Mies BodyPump-tunnille

^ Jos musiikki epäilyttää niin googleta "BodyPump 63", löytyy biisilista. Edelliset biisit oli kyllä paljon parempia.

Mä oon käyny nyt parin kuukauden ajan pumpissa 1-2 kertaa viikossa, oon tykännyt. Tosin mulle ei se lihaksen koko olekaan tärkeintä kun haluan pysyä vähän sirompana. Mä aloitin ekalla kerralla tosi pienillä painoilla, pienimmillä ja en siltikään kävellyt kahteen päivään :D Nyt jo pystyy elämään suht normaalisti myös seuraavana päivänä.
Liikkeitä tulee paljon (koko biisin ajan esim kyykkyjä, kyllä niitä "muutama" tulee..) mutta tietääpähän tehneensä jotain ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänään olin ekaa kertaa virallisesti (koulussa harjoteltiin + ohjattiin ite) bodypump tunnilla :D Se tossa puuhassa on kummallista että ite meen ainakin täysin hapoille jos joku toinen laskee lukua esim punnerruksissa :D Intissä vedin vähintään yhtä hyvällä tyylillä ku muutkin 100punnerrusta/minuuttiin, mutta silti hyydyin aivan täysin tuolla :D Kummallista, kai se iso mies sitten hapottaa nopeemmin tai jotain :D

Jotenki en ite kyl lämpee touhulle :( Ei tuu vaan hyvä fiilis. Ei tuu oikeen pumppiikaan (niiku salilla) :(

Itse olen hyvän aikaa Pumpia harrastanut ja ihan olen tykännyt. Biisivalinnatkaan eivät suuremmin häiritse, kun malttaa keskittyä omaan suoritukseen.

Nyt parin vuoden jälkeen on eteen tullut ongelma. Kyykkybiisiin ei enää saa lastattua riittävästi painoa. Molempiin puoliin voi huoletta heittää pari 10kg levyä ja biisi menee turhan kevyesti läpi. Joskus tulee laitettua myös 5kg lisälevyt. Silloin tuntuu melko mukavasti. Huolestuttavaa on se, että ne lukot on puoliksi tangon ulkopuolelle.

Eikö ois helpompaa tehä ite vaan kuntopiiriä tms...vois oikeasti treenit pysyäkkin nousujohteisina...

Minulla on tulossa ihan kohta koululiikunnassa pakollinen bodypump-kerta, mutta ei se sinänsä mitään pakkopullaa minulle ole. Aikaisemmin olisin kyllä nauranut ja vähätellyt moiselle, mutta sittemmin olen siirtynyt enemmän aerobiseen treeniin ja odotan innolla miltä bodypumppi tuntuu. :dance:

En tosin tiedä millaisilla painoilla pumppaisin jalkakyykkyä kun usein tankoon on tullut kiinnitettyä "ne suuret kärrynpyörät" eikä nekään ole aina riittäneet.

Melko varovasti kannattaa liikkeelle lähteä. Ensimmäisellä kerralla optimaalisia painoja on mahdoton löytää. Jos siellä on typykkä vetämässä, niin laitat suurinpiirtein samat painot.

Melko varovasti kannattaa liikkeelle lähteä. Ensimmäisellä kerralla optimaalisia painoja on mahdoton löytää. Jos siellä on typykkä vetämässä, niin laitat suurinpiirtein samat painot.

Ja pah! kannattaa ottaa niistä vetäjän painoista vielä yli puolet pois:D Siis jos ei halua kokovartalo kramppia viikoksi treenin jälkeen..

Ja pah! kannattaa ottaa niistä vetäjän painoista vielä yli puolet pois:D Siis jos ei halua kokovartalo kramppia viikoksi treenin jälkeen..

Siis eihän kukaan itseään kunnioittava mies tee pienemmillä painoilla kuin naiset. Ennemmin sitten kärsii kramppia vaikka kuukauden.

Nyt on sekin karmeus ohi. :dance: Pumpin jälkeen en edes hikoillu yhtä paljon kuin normaalin salitreenin jälkeen. Koko kroppa on jumissa eikä edes kiinteytynyt yhtään vaikka yli tunnin rehkin. Päinvastoin tuntui että lihakset olis vaan löystyny lisää. Ja musiikki oli bullsh*****! Bodypump lajina saa minulta :0:
salitreeni :5:

Itse nyt vajaa 1,5 vuotta body pumppia harrastaneena 2-3 kertaa viikossa, voin todeta että itselläni ainakin on hirveän suuri vaikutus treenitehoon niillä kyseisen pumpin biiseillä. Viime pumpissa oli aivan kauheat biisit. Painot pysyi samoina ja motivaatio nolla. Uusi pumppi kun tuli, niin johan lähti taas homma nousuun ja fiilikset ihan eritasolla.

biisilistat löytää helposti kun googlettaa esim "bodypump 64 tracklist".

Itseäni kiusaa joku vitsaus tuossa pumpissa :) Joka kerta kun ensikerran lisään uudet isommat painot kyykkysarjaan, tulen seuraavana yönä flunssaan, kurkku kipeäksi ja kuumetta seuraavana päivänä. Siinä sitten viikon verran sairastellaan ja tullaan takapakkia painojen kanssa. Näin on käynyt kolmisen kertaa syksyn/talven aikana. Tai sitten se on vaan yhteensattuma.

Miehiä pumpissa käy ihan satunnaisesti. Viimiset 2 viikkoa olen tainnut olla ainoa mies pumpissa, mutta tämä johtunee tammikuun läskipolttotalkoista. Kuukauden päästä on taas se normaali meno ja siellä on noin 4-6 miestä aina sen 30-40 naisen joukossa. Mikäs siinä pumpatessa. Itseä ei ole haitannut koskaan vaikka olen ollut yksinkin usein.

Mukavaa puuhaa, vaikka tässä lihakset ei silleen turpoa kuin salitreenissä. Mutta kuten yksi ohjaajakin jaksaa muistuttaa, niin se on sitä "Liikunnan riemua" :)

Ei muutakun jätkät heittää sen negatiivisen asenteen ryhmäliikunnoista romukoppaan ja tulee koittamaan pumppia. Menkää vaikka takariviin ensimmäisellä kerralla, niin on taattu että jo kyykkysarjan jälkeen päätätte tulla uudelleen ;)

Tuolla naisten salilla jossa käyn, alettiin joku aika sitten pitämään miehillekin omia body pump-tunteja. Ja nuo on siis pelkästään miehille, joten ei varmaan tartte ainakaan ajatella että "en sinne akkojen sekaan lähe". Varmasti ihan hyvää treeniä miehille siinä missä naisillekin, ei muuta kuin mukaan vaan.:whip:

Tuolla naisten salilla jossa käyn, alettiin joku aika sitten pitämään miehillekin omia body pump-tunteja. Ja nuo on siis pelkästään miehille, joten ei varmaan tartte ainakaan ajatella että "en sinne akkojen sekaan lähe". Varmasti ihan hyvää treeniä miehille siinä missä naisillekin, ei muuta kuin mukaan vaan.:whip:
Toi ois oikeesti hyvä. En ite ainakaan kehtais mennä budi bumiin naisten sekaan :D Menis lihat ihan hapoille ja sit nolottais :nolo:

Meidän kerhon body pumpia vetää miesohjaaja (erittäin lihaksikas), ja siellä käy jonkin verran myös miehiä (about 5%). Ei siellä kyllä tule muita osallistujia katsottua, kun täytyy keskittyä omaan suoritukseen ja sen miettimiseen, että "kauan tätä kidutusta vielä kestää".
Lihaskuntolajina bp on todella tehokas, mutta itseäni hieman arveluttaa, että treenit jäykistävät kehoa ja vievät liikkuvuutta. Pari kertaa on kävelty kuin heinäseiväs bp:n jälkeen. Viisas ihminen tietenkin pienentää painoja seuraavilla kerroilla...

Musiikit on ihan jees. Välillä sellaisia kappaleita, joita ei tulisi kotioloissa kuunneltua ja siellä ne tuntuu toimivan erinomaisesti.

Se on kyllä käsittämätöntä, että siellä on paljon perustaviksen näköistä porukkaa, jotka vetävät isoilla painoilla eivätkä ole moksiskaan tunnin jälkeen. Mikä niiden salaisuus on?

Mies on muistaakseni osallistunut joskus body pump -tunneille ja muutama joukkuetoveri on ollut mukana. (Toivottavasti se ei nyt taas ole puhunut mulle höpöhöpöjuttuja.) Itse en sen sijaan ole käynyt noilla tunneilla, mutta niitä on mulle kehuttu usealtakin taholta, ja yllättävää kyllä useimmiten miesten toimesta. Veikkaan, että moinen olisi erinomaista vaihtelua!

Lihaskuntolajina bp on todella tehokas, mutta itseäni hieman arveluttaa, että treenit jäykistävät kehoa ja vievät liikkuvuutta. Pari kertaa on kävelty kuin heinäseiväs bp:n jälkeen. Viisas ihminen tietenkin pienentää painoja seuraavilla kerroilla...

Ai kuntosalitreenikö sitten vetreyttää? :lol2: Mikä tahansa urheilu vie liikkuvuutta, jos ei harjoita sitä liikkuvuutta erikseen. Eli venyttelypuoli kuntoon, niin ei mitään ongelmia!

Ai kuntosalitreenikö sitten vetreyttää? :lol2: Mikä tahansa urheilu vie liikkuvuutta, jos ei harjoita sitä liikkuvuutta erikseen. Eli venyttelypuoli kuntoon, niin ei mitään ongelmia!
Oikeilla liikkeillä kuntosalitreenillä voi lisätä liikkuvuutta ja kehon koordinaatiota mainiosti. Bodaamisen lihakuritus on sitten erikseen. Satunnaiskävijälle tuollainen lihaskestävyysharjoittelu koko kropalle on kyllä varmaan sellanen jumijumppa että alta pois.

Jos tuota bodipumppia harrastaa harvoin, niin olis varmaan hyvä seuraavana päivänä käyä tekemässä kevyttä aerobista ja sen perään hyvät venyttelyt. Ettei tarttis olla kolme viikkoa jumissa? :D

Vois kyllä itsekin joskus käydä kokeileen, ihan vaikka vaan kokemuksen puolesta.

Toi ois oikeesti hyvä. En ite ainakaan kehtais mennä budi bumiin naisten sekaan :D Menis lihat ihan hapoille ja sit nolottais :nolo:
Kannattaa varmaan nöyrtyä ja ottaa ne pienet(immät) painot varsinkin alussa. Tunnetustihan kunnon salitreeni ei ole omiaan kestävyydelle.

Ite voisin hyvinkin käydä joskus. Tosin ei ole rahnaa, joten...

Oikeilla liikkeillä kuntosalitreenillä voi lisätä liikkuvuutta ja kehon koordinaatiota mainiosti. Bodaamisen lihakuritus on sitten erikseen. Satunnaiskävijälle tuollainen lihaskestävyysharjoittelu koko kropalle on kyllä varmaan sellanen jumijumppa että alta pois.

Bodypump jumittaa kyllä paikat aina, olit sitten satunnainen kävijä tai useasti viikossa. terveisin todella pahasti jumittava bodypump-ohjaaja. "vajaat" liikeradat ja megamäärät toistoja -siinä kaikki mitä tarvitaan.
Mutta on se vaan niin pirun hauskaa, varsinkin kun oikeat biisit kohdalle sattuu. Kertakaikkiaan vaihtelua salitreeniin, ja niin, kun lihashuolto on kunnossa, ei siitä ainakaan haittaa ole kehitykselle salillakaan.

Ja noin ihan yleisesti jumituksesta -kuka tahansa, joka liikkuu satunnaisesti, on jumissa mistä tahansa jumpasta.

Ja vielä miehille jotka miettivät kehtaavatko tulla kun painot on pienemmät kun ohjaajalla/naisilla: Mieluummin pienet painot ja sarjat loppuun asti kun liian isot painot -> kymmenen toistoa ja hyytyminen.

Edit: vielä kiinnostaisi liikkeet jotka SUORAAN, siis ilman venyttelyä tms. huoltotoimenpiteitä lisäävät liikkuvuutta kuntosalilla? Ja siis nimenomaan kuntosalilla painojen kanssa tehtynä. Yhä väitän, että sellaisia ei varsinaisesti ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom