mikä avuksi sairasteluun?

Moi
En löytänyt aiemmista jutuista kovin suoraa vastausta.
Nyt on syksystä lähtien ollut kaikenlaista pientä nuhaa, köhää ja kuumeilua, joka on haitannut treenaamista. Tähän asti olen ollut aina suht terveenä.
Niin nyt kysyisin teiltä muilta onko mitään konsteja terveenä pysymiseen? Jotta sais treenattua 110% tarmolla :rock:

Kohtuu hyvin on auttanut suuret annokset c-vitamiinia kun flunssan oireita alkaa olemaan. Esimerkiksi jos aamulla tuntuu että flunssaa alkaa puskemaan niin päivä rauhallisesti ja kaksi grammaa Ceetä 500mg:n annoksina päivän mittaan niin ei seuraavana aamuna enää oireita (ainakaan mulla) yleensä ole...

Juups pitää varmaan lisätä sit ennestään tuota C-vitskun käyttöä. Nyt oon syönyt 500mg. Ja oon huomannut, että jos ton unohtaa kahtena päivänä ottaa peräkkäin niin iskee nuha aika nopeesti.

Vitamiinit yleensäkin pitää olla kunnossa, ei vain tuo c.

Lisäksi kiinnostaa että syötkö yleensäkin riittävän paljon ja monipuolisesti ja sisältääkö treeniohjelmasi myös kevyempiä viikkoja ja riittävästi lepopäiviä?

Kyllä mielestäni syön ihan riittävästi. Tähän asti olen pysynyt terveenä. Treenaan 4-jakoisella ja viikossa on 3 salitonta päivää, joista 1 täysin lepopäivä ja 2 kevyttä. Syön päivässä 5-7 kertaa ja kasviksia ja vihanneksiakin kuuluu ruokavaliooni.

Tänä syksynä tuntuu olevan normaalia enemmän tälläistä tosi pitkäkestoista pikkunuhaa ja köhää. Eipä noihin paljon tunnu auttavan muu kuin aika vaikka kuinka olisi yrittäisi ties millä konsteillä saada itsensä terveeksi. Parasta on kun malttaa mielen eikä mene puolikuntoisena salille rasittamaan itseänsä.

Itsekään en ole melkein kahteen kuukauteen käynyt kuin kerran salilla ja muutaman kerran ninjatreeneissä. Huomenna olisi tarkoitus aloittaa treenaaminen pikkuhiljaa.

Kuulin että kurlaus vähentää 30% flunssaa. Eli joka 3 kerta ei sairastuisi. Nyt oon elokuusta lähtien kurlannut aamuin illoin suuvedellä. Pari kertaa kurkkukipu lähteny sillä. Eikä flunssaa vielä oo ollu. "pitkä aikainen kokemus"

Valkosipuli kapselit, c-vitamini ja glutamiini tietenkin myös kehässä.

Ite oon ottanut MultiTabsin suunnilleen joka aamu, mutta silti tuntuu olevan koko ajan sairaana(pikkuflunssaa). En juo enkä polta ja kunnolla ollu vaatteita ulkona aina ettei pitäis paleltumisestakaan johtua. Missä vika? Onko noissa multitabseissa sitte liian pieni määrä vitamiineja jos ruoastakaan ei kovin paljoa saa?

Sun kannattais varmaa syödä ton multitabsin lisäksi erikseen c-vitamiini pillereitä. Siinä sun purkissa varmaan lukee kuinka paljon se sisältää c-vitamiinia päivän tarpeesta. itse otan monivitamiini lisäks c-vitaminiinia poretabletteja joissa lukee 300% päivän tarpeesta. Joskus vedän niitä parikin jos tuntuu kurkussa kipua tai muuta sen tyyppistä.

On mulla noita c-vitamiini poretabletteja, mutta ku niitä on vaan joku 20 yhessä purkissa ja maksaaki vissiin jotain 3-4e/purkki, niin ei niitä oikein viitsi joka päivä vetää.

On mulla noita c-vitamiini poretabletteja, mutta ku niitä on vaan joku 20 yhessä purkissa ja maksaaki vissiin jotain 3-4e/purkki, niin ei niitä oikein viitsi joka päivä vetää.
Mä kävin eräässä saksalaisessa halpahallissa, ni siellä normaali hinta 0,99€ purkki. Purkissa myös 20 tablettia. ja onhan noita suomalaisiakin halpahalleja joissa oon 2€ poretabuilla hintaa. Ei muuta ku kauppoja koluamaan.

Osta tavallisia nieltäviä tabuja. Apteekista saa 200 tabletin purkin c-vitamiinia muistaakseni noin kuudella eurolla. Ja vitamiinia on 500mg yhdessä tabussa...

Mulla on ollu pienestä pitäen aina sellanen pieni nuha päällä, eli joutuu nenäliinoja aina kanniskelemaan mukana. Eipä tuo treenausta tai mitään sen kummemmin haittaa, välillä vaan vituttaa niistellä joka paikassa. Voishan tuon hoitaa pois, mutta se vaatisi tod.näk. hirveen lekurirundin enkä siihen enää ainakaan vielä jaksa ryhtyä.

Että jaksamisia vaan muillekin nuhanenille! :D

c-vitamiinin tehokkuudesta ei ole mitään lääketieteellisiä tutkimuksia tehty, sen sairauksia alentavaan vaikutukseen. Suomalaiset syövät varmaan eniten c- vitaa pohjoismaista ja kumminkin nämä flunssa aallot iskeytyvät melko terhakkaina altistaen monet petikuntoon.

Paras tapa suojautua näiltä on varmasti juuri ilmi tulleetkin riittävä ravinto, lepo ja lisäksi vielä lämpimästi pukeutuminen. Sekä flunssa aaltojen iskiessä, käsien pesu usein. Myöskin tapaurheiluna tavattu nenän kaivelukin latistaa kaikenmaailman flunssille, eli ei viedä niitä pöpöjä sinne nenäonkaloihin vaikka se knöllien kaivelu onkin niin siistiksi todettua.

Käsien ahkera pesu ja julkisten kulkuvälineiden välttely. Jos on perheessä, johon kuuluu kouluikäisiä lapsia niin sitten ei voi flunssia välttää kyllä oikein millään. Kyllä ne sieltä koulusta aina kotiin kulkeutuvat.

Eka postaus!!!

Mulla oli kans ongelmia tuon nuhan ja flunssan kanssa, mutta sitten luin K.P. Ouraman Mega Dutyn. :worship:
Siellä sanottiin, että kovat äijät pistää salille kunnolla vaatetta päälle.
Tuumasin, että jos kerran kovat äijät, niin miksen minäkin ja siitä lähtien en ole ilmastoiduilla saleilla hillunut missään hihattomassa paidassa, vaan paksussa pitkähihaisessa.
Nyt on kovaa treeniä takana useampi kuukausi, eikä vielä ole ollut flunssasta tietoakaan. Ennen flunssa oli vähintää kerran kuussa.
C-vitskua ja omega-3:sta syön myös reilusti.

Nim. Krooninen nenänkaivaja.

Eipä ole kukaan sinkkiä maininnut. Vastuskykyä ehostava aine tuo sinkki, suosittelen lämpimästi. Varsinkin, jos ja kun punttaat, niin sinkinkin tarve kasvaa.

Sinkkiä siis.

-SF

Back
Ylös Bottom