Mihin ns. salikulttuuri on menossa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Tuossa jumppaketjussa tämä homma lähti jo vähän sivuraiteilleen, mutta mua ainakin kiinnostaa asiasta vääntää, joten pistän oman ketjun pystyyn.

Eli mihin tämä homma on menossa? Saleilla huomautellaan jos vähän pitää ähinää treenissä ja tsemppaa kaveriaan, kuten minulla ja Heikki722:lla kävi keväällä yhdellä nimeltä mainitsemattomalla salilla. Mitään huoraaa siellä ei todellakaan huudeltu, eikä pidetty mitään möykkää, paiskittu painoja tai muuta sellasta. Treenattiin vaan kovaa, vähän kannustettiin toisiamme ja hieman tuli ähinää ja puhinaakin mukaan. Lähtiessä sanottiin, että pidimme liian kovaa meteliä, asiakkaat häiriintyvät. Samainen sali ei halua pakkismiitin porukkaa sinne treenaamaan, kun ei olla niiden kohderyhmää.

Muutkin ovat varmasti törmänneet vastaavaan? Kertokaa mielipiteitänne ja kokemuksianne...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Timba79 sanoi:
Tuossa jumppaketjussa tämä homma lähti jo vähän sivuraiteilleen, mutta mua ainakin kiinnostaa asiasta vääntää, joten pistän oman ketjun pystyyn.

Eli mihin tämä homma on menossa? Saleilla huomautellaan jos vähän pitää ähinää treenissä ja tsemppaa kaveriaan, kuten minulla ja Heikki722:lla kävi keväällä yhdellä nimeltä mainitsemattomalla salilla. Mitään huoraaa siellä ei todellakaan huudeltu, eikä pidetty mitään möykkää, paiskittu painoja tai muuta sellasta. Treenattiin vaan kovaa, vähän kannustettiin toisiamme ja hieman tuli ähinää ja puhinaakin mukaan. Lähtiessä sanottiin, että pidimme liian kovaa meteliä, asiakkaat häiriintyvät. Samainen sali ei halua pakkismiitin porukkaa sinne treenaamaan, kun ei olla niiden kohderyhmää.

Muutkin ovat varmasti törmänneet vastaavaan? Kertokaa mielipiteitänne ja kokemuksianne...

Itse yritän välttää saleja joissa ei saa käyttää magnesiumia.. Mielestäni tuo rajaus kertoo jo jotain salin yleisestä suhtautumisesta kovaan treenaaviin. (Tai sitte muista siisteyskäsityksistä :rolleyes: )

Miksei sitä salin nimeä voi suoraan mainita jos pakkislaiset ei edes ole kohderyhmää? Tietäisi ainakin kiertää kaukaa ko. paikan.

Jos tollasesta et vetänyt herneitä nenään niin olet kyllä parempi ihminen kuin meikäläinen. Tilanteessa, jossa minulle tultaisiin huomauttamaan siitä että treenaamiseni häiritsee muiden juoruilia ja lehtien lukemista olisin varmasti vain nauranut räkäisesti ja jatkanut reeniä samaan malliin.

Faktatietoa ei asiasta ole mutta voisin kuvitella että teitä ei maksavina asiakkaina poistaa salilta pienen ähkymisen ja kannustamisen takia.

Mikä tämä nimeltämainitsematon sali oli?

Edit. Olen näköjään saitin hitain kirjoittaja

Eräällä salilla magnesiumia ei saanut käyttää kun jotkut asiakkaat on valittanut että se aiheuttaa allergiaa. Eli yhden kävijän kommentti esti minua treenaamasta tehokkaasti.

Minusta paskapuhetta, lieneekö mitään tieteellistä perustetta. Varsinkaan kun millään muulla kymmenistä saleista missä olen käynyt ei asiaa kielletä. Eiköhän se joku olisi magnesiumista jossain sairastunut jos se oikeasti allergiaa aiheuttaa.

Kummat on väärässä paikassa salilla: ne jotka käyttää jauhetta vai ne jotka siitä turhaan valittavat?

Mike sanoi:
Sanoivatko noin? Mikä sali on kyseessä?

Kuntomaailma, Jyväskylä. Pidin sitä ensimmäisten testien jälkeen ihan käypäisenä salina, mutta en pidä enää. Ainut fiksu veto oli niiltä mainita mulle tuo Fiilis joka ei heti olisi mieleen tullut kun on vähän eri suunnilla missä itse liikun.

Ja itse Pakkotoistosta eivät tienneet mitään. Kerroin että käy suurimmaksi osaksi 15-35 vuotiasta porukkaa jotka ovat kiinnostuneita kasvattamaan pattia, niin tähän oli vastaus, että ei ole meidän kohderyhmää. Korostin vielä, että porukka 90% ihan tavallisia saliharrastajia, eli ei ole minkään +100 kg bodarien kokoontumisesta kyse. Kohderyhmä on kuulemma keski-ikäiset tavikset, keitä ne sitten lieneekään...

Timba79 sanoi:
Samainen sali ei halua pakkismiitin porukkaa sinne treenaamaan, kun ei olla niiden kohderyhmää.
..

Pakkislaiset ähisee ja puhisee enemmän kuin muut? Outoa. Sen mitä olen muutamaan törmännyt niin kovin on korrektia tavistreenausta ollut, sievästi sipaistaan mankkua käsiin, ruuvataan remmit oikeaoppisesti paikalleen ja tehdään ne kutosen sarjat kaikessa hiljaisuudessa. Lopuksi juodaan 70/30 palkkarit ja poljetaan kotiin syömään tonnikalarahkaa.

Joo kerro heti salin nimi, niin kerätään pari tusinaa isoimpia pakkislaisia neutraali ja Deat etunenässä sinne huutamaan huoraaaa, vitttuuuu, saatttaaannaaa. Jokainen ottakoon toki mukaansa omat magnesiumit ja pieruheransa. Puolentoistatunnin "tänään koko kroppa kaikilla salin laitteilla ekstralyhyin palautuksin" karusellin jälkeen pukkarissa lätkitään roinat persiiseen (ne ketkä käyttää) ja jälkkäriksi Rinkku ja Aimo tarjoaa porkkanat sekä Mike ja Tomi banaanit. Vai ei me olla kohderyhmä? Häh? :whip:

Itse näkisin asian niin, että olisi hyvä jos samalla salilla voisi käydä niin "tavalliset treenaajat" kuin "tosissaan treenaavatkin". Siitä olisi nimittäin esim. se hyöty, että "pro äijiä" seuraamalla "tavikset" oppisivat oikeaoppiset tavat suorittaa eri liikkeet ja kysyttäessä varmaan saisivat myös käytännön neuvoja.

Väärinkäsitysten välttämiseksi korostan vielä, että ne eivät tienneet itse Pakkiksesta yhtään mitään, eli mitään negatiivisia mielikuvia ei tähän hommaan liity. Mutta näköjään nuoret tosissaan treenaavat eivät kuulu tämän(kään?) salin asiakaskuntaan... :curs:

Hyvä Mike, jospa jotain oppivat sitten tuosta asiasta. Ei vain oikein mene jakeluun, etkä ketkä sitten voivat se kohderyhmä olla jos ei sellaiset jotka haluaa treenata?

Faktahan on että muotijumppavillitys on raiskannut monia hyviä saleja, ainakin täällä espoossa. Ennen esim otahallin sali sekä xl-gymi olivat juuri sitä mitä salilta odotetaankin (paikka jossa on hyvät edellytykset treenata mitä tahansa voimailulajia), mutta kun suuremmat ketjut omivat sali ne muuttuivat hyvinvointistudioiksi, joissa väkisin tyrkytetään peruskkmaksuun mukaan esim. keila- ja uimahallin käyttöoikeus ja kaikki mahdolliset astanga-joogat, vaikka asiakas ei sitä itse haluaisikaan.

Se on jumalan tosi että kehonrakennus/voimanosto ovat maailman raskaimpia ja vaativimpia lajeja joihin läheskään kaikilla ei riitä sisua. Suurin osa haluaa kuitenkin pitää yllä sitä ideaa itsestään huolehtivana ihmisenä (koska se on nyt in) ja siksi valitsee harrastuksekseen juuri salilla käynnin ja saleista juuri tälläisen salin jossa treenaaminen on toissijaista ja ulkonäkö ja imago ensisijaista.

Jos treenaaminen ei maistu pitäisi pysy salilta pois kokonaan eikä hukata aikaansa ja rahaansa pelkän hyvässä kunnossa olemisen haaveeseen.

Mike sanoi:
Laitoin pikkaisen palautetta tuolle salille ja kerroin miten iso sivusto on kyseessä ja että tulen mahdollisesti antamaan virallisen infon salin toiminnasta.

:lol2: asiaa, muutamia vuosia sitten tuli hetki treenattua siellä, kyseinen sali on aika perseestä, epäsiisti ja siivous oli aika retuperällä, luuleekin vielä olevansa joku hienokin sali.
Ylä ja alataljoissakin oli yhteen aikaan vaijerin tilalla narua, tosin sekin varmaan keino karsia liian isot treenaajat.

Training dayn kommentille AAMEN. Näin se olisi oikein.
Ilmeisesti tämä kyseinen sali onkin joku luku/shakki/ratsastus -kerho, jossa on vain kuntosalilaitteet. Kaikkihan tietää että kuntosalilaitteissa on hyvä istua, voi säätää istuma-asentoa, selkänoja vain kunnolla taakse niin voi samalla lukea fitness-lehdestä kuinka saada näkyviin sen sixpäkin tai tavoitella himoittua moneymakeria. Välissä kun heiluttelee jalkoja niin on päivä pulkassa, voi mennä kotiin syömään kevytkalorista suklaata ja juoda rasvattoman diettikolan.
Ihmisiä huijataan mielikuvilla paremmasta kropasta, tähän tämä salikulttuuri on menossa!!!! Ei taida onnistua ilman elämäntapojen muutosta, monellakaan... :(

Tuotatuota, mä en oikein ole sisäistänyt tuota mankun kanssa läträämistä. Toki sitä tuli joskus junnuna pöllyteltyä, kun isot pojatkin vaikkei siitä koskaan mitään hyötyä ollutkaan. Ja tietysti sitä käytettiin nimenomaan suu-urta otevarmuutta vaativissa liikkeissä kuten penkki :D

Mieluiten kävisin salilla jossa magnesiumin käyttö on kielletty.

D.Yates sanoi:
Tuotatuota, mä en oikein ole sisäistänyt tuota mankun kanssa läträämistä. Toki sitä tuli joskus junnuna pöllyteltyä, kun isot pojatkin vaikkei siitä koskaan mitään hyötyä ollutkaan. Ja tietysti sitä käytettiin nimenomaan suu-urta otevarmuutta vaativissa liikkeissä kuten penkki :D

Melkoinen rautakoura olet jos et huomaa eroa :jahas:

D.Yates sanoi:

Pakko kyllä olla samaa mieltä tässä asiassa... se porukka mitä olen saleilla nähnyt mankkua käyttävän tulisi kyllä yleensä ihan hyvin toimeen ilmankin.
Eri asia tietty jossain voimanostokisoissa ja vastaavissa, mutta en mä silti ymmärrä mihin perussalitreenaaja mankkua tarvitsisi. Itselläni ainakin ote pitää ilmankin (hanskoilla tai ei), ja sitten kun se alkaa lipsumaan niin ei enää mankkukaan auttaisi.. pitää ottaa jo vetoremmit hätiin. mutta mä olenkin ihan kynis niin johtuu ehkä siitä. :D

Ja sitten vielä aiheeseen liittyen: aika typerää käytöstä tuollainen valittaminen jos kerran painoja ei edes heitelty tai kiroiltu kovaan ääneen. Kyllähän kovaan treeniin kuuluu puhina ja ähinä :D Tosin kyllä itsekin törmännyt ihmisiin jotka katsovat kieroon jokaista vähänkin ääntä pitävää treenaajaa.

Sosiologi sisälläni kertoo, että punttisten kehitys "fitness centereiksi" on sievästi tahdissa sellaisten porvarillisten trendien kanssa kuin hygienisaatio 1), tasa-arvoistaminen 2) ja aeroplanisaatio 3).

1)hygienisaatio=yleinen rosoisuuden kammo ja muovitusvimma
2)tasa-arvoistaminen=ideologinen pyrkimys tuhota sekundääriset sukupuoliominaisuudet, esim. miehinen karjuminen
3)aeroplanisaatio=arkkitehtuurin muuttuminen lentokenttämäiseksi

Eli mitä uutta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom