Miesten iho-ongelmat

Olen tälläinen 21-v normaali mies, ja kasvot on ihan ruvella finneistä. Joskus teininä se ei haitannut, sitä ajatteli sen vain menevän ohi. Mutta nyt asia on alkanut jo häiritsemään. Varsinkin leukaan tulee uusi(a) joka päivä, onneksi otsassa niitä ei ole niin paljon että ihan spitaaliselta näyttäisi.:nolo:

Mikä neuvoksi? Onko olemassa joitain rasvoja/muita aineita joilla tuota ihoa voisi parantaa? :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten sä hoidat ihoasi? Siis millä sä peset naamasi?

Roaccutan-kuuri hoiti minulla aikoinaan ongelman kerralla pois niin nätisti, että itse en lähtisi edes kokeilemaan mitään pesuaineita tai rasvoja. Menisin iholääkärille vaatimaan tuollaista kuuria.

Joo, akne on vittumainen koska a) se innostuu liiasta kuivuudesta (pesusta), mutta b) se ei tykkää epäpuhtauksista (pesemättömyydestä) ja c) johtuu joskus aiheista jotka vaativat lääkehoitoa.

No ei mulla ihan sentään akne ole. (tietääkseni) Ei niitä finnejä ole kuin lähinnä leuassa, ja lähinnä juuri tuossa suun ympärillä. Tupakkaa en polta enkä viinaa juo, karkkia syön tod. harvoin ja suklaata pieninä annoksina joskus. Ruokavalio on suht terveellinen. Kreatiiniä tulee vedettyä, voisko johtua siitä.

Tosi vittumaisen näköistä kun noiden finnien jättämien arpien takia kauempaa näyttää kuin olisi sänki :urjo: tai iho jotenkin muuten vaan tumma.

Luin osan tuota linkin topikkia, mutta asiaa ja mielipiteitä tuntui olevan niin paljon että voisiko joku tiivistää hyvät konstit.

Onko sulla tapana kosketella leukaa esim. istuessa? Ajatko partaa höylällä? Kasvojen jatkuva räplääminen tuo iholle bakteereja ja höylääminen saattaa ärsyttää ihoa.
Kasvot täytyy pestä aamuin illoin puhdistusaineella, kuorinta on hyvä tehdä kerran viikossa. Jos sulla on finnejä lähinnä leuassa niin voisit käyttää myös jotain paikallisesti kuivattavaa puhdistusnestettä, esim. Widmerin Lipo Solia (apteekista). Höylän vaihtaminen koneeseen tai parran kasvattaminen on myös ihan hyvä idea. Jos vetelet finnejä pitkin höylällä niin niitähän tulee koko ajan lisää.

Kreatiini lisää finnejä juu. Valitse kehittyminen "hitaammin", tai teinipojan naama.

Mulla kohta 30 v mittarissa ja samojen ongelmien kanssa painitaan. Kreatiini ainakin lisää jonkun verran finnejä. Apteekista ostettava Acnex -puhdistusaineella vetelen illalla lärvin puhtaaksi. Se auttaa ihan selkeästi.

Skinoren -voidetta voi noihin pahimpiin alueisiin pistää, siihen tosin tarvitsee reseptin, mutta vois sitä sun leukaa hiukan parantaa.

Parran ajan koneella, mutta se kasvaa niin huonosti etten ehkä kuitenkaan sellaista ala vielä hankkimaan :lol2: Jostain kumman syystä tuntuu että jos parta jää ajamatta pariin päivään, niin heti tulee finnejä.

Mutta kiitoksia neuvoista, kokeillaan näitä. :worship:

Jos sulla on jotain pientä näppylää,niin ei kannata mennä ihotautilääkärille,kun ne vain antavat sulle kaikenmaailman myrrkyjä,jotka vain sekoittavat ihoasi entistä enemmän.Ihan vain luontaistuotekaupasta jotain sisäisiäjuttuja.Ulkoile,
paljon vettä,kesällä aurinko,vitamiinit,jne....Ja kaikista pahin on se,että sä rupeat stressaamaan sun ihosta.Se on kyllä semmoinen sudenkuoppa,että siitä ei pääsyä ole.

....Ja kaikista pahin on se,että sä rupeat stressaamaan sun ihosta.Se on kyllä semmoinen sudenkuoppa,että siitä ei pääsyä ole.

Tää on totta. Mullakin noi kreatiinifinnit on oikeasti stressifinnejä, kun pelottaa, että nyt se krea aiheuttaa finnejä. Ja sitten lärviä pitää räplätä ja syynätä koko ajan. Voi hevon vittu.

Se on ihan selvä, että illalla puristat sen finnin leuasta niin siinä on aamulla samanmoinen. Mutta annat sen olla niin se kuivuu pois. Veden juonti & ulkoilu on mulla auttanut hyvin. Ja suklaat yms pois.

esim. www.lash.se tai www.mankind.co.uk tilaat menscience daily washia ja peset sillä niin lähtee. Itsellä ainakin parani kaulan ja muun alueen ärsyttävät näppylät tuolla. Body shopin trea tree pesuaine+öljyton kosteusvoide auttanee myös. Jos enemmän keljuttaa niin lääkäriin

No ei mulla ihan sentään akne ole. (tietääkseni) Ei niitä finnejä ole kuin lähinnä leuassa, ja lähinnä juuri tuossa suun ympärillä. Tupakkaa en polta enkä viinaa juo, karkkia syön tod. harvoin ja suklaata pieninä annoksina joskus. Ruokavalio on suht terveellinen. Kreatiiniä tulee vedettyä, voisko johtua siitä.

Tosi vittumaisen näköistä kun noiden finnien jättämien arpien takia kauempaa näyttää kuin olisi sänki :urjo: tai iho jotenkin muuten vaan tumma.

Luin osan tuota linkin topikkia, mutta asiaa ja mielipiteitä tuntui olevan niin paljon että voisiko joku tiivistää hyvät konstit.

Voi ihotautilääkärille (ainakin yksityisille) mennä vaikkei ihan aknea olekaan. Itse kävin yli 20-vuotiaana parin leuassa olevan näppylän takia joita tuli aina vain lisää ja sain iholle suoraan laitettavaa Dalacin-nimistä antibioottiliuosta ja yöksi laitettavaa ihovoidetta. Tais maksaa alle 40€ lääkkeet ja näppylät oli poissa viikon päästä, eikä tulleet takaisin.

Lääkärin määräämät rohdot taitaa olla ainoat, jolla finnit melko varmasti katoaa. Kaupoissa myytävät aineet ei vaikuta niin tehokkailta.

Lääkärin määräämät rohdot taitaa olla ainoat, jolla finnit melko varmasti katoaa. Kaupoissa myytävät aineet ei vaikuta niin tehokkailta.
Juuri näin. Nuo kaupan clearsilit yms. ovat hyvin pitkälle tehottomia ja voivat vain pahentaa finniongelmaa, koska ne kuivattavat ihoa.

Mainostan edelleen tuota Roaccutania. Dalacinit ja skinorenit eivät koskaan auttaneet, mutta yksi Roaccutan kuuri hoiti finnit pois kaikkialta ja pysyvästi. Hemmetin paljon helpompaa ja mukavampaa kuin läträtä jollain kasvovoiteilla ja -nesteillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom