Miesten iho-ongelmat

Juuri näin. Nuo kaupan clearsilit yms. ovat hyvin pitkälle tehottomia ja voivat vain pahentaa finniongelmaa, koska ne kuivattavat ihoa.

Mainostan edelleen tuota Roaccutania. Dalacinit ja skinorenit eivät koskaan auttaneet, mutta yksi Roaccutan kuuri hoiti finnit pois kaikkialta ja pysyvästi. Hemmetin paljon helpompaa ja mukavampaa kuin läträtä jollain kasvovoiteilla ja -nesteillä.

Luulen että lääkärit eivät määrää roaccuttania jos akne ei ole paha, koko kasvojen alueella ja selässä. Jos finnejä on vain muutama kasvoilla, niin ei voiteilla läträäminen niin rasittavaa ole. Aamulla pyyhkäistään ongelma-alueet dalacinilla ja yöksi rasvataan. Vie ehkä 1 minuutin päivässä.

Ei muutenkaan kannata vetää lääkekuureja turhaan jos vähemmälläkin pääsee, joillekin saattaa tulla voimakkaitakin sivuoireita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luulen että lääkärit eivät määrää roaccuttania jos akne ei ole paha, koko kasvojen alueella ja selässä.
Itselläni finnejä oli koko kasvojen alueella ja jonkin verran selässä, mutta kyseessä ei ollut mikään vaikea märkivä akne. Yksityinen lääkäri määräsi Roaccutania heti kun vain valitin siitä, että akne häiritsee sosiaalista elämää.

Ei muutenkaan kannata vetää lääkekuureja turhaan jos vähemmälläkin pääsee, joillekin saattaa tulla voimakkaitakin sivuoireita.
No joo, itse olen yleensä rankan ja ajoissa aloitetun lääkinnän kannalla ennemmin kuin tuhlaan aikaa sellaiseen "kokeillaan nyt ensin jos tämä heikompi aine auttaisi" nössöilyyn. Tästä on joskus tullut väännettyä kättä lääkärin kanssa kun on kipulääkitystä määrätty. :curs:

Oon tässä asiassa samaa mieltä Dipin kanssa, suotta odottelee sen aknen etenemistä todella rajulle asteelle.

Vinkiksi sanottakoon, että itse olen huomannut ainakin oman ihoni tykkäävän apteekeissa myytävästä Sebamed-sarjasta. Sen pesuneste ja geelivoide eivät kuivata liikaa, mikä ilmeisesti on rauhottanut pintakuivan, mutta ajoittain epäpuhtaan ihoni. Luulisin, että sarjan tuotteiden alhainen pH on myös omiaan pitämään ihon bakteeritasapainon kunnossa (en tiedä, vaikka muillakin tuotesarjoilla näin oisi, Sebamedin tuotteissa tuosta vaan sattuu olemaan maininta ja oikeasti eka sarja, joka tuntuu toimivan).

Itselleni ihotautilääkäri sanoi sebamedin mahdollisesti jopa lisäävän finnejä kasvoihini, kun sillä ilmoitin niitä peseväni. Ja käski ostaa lactacyd merkkistä hajusteetonta pesuainetta. Tämä on ainakin minulla toiminut. Mutta taas toisaalta moni käyttää sebamediäkin ihan yhtä tuloksekkaasti..

Käytin lactacydia talvella Clearaselin kanssa & kuten on sanottu + olen itsekin todennut tuo yhdistelmä todellakin raiskasi ihoni. Nyt oon onneks päässyt pahimmasta aknesta eroon, eikä se onnellisina päivinä häiritse ollenkaan. Pari litraa vettä päivässä, paljon aurinkoa, ei suklaata / kovin rasvasta ruokaa (söin mäkkärissä tänään :urjo: ) eikä mitään pesuaineita. Ite käytän samaa vartalo/hiushampoota naamariinki, mut en mitään aineita, koska ne oikeesti aiheuttaa vaan lisää sitä aknea. Oonki päätelly, että en olis mitään aknea itelleni saanut koskaan, ellen olis koskaan hankkinut clearesil tapasia aineita vaan olisin esim. mennyt aikoinaan solariumiin ensimmäisten finnien pukatessa :lol2:

Apuvaa!

Itsellänikin on noita finnejä ilmestynyt naamaan jo monen vuoden ajan ja olisi mielestäni jo aika päästä niistä eroon. Itseäni eivät vaivaa tuollaiset jättisuuret finnit vaan v*ttumaiset pikkumärkäpäät. Naamaani ilmestyy joka yö useita tuollaisia pieniä märkäpäitä ja kun ne puristaa niin niiden ympärillä oleva iho jää punoittamaan. Tämähän ei haittaisi jos punoitus häviäisi, mutta punoitus jää useaksi päiväksi ja kun näitä pikkufinnejä tulee tiuhaan tahtiin niin välillä tuntuu että koko naamani helottaa. Näiden pikkufinnien lisäksi naamassani ja erityisesti hartioiden seudulla on tällaista "hikinäppylää" joka on punaista, mutta mitä ei saa puristettua mitenkään.

Nyt siis kysyisinkin, että minkälaisia hoitokeinoja suosittelisitte näiden v*ttupäiden taltuttamiseen? "Akneni" ei ole kuitenkaan mielestäni niin paha, että lähtisin lääkärille sen takia hakeutumaan joten mieluiten ottaisin jotain toimivia kotikonsteja vastaan, siis tällaista yleistä hygieniahommaa yms.

Tässä vielä hommat mitä teen tällä hetkellä naaman puhdistamiseksi:

Aamulla puristan nämä v*ttumaiset pikkumärkäpäät pois ja pesen naamani vedellä. Kuivaan naamani pyyhkeellä ja pyyhin ihon apteekista ostetulla tea tree öljyllä. Kun öljy on imeytynyt levitän iholle Favora ihogeeliä suojaamaan ihoa päivän aikana kertyviltä epäpuhtauksilta.

Illalla suihkussa kuorin naaman melkein päivittäin ja pesen naaman Sebamed suihkugeelillä. Suihkusta tultuani levitän naamalle taas tea tree öljyä ja sen imeydyttyä levitän vielä yön ajaksi Vichy Normaderm Night voidetta.

Mielestäni hoidan ihoani keskimääräistä paremmin, mutta silti noita v*ttupäitä vaan ilmestyy, olisiko ihonhoidossani siis mielestänne jotain korjattavaa ja jos on niin mitä? Kiitos vastauksista jo etukäteen.

No ei mulla ihan sentään akne ole. (tietääkseni)

Aknesta on kyse yleensä silloin kun ei ole satunnainen, vaan pysyvä haitta. Itse menin aikoinaan ihotautilääkärille ihan muun syyn takia, mutta kun astuin ovesta sisään, lekuri otti leuastani kii, katseli naamaani ja sanoi "tulit ilmeisesti tämän takia". Menin hämilleni koska en ollut paria finniä pitänyt ongelmana, vaan jouduin riisumaan paitani varsinaista käynnin syytäni varten. :eek:

Apuvaa!

Itsellänikin on noita finnejä ilmestynyt naamaan jo monen vuoden ajan ja olisi mielestäni jo aika päästä niistä eroon. Itseäni eivät vaivaa tuollaiset jättisuuret finnit vaan v*ttumaiset pikkumärkäpäät. Naamaani ilmestyy joka yö useita tuollaisia pieniä märkäpäitä ja kun ne puristaa niin niiden ympärillä oleva iho jää punoittamaan.

Lakkaa puristamasta. Keksi ihan mitä vain, mutta lakkaa puristamasta.

Lakkaa puristamasta. Keksi ihan mitä vain, mutta lakkaa puristamasta.

Whattaa? Minulle on aina kerrottu että ne pitäisi puristaa ja sen jälkeen pyyhkiä iho jollain desifiointiaineella. Mitä haittaa siitä puristamisesta sitten on? Kuinka niistä finneistä pääsee eroon jos niitä ei saa puristaa :david:

puristamisen jälkeen finnin paikalle jää usein arpi, joka ei sitten välttämättä lähdekkään ihan yhtä helpolla pois. siinä ainakin yksi syy

Kyllä ne arvet lähtee. Mutta tosiaankin se punanen helotus siinä puristetun finnin ympärillä on vmäinen. Ja mitä tossa aikasemmin kirjotinkin niin ei siitä puristamisesta oo hyötyä. Pari päivää annat naaman olla vaan, etkä räplää niitä paiseita kaiken aikaa niin luultavasti kuivuvat pois..

Mulla autto junnuja sellanen temppu, että illalla puoli tuntia kasvojen pesun jälkeen lämäsin naamaan talkkia. Kuulostaa ehkä oudolta, mutta ainakin mulla se auttoi. Sitä jää naamaan jonkun verran ja mulla se ihan selvästi vähensi ihon rasvoittumista yön aikana.

Älkää kysykö miksi tai miten. Ei aavistustakaan. Tiedän myös yhden frendilla tuo toimi. Helppoa ja halpaa kuin saippua.

Kyllä ne arvet lähtee.
Jos on suuria märkiviä finnejä niin kannattaa pitää näpit irti, saa aikaiseksi mukavat kraaterit ihoon kun niitä lähtee repimään. Mieluiten pitää kädet irti naamasta kokonaan, itsellä auttoi todella paljon jo se että opetteli olemaan hiplaamatta kasvoja.

Ihotautilääkäri määritteli akneni 2,5 vuotta sitten keskivaikeaksi, ei ollut vielä päässyt arpia syntymään. 6kk roaccutan kuurin vetelin naamaan ja nyt on suht hyvä iho. Nykyisin pesen naaman joka päivä Avecydilla ja rasvat päälle. YKsi virhe mitä tein aikaisemmin oli liiallinen ihon kuivattaminen, eli pesin naaman vahvalla aineella ja en rasvannut. :down:

OT: Itse käyttänyt nyt tuota clerasilin putsaavaa pesunestettä naamasta olkapäihin sekä selkään... viikossa lähti 90% olkapäistä ja selästäkin finnit. :) Itseasiassa en ole moista tököttiä ennen käyttänyt koska ei mitään kauheita ole havaittavissa, mutta kyllä ton naamarinkin eron nyt huomaa. Aion käyttää jatkossakin. Olin positiivisesti yllättynyt kun toi todellakin auttoi ja samalla pääs noista olkapäitten ja selän näpyistä mitä ollut aina.

Jos on suuria märkiviä finnejä niin kannattaa pitää näpit irti, saa aikaiseksi mukavat kraaterit ihoon kun niitä lähtee repimään. Mieluiten pitää kädet irti naamasta kokonaan, itsellä auttoi todella paljon jo se että opetteli olemaan hiplaamatta kasvoja.

No hyvä, että luit mun postin loppuun asti :jahas: :thumbs: :lol2:

Kyllä ne arvet lähtee. Mutta tosiaankin se punanen helotus siinä puristetun finnin ympärillä on vmäinen. Ja mitä tossa aikasemmin kirjotinkin niin ei siitä puristamisesta oo hyötyä. Pari päivää annat naaman olla vaan, etkä räplää niitä paiseita kaiken aikaa niin luultavasti kuivuvat pois..

Nyt kun olen ollut puristamatta pari päivää niin on tuohon leukaan kertynyt jo muutama tuollainen kivan kokoinen köllykkä, eli osaatteko suositella jotain tuotteita jotka kuivattaisivat nämä finnit pois ennen kuin ne pääsevät kasvamaan valtakunnallisiin mittoihin? Itse käytin joskus monta vuotta sitten jotain vain kosmetologilta saatavaa voidetta, jonka nimeä en tähän hätään muista mutta onko esim apteekissa, luontaistuotekaupoissa tai sitten ihan perusmarketeissa myytävänä tällaisia finnejä kuivattavia tuotteita ja jos on niin mitä?

Nyt kun olen ollut puristamatta pari päivää niin on tuohon leukaan kertynyt jo muutama tuollainen kivan kokoinen köllykkä, eli osaatteko suositella jotain tuotteita jotka kuivattaisivat nämä finnit pois ennen kuin ne pääsevät kasvamaan valtakunnallisiin mittoihin? Itse käytin joskus monta vuotta sitten jotain vain kosmetologilta saatavaa voidetta, jonka nimeä en tähän hätään muista mutta onko esim apteekissa, luontaistuotekaupoissa tai sitten ihan perusmarketeissa myytävänä tällaisia finnejä kuivattavia tuotteita ja jos on niin mitä?

Kannattaisi ehkä käydä ihotautilääkärillä, saatat jopa saada parempia/asiantuntevampia neuvoja mitä täältä. Tuo roa-kuuri kevennettynä saattaisi olla aika hyvä vaihtoehto, se vaikuttaa aika tehokkaasti juuri kasvoihin joten se ongelma ratkeaisi aika varmasti. Kannattaa kuitenkin tutustua mahdollisiin sivuvaikutuksiin kuten naaman kuivumiseen yms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom