Miesten tuoksut, mistä tytöt tykkää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pantse
  • Aloitettu Aloitettu
Cool Water on hyvä, mutta se on halpa kopio Creed:in Green Irish Tweedista. Tilaa esim. strawberrynetistä the Real Thing ja kiitä myöhemmin. Siinä on myös upeaakin upeampi pullo.

Edit: Siis ymmärrän että nämä jos jotkut on makuasioita, mutta olisi niin toivottavaa kokeilla jotain muitakin kuin näitä perusvaihtoehtoja vaikkei asiasta mitenkään fanaattisesti innostunut olisikaan. Voi vaikka yllättyä ja tulla hyvälle mielelle joka aamu kun tuoksuu niin pirun hyvälle ettei tiedä itkisikö vai nauraisko.

Creed :rock:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kyllä se kertoo aiak rankasta asenteellisuudesta, jos jonkun merkin vuoksi ei voi jotain itselle sopivaa ostaa.

Hajusteet kannetaan päällä joten siten Troy on oikeassa. Ei kävellä kadulla pullo kädessä ja "hei mulla on Dior!" *Suihk*. (Naiset: aaaah!). Ja samanlaisesti, kuin vaattetkin. Pitäiis ostaa omaan tyyliin sopivat. Jos ei halua erottua, niin ostaa sen Bossin tai Armanin. ei siinä mitään pahaa ole.

Sain kerran lahjaksi dödöä, joka mun iholla haisi rikiltä. En yleensä haise siltä.

mhki: LV:n antipersperantti on täysin hajuton roll-on. Ja on todella hyvin toimivaa.

Tänne kehuja on tullut seuraavista:

- Giorgio Armani: code
- D&G: The One

Joista jälkimmäinen kuulemma vie jalat alta... hmm-ph...

No kyllä se kertoo aiak rankasta asenteellisuudesta, jos jonkun merkin vuoksi ei voi jotain itselle sopivaa ostaa.

Hajusteet kannetaan päällä joten siten Troy on oikeassa. Ei kävellä kadulla pullo kädessä ja "hei mulla on Dior!" *Suihk*. (Naiset: aaaah!). Ja samanlaisesti, kuin vaattetkin. Pitäiis ostaa omaan tyyliin sopivat. Jos ei halua erottua, niin ostaa sen Bossin tai Armanin. ei siinä mitään pahaa ole.

Sain kerran lahjaksi dödöä, joka mun iholla haisi rikiltä. En yleensä haise siltä.

mhki: LV:n antipersperantti on täysin hajuton roll-on. Ja on todella hyvin toimivaa.

Joo, mutta kun ostetaan automaattisesti se Boss tai Armani kun ne on tunnetuimpia ja asiaan perehtyminen olisi jotenkin homoa tai kieroutunutta. Epäsoveliasta. Outoa jos haluaa tuoksua jollekin. Kroppaa kyllä väännetään peilin vieressä vuosikausia ja tukkaa laitetaan tuntikausia.
Katsopa joskus laivan Tax Freessä monessako korissa on se vitun Boss. Eikä Boss ole "itselle sopivaa", se on mielikuvituksen puutetta. Marketing-tuoksu joka on tehty ajatuksella "nyt tehdään sellainen tuoksu jota kukaan ei voi sanoa inhoavansa". Boss kuvastaa ei yhtään mitään. Tuoksujen Opel. Fuck that.

Naiset ei ymmärrä tuoksuistakaan juuri mitään. Miehet suunnittelee ja on oikeasti mestariteoksiksi tunnustettujen tuoksujen takana.

Parfyymi kertoo kantajastaan yhtä paljon kuin esim. auto, kengät ja vaatteet. Tosin mikään muu tuote ei kerro kantajastaan jotain jo nurkan takaa :eek:

Creed on muuten oiva mm. historiansa takia, mutta ainakaan omalla iholla ei kestä kovin pitkään.

Creedillä on kivat pullot ja hyvä historia. Jo se tekee siitä ehkä hieman Davidoffia mielenkiintoisemman. Itse en ole löytänyt heiltä mieleistäni, mutta vaimo on ihastunut kovasti Love in Whiteen, tämän olen jo aiemminkin kertonut täällä.

No jos jonkun haistaa nurkan takaa, niin aika junttia se on. Tuoksun pitäisi havaita vain lähikontaktissa. Ei siis painimalla, vaan esim läheltä juteltaessa.

Niin. Ihmiset pukeutuu hyvin samanlaisesti. Tuoksulla voi kyllä erottua, mutta näin itse livästi allergisena ainakin tietyille hajusteille ei oikein säväytä nämä skunkkinaiset/miehet.

Suihkunraikkaana voisi tietenkin liikkua, mutta ei niitä vatteita saa tuoksuttomaksi. Ne tuoksuu pesuaineelta, tai omaa huoneiston ominaistuoksua. Sekin vaikuttaa ihon ohella tuoksujen maailmaan.

Itseni suosikkihajuja on tällä hetkelä

JPG: Gaultier 2
Kenzo: Kenzopower
Chanel: Allure Homme Sport (Chanelin hajut on kyllä hirveää kakkaa suurimmalta osin)
Paco Rabanne: 1 Million
deona käytän monasti Biothermin hajusteettomia antiperspirantteja

Naiset saisivat käyttää enemmän CK:n Eternitya ja Diorin tuoksuja.

Cleanin hajuvedet ovat jännä uus tuttavuus. Tuoksuvat vain puhtaalta ja vaikka ovatkin naisten hajusteita, niin kyllä sitä voi raikkaan puhtaalta pyykiltä tuoksua itekki välillä.

Kuka helvetti maksaa yli satasen..?
Epätoivoiset.

Oli pakko. Niin ja itse käytän jotain chanelin platinum egoistea, ferrari, puma create + hyllyt täynnä eri axeja. Kaikilla yhteistä se etten ole mitään niistä itse hankkinut koska en niistä mitään tiedä... Deodoreanttina toimii nyt ainakin YSL Kouros..

Mitäs mieltä näistä

armani-city glam
armani- night
armani- white
armani- he
dolce&gabbana - light blue pour homme
calvin klein- crave
calvin klein- truth

Hakusessa olisi joku raikas ja kiva. Itsellä ollut armania aika paljon aikoinaan ja niistä aina pitänyt. Night oli ainakin kiva joskus. En tiedä löytyykö enää.

:haart:
Kaikella ystävyydellä ja rakkaudella, älä nyt hyvä mies osta näitä. Ai miksei? No ne on huonoja ja niitä on kaikilla.

Armani - White, ja ihan varmana ei kaikki tuoksu sille eikä ole huono. Itse tuoksuttelin tuota Whiteä paperitikkuihin u s e a n vuoden ajan, pari kertaa suihkaisin takinkaulukseenkin ja huumaantuneena shoppailin sen jälkeen tuntikausia. Se tuoksu hypnitisoi, kutsuu luokseen, tuo veden kielelle, saa halut hyrräämään. Itse pidän tuota tuoksua niin erikoisena ja hyvänä [sitä ei ole ollut yhdelläkään miehellä ketä tiedän] etten voinut ostaa sitä edes eksälleni. Pidin tuoksua niin speciaalina että odotin sen myynninkin loppuvan [vahingossa], ja vasta nyt 5 vuotta myöhemmin kykenin sen ostamaan ruotsalaisesta nettikaupasta tilaamalla. Tuo tuoksu herättää ainakin minussa sellaisia tunteita, että nyt kun miehelle olen sen lahjaksi ostanut, en koskaan voisi samaa tuoksua kellekään toiselle antaa.

Sitä voin siis suositella jos jostain löytyy [ainakin netistä voi tilata]. Ei varmana ole tusinatuoksu :haart:

Kerrottakoon sellainen erityismaininta, että kun tämän tuoksun pari viikkoa sitten hankin ja se oli kylpyhuoneessamme hyllyssä miehen pitäessä kavereillensa synttärijuhlia, ryntäsi yksi miehistä vessasta haltioituneena ulos "mistä olet löytänyt Armanin Whitea?????:wtf:" ja suihki sitä itseensä. Kyllä tuo tuoksu on pitkään ollut aika harvinainen :)

Syö vaan niin saatanasti miestä kun yrittää hyvää ja sitten toinen neuvoista tietoisena valitsee ihan sun silmien alla systemaattisesti väärin. En lue enää tätä ketjua, ei tee hyvää mun jo valmiiksi korkeelle verenpaineelle. Haiskaa synteettisille kemikaaleille jos haluatte, fuck do i care.

Tähän semmoinen kommentti että mua syö niin saatanasti kun tuomitset tiettyjä tuoksuja omien mieltymyksiesi perusteella ;) Tuoksut tosiaan tuoksuvat erilaisille eri ihmisillä, ja sinunkin mainitsemissa suosikeissasi on tuoksuja joita minä pidän hyttysmyrkkynä ja pahanhajuisina. Ihan hyvä vaan että ihmiset valitsevat tuoksuja OMIEN mieltymyksiensä mukaan :) Ihan sama se on naisten tuoksuissakin...

Yhtään sun neuvoja vähättelemättä, jokainen tuoksu tuoksuu eri ihmisen iholla erilaiselta ja joku tykkää samasta tuoksusta kun taas toinen ei. Tuota Armanin Whitea kehuttiin aika paljon tällä palstalla, sen takia otin riskin ja tilasin netistä.

Hyvä :thumbs: White Edt ottaa aikansa. Sen tuoksun koostumus on mun mielestä selkeä pyramidi, eli ensituoksu, sydäntuoksu ja pohjatuoksu eroavat hyvin toisistaan. Sydäntuoksu ja pohjatuoksu ovat ihanassa balanssissa, paranee vaan aikansa iholla oltuaan. Ensituoksu on hieman mitättömämpi, huumaava efekti tulee 20-30min kuluttua. Älä suihki liikaa vaikka suht kevyt onkin. Pari suihkausta ylävartaloon/kaulalle riitänee :worship:

Tähän semmoinen kommentti että mua syö niin saatanasti kun tuomitset tiettyjä tuoksuja omien mieltymyksiesi perusteella ;) Tuoksut tosiaan tuoksuvat erilaisille eri ihmisillä, ja sinunkin mainitsemissa suosikeissasi on tuoksuja joita minä pidän hyttysmyrkkynä ja pahanhajuisina. Ihan hyvä vaan että ihmiset valitsevat tuoksuja OMIEN mieltymyksiensä mukaan :) Ihan sama se on naisten tuoksuissakin...

Ei tässä tarvitse omista mieltymyksistä puhua mitään, näissä asioissa on myös ihan yleispäteviä totuuksia. Kaikki tuoksut ovat erilaisia eri ihmisten päällä, mutta tuoksuissa on eroja, aivan kuten sinapeissa ja muissakin kaupasta saatavissa tuotteissa. Suurin osa tavallisissa tavarataloissa tai muissa kosmetiikkaliikkeissä myytävistä tuoksuista on pelkkää kaupallista kemiaa, josta koko persoonallisuus on riistetty myyntivoiton tavoittelun tieltä. Tähän humputukseen ovat paremmatkin firmat menneet mukaan Chanelista Dioriin ja Versaceen. Se johtaa alkuperäisten hyvien tuoksujen kopiointiin (Troyn mainitsema esimerkki) tai vesittämiseen (Egoiste-Egoiste Platinum, Dior Fahrenheit-Fahrenheit summer) jne.

Kevyt, kemiallinen ja yleispätevä on päivän sana ja sellaiseksi jää, elleivät kuluttajat uskalla vaatia enemmän. Hintaero todelliseen tuoksutaiteeseen ei ole niin huimaava, että keskivertopalkansaaja ei voisi vähän etsiä uutta.

Ei tässä tarvitse omista mieltymyksistä puhua mitään, näissä asioissa on myös ihan yleispäteviä totuuksia. Kaikki tuoksut ovat erilaisia eri ihmisten päällä, mutta tuoksuissa on eroja, aivan kuten sinapeissa ja muissakin kaupasta saatavissa tuotteissa.

Kevyt, kemiallinen ja yleispätevä on päivän sana ja sellaiseksi jää, elleivät kuluttajat uskalla vaatia enemmän. Hintaero todelliseen tuoksutaiteeseen ei ole niin huimaava, että keskivertopalkansaaja ei voisi vähän etsiä uutta.

Tässä tarvii puhua vain ja ainoastaan mieltymyksistä, sillä tuoksu on tunne-elämys, iso osa omaa persoonaa, se oma juttu, tapa viestittää jotain itsestään ja nauttia myös itse omasta olemuksestaan. Toki on olemassa "yleispäteviä totuuksia" tuoksujen kestosta, voimakkuudesta, rakenteesta, kopioinnista ym, mutta ei se nyt ihan niinkään ole että kunhan merkki on joku Troynpaluun mainitsema tuoksu X niin sen on pakko olla hyvä koska se on kallis, laadukas, erikoinen, vanha. Ihan sama kuin absoluuttinen totuus ei ole se että vaikkapa kaikki markettituoksut niistä halpiksista lähtien tuoksuisivat jotenkin huonolle. Makuja on monia ja se on se tärkein asia minkä pitäisi ohjata sen oman tuoksun valintaan, ei suinkaan merkki tai hinta vaan mieltymys.

Tuoksuissa on kyse juurikin mausta, tarkalleen ottaen hajusta [=tuoksusta], mieltymyksestä ja mielikuvista. Kuten juuri äsken todistettiin, edes ne Troynpaluun mainitsemat merkit eivät toimi kaikille. Jotkut niistä voivat luoda saman mielikuvan nuuhkijalle kuin laittaisi Offia kaulalle ;)

Varmasti jokainen, joka ostaa kaupasta tuoksun, on jollain tavalla ihastunut siihen. Troy ja minä vain haluamme huomauttaa, että on varsin epätodennäköistä, että suuressa osassa näistä ihastuksista olisi muuten voinut käydäkään. Nykyiset tuoksut ovat teknisesti ja sisällöltään niin unisex ja tasapaksuja, että jos niihin ei nyt niin erityisen ihastunut ole, niin ainakaan niitä ei pidä kovin vaikeina tai pahoina. Sen sijaan monet "oikeat" hajut ovat sellaisia, että ne jakavat käyttäjänsä ja tuoksuttajansa tarkasti kahteen leiriin. Niissä on luonnetta enemmän.

On epätodennäköistä, että kovin halvalla voi saada muuta kuin synteettista tuoksua. Aitojen uutteiden ja raaka-aineiden hinnat ovat niin korkeat, että ne heijastuvat väkisinkin hintoihin. Eivät ne silti ole niin mahdottoman kalliita. Ongelma on sen sijaa se, että niiden saatavuus on heikko.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom