Miesten oma sheivauskeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Angelos
  • Aloitettu Aloitettu
Itsellä on nyt semmoinen tilanne, että kerran vielä tilaan uudet vaahdot sun muut ja jos ne eivät tuo apua tähän kaulan kutinaan ja punoitukseen, niin menen kaulan laser-leikkaukseen, niin ettei parta kasva enään ikinä siellä. Vielä jos jollain on jotain keinoja millä tuon punoituksen ja kutinan voisi saada pois, niin otan mieluusti niitä vastaan ennen mahdollista laser-leikkausta. Kyseessä siis todella herkkä iho tuosta kaulan alueelta ja aika montaa keinoa kokeiltu jo tuloksetta.

Enpä lukenut koko ketjua, joten en tiedä onko tämä itsestäänselvyys. Itse käyn AINA ennen parran höyläämistä lämpimässä suihkussa. Mitä kuumemmassa, sitä parempi. Ilman suihkussa käymistä höyläämisestä ei tule mitään, koska parta on mallia rautalanka. Kuuma suihku pehmittää sitä sopivasti eikä höylä revi tai raasta millään tavalla. Ilman suihkua ajaessa terä tylsyy kerrasta ( ! ), suihkun kanssa pystyy ajamaan n. 6 kertaa. Kuumat pyyhkeet varmaan ajavat samaa asiaa, mutta monesti suihkussa lämmittäminen on helpompi. Aamulla nyt tulee joka tapauksessa käytyä suihkussa, samalla siinä esilämmittelee naamaa parranajoa varten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
oisin pukinkonttii saamassa uutta parranajokonetta
en vaan osaa päättää että olisiko se Philips vaiko Braun

Philips merkkinen oli viime kone ja oli ihan jeespoks

mietityttää se Braunin sivuttain liikkuva terä

saako philipsiin hommattua uusia teriä?
Brauniin olin kaupassa uusia teriä

Tiedän kaupan, mutta hyvin köyhä on valikoima. Merkurin höyliä kyllä löytyy, mutta nekin tulee halvemmaksi tilata ulkomailta, teriäkin vain yhtä merkkiä. Sudit näyttävät todella surkeilta, ei aluna-kiviä, yksi partasaippua (Colonel Conk), ja yksi cremee. Partaveitsi ja vyö sentään järkevän hintaiset.

Edelleen olen sitä mieltä että kannattaa rohkeesti suunnata nokka Brittiläisiin kauppoihin, postikulut samaa luokkaa kuin Suomen sisällä, parempi valikoima ja hintataso. Erityisesti tuohon sutiin kannattaa panostaa, karkealta kasvoilla tuntuva ja huonosti vaahdottava suti ei ole kiva. :(

Mahdoinkohan kysyä aikaisemmin, mutta kysytään uudestaan. Onko mikään kone lähellä höylän tekemää jälkeä? Olen ihan kypsä nysväämään joka aamu höylällä ja lueskelin yhdestä vajaa satkun hintaisesta koneesta, että nostaisi partakarvoja ja vetäisi siten aika sileeksi.

Mutta onko noista koneista mihinkään oikeasti? Mikä on paras noista? Saa maksaa.

Kitaristi oli käyny salilla pääkaupunkiseudulla ja siinä treenin jälkeen oli tehny huomion, että nykyajan nuorilla miehillä ei oo enää munankarvoja?!?! Mihin tämä maailma on menossa? Minun nuoruudessa niitä odotettiin kuin kuuta nousevaa ja nykyään, ilmeisesti omasta vapaasta tahdosta halutaan palata lastenpippeli-lookkiin?? Pysytään nyt miehinä kuitenki ja annetaan niiden mimatsujen hoitaa nuo posliinihommat...tai no sama kai tuo mulle, mutta ihan vityyn vammasta touhua kuitenkin.

Mahdoinkohan kysyä aikaisemmin, mutta kysytään uudestaan. Onko mikään kone lähellä höylän tekemää jälkeä? Olen ihan kypsä nysväämään joka aamu höylällä ja lueskelin yhdestä vajaa satkun hintaisesta koneesta, että nostaisi partakarvoja ja vetäisi siten aika sileeksi.

Mutta onko noista koneista mihinkään oikeasti? Mikä on paras noista? Saa maksaa.

Itsellä on ollut Braunin partakone ja nyt on Philips (kolme tollasta pyöreää leikkuuterää). Tässä Phillipsin koneessa pitäis olla juuri tollanen nosta ja leikkaa systeemi. Braunikin leikkasi ihan hyvin mutta piti sen verran kovaa meteliä että piti ajaa parta melkeinpä kuulosuojaimet päässä. Phillips on hiljainen.

Tein tossa äsken piruuttani pienen kokeen ja ajoin toisen puolen pärstästä tolla Philipsillä ja toisen vedin höylällä (joku perus gillette höylä, ei kertaakaan käytetty tosin vielä ennen tätä).

Aikaa meni koneella ainakin puolet vähemmän kuin höylällä ja lisäksi lopputulos oli kädellä tunnustellen sileämpi koneella ajetulla puolella. Höylällä vedetty puoli lisäksi kirveli hieman ajamisen jälkeen jota ei tuntunut koneella ajetulla puolella.

Täytyy myöntää että en osaa kunnolla ajaa tolla höylällä eli kyllä sillä ainakin mun järjen mukaan saa ihan täysin sileän kun vaan osaa ja jaksaa raapia. Niin saa tosin koneellakin ja mukavuus sekä nopeus on paljon parempia. Ton mun koneen voi lisäksi vaan huljuttaa suoraan juoksevan veden alla niin se pysyy puhtaana.

En kuitenkaan halua dissata höylämiehiä millään lailla, sillä se homma varmasti onnistuu oikein hyvin ja ymmärrän että joku diggailee sitä prosessia myös. Saattaa jopa olla niin että ainoastaan höylällä saa aivan _täysin_ sileän jos oikein tarkoiksi ruvetaan.

Aikaa meni koneella ainakin puolet vähemmän kuin höylällä ja lisäksi lopputulos oli kädellä tunnustellen sileämpi koneella ajetulla puolella. Höylällä vedetty puoli lisäksi kirveli hieman ajamisen jälkeen jota ei tuntunut koneella ajetulla puolella.

Itsellä on just päinvastoin. Koneella ajettuna kaula etenkin ärtyy tosi paljon mutta höylällä ei oikeastaan ollenkaan. Höylällä tulee myös paljon sileämpi kuin koneella. Sileyden huomaa siitäkin että koneella ajettuna seuraavana päivänä on aika selkeä sänki mutta höylällä ajettuna ei juuri seuraavana päivänä ole mitään.

Mulla on sänki jo seuraavana aamuna höylälläkin vedettynä ja se nyppii kun joka aamu pitää vetää höylällä, käy vuodessa aika vitun kalliiksi kun noita kalliita teriä ostelee eikä se iho oikein tykkää. Vedin viimeksi ihan uudella Fusion kolmosella ilkeän vekin suupieleen, näytti herpekekseltä monta päivää, silloin alkoi vituttamaan ja nyt vain linkkejä kunnon koneisiin, menen ostamaan semmoisen heti alkuviikosta.

Vedin viimeksi ihan uudella Fusion kolmosella ilkeän vekin suupieleen, näytti herpekekseltä monta päivää, silloin alkoi vituttamaan ja nyt vain linkkejä kunnon koneisiin, menen ostamaan semmoisen heti alkuviikosta.
Palstalla on aikaisemmin ollut puhetta safety razoreista, päädyin hankkimaan asiaan hieman perehdyttyä tällaisen bling bling -henkisen mallin http://www.nivenandjoshua.co.uk/sha...r-razor-traditional-gold-plated-safety-razor/ ja olen ollut hyvin tyytyväinen hankintaan. Hinta näyttää korkealta, mutta vaihtoterät on hyvin edullisia ja myös kestävämpiä kuin Gillettellä, joten edullisuus kääntyy safety razorin puolelle melko nopeasti.

Saako Suomesta jostain konetta mihin saisi vaihtoteriä posliinista-15mm? Pääsis ala- ja yläpään ajamaan samalla koneella, jaksa noita giletten tuhannen euron teriä ostaa kahden viikon välein.

Palstalla on aikaisemmin ollut puhetta safety razoreista, päädyin hankkimaan asiaan hieman perehdyttyä tällaisen bling bling -henkisen mallin http://www.nivenandjoshua.co.uk/sha...r-razor-traditional-gold-plated-safety-razor/ ja olen ollut hyvin tyytyväinen hankintaan. Hinta näyttää korkealta, mutta vaihtoterät on hyvin edullisia ja myös kestävämpiä kuin Gillettellä, joten edullisuus kääntyy safety razorin puolelle melko nopeasti.
Haluais siirtyä kokonaan sähkökoneeseen. Mikä on paras ja kallein?

Sitä en osaa sanoa mikä on paras ja kallein enkä tiedä onko se kallein välttämättä se paras. Eikä sitä osaa varmaan kukaan muukaan sanoa. Se oma turbiini on tällänen ja siihen olen tyytyväinen:

http://www.amazon.co.uk/gp/product/...m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=179WGKCAC0M3DFJ17GDC

"My life is a race every day, and I need the best support team I can find - my pit crew at work and my Philips shaver at home. It ensures I am in pole position every morning." Nico Rosberg, Formula One Driver AT&T Williams

:D

Sitä en osaa sanoa mikä on paras ja kallein enkä tiedä onko se kallein välttämättä se paras. Eikä sitä osaa varmaan kukaan muukaan sanoa. Se oma turbiini on tällänen ja siihen olen tyytyväinen:

http://www.amazon.co.uk/gp/product/...m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=179WGKCAC0M3DFJ17GDC
Noi kun eivät ole mitenkään mahdottoman hintaisia, niin luotan hintaan. Noita on myös vajaan sadan punnan versioita samoilta merkeiltä. Nyt vain kun joku tietäisi oikeasti hyvän. Tuo on varmaan ihan passeli vehje ja taitaa olla kalliimpikin versio, mutta niissä tuskin leikkuu enää on parempaa, on vain muuta extraa kuten vesitiiveys jne.

Itsellä on just päinvastoin. Koneella ajettuna kaula etenkin ärtyy tosi paljon mutta höylällä ei oikeastaan ollenkaan. Höylällä tulee myös paljon sileämpi kuin koneella. Sileyden huomaa siitäkin että koneella ajettuna seuraavana päivänä on aika selkeä sänki mutta höylällä ajettuna ei juuri seuraavana päivänä ole mitään.

itse leikkaan koneella ja toi mun kone on joku vanha philips
oon huomannu että kaula ärtyy joka kerta kun sillä vetelen

kokeilin tossa faijan konetta ja eipä ärtyny
philipsi kanssa mutta paljon uudempi versio ja vähän kalliimpi

tuo faija kone on philipsin 7000 sarjaa

tuostakin on vielä niitä parempia versioita eli 8000 ja arcitec sarjat
noissa molemmissa paremmissa sarjoissa taitaakin olla yhdessä rinkulassa 3 terää

Men's Health -lehti valitsi vuoden 2009 parhaaksi parranajotuotteeksi tämän:

http://www.braun.com/us/series-shavers/ratings-reviews.html

Itselläni oli ennen Philipsin 7000 -sarjan kone, joka ajoi nopeasti ja läheltä, mutta "lift and cut" -tekniikka nyhti kaulan alueen hirveälle punoitukselle. Nykyisellä Braunin 3-sarjalaisella myös kaulan iho kestää ajon todella hyvin, mutta toisaalta yhtä hyvän ajotuloksen saavuttaminen vaatii tällä enemmän työtä ja aikaa.

Voiko esim. kainalokarvat tai munakarvat suihkussa höyläillessä heittää viemäriin?

En ole ihan expertti näissä hommissa :D

Vähän riippuu miten tuuhea pehko on. Jos on alapää ollut luonnontilassa viimeiset pari vuotta niin kannattaa oikeasti heittää suurimmat tupot muualle kuin viemäriin, niitä ei nimittäin ole hauska ronkkia takaisin ylös sieltä putkista.

ja minullehan ei tietenkään ole näin koskaan käynyt joten en tiedä asiasta mitään, mutta kaverit kertoivat :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom