Mihin kannattaisi mennä?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
Minä kuulun myös siihen joukkoon, johon kuuluvilla on jo pidempään pyörinyt mielessä jonkun itsepuolustuslajin aloittaminen. Aloituskynnys on vaan ollut korkea suuresta lajitarjonnasta ja valinnan vaikeudesta johtuen.

En hae lajia, jonka opeilla joskus potkin nakkikioskin jonossa tyylipuhtaasti egoilijan tai muun kusipään nenän poskelle tai jonka avulla saan mainetta ja kunniaa piirimestaruuskisoissa. Hakusessa on laji, jonka avulla voi puolustaa itseään hyökkääjää vastaan onnistuneesti, mielellään niin, että (kovin) pysyvää vahinkoa ei synny. Onnistunut itsepuolustus on Suomessa liian usein hätävarjelun liiottelua.

Mitä lajia suosittelette?

Originally posted by Gamzae
Minä kuulun myös siihen joukkoon, johon kuuluvilla on jo pidempään pyörinyt mielessä jonkun itsepuolustuslajin aloittaminen. Aloituskynnys on vaan ollut korkea suuresta lajitarjonnasta ja valinnan vaikeudesta johtuen.

En hae lajia, jonka opeilla joskus potkin nakkikioskin jonossa tyylipuhtaasti egoilijan tai muun kusipään nenän poskelle tai jonka avulla saan mainetta ja kunniaa piirimestaruuskisoissa. Hakusessa on laji, jonka avulla voi puolustaa itseään hyökkääjää vastaan onnistuneesti, mielellään niin, että (kovin) pysyvää vahinkoa ei synny. Onnistunut itsepuolustus on Suomessa liian usein hätävarjelun liiottelua.

Mitä lajia suosittelette?

Perus seniorinyrkkeily tai kuntonyrkkeily voisi olla tosi hyvä. Siellä oppii tekniikat kuntoon, muttei ole pakko kuitenkaan sparrata jos ei innosta.

Ja pääsee hyvään treenifiilikseen kun huomaa miten reilua ja ystävällistä menoa salilla yleensä on. Harvoin törmää niin auttavaiseen ja rehtiin porukkaan kuin esim. nyrkkeilytreeneissä. Tulee hyvä mieli jo kun pyörähtää treeneissä ja vanhat kehäketut ovat kilpaa opastamassa uutta naamaa nyrkkeilyn saloihin.

Lyöntitaito on erittäin tärkeä osa itsepuolustusta ja sen tosiaan oppii nyrkkeilyssä.

Kuten useasti on todettu itsepuolustus on kuitenkin paljon muuta kuin lyömistä ja potkimista ja painia.

Ajattele itse ensin millaisiin tilanteisiin voisit joutua kadulla. Useita vastustajia, joku ottaa "ryysyistä kiinni", rikkoutuneita pulloja, kuristuksia, painia asvaltilla lasinsirujen seassa, joku ryöstää injektioruiskun kanssa, joku uhittelee sinulle miten rauhoitat hänet puhumalla, miten toimit tilanteen jälkeen, miten toimit viranomaisten kanssa jnejne.
Tämän jälkeen perehdy eri saleihin lähistölläsi ja esitä kysymyksiä ohjaajille miten tässä lajissa varaudutaan em. tilanteisiin.

Itse tekniikoista ja lajien toimivúudesta voidaan sitten tapella ikuisuuksiin asti.
Suosittelen Krav magaa. Jos sitä ei ole tarjolla joku kontaktilaji jossa opit lyömään ja mielellään potkimaan. Myös Hokutoryu JJ on harkitsemisen arvoinen.

Originally posted by Scar
Krav magan tekniikat eivät luota voimaan. Jumankauta sehän kehitettiin Israelin armeijan tarkoituksia varten ja siellä on alusta asti ollut naisia! :-)
Jos taas tarkoitat tuolla sitä, että lajissa ei korosteta hallintaotteita tai "vastustajan voiman käyttämistä häntä vastaan" (mitä se on?) niin siinä olet oikeassa.
Joo ,se voimankäytön painotus tuli varmaan sotilaskoulutuksen (LJK) takia, myös kunto haluttiin asettaa koetukselle... Väittäisin että "vastustajan voiman käyttämis"-tekniikatkin toimii, ne vaatii vain huomattavasti pitemmän harjoittelun. Mutta näistä voi väitellä ikuisesti...

Itse olisin kanssa suositellut Hokutoryu JJ:a mutta Järvenpäässä ei taida olla dojoa. Ensimmäinen laji ei välttämättä ole se "oma" mutta auttaa päättämään mitä oikeasti haluaa siltä "omalta" lajilta. Huono opettaja voi taas pilata minkä lajin tahansa...

Kambatte! :thumbs:

Originally posted by Lost Soul
Olen nyt treenannut kohta puolisen vuotta. Pääosin olen keskittynyt vain yleiskunnon parantamiseen, mutta olen ottanut myös mukaan sellaisia elementtejä, kuin nyrkkipunnerruksia, sekä iskujen ja potkujen harjoittelua, ja käyn 5-päivää viikossa salilla.

Noita itsepuolustuskursseja ei kumminkaan taida alkaa ennen ensi syksyä. Niihin kannattaa tietenkin hakea jo hyvissä ajoin. Kysyisin, että mikä laji kannattaisi valita, jos haluaisi nimen omaan sellaisen lajin, jossa voisi tehokkaasti puolustaa itseään? Oon tutkinu tietoa eri lajeista internetissä, ja jotenkin vaan tuntuis krav maga parhaalta, en tiedä:confused: Noi karate ja judot on ihan kyl ihan kivoi, mut ajattelin nimen omaan sellasta lajia, jossa varautuis myös "ei salimaisiin olosouhteisiin". Eli siihen, että päällekarkaajia on useita, ne on isompia, niillä on aseet, jne. Esim noissa Judokirjoissa ja muissa huvittaa suuresti, että vastustajat on useinmmiten toistensa kokosia, tai ainakaan kokoero ei ole tuntuva:jahas: Sama on karatessa, ja siellä ne tuntuu ainakin otteluissa tappelevan "epäkatumaisesti" eli just käyttäen joitain korkeita potkuja. Siis, ei saa käsittää väärin, haluun oppia potkujakin, koska niillä saa varmasti aika hyvin vietyä vastustajalta "jalat alta", mutta jossain 30-asteen pakkasessa tai räntäkelillä keskellä pimeää katua(ja mustaa "jäätä kaikkialla")ei oo kovin "kivaa" alkaa tehä mitään kun fu potkuja. Eli oon ajatellu hieman tota Krav Magaa, mutta haluaisin tähän sekä käytännön kokemuksia että mielipiteitä. Mitä lajeja itse harrastatte, ja mitä niistä on ollu hyötyä käytännön elämässä. Ja kuinka pitkään kestäis nyt semmoinen alkeiskurssi esim Krav Magasta tai Karatesta?

No, kirjoituksistasi päätellen jotain kannattaa alkaa harrastamaan, että saa vähän itsevarmuutta ja kunnollista oppia. Oikeasti todella harva oppii lyömään pelkästään säkkiä hakkaamalla, eikä säkki opeta torjumaan tai ottamaan lyöntejä vastaan. Lyönnit saa oikeasti hyviksi vain 3-4 vuoden nyrkkeilytreenauksella.

Hyvänä vaihtoehtona Järvenpäässä olisi, kuten monet on maininneet, Kehäkarhut, ja siellä krav maga ja shootfighting. Muutama vuosi noissa, ja kehittyy kamppailijana aika paljon, ja oppii itsepuolustusta hyvin.

Käy katsomassa http://www.kehakarhut.fi/fin.html

Hokutoryu ju-jutsu on myös hyvä laji itsepuolustuksen kannalta, koska siihen kuuluu myös useampi osa-alue, mutta sitä ei muistaakseni ole Järvenpäässä.

Täälläpäin on nytten alkamassa joitakin peruskursseja, mm tuo hapkido ja Judo. Pyrin toki tonne Krav Maga kurssille ensi vuonna(Siis joko täällä, tai jossain muualla), mutta kysyisin nyt semmosta, että mikä laji noista kannattais valita? Jotenkin vaan tuntuu, ettei Judo ois mun juttu. Kun se alunperin on perustettu ajatuksena "väkivallattomasta itsepuolustuksesta" ja jotenkin vaan tuo isojen miesten toistensa lääppiminen ei innosta:(

Täälläpäin on nytten alkamassa joitakin peruskursseja, mm tuo hapkido ja Judo. Pyrin toki tonne Krav Maga kurssille ensi vuonna(Siis joko täällä, tai jossain muualla), mutta kysyisin nyt semmosta, että mikä laji noista kannattais valita? Jotenkin vaan tuntuu, ettei Judo ois mun juttu. Kun se alunperin on perustettu ajatuksena "väkivallattomasta itsepuolustuksesta" ja jotenkin vaan tuo isojen miesten toistensa lääppiminen ei innosta:(

Judosta puhut isojen miesten toistensa lääppimisenä?

Judo on hyvin kamppailu-keskeinen laji, jossa pääpainona on heitot, lukot, kuristukset ja sidonnat. Suoraan sanottuna judo on monille liian rankka laji, nimenomaan heittojen takia. Judo ei ole alunperin kehitetty ajatuksena "väkivallattomasta itsepuolustuksesta", vaan ajatuksena oli toimivan kamppailun harrastaminen turvallisemmin, kuin mitä sen ajan Japani tarjosi. Judokat voittivat sen ajan ju-jutsukat nimenomaan heittotekniikoilla tyyliin 10-0, koska pääpaino oli randorilla, eli vapaalla ottelulla (rajoitetuin säännöin).

Sekotat judon johonkin toiseen lajiin.

lajivalinta

tuossa ihan hyvää lajivertailua, ja vähän lisää krav maga sisällöstä:

http://www.ecinteractive.fi/asiakkaat/hait/

sieltä kun surfaa kohtaan "lajit"

toisaalta jos mitenkään paikkakunnallasi mahdollista niin olisi ihan hyvä valita jiu-jitsu tai laji jossa käsitellään myös henkistä puolta, itse en ole täysin vakuuttunut siitä mitä krav maga henkisesti opettaa ;)

äskeisen linkin sivustolla on myös kerättynä lajeihin liittyviä viimevuoden tapahtumia (mielenkiintoinen sivu), tietääkös kukaan linkkiä johonkin päivitetympään listaukseen ?

Periaatteessa vierostan Judoa, koska vastustajahan saattaa olla minua huomattavasti isompi(vaikka omat mittani ovatkin "giganttiset" 190/100) Kaikenlisäksi mielestäni Judo on näin päällisin puoli epärealistinen, ja riskilaji. Siis, riskinsähhän on kyllä korkeissa potkuissakin, mutta kyllä tuollaiset "halaustaktiikat" toimivat aika huonosti vaikka Suomalaisessa liukkaassa ja vaarallisessa katuympäristössä. Täytyy nyt muistaa, että Judokat pieksivät Ju-Jutsut valvotussa, ja hallitussa tilassa "reilussa" kamppailussa.

Suomen katuolot ovat sen sijaan kaukana "reiluista" Olen tottapuhuen niin märkäkorva näissä asioissa kuin vain voin olla, mutta kyllä mielestäni jos tapellaan, niin se on tehtävä kunnolla:thumbs: Ja poken hommat ovat sitten erikseen! Se on ihan ymmärrettävää, jos poke on vaikkapa judoka ja osaa painia, kun asiakkaitten "heittäminen" ulos kuuluu sen toimenkuvaan. Minun toimenkuvaani kuuluu sen sijaan pysyä hengissä, ja kaatumatta MILLOINKAAN vastustajan edessä, merkitsisipä se mitä tahansa! Maassa makaava ei saa armoa, se on kadun nyrkkisääntö, jonka nyt jo minäkin osaan! Ja maassa makaamiseksi voitaisiin ihan hyvin luokitella vaikkapa se, että sitoo vastustajan. Jopa käsilukko on riskipeliä, sillä onhan sinulla tuolloin vähintään yksi käsi pysyvästi poissa käytössä, ja entäs jos öykkärillä on kavereita? Mielestäni ehkä tuo Krav Magan kaltainen laji sopii minulle paremmin, kun kyse on suoraviivaisesta ja toimivasta itsepuolustuksesta, ja paremman puutteessa vaikka hapkido. Minulla ei ole jo ennestään rikosrekisteriä, ja osaan tarpeen tullen järjetää itseni "varattomaksi", joten jos joudun puolustamaan itseäni, niin olen pääosin kiinnostunut omasta terveydstäni. Vastustaja ja Suomen laki voivat sitten yrittää periä saamisiaan jälkeenpäin, jos nyt ylipäätänsä olen vielä pystyssä:( Minä jos joku en ole väkivaltainen tyyppi, minkä takia jo kunnon kohentaminen oli minulle aika kova periaatepäätös. Mutta kun nyt homma on kerran aloitettu, niin hoidetaan se kunnialla loppuun! Jätän halimisen suosiolla toisille miehille, vaikka käsilukoista saattaisikin kyllä olla apua:love:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Suomen katuolot ovat sen sijaan kaukana "reiluista" Olen tottapuhuen niin märkäkorva näissä asioissa kuin vain voin olla, mutta kyllä mielestäni jos tapellaan, niin se on tehtävä kunnolla:thumbs:

Minun toimenkuvaani kuuluu sen sijaan pysyä hengissä, ja kaatumatta MILLOINKAAN vastustajan edessä, merkitsisipä se mitä tahansa! Maassa makaava ei saa armoa, se on kadun nyrkkisääntö, jonka nyt jo minäkin osaan!

Mielestäni ehkä tuo Krav Magan kaltainen laji sopii minulle paremmin, kun kyse on suoraviivaisesta ja toimivasta itsepuolustuksesta, ja paremman puutteessa vaikka hapkido. Minulla ei ole jo ennestään rikosrekisteriä, ja osaan tarpeen tullen järjetää itseni "varattomaksi", joten jos joudun puolustamaan itseäni, niin olen pääosin kiinnostunut omasta terveydstäni. Vastustaja ja Suomen laki voivat sitten yrittää periä saamisiaan jälkeenpäin, jos nyt ylipäätänsä olen vielä pystyssä:( ,
Näiden kaikkien sinun juttujesi jälkeen olen sitä mieltä ettet sinä mitään itsepuolustus/kamppailulajitaitoa tarvitse, vaan ammattiapua ja pikimmiten!
Esim. täältä :http://www.hel.fi/palvelut/terveys/mielenterveys.html
:haart:

Lost Soul, "loistavan" Suomi24-kamppailupalstan trolli, on ottanut nämäkin sivut haltuunsa.
Älkää enää jaksako vastata sen kysymyksiin.

Jotenkin vaan tuntuu, ettei Judo ois mun juttu. Kun se alunperin on perustettu ajatuksena "väkivallattomasta itsepuolustuksesta" ja jotenkin vaan tuo isojen miesten toistensa lääppiminen ei innosta:(

Tjaah, kamppailla ei voi ilman kontaktia. Ja voin sanoa ettei painilajeissa mikään homostelu tule mieleenkään vaikka lähikontaktia otetaankin.. Samaten kuin naisten kanssa painitaan ihan kamppailumielessä, ilman muita ajatuksia..

Täälläpäin on nytten alkamassa joitakin peruskursseja, mm tuo hapkido ja Judo. Pyrin toki tonne Krav Maga kurssille..

Meinaatko ettei noissa hapkidossa ja krav magassa tartte "lääppiä" toisia? Kyllä niissäkin painimaan pääsee.. Jos lajia aikoo kuitenkin vaihtaa niin judossa lienee hyödyllisin alkeiskurssi kun pääsee samantien ottaan matsia, en tuosta hapkidosta ole varma mutta luulisin ettei alkeiskurssilla paljoa matsata. Kyllähän siellä jotain tekniikkaa oppii tietysti mutta jos ei sitä magassa kerrata niin hyödyttömäksi jää. Pelkkä sparri jo sen sijaan tuo paljon varmuutta otteisiin ja antaa mielestäni paljon paremman itsepuolustustaidon kuin pari alkeiskurssilla opittua rannelukkoa.

Eri asia pääseekö mihinkään lajiin kun uhoaa julkisella foorumilla käyttävänsä puukkoa jos kimppuun hyökätään. Niin siis, erittäin todennäköisestihän LS on trolli, mutta on niitä ihmeellisempiäkin tallaajia havaittu eli ei kai se täysin mahdotonta ole etteikö hän olisi ihan tosissaan.

Kyllä parasta olisi Lostsoulin jättää tuo fundeeraaminen ja analyysi vähemmälle ja mennä kipikipi johonkin seuraan vaikka kesken kauden. Ei tarvitse niin kamalasti miettiä kun pääsee itse asian pariin eli lyömään ja tulemaan lyödyksi. Heitä vaikka noppaa mihin lajiin menet. Ja jätä se puukko kotiin.

Loppukevennys: www.geocities.com/anders_holm74 ja vieraskirjasivulta löytyy tuttu nimimerkki... Lue vähemmän tällaisia sivuja! :david: Ei kadulla ole mitään viidakkoa, siellä on vain likaista lunta ja vitun liukasta.

Huh huh..

Itse suosittelisin tutustumaan ennenkaikkea tuohon 'peruskuriin' jonka normaalit alan harrastajat ovat sisäistäneet..

toki lost soulille suosittelen mielelläni menemään suoraan esim. krav maga, kick boxing, tai mihin vain missä kilpailua harrastetaan niin esim. kisatreeneihin uhoamaan ja lyödä ekaa kaveria tauluun kun se kumartaa.. on noitakin nähty.

itseasiassa, sitä vartenhan nämä lajit ovat, että tuolla asenteella ja puukolla varustautuneet trollit voidaan tehdä tarpeentullen vaarattomiksi, varsinkin kun ne tuntuvat tosissaan uskovan että hyökkäys on paras puolustus ja katsekontakti riittää oikeutukseen hyökkäyksestä... vaikka sen katsekontaktin itse olisi aloittanut.. mmjoo. siinäpä muutama miete.

ei juma... hei ihan oikeesti.

vedä lost soul happea välillä, ei tuolla ulkona mitään sotaa ole, se sota on sun mielen sisällä, aloita treeniharjoittelu meditaatiolla (hanki vaikka kirja aiheesta ja tutustu siihen) kiitos.

ja jos suoraa saa sanoa, niin lähinnä tuntuu että _joku_ on hankkiutunut ylikuntoon (kannattaisi niitä välipäiviäkin pitää)vaikka psyyke laahaa pahan kerran perässä, heikko itsetunto ja väkivallan tai kuolemanpelko taustalla.

korjatkaa vain jos olen väärässä ;)

niijoo, ja pieni itseironia ja pilke silmäkulmassa pitäisi muistaa myös niin ei tulisi niin helposti kaikesta överimietoksia.

Voi kumpa minulla olisi nyt ja iänkaikkisesti webbiyhteys päässäni, niin pääsisin kommentoimaan kaikkiin minusta levitettyihin huhuihin ja väärinkäsityksiin:worship:

Näin alkajaisiksi voitaisiin tähän vaikkapa laittaa, että jos nyt sitten olisin "trolli"(tämä kai tarkoittaa henkilöä, joka leikkii/näyttelee/kuvittelee olevansa jotain mitä ei ole), niin miksi esittäysyisin sitten kaikkialla vain sillä yhdellä ja aina samalla nimimekillä. Ja P.S:Nimimerkkini, Lost Soul(niin, ette varmaan tienneet, että se tarkoittaa kadonnutta sielua:lol2: )syntyi jo kauan ennenkuin nuo liikalihavat, tositappeluita koskaan näkemättömät amisluuserit alkoivat minulle vittuilla. Nimimerkkini varmasti askarruttaa monia, mutta se on henkilökohtainen asia, eikä liity mitenkään esim väkivaltaan tai kuolemanpelkoon, sillä kumpikaan eivät ole minua fanaattisesti ajavia voimia, vaikka moni voisi täällä olevista kirjoituksistani niinkin päätellä. Olen vain sitä mieltä, että jopa minunkin neekeririepuni on arvokkaampi, kuin parin amisluuserin, enkä siis aio luopua ilman tappelua:curs: Ja puukkon ostoon kyllä mm vaikuttivat nämä jatkuvasti tv:stä ja muualtakin tulvivat uutiset "humaanista kriminaalipolitiikasta" Eli varaudun pahimman varalle, koska mitä ilmeisemmin Suomen valtio ei tyytyisi muuta kuin taputtelemaan pahoinpitelijääni päähän, ja voivottelemaan hänen huonoa lapsuuttaan. Kyllä jos minut isompi joukko meinaa ryöstää/mukiloida, niin saavat kohdata myös "piikkini" siitä ei ole mitään epäilystä, eikä minua kiinnosta mitä te tekojeesukset siitä olette mieltä. Kyllä sitä on helppo minua ja toimiani jeesustella, mutta lueskelin aika paljon täällä olevia kirjoituksia ennenkuin itse aloin tänne sepustuksiani tehdä, ja eipä täällä kovin kielteisesti teräaseisiin suhtauduttu. Tosin sehän on ymmärretävää että se asenne muuttuu kun kyseessä on "naapuri", eikös juu:thumbs:

Ja mitä tuohon "kadun lakiin" tulee, niin täällä on nyt väitetty, että keksin koko jutun päästäni. Daa! Siis, eiköhän homman nimi ole nyt se, että te olette päättäneet nauraa minulle, ja tuomita minut, mitä ikinä teen. "Oderint, dum metuant" eli vihatkoot, kunhan pelkäävät! En edes minä ole niin sokea, ettenkö huomaisi mitä ympärillämme tapahtuu. Tässä maassa toistaiseksi ainoa laki on kadun laki. Se on eri asia, jos oikeuslaitos ja kriminaalihuolto jossain vaiheessa alkaa ajatella muutakin, kuin mitä jokainen vanki yhteiskunnalle maksaa. Ennen sitä määrätään sakkoja ja ehdollisia, ja se tarkoittaa, ettei täällä kukaan pelkää väkivaltaa, kunhan vain kuvittelee itse olevansa niskan päällä. Ja se taas tarkoittaa sitä, että mm teräaseella osoitan, ettei esim joukko minua ahdistelevia luusereita ole niskan päällä! Jos he haluavat mennä siitä vielä eteenpäin, niin en voi heitä estää, mutta taistelutta en luovuta, ja lakiin en turvaa! Ja jos te täällä pidätte minua vainoharhaisena, trollina tai yliagressiivisena maahanmuuttajana, niin sillekkään minä en voi yhtään mitään! Mutta pakko on sanoa, että aika kaksinaismoralista PASKAA te kyllä täällä suollatte! Lukaiskaapa vähän läpi omia viestejänne! Ei niissä huou syvä luottamus Suomen oikeualaitokseen, tai usko katujen rauhallisuuteen. Vai miksikö sitten täällä nyt on noita ip-kerhoja melkein joka tuppu kylässä ja suurkaupungeissa kulman takana? Ja kyllä täällä on myös saanut kuulla sellaistakin, että hyökkäys on paras puolustus. Jos jonkun amispellen oma käytös ja ruumiinkieli antaa ymmärtää, että se on nyt joko yksin tai kavereiden kanssa tulossa päälle, minä en jää sitä odottamaan! Jos haluaa välttää väkivaltaa, niin silloin kannattaa olla käyttäytymättä väkivaltaisesti! Ainakin minä asetan oman terveyteni toisten ihmisten perusoikeuksien edelle, olkootpa kuinka raadollista tahansa:curs:

toki lost soulille suosittelen mielelläni menemään suoraan esim. krav maga, kick boxing, tai mihin vain missä kilpailua harrastetaan niin esim. kisatreeneihin uhoamaan ja lyödä ekaa kaveria tauluun kun se kumartaa.. on noitakin nähty.

ERITTÄIN huvittava kommentti:D Eli koska sanoin täällä suoraan ja teeskentelemättä, että olen katutilanteessa itse valmis ensi-iskuun, niin odotetaan, että tietenkin käyttäyisin niin myös salilla:rolleyes: Eiköhän tuohon vaikuta myös sellainen pikku juttu, että salilla on erotuomari, joka viheltää pelin poikki, jos siellä joku rikoo sääntäjö. Sen sijaan(ainakin kun minä viimeksi katsoin)kadulla ei ole mitään "sääntöjä":confused:

Sä oot Lost Soul nimimerkkisi mukaisesti todella hukassa. Ainoa asia joka sinua kiinnostaa on se "miten selvitä kadulla" ja melkeinpä uskaltaisin sanoa, että tuon kaltaiset ihmiset ovat niitä jotka ei todellakaan osaa lähteä tappelusta pois vaan osaavat provosoinnin jalon taidon. Hienoa vähän näyttää toiselle mitä takataskusta löytyy..

Mä toivon, että löydät samankaltaisen ääliön ja annat tai saat oikein kunnolla turpaan. Pääset joko sairaalaan tai sitten maksumieheksi, jospa vaikka se hieman rauhottaisi.

Mulla toi kolmekymppiä lähenee kovaa vauhtia ja yli 10v on tullut lähes joka viikonloppu pyörittyä kaupungilla öiseen aikaan ja tämän 10v aikana olen kerran joutunut juoksemaan karkuun, muuten olen saanut olla aivan rauhassa.

IMHO
Sun pitää mennä jonnekkin tsykolokille vähän juttelemaan sun patoutumista. Katutappelut on katutappeluita, eikä niillä ole mitään tekemistä kamppailulajien kanssa.

Originally posted by Jakob
Katutappelut on katutappeluita, eikä niillä ole mitään tekemistä kamppailulajien kanssa.
KYLLÄ! Nää saa nyt loppua nämä keskustelut näistä lakipykälistä. Menkää Yleinen keskustelualue-osioon, täällä on tarkoitus puhua treeneistä sun muista.

Sä oot Lost Soul nimimerkkisi mukaisesti todella hukassa. Ainoa asia joka sinua kiinnostaa on se "miten selvitä kadulla" ja melkeinpä uskaltaisin sanoa, että tuon kaltaiset ihmiset ovat niitä jotka ei todellakaan osaa lähteä tappelusta pois vaan osaavat provosoinnin jalon taidon. Hienoa vähän näyttää toiselle mitä takataskusta löytyy..

Kiva aina saada palautetta, ja nyt sitten sarkasmin vuoro:eli mihinkäs takia te sitten harjoittelette ip-lajeja? Salia varten? Pistin tänne jossain vaiheessa niinsanotun "etiikka threadin", jonna jokainen olisi voinut pistää hieman noita omia mielipiteitään väkivallasta, mutta se taisi kadota ikävä kyllä(taas)salaisiin kansioihin:D

Ilmeisesti te olette oppineet(tai siis ainakin teeskentelette oppineenne)kuinka vältellä ip-tilanteita. Hienoa! Tuossahan olisikin hieno tapa vältellä kaikki vaara ja konflikti tilanteet:500 metrin juoksu! On se kauheaa, kun voi tulla tappelu, siinähän voi vaikka vammautua ja kuolla!

Vaan mitenköhän mahtaa käydä sellaisen ihmisen, joka aina juoksee karkuun, eikä ikinä pysähdy puolustamaan itseään? Varmaan säilyy naama ja kädet kauniina, mutta veikkaan, ettei sellainen kaveri mm naista saa! Kyllä vuosimiljoonien evoluution edes sellaisen pikku jutun olisi pitänyt opettaa, että jos joku lajia ei selviydy elämän kovassa kilpailussa, se automaattisesti kuolee pois, ja tekee tilaa toiselle. Tämä ei tarkoita, että jokaissta pitäisi tulla jotain ultimet warioria, mutta veikkaan, että pitemmän päälle tuo "Juokse! Juokse kuin tuuli!" taktiikka ei juuri toimi! Eiköhän se ole muutenkin vähän tapauskohtaista, että milloin kannattaa lähteä pois, ja milloin jäädä?

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom