Mies BodyPump-tunnille

Ikä
42
Mieheni haluaisi kovasti aloittaa salitreenin lisäksi jotain aerobisempaa. Joskus häntä yritinkin houkutella kanssani BodyPump:iin, se kun miehillekin olisi oivallinen lihaskuntotunti sykkeenkohotuksineen. Hän ei asiasta ollut kovin innostunut (tyyliin: "ämmien touhuja"). Kertokaas naiset ja miehet kokemuksia; onko oma miesystäväsi / oletko sinä mies itse osallistunut kyseiselle tunnille, ja millaiset fiilikset jäi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä kai bodypump on ihan hyvää kuntopiirityylistä reeniä, mutta itellä tökkii kovalla jumputtava paskamusa ja ärsyttävän jenkkityylisesti patisteleva vetäjä.

Ehkä joku kuntopiirin tai lihaskuntojumpan nimellä kulkeva voisi olla vielä bodypumppia parempi, jos siellä se "akkamainen" musan jumputus yms. olisi vähemmällä.

Itse olen kerran käynyt ja kyllä meinaan jatkossakin käydä. Mukavaa vaihtelua antaa peruspunttijumi-treenailuun. Eikö ainakaan minun mielestä ollut mitenkään liian "akkamainen".

Mie oon käyny kans kerran mutta toista kertaa en mee :) Ainakii täälä savonlinnassa bodypumpissa käy melkein yhtä paljon naisia kuin miehiä.

Kyllä tuon ukon sain kerran pumppiin houkuteltua "otetaan kulta yhteistä laatu-aikaa".. Miehinen ego vaan oli kovilla, kun ei meinannu jaksaa 10kg limpuilla kyykkykappaletta loppuun. Kyykkyjä ei kuulemma ole muita kuin syväkyykkyjä.
Ja kuten vne sanoi. Ukkokin totesi, että oikein mukavaa vaihtelua peruspunttiin.. Tulee uudestaan.

JP Fux sanoi:
Mie oon käyny kans kerran mutta toista kertaa en mee :) Ainakii täälä savonlinnassa bodypumpissa käy melkein yhtä paljon naisia kuin miehiä.

Aikalailla samat fiilikset minullakin. Kerran kävin, jalat tuli kipeiksi, yläkropassa ei tuntunut kun jossain jänteissä ja nivelissä seuraavana päivänä. Aika perseestä MUN mielestä. Sopii varmasti ihan hyvin jos esim. muutenkin pääpaino on jumpissa sun muissa aerobic-jutuissa.

Timba79 sanoi:
Aikalailla samat fiilikset minullakin. Kerran kävin, jalat tuli kipeiksi, yläkropassa ei tuntunut kun jossain jänteissä ja nivelissä seuraavana päivänä. Aika perseestä MUN mielestä. Sopii varmasti ihan hyvin jos esim. muutenkin pääpaino on jumpissa sun muissa aerobic-jutuissa.

itse olen käynyt pumpissa 3 tai 4 kertaa.Viimex kävin ihan muutama päivä sitten,ja ja jäi kyllä ihan ok fiilikset.Mun mielestä sillä kyllä saa paikat kipeiksi,jos vaan osaa katsoa juuri sopivat painot joka liikkeeseen.aika vaikeeta vaan parilla ekalla kerralla...
Jos treenaa jonkin tarkan ohjelman mukaan(kuten itse),ni ei kannata kyllä käydä bodypumpissa mun mielestä.se vaan sitten tahtoo sotkea muuta saliharjoittelua palautumisineen ja lihaskipuineen ym...mut kyl se on mun mielestä ihan tervettä vaihtelua väliin ku esim.saliohjelma loppuu,ni käy vaik pari vkoa pumpissa tai jotain...ennen uutta ohjelmaa.
Joka kerta on ollut muitakin miehiä mun lisäksi tunnilla mukana.ja ei siel kyl kukaan pahasti kattele.päinvastoin.Mielissäänhän ne tytöt siellä on...:haart:

Ei taida oikein soveltua lihasmassan kasvatukseen sitten? :(

Mitä siellä sitten tehdään? Kyykkyjä 100-sarjoissa? Ei mikään ihme jos isolta mieheltä loppuu happi kesken...

Tomppa85 sanoi:

Mitä siellä sitten tehdään? Kyykkyjä 100-sarjoissa? Ei mikään ihme jos isolta mieheltä loppuu happi kesken...

No ei kyllä mikään muukaan aeroopinen lihasmassan kasvatukseen sovi, mutta ei se tarkota ettei siitä hyötyä olis! En paljoo bodypumpista tiedä, mutta luulisin että se on mitä mainioin keino aktiiviseen palautteluun.

Tomppa85 sanoi:

Bodypump on ns.kestovoima tunti.Sitä mainostetaan mm.lauseella:varo.Bodypump tulee muuttamaan vartaloasi...ym.vastaavaa.Ei se sovellu oikein palauttavaan,eikä lihasta kasvattavaan harjoitteluun.
Jos kropassa on muutama % ylimääräistä rasvaa,ja lihaskunto ei ole paras mahdollinen,ni ei muuta kuin bodypumppailemaan muutamaksi kuukaudeksi jos ei taval saliharjoittelu nappaa.Varmasti kyllä tulee tuloksia sillä saralla.
Itse olen parhaimmillani kyykännyt yli 200 kiloa ja penkistä ottanut 137.7kg.
Bodypump tunnilla sopiva paino jalkakyykyssä mulle on n.20kg(ehkä jopa vähemmän),ja penkkiliikkeessä riittää 10-15kg vallan mainiosti.
Monilla naisillakin on isommat painot...:whip:
siitä sen huomaa,että miten kestävyys lihaksistossa on olematon suhteutettuna maksimeihin.Ja nykyään olen treenaillut sarjoja väliltä 10-20,ni ei siellä silti tahdo pysyä naisten tahdissa..:lol2:

En ole itse käynyt aikoihin, kun sali vaihtui... :itku:
Mutta tuolloin pumpissa kävi kyllä miehiäkin siinä missä naisiakin. Eli kannattaa kokeilla, mitäänhän tässä ei voi menettää... ;)

Joskus teimme muistaakseni 60 kyykkyä ja painoa taisi olla jotain 15kg. Eikä muuten ole mitään palauttavaa treeniä, kuka uskaltaa näin väittää! :D

Sain vihdoin ja viimein raahattua poikaystäväni bodypumpiin! Ja uskoisin että hän varmasti tulee uudestaan, nyt kun pikkuhiljaa alkaa palautumaan treenistä... :D Jeps, kyllä bodypump voi olla aika rankka treeni jos ainoastaan treenaa salilla, sehän on kuitenkin lihaskestävyystreeniä. Aloittaessa kannattaa pistää pienet painot ja ns. päästä sisälle lajiin, seuraavilla kerroilla voi sitten lisäillä painoja. Toistoja tulee kuitenkin jopa 120 per lihasryhmä. Yritin tätä sanoa poikaystävälleni, mutta kun ei... Ja siinä sitten sai lepuutella jalkojaan seuraavan viikon! Saattaa ottaa miehiselle itsetunnolle, kun kaksi kertaa pienemmät tytöt pistävät enemmän painoja... ;)

Olen mietiskellyt hiljaa mielessäni, että voisiko jopa olla niin, että body pump-treeni kerran viikossa saattaisi jopa antaa buustia salitreenille? Kun kerran body pump lisää lihaskestävyyttä ja lihasten hapenottokykyä, eikös sen luulisi olevan pienissä määrin eduksi lihaksen kehitykselle? Enhän mä mistään mitään tiedä, mut jos kuitenkin...:david:

Itse olen pyrkinyt käymään body pumpissa kerran kaksi viikossa, ja kroppa tykkää. Ja pysyy mieli virkeänä! Mutta niinhän se on, makuasioista ei voi kiistellä.

Tällä saitilla vähän mietintöjä body pumpista, täysin puolueetonta vertailua ja tutkimuksia, positiivista ja negatiivista. Lukaskaa jos kiinnostaa...

www.thefactsaboutfitness.com/research/bodypump.htm

Uujeah! Meikä kävi tänään aamuseiskalta rykäseen tunnin pumpin! Lopussa joutu jo ottamaan happea matolla istuskellen, kun beibet vaan jumppaili entistä kovemmalla temmolla ympärillä. Tehokkaalta tuntu ja varmasti käyn satunnaisesti jatkossakin maitohapottamassa lihoja! Painojen kanssa yritin olla maltillinen, mutta 30 kiloa kyykyssä vei ensimmäisenä liikkeenä jo parhaan puhdin... Huomisia lihaskiputuntemuksia odotellessa.

:rock:

Wildemar sanoi:
Painojen kanssa yritin olla maltillinen, mutta 30 kiloa kyykyssä vei ensimmäisenä liikkeenä jo parhaan puhdin...

Jeps, itsekin muistan kun optimistisesti kyykkyyn painoja laitoin ja kyykkäilyn lopussa jo reidet tärisi... On tuo bodypump kohtuu kovaa treenailua, vaikka ei välttämättä lihasta kasvatakaan!!!

: Yees 1,5 vuotta Pumppia takana +15 vuotta salitreeniä, ihan ok..
rasva lähtee,miinusta vain palautumisessa ,sali myös 2-3 kertaa
viikossa. Voimassa terä lähtee ,mutta eipä sitä koskaan älyttömästi
ollutkaan.Pumppi painot edelleen nousussa...

Kävin viime torstaina 1.kerran bodypumpissa ja on lihakset vieläkin arat. Tänää ois tarkotus mennä uudestaan, kunnon kestävyystreeniä ja vastapainoa kolmen kuukauden massatreeneille, vois vähän kiristelläkin kesää kohti ylimääräsiä pois,:)

pakko vastata :wanha: trediin.. ite oon 18-v mies/poika:david: , ja useemman kerran oon tuolla käyny.. Iha jees hommaa, ku muistaa painotki pitää järkevinä! yllättävän paljon tuol on miehii käyny, ainaki täällä Oulun suunnalla.. Toisaalta tuo varmaa kehittää jonku verran sarjakestävyyttä, ja tuo vähä erillaisuutta niihin perus 3x6-8, eli "pitkiin" sarjoihin:D .. Suosittelen ainaki testaan, mut jotenki se vaan vähä tylsistyttää, ja ne vetäjät ja musiikki.. Mut hiki irtoaa hyvin, ja aion kyl käydä tulevaisuudessakin sillointällöin tuolla pyörimässä.. Hiukan kaksijakoiset fiilarit tosta mut ei muutaku ittee niskasta kiinni ja puNppaamaan.. En myöskään usko että toi lihaksia ainakaan polttaa, mutta tuskin niitä kasvattaakaan, ainakaan ku vertaa salitreeniin!

feikkiedit. siistii oli kattoo ku eräs "mummo" teki lähes samoilla painoilla "penkkii" keveesti pumppailee ku ite joutu pitää taukoo paino rinnalla.. Ainut HUONO puoli tossa on et esim. selkäliikkeet menee pelkillä forkuilla, kun painoo ei oo mitään mut sarjat todella pitkii.. Iiiks ku tuli pitkä posti, sori:piis:

Tulee käytyä ahkerasti.Mukavaa rääkkiä,jossain vaiheessa ku saa vähän peruskunnon taas nousee vois ottaa jonkun voimanosto-ohjelman käyttöön mutta tällä hetkellä menee noita kaikenmaailman ohjattuja tunteja.Spinning on kyllä hyvä aerobinen treeni.

Mullekin muutama tuttu on suositellut bodypumppia, kun ovat tästä kuntoprojektistani (tsekatkaa blogi, jos kiinnostaa). Eniten mua huolettaa paska musiikki tuolla. Musiikkia ja levyjen keräilyä tulee harrastettua ja se on tärkeä asia elämässäni, joten en todellakaan mitään tuntia jaksa vääntää paskan eurojuuston (=eurodance) ym. tahdissa. Sopiva musiikki sen sijaan psyykkaisi varmaan ihan hyvin. Treenatessa tulee kuunneltua yleensä räppiä, junkkaa ja ghettotechiä, joista viimeinen olisi varmaan ihan loistavaa ryhmäliikuntamusiikkia. Sopivan brutaalit soundit ja mäiskettä riittää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom