Mikä juoma paras palautumiseen juoksemisesta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZeiZei
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
niin, eli mitä palautusjuomaa mun tyttöystävän kannattaisi ottaa, kun sill on ensiksi 800 m juoksukilpailu ja neljän tunnin päästä siitä 3000 m kävely. Eli mikä olisi hyvä juoma niitten väliin, jotta energia palaisi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
käviskö vaikka ihan perus Malto?

Originally posted by ZeiZei
en kysynyt tota, koska tiedän sen jo siis mikä PALAUTUSJUOMA olis hyvä???:mad2:

ööö, et kysynyt, koska tiedät jo mikä olis hyvä :confused: :confused: mitä siis yrität kysyä?

Jos nyt kuitenkin kysyit että minkä merkkinen juoma olisi hyvä palautukseen, niin Vitargo vois olla just se mitä tarvitset

Ilmesesti tarkotetaan jotain valmista palautusjuomavalmistetta. Mutta siis ihan normaali maltojauhe (hiilihydraattia) sekottaa veteen ja ryystellä sitä paljon niin palauttaa aika hyvin. Sitten on tietysti tällaisia pienempiä ainesosia jotka edesauttavat palautumista... oisko kunnon paukku glutamiinia mitään tohon juomaan, mitä tuumaatte?

No entäs joku perus Hartsport tms.? Niitähän saa marketista pussissa jauhona, senkun sekottaa sopivaan määrään vettä. Niitä joskus muutamia vuosia join joitakin, kun hieman pidemmillä juoksulenkeillä kohentelin kestävyyttä. Auttoivat palautumista hieman. Banaanejakin voisi popsia pari, mieluummin vähän kypsemmän puoleisia.

Onhan tuossa neljä tuntia kumminkin väliä, ja toi 3000m on _kävelyä_, joten kai tuohon kerkiää kohtuullisesti palautua, vaikka ei tekisi muuta kuin söisi normaalisti esim. puuroa ja huilaisi -> kevyet venyttelyt, päiväunet yms.

Palautumiseines

Tohon on paras Coca-Cola ja kinkkusämpylä sekä banaani. Onhan tossa hyvin aikaa syödä jotain. Palautumisjuomaa kannattaa testata ennen varsinaista koitosta, sillä pelkkä palautusjuoman nauttiminen juoksun jälkeen voi saada pakin sekaisin.

Love,

S

Mun mielestä aika kinkkinen tilanne. Itellä tulis ison hiilaripaukun jälkeen vaan uni silmään eikä 3000m kävely maittais enää. Jokatapauksessa 3000m kävely ei vaadi mitään valtavia glykogeenivarastoja ja aiempien päivien hiilaritankkaus riittää varmaankin mainiosti. Eikö ton pitusessa kävelylenkissä mahda ratkaista tekniikka? No sillon ois hyvä varmaan olla pirteällä mielellä eli vois ehkä kokeilla jotain emästankkausta ennen sitä juoksua ja jotai tollasia juttuja. Tietenkään tää ei nyt taas vastaa kysymykseen. Sanotaan vaikka et Gainomax.

Edit: Oon kuullu Vitargosta kehuja. Kannattaa testata ennen itse kisoja miten vaikuttaa suorituskykyyn jos ottaa annoksen ennen molempia 'eventtejä' (en muistanu suomenkielistä sanaa)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom