Miesten tuoksut, mistä tytöt tykkää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pantse
  • Aloitettu Aloitettu
Nuohan on melkein kaikki kursivoitu. :D

Mistä näitä kannattaisi Helsinki-Espoo-akselilla sitten metsästää jos ei Stockmannilta? Netistä todennäköisesti tuoksun lopulta ostan, mutta tuo testaus vaikeaa siten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nuohan on melkein kaikki kursivoitu. :D

Mistä näitä kannattaisi Helsinki-Espoo-akselilla sitten metsästää jos ei Stockmannilta? Netistä todennäköisesti tuoksun lopulta ostan, mutta tuo testaus vaikeaa siten.

Sanotaan näin että suurimman osan noista löydät Stockmannilta ja varmaan myös siinä ohessa suosikkisi. Pyydä vaikka joku kivannäköinen myyjä siihe antamaan oman mielipiteensä.

Late^ oli hyvät valinnut tuosta listasta ja mä eniten olisin noiden Diorien kannalla - sieltä löytyy laadukkaimmat näistä kohtuuhintaisia tuoksuja valmistavista merkeistä. Noista muista, joita Late^ ei merkannut, harkitsisin Chanelin Egoistea ja Pi by Givenchyä. Givenchyltä löytyisi kyllä monta muutakin hyvää vielä. Diorissa, Chanelissa ja Givenchyssä on hyvää se, että tuoksu kestää ainakin itsellä yleensä paljon kauemmin kuin sen 4 tuntia, mikä on kai keskimääräinen kesto edt:llä. En toki tiedä onko se vain siitä kiinni, että mun iho reagoi hyvin ranskalaisten kanssa vai mikä... :D Onko kukaan muu huomannut vastaavaa ilmiötä?

Oikeastaan ainoa tuoksu, josta on tullut suoraa palautetta on Boss:n Dark Blue, josta kyllä itsekin aikanaan pidin todella paljon. Sitä vaan tuli aikanaan käytettyä ihan tarpeeksi.

Tämän keskustelun innoittamana päätin hylätä Boss:n Energizen ja hakemassa jotain uutta. Suositelluista tuoksuista sekä Lacosten Pour Homme että Ck:n Free olivat aivan liian makeita. Mitäpä sitä mielikuvitukseton ihminen muuta voi tehdä kuin palata juurille, mutta eipä ole enää niin helppoa Dark Blue:n osto. Ainakaan Stockmann myy enää kyseistä merkkiä. Onneksi Feeluniquesta:sta löytyi ja tilaukseen lähti.

Katselin, että vähään aikaa tätä tuoksua ei kukaan ollut kommentoinut eli syynä:

a) Saatavuus Suomessa nyt nykyään huonompi VAI
b) Liian vanha / jo nähty juttu VAI
c) Tuoksujen Toyota eli on kyllä raikas ja hyvä, mutta liian yleinen?

hugo-boss-dark-blue-125ml-barbatesc.jpg

^^ Joo, jos noin on niin tuo on aika hyvä valtti tuoksua valitessa, koska itseä ainakin vituttaa esim. Armaneissa(joista muutamia loistavia tuoksuja löytyy) niiden nopea haihtuminen. Dioreja tullut paljon käytettyä ja ne on aina kestänyt varmasti 8 tuntia ja Fahrenheit 32 jopa 15 tuntia! Givenchyn Very Irresistible ja Chanelin Egoiste kestivät myös tosi pitkään.

Viimeksi muokattu:
Miten muuten on tuoksujen säilyvyyden laita?

Jos esim. tuotteen valmistus on lopetettu pari vuotta sitten, mutta ko. putiloa löytyy vielä kaupoista. Eli millaiseen jamaan ne voivat mennä vuosien varastosäilytyksissä?

Muuttuuko koostumus mahdollisesti tms?

Jos esim. tuotteen valmistus on lopetettu pari vuotta sitten, mutta ko. putiloa löytyy vielä kaupoista. Eli millaiseen jamaan ne voivat mennä vuosien varastosäilytyksissä?

