Ilmavoimien tekninen koulu, Halli. Ja tammikuussa mennään.
Tuolla tuli ite inttiaikana pari kertaa käytä jossain harjotuksessa, kyllä siinä me Pioneerirykmentin pojat oltiin välillä ihmeissään, ku ei näyttäny paljoa lahkeitten repsotus haittaavan ja sotaharjotuksissakin teltat lyötiin 50m päähän kasarmista
On pojat tainnut katsella väärän komppanian touhuja, ei ole kyseessä ainakaan LentoTeknAUK jossa minä olin. ;)
Meidän näkökulmasta homma nähtiin juuri toisin päin. Toimii myös siis niin, että pientä varuskuntaa on helppo pitää alikkien ja henkilökunnan kovassa kurissa, jos osataan. Runtua tuli ja kuri oli äärimmäisen kova. Siinä vaiheessa kun alkaa lentotekniikan opiskelu muuttuu tietysti kuviot, koska päivät ovat kuin koulussa tai töissä kävisi (aina Hävittäjälentolaivueesta kotiutumiseen asti). Ainoastaan pakolliset maavoimalaiset leirit ja metsä harjoitukset katkaisevat opiskelun.
Kaikki jampat ovat siellä omasta motivaatiostaan valintakokeista valittu, joten motivaatio ongelmaisia ei juurikaan löydy kuten normaalista reservistä.
En väheksy Keuruun Pioneerien toimintaa, mielestäni sieltä tuli leireille särmää porukkaa. Tää on aina näitä "silloin kun minä olin nuori ja sotilas, niin meillä..." :D