Mihin armeijaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aarne
  • Aloitettu Aloitettu
Aarne sanoi:
Mihin armeijaan?

Oisko Kiinan armeija jotain?

Väsynyt...

varusveijarieedit: eli ilmeisesti kuitenkin menossa Suomen armeijaan...? :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Brynjard sanoi:
Kyllä ne taistelumuonat monesti spademömmöt voittaa (kiisseli... :kuola: ), ja kun ruuat on koko ajan mukana niin on ainakin varmaa että jotakin edes saa syödä jos vaan on sopiva tauko jossain välissä. Jääkärikomppaniassa ei ollut mitenkään harvinaista että toimistoaliupseeri tilasi ruuan liian myöhään tai että ruokaa tuli komppanialle aivan liian vähän.

et ilmeisesti ollut Immolassa :D
koska kassulla oli about parasta ruokaa ikinä
eikä metsässä se syöminen ollut aina mitenkään varmaan vaan saatettiin vetää pitkiäkin jaksoja ilman safkaa

nevahood sanoi:
todellakin. olin ainoa tuvastani suoraan kutsunnoilla tiedusteluun päässyt. muut hakivat erillisellä haulla. kavereiden motivaatio hommaan vaikuttaa tosi paljon viihtymiseen ja omaan motivaatioon. p-kauden tuvasta lähes kaikki pääsi aukkiin. kaikki siis hakivat, kukaan ei halunnut sluibailla tehtävistään (poislukien minä). :lol2:

edit. tuo siis vain siinä tapauksessa jos et ole liian mukavuudenhaluinen, kuten halua vaihtaa sänkyvaatteitasi kuuteen kuukauteen, käydä suihkussa ihan joka viikko tai nukkua yli kolmea tuntia yössä...

Tiedustelussa on tosiaan hyvänä puolena se rispekti ja tietty järki toiminnassa. Kyllähän sitä joutuu sykähtämään mutta sekin tehdään ilman suurempia vittuuntumisia eikä mitään turhaa pompottelua ole. Meillä sai ainakin kassulla olla aika vapaasti ja sotkuun/salille pääsi aina kun ei ollut mitään koulutusta.
Olikin sit oikein hupaisaa seurata viereisen jääkäripataljoonan ravaamista ja rättisulkeisia ja sitä jumalatonta huutamista. Tiedustelussa on toki motivoituneempaa porukkaa kuin muualla mutta kyllä se innostus kaikilla laskee jossain vaiheessa sille samalle tasolle:D

Wildemar sanoi:
Upinniemeen Kuninkaalliseen Laivastoon aaltoja halkomaan! Hyvällä tsägällä kohdalle osuu myös ulkomaanmatka maailman merillä kadettien koulutuspurjehduksen merkeissä...
Ei vaan jos särmää kovasti niin pääsee ohjusveneisiin elikkäs Suomen ainoisiin oikeisiin sotalaivoihin. :rock:
Oikeastikkin kannattaa pyrkiä laivastoon, touhu on varmasti mielekkäämpää kuin
nurmiporana miettiä kuusi kuukautta kummalta puolelta puuta kannattaa ampua.
Talvella se laivojen liikkuminen on hissumpaa, mutta jos sattuu kesällä sinne niin varmasti jää hyvät muistot. Eikä tarvitse käyttää sitä ehkäisykurkkusalaattia.

kuparica sanoi:
Joo vekarajärvelle auto-ja kuljetuskomppanijaan.. pääsee patikoinnin lisäksi polkemaan suossa vanhoja neuvostoliiton paskoja krazia ja sun muita bensa kuorkkeja..mikäli sinne pääsen
Tuonne olisi tarkoitus hakea, ei tuolla paikalla niin väliä mutta tuo kuljetus ja autopuoli vaikuttaa sellaiselta missä viihtyisi parhaiten.

GynoTissi sanoi:
Ei vaan jos särmää kovasti niin pääsee ohjusveneisiin elikkäs Suomen ainoisiin oikeisiin sotalaivoihin. :rock:
Oikeastikkin kannattaa pyrkiä laivastoon, touhu on varmasti mielekkäämpää kuin
nurmiporana miettiä kuusi kuukautta kummalta puolelta puuta kannattaa ampua.
Talvella se laivojen liikkuminen on hissumpaa, mutta jos sattuu kesällä sinne niin varmasti jää hyvät muistot. Eikä tarvitse käyttää sitä ehkäisykurkkusalaattia.
Oikeat laivat liikkuu talvellakin, toisin kuin alumiinipurkit.

lej sanoi:
Oikeat laivat liikkuu talvellakin, toisin kuin alumiinipurkit.
Juu sitä viiden solmun vauhtia ne "sotalaivat" pääsee vaikka ahtojäissä. Oikea sotalaiva kulkee yli 30 solmua. :japrovoilujatkuu:

alokasaika käyty...

takas maaliskuussa 2006, linjana sukeltajakurssi, 5. Miinalaivue.

Kohta sukeltajien testit, hakekaa kaikki potentiaaliset, että tulee tasokas kurssi.

Marraskuun alussa olisi kutsunnat. Joko merivoimiin tai sitten kuljetuspuolelle, noista koen jotain mahdollisesti hyötyvänikin. Jos meinaavat muualle laittaa niin haistatan kyllä vitut ja haen hullun paperit.

Sodankylään!

II/05 SPOL itse. Terkkuja jos joku tunnistaa ;)

Kaveri on SIRADina. Niillä on teltoissa agrekaatti, lämpöpatteri, kahvinkeitin ja myöhemmin telkkari.

Mutta tänne kannattaa tulla.

Alec sanoi:
juuri näin,paitsi että meillä ei ollu rajavartiontikoulutusta kuin viikon verran,tosin SEllä meittien jälkeen oli kuulemma senkin edestä :D

eli jos kiinnostaa vetää pitkin metsiä kamat selässä,väijytellä teitä ja tehdä iskuja tukikohtiin niin RJK on sinun paikkasi :D

miinuksena sitten että safkat kokataan itse ja ne taistelumuonat on pääasiassa saatanasta,sekä sitä metässä kävelemistä tulee sitten ihan vitusti

Jees viikon verran meilläkin on tuota rajavartiointikoulutusta tuolla Kajaanin RJK:ssa. Ja tuo on kyllä totta että metsässä saa liikkua ihan tarpeeksi rinkka selässä ja miinaväijyissä olla. Jos motivaatiota on sissihommiin niin hyvä paikka tuo RJK on mutta itse en enää tuonne menisi jos uudelleen saisin päättää. E-kautta vielä 6 viikkoa jäljellä ja niitten aikana enää 5 kassupäivää. TJ 105 :itku:

andor sanoi:
Jees viikon verran meilläkin on tuota rajavartiointikoulutusta tuolla Kajaanin RJK:ssa. Ja tuo on kyllä totta että metsässä saa liikkua ihan tarpeeksi rinkka selässä ja miinaväijyissä olla. Jos motivaatiota on sissihommiin niin hyvä paikka tuo RJK on mutta itse en enää tuonne menisi jos uudelleen saisin päättää. E-kautta vielä 6 viikkoa jäljellä ja niitten aikana enää 5 kassupäivää. TJ 105 :itku:
Sanonko mä enkö mä sano no sanonko no sanon mä sen :uffa hintman: HAJOO SIIHEN!

no ei vaan tsemppiä sinne. Usko tai älä niin nuista metsäkeikoista ne parhaat muistot tulee :thumbs:

Lycanth sanoi:
Sodankylään!

II/05 SPOL itse. Terkkuja jos joku tunnistaa ;)

Kaveri on SIRADina. Niillä on teltoissa agrekaatti, lämpöpatteri, kahvinkeitin ja myöhemmin telkkari.

Mutta tänne kannattaa tulla.

Heh, olihan sitä konsolikin telkkarin kaverina silloin kun tuota tukiasematoimintaa harjoiteltiin. :D Arvaa vain kuinka suuri osuus toiminnasta oli sitten tuota suklaata.
Siradien sodanajan sijoitus riippuu melko pitkälti iästä. Nuoremmat ja hyväkuntoiset toimivat tiedustelupartion radisteina 50-150 kilometriä rajan väärällä puolella (LJK kouluttaa myös Siradeja, he toimivat etäisyydellä +150km), kun taas vanhemmat siirretään sisämaahan tukiasemille ottamaan vastaan tuota tietoa. Suurin osa varusmiespalveluksesta kuluu partioradistin toimintaa harjoitellessa, ja tukiasematoiminta käydään siihen verrattuna melko pintapuolisesti läpi.

Edit: Muistaakseni skapparit itseasiassa käskivät tuoda kaikki mahdolliset ja mahdottomat sählövempaimet mukaan, jotta agrikaatille saataisiin enemmän kuormaa.

sd- sanoi:
Parola, Sotilaspoliisi, I/06

Tervetuloa... Tosin varmasti itse haen suoraan vartioston alikessuksi enkä perusyksikköön mosia kouluttaan. (Tuntu jotenkin typerältä sanoa noin, on kai vähän mosa olo itelläkin vielä, kun vasta 11 vko takana :) )

Täälläkin Parola I/06 ja sotilaspoliisiksi - kai. En oo varma, ku äijä kutsunnoissa sano että kotiin pitäis tulla viel joku kirje mihin sit laiteen ruksi jos haluu esim. spolleks. Eipähän oo mitään kirjeitä näkyny. Mites porukka ketä ollu/on parhaillaan intissä pitäiskö tollasta kirjettä tulla?

BBP sanoi:
Täälläkin Parola I/06 ja sotilaspoliisiksi - kai. En oo varma, ku äijä kutsunnoissa sano että kotiin pitäis tulla viel joku kirje mihin sit laiteen ruksi jos haluu esim. spolleks. Eipähän oo mitään kirjeitä näkyny. Mites porukka ketä ollu/on parhaillaan intissä pitäiskö tollasta kirjettä tulla?
Eikai tuo välttämätön ole. Niissä haastatteluissa sitten vain ilmaiset kiinnostuksesi. Siellä kyllä on oppitunteja, joilla mm. spollet, koiraohjaajat jne. käyvät esittelemässä koulutushaaraansa. Kyllähän muakin meinattiin aukkiin vängätä, vaikken missään lapussa ja haastattelussa ollut kiinnostustani ilmaissut :)

Oho, mullahan on ens vuon kutsunnat :eek: Yhtään oo tullu ajatelleeks koko asiaa. Vaikka ei mulla mitää kiirettä mutta voishan sitä vähä alkaa pohtimaan. En ole hirveästi perehtynyt noihin kutsuntajuttuihin niin pakkislaiset varmasti valaisevat mua asiassa :D Eli meinaan hakea lykkäystä pari vuotta että saan opiskelut pois alta, niin pitääkö se suuntautumistoive tietää jo kutsunnoissa vai vasta kun on inttiin lähtö lähempänä?

Hummerivirta sanoi:
Eli meinaan hakea lykkäystä pari vuotta että saan opiskelut pois alta, niin pitääkö se suuntautumistoive tietää jo kutsunnoissa vai vasta kun on inttiin lähtö lähempänä?
Ei tartte, intissä sitte vasta. Joihinki paikkoihin tosin voidaan laittaa väkeä tiettyihin hommiin jo kutsunnoissa (ainaki vekaranjärvi ja santahamina), mutta siitä kerrotaan/kysytään erikseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom