Mihin armeijaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aarne
  • Aloitettu Aloitettu
Ilmavoimien tekninen koulu, Halli. Ja tammikuussa mennään.

Tuolla tuli ite inttiaikana pari kertaa käytä jossain harjotuksessa, kyllä siinä me Pioneerirykmentin pojat oltiin välillä ihmeissään, ku ei näyttäny paljoa lahkeitten repsotus haittaavan ja sotaharjotuksissakin teltat lyötiin 50m päähän kasarmista :)

On pojat tainnut katsella väärän komppanian touhuja, ei ole kyseessä ainakaan LentoTeknAUK jossa minä olin. ;)

Meidän näkökulmasta homma nähtiin juuri toisin päin. Toimii myös siis niin, että pientä varuskuntaa on helppo pitää alikkien ja henkilökunnan kovassa kurissa, jos osataan. Runtua tuli ja kuri oli äärimmäisen kova. Siinä vaiheessa kun alkaa lentotekniikan opiskelu muuttuu tietysti kuviot, koska päivät ovat kuin koulussa tai töissä kävisi (aina Hävittäjälentolaivueesta kotiutumiseen asti). Ainoastaan pakolliset maavoimalaiset leirit ja metsä harjoitukset katkaisevat opiskelun.

Kaikki jampat ovat siellä omasta motivaatiostaan valintakokeista valittu, joten motivaatio ongelmaisia ei juurikaan löydy kuten normaalista reservistä.

En väheksy Keuruun Pioneerien toimintaa, mielestäni sieltä tuli leireille särmää porukkaa. Tää on aina näitä "silloin kun minä olin nuori ja sotilas, niin meillä..." :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, LTeknAUK:ssa on kyllä kova sisäinen kuri. Motivoitunut porukka haluaa antaa parastaan. Se, että johtajat ovat mukavia, ei todellakaan tarkoita sitä että he ovat löysiä välttämättä. Tavallaan voisi sanoa että on vapauksia, mutta on myös vastuuta heti alusta alkaen. Ohjattuja aamutoimia ei ollu ainakaan mun aikana ollenkaan, mutta sitte muuten särmättiin kyllä ihan omasta tahdosta aika paljon. Onhan siellä Hallissakin se koulutuskomppania jossa härvää sitten tavan kutsuntojen kautta tulleita varusmiehiä.

Ainiin, neljän hengen tuvat siellä aukin rakennuksessa on aika herkkua ja heti p-kaudesta lähtien:D

Täytyykin tässä huomenna täytellä hakupaperit Halliin, jos vaikka pääsisi lentsikoita ropailemaan II/09. Tuo on ainakin sellainen koulutus, että siitä voisi olla jotain hyötyäkin työelämässä, kun tekniikkaa kuitenkin lähden jollain tapaa opiskelemaan.

Kiitos taas hyvistä neuvoista. Jännää, että oikeestaan odotan jo, että pääsen firman hommiin.

Prodee siis messiin suoraan maahantuojalta kunnon satsi. Ja John West:n tunaa öljyssä + mausteet, niin eiköhän siitä prodee tuu jo ainakin ripaus enemmän.

Varmaan koitan pyrkiä Pirkkalan lennostoon, niin ei oo himaan kuin vartin ajomatka. Tosin eipä se haittaa vaikka Rolloonkin "joutus". Pitää vielä kysellä kavereilta millasta on ollut tän 6kk aikana ja miten vapaa-aikaa.

En väheksy Keuruun Pioneerien toimintaa, mielestäni sieltä tuli leireille särmää porukkaa. Tää on aina näitä "silloin kun minä olin nuori ja sotilas, niin meillä..." :D

Ei ne Keuruun pioneerit särmää porukkaaa oo, vaan Keuruun suojelumiehet :D

Mitä toi tiedustelu on? Oli alkupäässä threadia juttua. Milloin seuraava erä otetaan?
Jos löydätte linkkiä, laittakaa. Itse en löytänyt.

Ja kuinka paskaa tuo pioneerin koulutus on? :D

Mitä toi tiedustelu on? Oli alkupäässä threadia juttua. Milloin seuraava erä otetaan?
Jos löydätte linkkiä, laittakaa. Itse en löytänyt.

Ja kuinka paskaa tuo pioneerin koulutus on? :D

tiedustelu eli sissitoiminta :) Kykit pusikossa hiiren hiljaa että vihulainen ei huomaa sua ja sitte liikut 10cm eteenpäin ja taas kykit 10 minuuttia :) Kaippa se on se kovin juttu sitte intissä. Tosin eihän ne ampua osaa ku niiden ei oo tarkoitus ampua kutiakaan ikinä :D no joo.. kyllähän ne kaikkea hauskaa pääsee tekemään, idea on saada tietoa vihollisen lukumäärästä, varustelusta, suunnitelmista jne.
Sitte ku tiedot on välitetty niin rannikkojääkärit tulee ja putsaa kaiken vittuun ;)

Pioneerikoulutus, ei se nyt paskaa ole, mutta monet valittaa ku pitää miinoja kannella :) mutta kyllähän sielä kaikkea kivaa saa räjäytellä pimpan päreiksi.

Kutsunnoissa määrätty pioneeriks karjalan prikaatiin (vekaralle) II/09.

