vielä parempi ja tod näk halvempi.

w800i näyttäisi erittäin lupaavalta (mm. 512mb muistikortti), pitää harkita.

Onko kenelläkään kokemuksia Samsungin SGH-D500E puhelimesta? Ovh 325e, mutta saisin tutun kautta melko reippaalla alennuksella vähän käytetyn. Riittääkö 96mb:n muisti mihinkään ja onko tuohon saatavilla mitään muistikortteja? W800i:ssä on vain 34mb, mutta siihen sisältyy tuo muistikortti.

edit: Btw D. Yates, vastasit melkein vuoden vanhaan viestiin :)

thymorg sanoi:
w800i näyttäisi erittäin lupaavalta (mm. 512mb muistikortti), pitää harkita.

Onko kenelläkään kokemuksia Samsungin SGH-D500E puhelimesta? Ovh 325e, mutta saisin tutun kautta melko reippaalla alennuksella vähän käytetyn. Riittääkö 96mb:n muisti mihinkään ja onko tuohon saatavilla mitään muistikortteja? W800i:ssä on vain 34mb, mutta siihen sisältyy tuo muistikortti.

edit: Btw D. Yates, vastasit melkein vuoden vanhaan viestiin :)

Sekä D500E että W800i:n omistaneena suosittelen ehdottomasti SE W800i:tä. 96mb riittää jos et kuvia niin paljon tallentele, ja varsinkaan jos et aio käyttää puhelinta minkäänlaisena mp3 soittimena. D500E malliin ei saa erillistä muistikorttia ja se on pitkä miinus. Se vaan aina hymyilyttää kun puhelinta mainostetaan mp3 puhelimena ilman muistikorttia, ei hyvä.

Eli summa summarum hyviä puhelimia molemmat mutta kyllä W800i hakkaa Samsungin joka osa-alueella.

Olisko kellään antaa mitään hyvää suositusta jostain Nokiasta? Tää Siemens on nyt kahdesti ollut huollossa kun sammuilee jatkuvasti ja taas alkanu sammuilemaan (ehtihän se pari päivää toimia!).
Vaatimukset (EI EHDOTTOMIA, voi joustaa jostain):

-Nokia
-mielellään alle 300 €
-ei simpukka
-kamera mukana
-hyvännäkönen ;)
-hyvä puhelin?

Habankorppu sanoi:
Olisko kellään antaa mitään hyvää suositusta jostain Nokiasta? Tää Siemens on nyt kahdesti ollut huollossa kun sammuilee jatkuvasti ja taas alkanu sammuilemaan (ehtihän se pari päivää toimia!).

-Nokia
-mielellään alle 300 €
-ei simpukka
-kamera mukana
-hyvännäkönen ;)
-hyvä puhelin?

Ensin lähtisin miettimään tarviiko olla series 40 vai 60 puhelin? Jos et tarvii symbian alustalle tehtyä puhelinta niin tuohon hintaan aika vahva vaihtoehto olisi 6230i. Ei mikään uusin malli enää mutta hyvä luuri mun mielestä, ja sun ominasuudet täytyy:

-Hinta netistä muutaman euron yli 300€
-Ei simpukka
-Megapikseli kamera
-Makuasioita, mutta mun mielestä tyylikäs, ei halvan näköinen, vähän ns. bisnesluurin tyyliä
-Itsekin hyväksi havainnu tämän mallin, siksi voin suositella.

Jos taas haluaa monipuolisemman luurin, ja haluaa siihen latailla erilaisia softia ym niin tohon hintaan mahtuisi: 6670, 3230 ainakin. Nämä on lähes sama luuri eri kuorilla.

Mutta jos ei ole tarkoitus siihen mitään kivoja/turhia ohjelmia latailla jne niin suosittelen ehdottomasti 6230i:tä.

Joku pakkomielle mulla vastailla näihin matkapuhelin asioihin, sen verran kai harrastus/pakkomielle nää luurit ollu. :rolleyes:

Edit. Jaahas, just huomasin että palstalla myynnissä tuollanen 6230i isolla muistikortilla. Ja tää ei sit ollu maksettu mainos/kehu.. :)

Ittellä kännyt hajos ja tekniikka vikoja löyty nokiasta siemensista ja eericssonilta, Olin kyllästänyt ja ostin 5100 käytettynä 50e
Se puhelin on suuniteltu kestämään ei ole mennyt rikki ja on kestänyt mulla kauemmin kuin mikään muu puhelin. Ei tekniikka vikoja ja akku kestää.

Digikameran 5pixelin hp:een 90e ite ostin semmosen aika jees paitsi kuluttaa patterit nopeaa.

En o nyt hetkeen katellu noita uusia puhelimia, mites noi kamerat niissä eli alkaako olee hinta/laatu - suhde kunnossa? toi oma vga on kyl aivan turha.

ile123 sanoi:
En o nyt hetkeen katellu noita uusia puhelimia, mites noi kamerat niissä eli alkaako olee hinta/laatu - suhde kunnossa? toi oma vga on kyl aivan turha.

Hinta/laatu suhde tuskin on kunnossa, mutta laatu on kyllä parantunu. Eli kyllä noilla nykyisillä 2 Mpix kamerapuhelimilla jo jonkunlaisia kuvia saa, verrattuna esim VGA tasoon. Muttei tietenkään voi mitenkään verrata oikeaan kameraan..

Netistä löytyy joka puhelinmallilla otettuja kuvia aika paljon niin pääsee vertailemaan jos kiinnostaa..

Habankorppu sanoi:

-Nokia
-mielellään alle 300 €
-ei simpukka
-kamera mukana
-hyvännäkönen ;)
-hyvä puhelin?

Katos toi mun myynti-ilmoitus. Luuri on uudenveroinen, ei mitään naarmua tai vastaavaa. Tarvin vain vähän erilaisen, siksi myyn. Takuutahan on vaikka ja kuin.

Tosiaan toi iso muistikortti niin käy mp3 soittimesta ja kuvia/videota mahtuu reilusti (myös alkup. kortti löytyy, 32mb). Sekä bluetooth löytyy joten esim hf onnistuu kätevästi langattomana, tai tiedon siirto koneelle. Tosin koneelle on kätevin siirtää jos koneessa sattuu olemaan kortinlukija johon muistikortin voi suoraan laittaa.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=43661

Mailaa jos kiinnostaa niin katsotaan pakkishinta, ei se tosta älyttömiä tipu mutta jotain pientä ehkä.

Mietin tässä hankkisinko Nokia 6230i vai 6101. Olen ihan peruskäyttäjä, eli tuskinpa asentelen mitään ohjelmia puhelimeen tai käytä sen kummemmin erityisominaisuuksia, paitsi nettiä tykkään silloin tällöin selata. Kumpaa suosittelisitte? Kuvia luultavasti ottaisin (ei ole ennen ollut kamerakännykkää, joten en tiedä, kuinka innokas olen kuvaamaan..). Kiitos, jos joku viitsisi vähän vinkkiä antaa kumpaan suuntaan kallistua :)

Säde sanoi:
Mietin tässä hankkisinko Nokia 6230i vai 6101. Olen ihan peruskäyttäjä, eli tuskinpa asentelen mitään ohjelmia puhelimeen tai käytä sen kummemmin erityisominaisuuksia, paitsi nettiä tykkään silloin tällöin selata. Kumpaa suosittelisitte? Kuvia luultavasti ottaisin (ei ole ennen ollut kamerakännykkää, joten en tiedä, kuinka innokas olen kuvaamaan..). Kiitos, jos joku viitsisi vähän vinkkiä antaa kumpaan suuntaan kallistua :)

6230i on tosi hyvä, suht perus puhelin. Ja siinä on parempi kamerakin kun 6101. Eli jos ei välttämättä tarvi läppäpuhelin olla niin mun valinta olisi ehdottomasti 6230i

Löytyykö keneltäkään puhelinta Samsung d820, kaipaisin tietoa et miten toiminut ja onko ollut mitään suurempia ongelmia? Itse mietiskellyt jos tuon kävisi hakemassa uudeksi puhelimeksi, mutta olisi hyvä kuulla mitä porukka tosiaan mieltä jos kyseinen luuri löytyy.

9300i.. ensimmäinen commarini ja tyytyväinen olen ollut!! suosittelen lämpimästi! :)

Ei löydy multa.

HifiLehti 6-7/2006 numerossa oli puhelimia testissä, Samsung d820 jäi viimeiseksi.

Plussia testissä:
-Kirkas ja selkeä näyttö
-Sutjakka koko
-Kelvollinen videotoisto

Miinuksia testissä:
-Erittäin huono akkukesto
-Ankea äänentoisto
-Epäergonominen käyttöliittymä
-Välttävä kamera

Latest posts

Suositut

Back