Mihin eri leuanveto-otteet kohdistuu?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Jos tekee kapealla tai leveällä vastaotteella tai myötäoteella normaalisti tai niskan taakse, niin mihin noissa variaatioissa pääsääntöisesti rasitus menee eniten?

Eli vastaote leveä/kapea, myötäote leveä/kapea, ja samat niskan taakse. Ottaako myötäote enemmän selkään, rasittaako vastaote enemmän haukkareita, miten liike muuttuu jos vetää niskan kiinni tankoon?

Selkään ne kaikki menee. Pääsääntöisesti leveille selkälihaksille. Leveä ote ottaa enemmän lapojen väliin, koska leveällä otteella on helpompi vetää lavat yhteen kun kapealla. Vastaote ottaa hiukan enemmän hauiksiin kuin myötäote. Leveällä ja kapealla otteella ei juurikaan ole eroa. Riippuu ihan henkilöstä kummasta tykkää. Itselläni tuntuu kapea ote paljon paremmin kun leveä, joillakin toisin päin. Ja sellainen kutina on, että kapea ottaa paremmin liereälihaksiin, koska sillä saa venytettyä paremmin yläasennossa jos niin haluaa.

Mitä niskan takaa tekemiseen tulee, niin se ei eroa millään tavalla siitä jos tekee eteen. Ainoastaan huijaaminen on hankalampaa, vaikka on niitä ihme suorituksia tässäkin nähty. Niskan taakse tehtynä vääntää ikävästi olkapäitä, jotka saattavat sanoa poks. Ei siis kannata, koska siitä ei ole niin tasan mitään hyötyä verrattuna eteen tehtävään versioon.

Eiks porukat myös sano että leveä ote (ainakin leuoissa) ottaisi enemmän latseihin? ns. leveä ote -> leveä selkä ;)

-Marchi- sanoi:
Eiks porukat myös sano että leveä ote (ainakin leuoissa) ottaisi enemmän latseihin? ns. leveä ote -> leveä selkä ;)
Sanoo, mutta puhuvat paskaa. Riippuu siis ihan yksilöstä. Mulla ottaa kapea ote paljon paremmin kuin leveä, siinä voi käyttää jopa isompia painoja ja huijaaminenkin on vaikeampaa. Noi painotkin on siis ihan yksilöllisiä. Joillakin liikkuu leveällä otteella enemmän. Mullakin oli aluksi niin, mutta nykysin on mennyt kapea ote ohi. Molempia, kapeaa ja leveää teen edelleen.

IMO leveä myötäote käy enemmän selkään kuin kapea vastaote. Selkäni oli heikko, mutta silti tuolla vastaotteella leukoja joitakuita nousi. Nyt hieman vaffempana menee jo leveellä myötäotteellakin!

Tuskinpa sillä niin kamalasti väliä on. Kuhan tekee leukoja niin hyvä on. :D Suosin silti eniten kapeaa vastaotetta, koska silloin saa käytettyä eniten romuja -> eniten voimaa selkään. Turha lähtee veteleen myötäotteilla jollon vaan heikentää yhtä osaa liikkeestä (vähemmän hauista), joka puolestaan heikentää koko liikkeen tehoa. Olipas sekavasti sanottu.

Vetelin leveällä myötäotteella ylätaljaa 9 kk ennen kuin siirryin leuanvetoon perinteisellä vastaotteella. Ylätaljassa leveällä m-otteella meni 5x110 kg ja tänään tein leuoissa kolmosen 20 kg lisäpainolla (104 kg omapaino). Leuat täysin puhtaasti, mutta taljassa silloin pientä heilumista ja vedin vain juuri leuan alapuolelle. Että kyllä vähän hyödyn vastaotteesta, tai sitten vain olen kehittynyt pikkuisen.

Leuat käyvät minulla enemmän sinne minne pitääkin.

Kyllä taitaa 95%:lla ihmisistä olla tuo kapeampi pirusti helpompi, koska tuo leveä myötäote vaan ottaa pirusti enemmän ainakin mulla selkään, kapeella vastaotteella saan eniten haukkarit kipeeks.

Miten helvetissä leveellä saa enemmän cheatattua kuin kapeella??

Kyllä sitä täytyy kans olla sitä mieltä, että se perinteinen vastaote hartoiden levyisenä ottaa aika saatanan hyvin juuri latseihin. Pidänkin sen nyt toistaiseksi pääliikkeenä selälle, mielenkiintoista nähdä mitä tapahtuu.

Keiko- sanoi:
Miten helvetissä leveellä saa enemmän cheatattua kuin kapeella??
Kapealla ei vaan pysty heijaamaan sillä tavalla kuin leveällä. Kokeile itse. Se heijaus vaan ei tule luonnostaan niin kuin leveällä otteella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
osaako joku sanoa että onko hyvä tehä leukoja kun, on rajalliset tilat, eli pää osuu kattoon ennen aikoja ja siis en pääse ylös asti (suunnilleen silmät tangon tasoon.. ) niin haitta vaiko hyöty ?

Powerhousu sanoi:
Kapealla ei vaan pysty heijaamaan sillä tavalla kuin leveällä. Kokeile itse. Se heijaus vaan ei tule luonnostaan niin kuin leveällä otteella.

Oon tehny aika paljon leukoja, ja toi heijaus ei oo mulla ainakaan ongelma. Tossa kapeessa vastaotteessa on vaa niin pirun helppo nytkyttää itteensä ylöspäin.

Tottakai riippuu aika paljon ihmisestä.

Keiko- sanoi:
Oon tehny aika paljon leukoja, ja toi heijaus ei oo mulla ainakaan ongelma. Tossa kapeessa vastaotteessa on vaa niin pirun helppo nytkyttää itteensä ylöspäin.

Tottakai riippuu aika paljon ihmisestä.
Mä puhuin ylätaljasta. Leuanvedoissa nt ei saa heijattua millään otteella vaikka mitä tekisi.

Powerhousu sanoi:
Leuanvedoissa nt ei saa heijattua millään otteella vaikka mitä tekisi.

No todellakin saa. Kun käy loppumaan voimat selästä niin kyllä siinä käy mies heilumaan suuntaan jos toiseen ja liikkeeseen yhdistyy jalkojennostelukin samalla. Noin saa pari lisää toistoa.

-Marchi- sanoi:
No todellakin saa. Kun käy loppumaan voimat selästä niin kyllä siinä käy mies heilumaan suuntaan jos toiseen ja liikkeeseen yhdistyy jalkojennostelukin samalla. Noin saa pari lisää toistoa.
Heiluminen ja heijaaminen on eri asioita. Heijaaminen tarkoittaa sitä, kun esim ylätaljassa vedetään koko kropalla se tanko vauhtiin, ja käsillä loput. Sama vaikkapa hauiskäännössä. Leuanvedoissa tämä ei onnistu, vaan siinä heilutaan.

pakkorako sanoi:
osaako joku sanoa että onko hyvä tehä leukoja kun, on rajalliset tilat, eli pää osuu kattoon ennen aikoja ja siis en pääse ylös asti (suunnilleen silmät tangon tasoon.. ) niin haitta vaiko hyöty ?

Jos saat silmät samaan tasoon tangon kanssa, on se jo ihan hyvä nostokorkeus. En mä ainakaan vedä juuri koskaan leukaa tangon yläpuolelle, ei se rasitus vaan pysy sitten enää selälle, vaan menee käsille koko homma jo turhan paljon.

Timba79 sanoi:
Jos saat silmät samaan tasoon tangon kanssa, on se jo ihan hyvä nostokorkeus. En mä ainakaan vedä juuri koskaan leukaa tangon yläpuolelle, ei se rasitus vaan pysy sitten enää selälle, vaan menee käsille koko homma jo turhan paljon.

Itsellä on ihan samanlainen tuntemus, että ihan yläasennossa homma menee liikaa pois selkälihaksilta.

Mutta eikö porukka tee ollenkaan leukoja lapio-otteella? Itselleni se tuntuu sopivan todella hyvin. Saliltani löytyy siis teline, josta saa hieman hartialeveyttä kapeamman lapio-otteen. (eli siis se ote, jossa peukalot osoittavat itseen päin)

Lapio-ote onnistuu vain ylätaljassa ja siinä käytän sitä kuten muitakin kahvoja ja otteita.

Vroomfundel sanoi:
Mutta eikö porukka tee ollenkaan leukoja lapio-otteella? Itselleni se tuntuu sopivan todella hyvin. Saliltani löytyy siis teline, josta saa hieman hartialeveyttä kapeamman lapio-otteen. (eli siis se ote, jossa peukalot osoittavat itseen päin)

Minä ainakin teen - harmittavan harvalta salilta tosin löytyy valmis suorituspaikka , mutta laittamalla alataljan kapean kahvan leuanvetotangon yli homma onnistuu kyllä.

Tietenkään kyseessä ei ole niin leveä lapio-ote kuin ylätaljassa, vaan tosiaankin hartialeveyttä (huomattavasti) kapeampi.

Gillyanne sanoi:
Tietenkään kyseessä ei ole niin leveä lapio-ote kuin ylätaljassa, vaan tosiaankin hartialeveyttä (huomattavasti) kapeampi.
Mä lasken ton ihan tavalliseksi leuanvedoksi kapealla otteella. Itse asiassa en tee ollenkaan ns. perinteisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom