Mihin väliin rinnalleveto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vanek
  • Aloitettu Aloitettu
Eli tälläsellä ohjelmalla rupesin treenailee ku lätkäkausi loppu, nyt aattelin ottaa rinnallevedon mukaan, mutta mihin väliin. Ehdotuksia.

Ma olkapää,ojentaja,hauis

pystypunnerrus tangolla 3*8
viparit sivulle 3*10
viparit taakse 3*8

kapeapenkki miken 2*6
ranskis 3*8
talja 3*8

scott mutkatangolla 3*8
hauiskääntö kp 3*8
talja jos paukkuja 3*10

Ke jalat

takakyykky 1*10, 1*8, 1*6
yhdenjalan prässi 3*8
reidenkoukistukset 3*10
reidenojennukset 3*10
varpailleennousut 3*8/3*15 joka toinen viikko erilailla

Pe rinta,selkä, epäkkäät

penkki miken 2*6
vinopenkki kp/tanko vuoroviikoin 3*8
viparit maaten/ristikkäistalja 3*8

kulmasoutu tangolla 3*10
ylätalja eteen (leveä) 3*8
alatalja v-kahvalla 3*10

olankohautukset 3*8

Ainiin yksi juttu vielä, pitäisköhän kyykky sarjoja lisätä, miettikääpä sitäkin vielä. ;)

ite ottaisin rv:n ton takakyykyn jälkeen. Mut se on vaan mun mielipide

Oon rykässy enimmäkseen kyykyn jälkeen. Riippuu tietysti tavoitteista, räjähtävimmin varmaan lähtis ekana liikkeenä joko jalkapäivänä tai ihan hyvin voit vetästä muunakin päivänä.

Minusta tuohon ohjelmaan on hiukan hankala istuttaa rinnallevetoa sillä rv on kaikista kokonaisvaltaisin liike mitä ohjelmassasi on ja kuuluisi siksi yhdeksi pääliikkeeksi penkin ja kyykyn ohelle. Ehdottaisin siis, että jakaisit ohjelmasi uudestaan.

Mites olisi jako:

ma( rinta, olkapäät ja ojentajat ):

pääliike: penkki

ke( jalat ):

pääliike: kyykky

pe( selkä, hauis ):

pääliike: rinnalleveto

Lisäliikkeet jaat siiten oikeille päiville lihasryhmien mukaan.

Pointtina se, että saadaksesi rv:stä kunnon hyödyn, pitää se tehdä ensimmäisenä liikkeenä kun olet vielä tuore ja irtonainen. Staattiset apuliikkeet sitten päälle.

:offtopic: onko muuten muilla ollu ongelmia ton Rv:n tekniikan kanssa?
Mulla kun noi polvet tulee niin perkeleen kipeeks vaikka tekisin sitä pelkän tangon kanssa, onko tekniikassa vikaa vai oonko vaan niin kynis et ei polvet kestä
:itku:

edit: en viittiny alottaa uutta threadia

hjjtt: eli pe olis tällänen

rinnalleveto 3*6
kulmasoutu 3*10
ylätalja 3*10
alatalja 3*10
olankohautukset 3*8

hauiskääntö scott 3*8
hauiskääntö kp 3*8
talja 3*10

miltäs toi näyttäs

cyb sanoi:
:offtopic: onko muuten muilla ollu ongelmia ton Rv:n tekniikan kanssa?
Mulla kun noi polvet tulee niin perkeleen kipeeks vaikka tekisin sitä pelkän tangon kanssa, onko tekniikassa vikaa vai oonko vaan niin kynis et ei polvet kestä
:itku:

edit: en viittiny alottaa uutta threadia

Siis teetkö rv:n aivan kyykkyyn asti? Mulla tuntuu kanssa hieman polvissa, kun olen tehnyt painonnostotyöntöä (siis rinnalleveto+etukyykky+painot rinnalta suorille käsille) pohjaan asti. Ongelmahan on siis siinä, että kyykkyyn mennään niin nopeasti, että polville tulee enemmän kuormitusta, kuin normaalikyykyssä. Eipä tuo ole ainakaan meikäläistä haitannut vielä.

Rinnallevetohan on vaikea tekniikkalaji, mutta se tuntuu suorastaan lapsellisen helpolta tempauksen jälkeen :)

nousee85 sanoi:
hjjtt: eli pe olis tällänen

rinnalleveto 3*6
kulmasoutu 3*10
ylätalja 3*10
alatalja 3*10
olankohautukset 3*8

hauiskääntö scott 3*8
hauiskääntö kp 3*8
talja 3*10

miltäs toi näyttäs

Ihan hyvältähän se näyttää.

Ymmärsinköhän oikein, että treenaat punttia jääkiekkoa varten? Jos niin, niin olisi ehkä järkevämpää tehdä ne hanskat tangolla( ei scotissa ) ja ainakin vuoroviikoin tehdä ylätaljan sijaan leuanveto. Siis enemmän vielä painopistettä kokonaisvaltaisille liikkeille, jotka vaativat kehonhallintaa. Ja jos/kun peruskuntoa treenaat, voisit ehkä tehdä rinnallevetoa alkuun jopa kasejakin muutaman treenikierron( oksennustreeni ). Lyhennä sitten vasta kutosiin.

Joo kyllä sitä pääasiallisesti tulee jäkiksen takia punttailtua. Joukkueen kesätreenien alkamis ajankohdasta ei ole tietoa, niitten alkuun asti ainakin aattelin tällä ohjelmalla vääntää.

gnut sanoi:
Kannattaa kääntää tuo, eli 6*3. Pysyy tekniikka parempana.

6*3 on aivan eri harjoitus kuin 3*6. Jälkimmäinen kun kehittää lihaskestävyyttä. Peruskuntoa jos treenataan esim. juuri jääkiekkoa varten, niin rv:ssä oikea sarjapituus on silloin välillä 6 - 8.

hjjtt sanoi:
6*3 on aivan eri harjoitus kuin 3*6. Jälkimmäinen kun kehittää lihaskestävyyttä. Peruskuntoa jos treenataan esim. juuri jääkiekkoa varten, niin rv:ssä oikea sarjapituus on silloin välillä 6 - 8.

Mutta jos treenataan nopeutta ja räjähtävyyttä, kolmosen sarjat on huomattavasti parempia. Käytettävien sarjojen pituus riippuu tietysti täysin treenaajan tavoitteista.

Joo nopeusvoimaa myö treenataa sitten loppukesästä ja syksyllä, ku ollaa siirtymässä jäälle.

Itse olisin tunkassut rinnallevedon kyllä jalkapäivälle toiseksi liikkeeksi kyykyn ja prässin väliin. Olisin myös ottanut 1 sarjan pois samalla prässistä ja ojennuksista ja koukistuksista.

nousee85 sanoi:
Joo nopeusvoimaa myö treenataa sitten loppukesästä ja syksyllä, ku ollaa siirtymässä jäälle.

Ok. Asia selvä. En vaan löytänyt tästä threadista varsinaisesti sitä treenin päätarkoitusta ennen kuin nyt. Hyviä treenejä... :thumbs:

Kiitti. Joo sen tarkoituksen ois voinnu kanssa laittaa tonne alkuu, mutta ku on :david: ni on :david: .

Back
Ylös Bottom