Jotkut voi haihtua?

Ite kävin just läpi omaa tuoksuvarastoa ja Baldessarini Hugo Boss oli tyhjä vaikka muistelen et ois ollu vielä...en tiiä...

Tämmönen arsenaali on kaapissa:

Gant indigo
Jaguar fresh
Chanel Platinum egoiste *ehdoton suosikki vain juhlatilaisuuksiin*
Ralph Lauren Polo Sport
Lagerfeld Photo
Lagerfeld man
Shiseido Zen
Pierre Cardin joku puteli
David Beckham
Bruno Banani magic man
boss in motion
Ferrari Passion

Stickejä en tähän listannu:D

Jotain täydennystä vois kohta puoliin harkita:D...Armani ja CK kiinnostais...

Viimeksi muokattu:

Säilyy usean vuoden. Tietty se saattaa vähän muuttua miedommaksi vuosien kuluessa. Pitäisi yleensä säilyttää kuivassa ja suht viileässä ,sekä suojassa valolta. Eli se kylppärin kaappi ei ehkä ole paras mahdollinen. Näin ohimennen.

Niin juu tiedän kyllä säilytys"ohjeet" kotioloissa, tarkoitinkin nyt lähinnä nettikauppoja mitkä myyvät useita vuosia vanhoja putiloita. Hieman vaikea tietää kuinka niitä on sitten loppupeleissä säilytetty.

Tuoksuguruille kysymystä.

Tarkoituksena mennä tällä viikolla esimerkiksi keskustan Stockmannille hakemaan yksi tai kaksi uutta tuoksua keväälle/kesälle.

Basenote:sta olen katsellut arvosteluja ja niiden perusteella tehnyt pientä kokeilulistaa. Ei mitään tietoa ovatko kaikki edes tuolle ajanjaksolle soveltuvia tuoksuja saati ovatko sitten minkä tuoksuisia. Kuitenkin tuntuu, että muutama tunti voipi vierähtää ja pyörtyminen olla lähellä tälläisen ostoslistan kanssa. :rolleyes:

Ikä menee siihen neljännesvuosisadan tienoille ja pukeutumistyyli rento, mutta siisti ja tyylikäs. En hae tuoksua joka tulee lökäpöksyllä vastaan sporassa enkä myöskään Burberrypapan vastinetta.

Onko näistä joku asiantuntijoiden ehdoton suosikki ja mitä ette missään nimessä valitsisi? Listaan voi myös lisätä hyviä ehdotuksia.

Gucci Pour Homme by Gucci
Gucci Pour Homme II by Gucci
Envy For Men by Gucci

Fahrenheit by Dior
Fahrenheit 32 by Dior
Dior Homme by Dior
Eau Savage by Dior

Acqua Di Gio by Armani
Armani Attitude by Armani
Armani Attitude Extreme by Armani

M7 by YSL
Rive Gauche Pour Homme by YSL
YSL Pour Homme by YSL
YSL Pour Homme Haute Concentration by YSL
L'Homme by YSL
La Nuit De L'Homme by YSL
Kouros by YSL

Allure Homme by Chanel
Allure Homme Sport by Chanel
Égoïste by Chanel
Platinum Égoïste by Chanel
Antaeus by Chanel
Chanel Pour Monsieur by Chanel
Chanel Pour Monsieur Concentrade by Chanel

Black Orchid by Tom Ford
PI by Givenchy
L'eau D'issey Pour Homme by Issey Miyake
Vetiver by Guerlain
John Varvatos by John Varvatos
A*Men / Angel Men by Thierry Mugler
Bulgari Black by Bulgari

Lihavoituna tuoksut, joita olen itse testannut.

Givenchy on TODELLA makea tuoksu, pää tulee helpolla kipeäksi(ainakin itselläni) mutta varmasti hyvä tuoksu niille, jotka sitä pystyvät sietämään.

L'eau D'Issey ja AdG ovat hyvin samantuoksuisia, sitrustuoksuja molemmat, erittäin raikkaita (Riippunee paikasta kumpaan törmää useammin)

Allure Homme Sport nimestään huolimatta mielestäni melko tunkkainen, ottaen huomioon, että ainakin itse miellän sporttituoksut raikkaiksi :)

YSL:n L'Homme oli hyvä tuoksu mielestäni, sopivan miedon tuoksuinen, eikä mitenkään päällekäyvä. La Nuit De L'Homme sitten mausteisempaa genreä, ei paha tämäkään.

Kouros menee itsellä samaan kategoriaan kun tämä Lagerfield kusen värinen, järjetön "pappatuoksu" omaan nenään.

Diorin molemmat tuoksut loistavia, itse pidän enemmän kuitenkin Dior Homme:sta, joka lienee seuraavana omalla hankintalistalla, fahrenheit 32 myös hyvä, mutta pidin kuitenkin hommea raikkaampana tuoksuna.

Toivottavasti edes jotain apua oli.

OT: Itsehän olen suuri sitrustuoksujen ystävä ja sen takia kallistun usein niihin. Jos itsekin niistä tykkäät, niin mielestäni loistava tuoksu, joskin ei kauhean kestävä on L'eau Par Kenzo Pour Homme . Em. tuoksu on todellakin kesäinen.

Kouros nyt on kerrassaan kauhea. Givenchy Pi on hyvä, mutta äärimmäisen makea. Sopii ehkä paremmin syksyyn ja talveen. Kesällä pyörryt siitä.

Osta kesäksi Tom Fordin Black Orchid Fleur edition ja syksyksi YSL L'Homme se mausteinen Nuit-versio. Ekan saat netistä, toisen Stockalta.

Ikä menee siihen neljännesvuosisadan tienoille ja pukeutumistyyli rento, mutta siisti ja tyylikäs. En hae tuoksua joka tulee lökäpöksyllä vastaan sporassa enkä myöskään Burberrypapan vastinetta.

Acqua Di Gio by Armani - Skippaa suosiolla jos et halua haista samalta kuin puolet sedulakansasta. Munaton tuoksu.

Rive Gauche Pour Homme by YSL - Pääsee parhaiten oikeuksiinsa kun käyttäjä on +40v ja siististi pukeutunut herrasmies.

PI by Givenchy - Ihan ok, mutta makea ja feminiininen (muistaakseni luokiteltu unisex-tuoksuksi). Ainoastaan viileällä säällä.

L'eau D'issey Pour Homme by Issey Miyake - Sama kuin ADG.

A*Men / Angel Men by Thierry Mugler - Ihan hirveää tököttiä, pistävä haju. Kannattaa kuitenkin testata. Tätä joko vihaa tai rakastaa.

Armanit harvoin menee pieleen ja henkilökohtainen fiksaatio mulla on miehiin jotka tuoksuu CK:n Cravelle :P

Giorgio armaneista suurin osa käyty läpi ja ovat kyllä miellyttäneet. Varsinkin Acqua di gio ja Attitude extreme ovat omia suosikkejani.

Koska kaikista eau de toileteista tuskin löytyy dödö-versiota, mitä on tarkoitus heittää kainaloon kun käyttää edt:tä josta ei ole deodaranttia? Itse olen hankkinut vain tuoksuja joihin olen voinut ostaa dödön kylkeen.

Itse en siis ole nainen, mutta ylpeä Gucci by Gucci pour homme:n omistaja sekä parin Bossin ja Lacosten hajusteen. Mutta Gucci ylivoimaisesti paras.

Itekin nyt laitoin Oranssikauppa.fi:hin pikku tilauksen, kun vaikutti kohtuu halvalta paikalta. Valikoima on tietysti suppeampi ulkomaisiin kauppoihin verrattuna ja näkyy suurin osa tuoksuista olevan ennakkotilaus tavaraa, mutta eipä ainakaan tarvitse tullista murehtia. Onko kukaan muu tilannut tuolta mitään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom