Pistetään nyt ensiksi se, että lähes tälläinen kunto olisi tavoitteena: http://absworkouthelp.files.wordpress.com/2008/07/sixpack21.jpg
Treeni: 3x viikossa MA,KE,PE
1.päivä
penkki 3x6
kyykky 4x10
pystypunnerrus 3x10
scott-hauiskääntö (kp) 3x10
ojentajat taljassa 3x8-10
pohkeet 3x10
vatsat laitteella ja vinopenkissä
2.päivä
prässi 3x12
koukistukset 3x12
selänojennus 3x15
maastaveto 3x10
vinopenkki 3x8-10
kulmasoutu 3x10-12
ylätalja 3x10
vatsat: jalkojennostot ja voimapyörä
Tollaisella ohjelmalla lähtisin nyt eteenpäin menemään, koska tässä on nyt vuoden sählätty niin, että on tehty jotain tiettyä ohjelmaa, mutta silti on liikkeitä ollut enemmän mitä tarkoitus! Esim: penkkiä tehty molempina päivinä jne.. Ei vissiin ole kannattavaa ja kärsiikö kehityskin?
Onko järkevä ohjelma jos käyn noina ylhäällä olevina päivinä?
No sitten mitenkäs tuon kunnon laita, että kuitenkin aika kireä kunto niin millaista pitää ruokavalio olla?
Ajattelen itse, että suhkot +/- pitäisi mennä..
No tässä on kuitenkin eilinen ruokavalioni:
Aamupala: kaurapuuro, mansikkahilloa, sokeria, kahvia
13.00: ruisleipää 2kpl, juustoa, margariini, kahvi
16.00: pyttipannu, makkarapihvi 2kpl, raejuusto, salaatti, suolakurkku, tomaattti, kurkkua
17.00: Dominokeksejä 5kpl, kahvi
20.00: maitorahka, banaani, jogurtti ( rasvaton ), mehu
Ja tein tästä yhteenvedon EnergyNetin avulla ja se näyttää tältä:
Yhteensä
Energiaa 2025 kcal
8479 kJ
Hiili-
hydraatteja 210 g
Proteiineja 77 g
Rasvaa
(josta tyydyttynyttä rasvaa) 85 g
(35 g)
Suolaa 11.0 g
Kuitua 21.8 g
Energiaa
hiili-
hydraateista 43 %
rasvasta
(tyydyttyneestä rasvasta ) 39 %
(16 %)
proteiineista 16 %
alkoholista 0 %
Olen 192cm pitkä ja painoa löytyy 77kg eli perusaineenvaihduntani on noin 2000kcal..
Lisäksi liikuin eilen todella paljon ja kaloreita kulutin kahden lenkin avulla 767,3kcal, joten miinuskaloreilla menin -792,3 kcal..
Treenannut olen nyt vuoden ja olen ihan tyytyväinen ollut tuloksiin, koska lihasta on kasvanut ihan hyvällä tahdilla, mutta hämmästyin, että olenko tosiaan noin paljon miinuksella jokapäivä, koska lenkkejä teen lähes päivittäin..
Palautusjuomaa en treenin jälkeen käytä, koska henkilökohtaisista syistä en siihen tällähetkellä pysty, mutta rahkaa, raejuustoa, maitoa, ruisleipää jne tulee vedettyä niidenkin edestä..
Onko mahdollista kasvattaa lihaksia jos miinuksella on noin paljon?
Mitä neuvoksi liikunnan/ruokavalion suhteen?
Onko esim joku karkkipussi, pulla tms hyvää vetää päivässä, että saisi tota miinuskaloreita vähän pois, mutta kuinkas sitten se, että se ei ole kovinkaan terveellistä, koska kuitenkin kireässä kunnossa tahdon pysyä..
Hampurilaisateriankin jos vetää niin kalorit ovat silloinkin vasta siinä +/- ja sellainen ei kyllä kropalle varmaan oliskaan hyvä kalorinlähde?
Nyt olisi neuvot tarpeen ohjelmasta, ruokavaliosta ja siitä, että millaisilla keinoilla tavoitteisiin!
Treeni: 3x viikossa MA,KE,PE
1.päivä
penkki 3x6
kyykky 4x10
pystypunnerrus 3x10
scott-hauiskääntö (kp) 3x10
ojentajat taljassa 3x8-10
pohkeet 3x10
vatsat laitteella ja vinopenkissä
2.päivä
prässi 3x12
koukistukset 3x12
selänojennus 3x15
maastaveto 3x10
vinopenkki 3x8-10
kulmasoutu 3x10-12
ylätalja 3x10
vatsat: jalkojennostot ja voimapyörä
Tollaisella ohjelmalla lähtisin nyt eteenpäin menemään, koska tässä on nyt vuoden sählätty niin, että on tehty jotain tiettyä ohjelmaa, mutta silti on liikkeitä ollut enemmän mitä tarkoitus! Esim: penkkiä tehty molempina päivinä jne.. Ei vissiin ole kannattavaa ja kärsiikö kehityskin?
Onko järkevä ohjelma jos käyn noina ylhäällä olevina päivinä?
No sitten mitenkäs tuon kunnon laita, että kuitenkin aika kireä kunto niin millaista pitää ruokavalio olla?
Ajattelen itse, että suhkot +/- pitäisi mennä..
No tässä on kuitenkin eilinen ruokavalioni:
Aamupala: kaurapuuro, mansikkahilloa, sokeria, kahvia
13.00: ruisleipää 2kpl, juustoa, margariini, kahvi
16.00: pyttipannu, makkarapihvi 2kpl, raejuusto, salaatti, suolakurkku, tomaattti, kurkkua
17.00: Dominokeksejä 5kpl, kahvi
20.00: maitorahka, banaani, jogurtti ( rasvaton ), mehu
Ja tein tästä yhteenvedon EnergyNetin avulla ja se näyttää tältä:
Yhteensä
Energiaa 2025 kcal
8479 kJ
Hiili-
hydraatteja 210 g
Proteiineja 77 g
Rasvaa
(josta tyydyttynyttä rasvaa) 85 g
(35 g)
Suolaa 11.0 g
Kuitua 21.8 g
Energiaa
hiili-
hydraateista 43 %
rasvasta
(tyydyttyneestä rasvasta ) 39 %
(16 %)
proteiineista 16 %
alkoholista 0 %
Olen 192cm pitkä ja painoa löytyy 77kg eli perusaineenvaihduntani on noin 2000kcal..
Lisäksi liikuin eilen todella paljon ja kaloreita kulutin kahden lenkin avulla 767,3kcal, joten miinuskaloreilla menin -792,3 kcal..
Treenannut olen nyt vuoden ja olen ihan tyytyväinen ollut tuloksiin, koska lihasta on kasvanut ihan hyvällä tahdilla, mutta hämmästyin, että olenko tosiaan noin paljon miinuksella jokapäivä, koska lenkkejä teen lähes päivittäin..
Palautusjuomaa en treenin jälkeen käytä, koska henkilökohtaisista syistä en siihen tällähetkellä pysty, mutta rahkaa, raejuustoa, maitoa, ruisleipää jne tulee vedettyä niidenkin edestä..
Onko mahdollista kasvattaa lihaksia jos miinuksella on noin paljon?
Mitä neuvoksi liikunnan/ruokavalion suhteen?
Onko esim joku karkkipussi, pulla tms hyvää vetää päivässä, että saisi tota miinuskaloreita vähän pois, mutta kuinkas sitten se, että se ei ole kovinkaan terveellistä, koska kuitenkin kireässä kunnossa tahdon pysyä..
Hampurilaisateriankin jos vetää niin kalorit ovat silloinkin vasta siinä +/- ja sellainen ei kyllä kropalle varmaan oliskaan hyvä kalorinlähde?
Nyt olisi neuvot tarpeen ohjelmasta, ruokavaliosta ja siitä, että millaisilla keinoilla tavoitteisiin!