Mielipiteitä uudesta ohjelmastani??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZeiZei
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Tässä nyt sit on mun uus ohjelma jonka ajattelin ottaa käyttöön maanantaina. "Suunnittelin" tän vasta ja päätin laittaa heti näytille.
OMA OHJELMA

MA: Selkä+Hauis

Selkä: Selän ojennus koneessa 3x10-12, ylätalja niskaan 3x10-12, alatalja 3x10-12, kulmasoutu käsipainolla 3x10-12 (per käsi)

Hauis: Hauiskääntö seisten tangolla tai scott-penkissä 3x10-12, hauiskääntö käsipainoilla 3x10-12 (vaihdellen seisoaltaan ja istualtaan).

TI: Lepo

KE: Rinta+ojentajat+olkapäät

Dippi, penkki (joskus vinopenkki), ranskalainen taljalla (?), Pec deck, ristikkäistalja (rintalihas), pystypunnerrus koneessa, pystypunnerrus käsipainoilla, hartioiden kohautus käsipainoilla.

TO: Lepo

PE: Jalat: Jalkaprässi, Hack-kyykky, reisiojentaja, reisikoukistaja, pohjekone seisten (tai jotain sellaista),

LA: Lepo

SU: Lepo

Toistot aina 3x10-12

Eli mielipiteitä tulemaan! Mave ja kyykky on tarkoituksella poissa, nuoren ikäni takia ja koska tekniikka on molemmissä ihan hakuteillä (treenaan kyl tekniikkaa):)

toimivalta näyttää...

siirrä viell pohkeiden teko jalkapäivänä ensimmäiseks niin saat niihinkin kokoa, vaikeimpia lihasryhmiä mitä minä tiedän :(

Kyllä se siitä... varmasti hyvä ohjelma, ite sain paljon potkua kans treeniin ku siirsin käsi+olkapää erilleen omaks treeniks..

vatsat

Niin ja noi vatsat oon päättäný tehä joka treeni päivä, koska oon tehny niit tosi paljon ennenkin, minkä takia luulenkin että niistä on tullut jo aika selvät ja "isot":) Teen varmaan rutistus konees ja laudalla.

Juu. itseasiassa noi liikkeet ei oo missään järjestyksessä...:) haittaako?? Nyt laitoin näköjään alottelijana vahingos tonne uuden threadin mun vatsa treenaamisest:( no kuitenkin, oon siis ajatellu tehdä ne joka treenipäivä, liikkeet on vatsarutistus koneessa, jalkojennostot ja laudalla tehtävät (siis semmonen vino lauta, tai on mikä on):)

Niin, ja siihen tarttisin myös apua, et missä järjestyksessä nää liikkeet kannattaa tehä??:confused: Sen tiedän, et pitäisi tehdä se ekana, missä on isoimmat painot.

Liitin ton vatsajutun tähän viestiketjuun...

Sitten kommenttia...

Ton selkäojennuksen koneessa mä korvaisin selkäojennustelineessä (hyperextension) tehtävällä selkäojennukselle, lisäpaino rinnalle, jos tarvii. Liike on paljon luonnollisempi.

Pecdeckin jättäisin kokonaan pois, vaikea liike tehdä oikein (rinnalle eikä etuolkapäille) ja ristikkäistalja eristää kuitenkin rintalihakset ihan hyvin.

Järjestys on melkeen hyvä jo tossa miten noi kirjoitit. Selän ojennuksen tekisin päivän lopuks. Rinta, olka, ojentajapäivänä järjestys vois olla
Penkki, Pystypunnerrus käsipainoilla, dippi, pystypunnerrus koneessa, ristikkäistalja, ranskalainen, kohautukset.

Vatsoja joka treenissä, jos niin haluat, aina viimeiseks...

Joo, kuten Opiskelija sanoi, selänojennukset mielummin tuonne loppuun ja itse ainakin alottaisin tuolla kulmasoudulla selkäpäivän. Lisäksi vaihtaisin tuon ylätaljan vedettäväksi eteen. Ainakin minulle se on huomattavasti luonnollisempi liike, mutta mikäpäs siinä, jos tekeminen onnistuu ja tuntumaa saa. Eli liikkeet vaikkapa: Kulmasoutu käsipainolla, ylätalja, alatalja ja selänojennukset.

Originally posted by Opiskelija
Rinta, olka, ojentajapäivänä järjestys vois olla
Penkki, Pystypunnerrus käsipainoilla, dippi, pystypunnerrus koneessa, ristikkäistalja, ranskalainen, kohautukset.
Tämä on ihan hyvä järjestys, mutta en siltikään suosittelisi tekemään pystypunnerrusta sekä käsipainoilla, että koneessa. Koneen sijaan vaikkapa vipunostoja sivulle. Elikkä laittaisin jotenkin tältappaa: Penkki, pystypunnerrus käsipainoilla, dippi, ranskalainen, ristikkäistalja, vipunostot sivulle ja kohautukset..

TYhmä kysymys

Eikö ole lihastasapainolle vaarallista tehdä vatsat kolmesti viikossa ja alaselkä vain yhden treenin lopussa?

Minä en ainakaan pystyisi tekemään vatsaa joka treenissä. Itse teen vatsat jokatoisessa treenissä ja jokatoisessa pohkeet, eli jaan treenit näin:

treeni - rinta, hauberi, vatsat
lepo
treeni - reidet, pohkeet
lepo
treeni - olkapäät, ojentajat, vatsat
lepo
treeni - selkä, pohkeet
lepo

Tosin olen ajatellut palata taas tuohon työntävät/vetävät-jakoon taas jossakin vaiheessa, mutta silti vatsat vain jokatoisessa treenissä.

Pari pientä kommenttia vain:

Missä leuanvedot? Laittaisin ne tuonne selkä/habapäivälle ylätaljan tilalle. Ylätaljaa sitten tarpeen mukaan viimeistelynä, jos ankaran leuanvedon (huom! otteita kannattaa vaihdella aika ajoin) jälkeen tuntuu, että jaksaisi/tarviisi ylätaljaa. Leuanveto määrää ;)

Lisäksi jalkapäivään voisi vaikka ihan loppuverryttelynä (tai alkulämmittelyksi, kuntopyörän polkemisen sijaan) ottaa pelkällä tangolla tms. KEVYELLÄ painolla kyykkyä ja maastanostoa ultrahuolellisesti. Toimisi jonkunäköisenä venyttelynä kanssa, kun tekisin rauhassa ja pitkällä liikeradalla. Siinä pikkuhiljaa oppisi suoritustekniikkaakin. Isompia rautoja varten sitten kannattaa ehdottomasti joltain kokeneelta voimailijalta kysyä neuvoa tekniikan suhteen ja harjoitella sitä vielä lisää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom