Miinuskaloreilla liikaa(ko) ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ezez
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pistetään nyt ensiksi se, että lähes tälläinen kunto olisi tavoitteena: http://absworkouthelp.files.wordpress.com/2008/07/sixpack21.jpg

Treeni: 3x viikossa MA,KE,PE

1.päivä
penkki 3x6
kyykky 4x10
pystypunnerrus 3x10
scott-hauiskääntö (kp) 3x10
ojentajat taljassa 3x8-10
pohkeet 3x10
vatsat laitteella ja vinopenkissä

2.päivä
prässi 3x12
koukistukset 3x12
selänojennus 3x15
maastaveto 3x10
vinopenkki 3x8-10
kulmasoutu 3x10-12
ylätalja 3x10
vatsat: jalkojennostot ja voimapyörä

Tollaisella ohjelmalla lähtisin nyt eteenpäin menemään, koska tässä on nyt vuoden sählätty niin, että on tehty jotain tiettyä ohjelmaa, mutta silti on liikkeitä ollut enemmän mitä tarkoitus! Esim: penkkiä tehty molempina päivinä jne.. Ei vissiin ole kannattavaa ja kärsiikö kehityskin?
Onko järkevä ohjelma jos käyn noina ylhäällä olevina päivinä?

No sitten mitenkäs tuon kunnon laita, että kuitenkin aika kireä kunto niin millaista pitää ruokavalio olla?
Ajattelen itse, että suhkot +/- pitäisi mennä..

No tässä on kuitenkin eilinen ruokavalioni:

Aamupala: kaurapuuro, mansikkahilloa, sokeria, kahvia
13.00: ruisleipää 2kpl, juustoa, margariini, kahvi
16.00: pyttipannu, makkarapihvi 2kpl, raejuusto, salaatti, suolakurkku, tomaattti, kurkkua
17.00: Dominokeksejä 5kpl, kahvi
20.00: maitorahka, banaani, jogurtti ( rasvaton ), mehu

Ja tein tästä yhteenvedon EnergyNetin avulla ja se näyttää tältä:

Yhteensä
Energiaa 2025 kcal
8479 kJ
Hiili-
hydraatteja 210 g
Proteiineja 77 g
Rasvaa
(josta tyydyttynyttä rasvaa) 85 g
(35 g)
Suolaa 11.0 g
Kuitua 21.8 g

Energiaa
hiili-
hydraateista 43 %
rasvasta
(tyydyttyneestä rasvasta ) 39 %
(16 %)
proteiineista 16 %
alkoholista 0 %

Olen 192cm pitkä ja painoa löytyy 77kg eli perusaineenvaihduntani on noin 2000kcal..
Lisäksi liikuin eilen todella paljon ja kaloreita kulutin kahden lenkin avulla 767,3kcal, joten miinuskaloreilla menin -792,3 kcal..

Treenannut olen nyt vuoden ja olen ihan tyytyväinen ollut tuloksiin, koska lihasta on kasvanut ihan hyvällä tahdilla, mutta hämmästyin, että olenko tosiaan noin paljon miinuksella jokapäivä, koska lenkkejä teen lähes päivittäin..

Palautusjuomaa en treenin jälkeen käytä, koska henkilökohtaisista syistä en siihen tällähetkellä pysty, mutta rahkaa, raejuustoa, maitoa, ruisleipää jne tulee vedettyä niidenkin edestä..

Onko mahdollista kasvattaa lihaksia jos miinuksella on noin paljon?
Mitä neuvoksi liikunnan/ruokavalion suhteen?

Onko esim joku karkkipussi, pulla tms hyvää vetää päivässä, että saisi tota miinuskaloreita vähän pois, mutta kuinkas sitten se, että se ei ole kovinkaan terveellistä, koska kuitenkin kireässä kunnossa tahdon pysyä..
Hampurilaisateriankin jos vetää niin kalorit ovat silloinkin vasta siinä +/- ja sellainen ei kyllä kropalle varmaan oliskaan hyvä kalorinlähde?

Nyt olisi neuvot tarpeen ohjelmasta, ruokavaliosta ja siitä, että millaisilla keinoilla tavoitteisiin! :puntti:

Proteiinia on n.3 kertaa liian vähän. eli noi dominokeksit korvaat esim. tonnikalapurkilla, tosta aluks ja klo 13.00 ruualle jotain proteiinia lisäks ja aamulle rahkapurkki.

Enpä nää paljon järkeä miinuksella vetää noilla mitoilla, ei taida olla paljon kiristeltävää.

Proteiinia pitäisi saada vähintään 2g/painokilo, joten tuplasti nykyiseen.

Ravintopuolella on todella paljon hyvää asiaa. Ohjelmaan en ota kantaa.

Sama "tavoite" esiintyy aikasemmassa thredissa, lue sieltäkin.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=83170

Tulee vaan pirun kalliiks tota rahkaa vetää jokapäivä niin paljon, koska nytten olen vetänyt 500g purkin päivässä ja tuntuu, että rahkaa on aina haettava lisää kaupasta..
Tonnikalan otan lisäksi ravintoon vielä ja yritän syödä tota rahkaa ja raejuustoa 2x enemmän kuin nyt!
Mitä olisi hyvä ottaa vielä lisää ruokavalioon, että sitä proteiinia todella tulisi tarpeeksi?

Entäs tosta ohjelmasta? Sanokaas nyt joku siitäkin jotakin, koska pistin tuonne aloittelijan treeniohjelma arvosteluun ton kaksi kertaa, eikä kukaan sanonut mitään siitä..

Tuntuu oudolta, että jos vetää 500g rahkaa muun ruuan lisäksi niin proteiinia tulisi vain tuo 77g. Makkarat voi esimerkiksi vaihtaa kanaksi tai muuksi kokolihaksi, jos budjetti antaa periksi.

Mielestäni voisit hyvin mättää yli 3000 kcal päivässä ja jos alkaa kertyä liikaa fläsää, niin alkaa sitten vähentämään esim. perunasta tai pastasta. Fineli tarjoaa paljon tietoa elintarvikkeiden ravintopitoisuuksista, sieltä vaan katsomaan.

Soijarouhetta voit esimerkiksi laittaa jauhelihan sekaan paistaessa (38.5g prot / 100g) (Fineli).

Ohjelmassa ei paljon sanomista, mutta esimerkiksi voisi kuukauden välein vaihtaa toistomääriä (6-8-10) ja liikkeitä myös, esim. joka toinen viikko pystäriä, joka toinen vipareita tms.

Rakenna ruokavalio niin, että saat n. 500kcal ylimääräistä päivässä, jotta lihakset kasvavat. Jos pelkäät rasvaa niin pidä muutama -500kcal viikko aina kun näyttää, että rasvaa alkaa olemaan liikaa. Ja kuten sanottu, lisää proteiinia ruokavalioon. Yritä syödä vaikka 5 kertaa päivässä ja 25g tai enemmän proteiinia joka kerralla. Lisäksi voisit juoda 2dl maitoa joka aterialla, jotta saisit helposti lisää proteiinia ja kaloreita.

Itse on vaikea ruveta ruokavaliota tai ruokaa muuttamaan, koska opiskelupaikka tarjoaa ruuan, mutta lisää maitoa ruokavalioon kuulostaa erittäin onnistuneelta..
Lisäksi tonnikala ja rahkaa pyrin lisäämään.. Rahkaa olen syönyt yleensä aamulla 250g ja illalla 250g, mutta tossa aloituksessa ei ole muuta kuin 250g, koska loppui kesken laatikko..

Ohjelmasta sen verran, että olen vaihdellut toistoja noin 3vk välein 8-10-12 väleillä ja jotain liikkeitä korvannut toisilla..

Mutta on vaikea saada noin tuhatta kaloria lisää päivään, koska toikin ruokavalio mitä aloituksessa oli tekee ähkyn tunteen tai niin, että paljoa enempää ei vain mene..
Ja kuitenkaan en haluaisi sitä fläsää saada ylimääräistä..
Pitäisi saada ensin vissiin noi kalorit siihen rajalle, että ei ole plussalla hirveästi, eikä myöskään miinuksella ja siitä sitten on hyvä alkaa lisäillä tarpeen tullen?

Mutta ongelmana on se, että mitä siihen lisätä, että toi tuhat täyttyy?
Ruisleipää, maitoa, rahkaa, raejuustoa, tonnikalaa jne tuplasti enemmän?

Maitolitralla saa jo helposti sen 400kcal(Kevytmaito 456kcal per litra) lisää per päivä. Itse syön rahkan sijasta Lidlin maustamatonta jogurttia 2x 500g päivässä, sopii hyvin aamupalaksi ja välipalaksi ja siihen voi sekoittaa mitä tahansa(heraa, öljyä, marjoja, hedelmää, jne) mukaan makua antamaan.

Suurin ongelma taitaa olla se, ettet syö kuin yhden kunnon aterian päivässä. Toinen lämmin ruoka toisi jo 600-1000kcal lisää.

Maitolitralla saa jo helposti sen 400kcal(Kevytmaito 456kcal per litra) lisää per päivä. Itse syön rahkan sijasta Lidlin maustamatonta jogurttia 2x 500g päivässä, sopii hyvin aamupalaksi ja välipalaksi ja siihen voi sekoittaa mitä tahansa(heraa, öljyä, marjoja, hedelmää, jne) mukaan makua antamaan.

Suurin ongelma taitaa olla se, ettet syö kuin yhden kunnon aterian päivässä. Toinen lämmin ruoka toisi jo 600-1000kcal lisää.
Joo, itse sekoittelen kans rahkan sekaan aina maustamatonta ja rasvatonta jogurttia, ananasta ja mysliä..
17-vuotias eli kotosalla asustelen vielä niin näin kesäisin eile ole kuin yksi lämminruoka, koska työt ja muut kesämenot ei anna periksi, mutta opiskelut 2kk alkavat taas, joten sielä saa lämpimän aterian ja sitten tulee yksi iso ateria taas lisää..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
thredin aloittaja. Lopeta tollasien pyttipannujen/makkarapihvien syöminen ja syö kanaa/jauhelihaa, sekä pastaa ja riisiä sekä kalaa. Tollaset pyttipannut ovat tosi rasvaisia ja raskaita. Käytä paljon lihaa/kalaa/kanaa,

thredin aloittaja. Lopeta tollasien pyttipannujen/makkarapihvien syöminen ja syö kanaa/jauhelihaa, sekä pastaa ja riisiä sekä kalaa. Tollaset pyttipannut ovat tosi rasvaisia ja raskaita. Käytä paljon lihaa/kalaa/kanaa,
Syön monipuolisesti ja sitä mitä on tarjolla, enkä kitise.. Tosiaan tyhmää vastata minun näin, koska neuvoa kysyn :rolleyes:
Mutta joo.. Eilen söin mm. perunoita, lihakastiketta ja tänään kanaa ja riisiä, että monipuolista syöminen on, eikä vain pyttipannua :D

joo monipuolisesti kannattaa syödä tosiaan mut suosi noita kanaa/lihaa/kalaa. Tonnikala toimii monessa ruuassa ja paljaaltaaankin hyvin ja saa protskua. vedä vaikka iltapalaks purkki tonaa.

Back
Ylös Bottom