Olen tässä pohtinut lentoteknillistä AUK:ia, mutta kun ei millään osaa päättää hakisiko vai ei. Hyviä kokemuksia täällä ihmisillä on, mutta tuntuis kyllä että 70km vs. 240km vaikuttaa aika paljon? Etenkin kun bussiyhteydet ovat suht huonot. Oma auto periaatteessa (ehkä) käytettävissä, mutta ei se bensakaan ilmaista ole.

Kuinka usein tuolta käytännössä lähdetään lomille eli miten paljon joutuu noita reissuja sitten tekemään? Onko viimeisten 6kk ajaksi kuinka helppo päästä esim. Uttiin? Se olisi nimittäin tässä suht lähellä. Haen todennäköisesti tässä keväällä dia yhteisvalinnassa diplomi-insinöörin koulutukseen, joten tekniikka kiinnostaa.

Jos joku näihin viitsisi vastata niin olisi hieno homma!

Olen tässä pohtinut lentoteknillistä AUK:ia, mutta kun ei millään osaa päättää hakisiko vai ei. Hyviä kokemuksia täällä ihmisillä on, mutta tuntuis kyllä että 70km vs. 240km vaikuttaa aika paljon? Etenkin kun bussiyhteydet ovat suht huonot. Oma auto periaatteessa (ehkä) käytettävissä, mutta ei se bensakaan ilmaista ole.

Hae. Kyllä IV:n hommat pioneerijutut voittaa.

Nonii lähtö Upinniemeen merivoimiin tammikuussa.
Eikös kirjurin nakki ole 6kk ja tietääkös joku mitkä ovat muut 6kk palvelusajat upinnimessä?

Kiitos jo näin etukäteen.

Nonii lähtö Upinniemeen merivoimiin tammikuussa.
Eikös kirjurin nakki ole 6kk ja tietääkös joku mitkä ovat muut 6kk palvelusajat upinnimessä?

Kiitos jo näin etukäteen.
Ihan satavarma en ole, mutta kirjurit taitaa olla B-miehiä. Rannikkoviestimiehet ja sotilaskeittäjät eli spadet on 6kk nakkeja. Ja 6kk pääsy öbiksestä on HELVETIN vaikeaa, vain 15% kaikista varusmiehistä pääsee 6kk. Ja toi sisältää B-miehet. Eli kannattaa ihan oikeasti varautua siihen että 9kk tulee, koska lähes kaikki merivoimien miehistöhommat on tosiaan 9kk. Ja noihin 6kk hommiin haluaa moninkertaisesti se määrä joille paikkoja on.

PionR, Keurusselkä II/11 , ellei sitten joudu ton koulun takia lykkäämään.

Nyt ois 9.7 lähtö Karjalan prikaatiin Vekaralle, joten nyt pitäs vissiin kehittää joku joukkuyksikkö, johon hakis. Mitäs suosittelette? Ja osaisko joku kertoa tosta (Itä-Suomen viestipataljoona) viestikomppaniasta omia kokemuksia tms.. Periaatteessa vois kiinnostaa, mut jo se on vain jotain koneiden kanssa askartelemista ja verkkojen pystyttämistä, niin ei ehkä sittenkään välttämättä paljoa innosta.

Nyt ois 9.7 lähtö Karjalan prikaatiin Vekaralle, joten nyt pitäs vissiin kehittää joku joukkuyksikkö, johon hakis. Mitäs suosittelette? Ja osaisko joku kertoa tosta (Itä-Suomen viestipataljoona) viestikomppaniasta omia kokemuksia tms.. Periaatteessa vois kiinnostaa, mut jo se on vain jotain koneiden kanssa askartelemista ja verkkojen pystyttämistä, niin ei ehkä sittenkään välttämättä paljoa innosta.
Panssarijääkärihommat on kenttätykistön tulenjohdon kanssa makeimpia hommia. Tulee reilusti käytännön asiaa ja saa leikkiä eri aseilla toisin kuin tuolla viestikomppaniassa, jossa vedät kelaa, kaapelia ja pystyttelet viestiasemoita. 1PSJK tai 3.Kenttätykistöpatteri suositukseen!

T. 1/09 kers

Sitähän se on. Pystytetään verkkoja ja sitten käytetään niitä. Viestihommia löytyy myös esimerkiksi tykistöstä ja jalkaväestä, joilla on omia viestiryhmiään. Eli ei viestimieheksi halajavan tarvitse välttämättä viestikompaniaan hakeutua.

Se erilaisten aseiden kantaminen paikasta toiseen ja tyhjää metsää vastaan hyökkäily tunnista, päivästä ja viikosta toiseen käy useimpien mielestä vanhaksi melko nopeasti ja sitten oppii arvostamaan hikeä säästäviä tehtäviä.

Jos itse olisin lähdössä, niin hakeutuisin luultavasti huollon tai tekniikan puolelle. Joku elektroniikka-, aseseppä- tai muiden teknisten vehkeiden ylläpito sekä käyttö olisi saattanut olla ihan leppoisaa ja mukavaakin.

Jos haluaa ampua erilaisilla aseilla (itse ammuin kevyellä kertasingolla, rk62, rk95, pkm, kvkk, tarkkuuskivääri, osa ampu myös raskaalla singolla ja heitti sirpalekranuja), hakeudu spolleksi. Vartiossa olo in myös kivaa, voi hyvin treenata.

Miinuksiakin on.. ginekset ja tosi paskat leirit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom