Mielipiteitä/neuvoja dieettiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Leelucky
  • Aloitettu Aloitettu
Elikkäs seuraavanlainen tapaus: Ikää 21v pituutta 178cm ja ensimmäinen dieetti menossa. Aloitin dieetin 15.maaliskuuta jolloin alkupainoa oli n.97-98kg
rasvat jossain 15%-20% välillä.

Ensimmäiset 3viikkoa ruokavalion parantelua ja silmämääräistä ruokamäärien mittailua,aerobisen määrää lisäilin vähitellen. Kalorimäärät liikkuivat noilla viikoilla todennäköisesti välillä 2500kcal-2700kcal.

Paino alkoi tippua ja tänään n.4vk aloituksesta aamupainoa oli 92,5kg
Viikon alussa sain odottamani vaa'an ja pääsin tarkkailemaan ruokamääriä hieman tarkemmin.

Suunnittelin ruokavalion jota tällä hetkellä noudatan. Kaloreita tulee niinä päivinä kun en treenaan salilla n.2300kcal,salipäivinä n.2700kcal.
Energiajakauma on 36/48/16,5 P/HH/R onko tämä ok? voinko vetää noilla 7pv/viikko

Elikkä ongelmana tässä on se, että olen juuttunut hirmuiseen "viidakkoon" tossa ruokavalio asiasssa ja pelko on persiissä että lähtee kaikki lihat mukana.
Pudotinko kalorimääriä liian nopeasti? massanhankinnassa tuli n.3000kcal/päivä

Ystäväni suositteli että muuttaisin tota kalorimäärää niin et se vaihtelisi päivittäin. esim 2700kcal,2300kcal,1900kcal ja sama alusta. Perusteli sillä että keho tottuu aika nopeasti siihen että kaloreita tulee vähän. Mitä mieltä olette tästä? Itse käytti Fitness SM:issä tuollaista kisadieettiä ja lihaa jäi niin paljon että siitä jopa sakotettiin arvosteluissa.

Tulipa paljon kysymyksiä, mutta toivoisin että te joilla on jo useampi dieetti takana kommentoisitte mitä teidän mielestä olisi tehtävä toisin.

Salitreeniä teen 4krt/viikko massahakuisella treenillä jotta tuo liha ei katoaisi.
Aamuaerobista (kävely 1h) 3-4krt/viikko.
Dieetille olen varannut aikaa vielä seuraavat 12vk.

kiitoksia jo etukäteen mikäli neuvoja tulee :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ensimmäisellä dietillä tuo ruokavalion ja lisäravinteiden viidakko on tosiaan pähkäilyä aiheuttava juttu.Kannattaa keskittyä perusasioihin ja yksinkertaistaa ruokavaliotaan eikä tarttua jokaiseen hifistelyn kaavoihin.Itse olen muutaman dietin vetänyt ja olen päässyt ihan asialliseen kuntoon eikä lihasta ja voimia ole kauhean paljon lähtenyt.Itselleni sopii parhaiten tosi vähän hiilaria sisältävä dietti,mutta ei ihan keto kuitenkaan.Tässä muutama perusasia joita itse noudatan eli dietin runko jonka ympärille kaikki muu hyväksi havaittu rakentuu.

1.aamupalalla voi syödä enemmän hiilareita esim. puuro+rahkapurkki
2.Rasva aineenvaihdunta ei saa pysähtyä,2-3 ruokalusikkaa kylmäpuristettua rypsiöljyä päivässä.
3.kolmen tunnin välein 30-40g proteinia sisältävää vähärasvaista evästä+vähän hiilaria esim pari palaa tummaa leipää.
4.joka aterialla vähän tomaattia ja kurkkua.
5.palautusjuomastakin olen vähentänyt hiilareiden määrää.
6.lisäravinteina otan cla,mineraalit+vitamiinit.
7.kerran viikossa kunnon syöntipäivä.

Sustanooli sanoi:

Näiden kanssa kannattaa olla hieman varovainen ellei kysymys ole ketodieetistä. Mihinkään massiiviseen tankkaukseen ei ole mitään syytä, jarrutat vain rasvan palamista. Pidä hiilaripäivä silloin kun tuntuu että kroppa sitä todellakin tarvitsee (7-10pv välein on ihan ok) ja vedä vain enemmän sitä kaurapuuroa ja täysjyväriisiä silloin.

Leelucky sanoi:
Kalorimäärät liikkuivat noilla viikoilla todennäköisesti välillä 2500kcal-2700kcal.
Suunnittelin ruokavalion jota tällä hetkellä noudatan. Kaloreita tulee niinä päivinä kun en treenaan salilla n.2300kcal,salipäivinä n.2700kcal.
Energiajakauma on 36/48/16,5 P/HH/R onko tämä ok? voinko vetää noilla 7pv/viikko

Elikkä ongelmana tässä on se, että olen juuttunut hirmuiseen "viidakkoon" tossa ruokavalio asiasssa ja pelko on persiissä että lähtee kaikki lihat mukana.
Pudotinko kalorimääriä liian nopeasti? massanhankinnassa tuli n.3000kcal/päivä

Samat treenit kuin massalla ja päivä tai kaksi lisää palautusta viikossa tämän hetkisen tietoni mukaan on toimiva juttu. Kalorimäärä on uskoakseni hyvä. Voit tarvittaessa pudottaa sitä ja vauhdittaa diettiä, jos kinnaa. Tämä näillä tiedoilla.

Sustanooli sanoi:
1.aamupalalla voi syödä enemmän hiilareita esim. puuro+rahkapurkki
2.Rasva aineenvaihdunta ei saa pysähtyä,2-3 ruokalusikkaa kylmäpuristettua rypsiöljyä päivässä.
3.kolmen tunnin välein 30-40g proteinia sisältävää vähärasvaista evästä+vähän hiilaria esim pari palaa tummaa leipää.
4.joka aterialla vähän tomaattia ja kurkkua.
5.palautusjuomastakin olen vähentänyt hiilareiden määrää.
6.lisäravinteina otan cla,mineraalit+vitamiinit.

Kiitoksia Sustaanooli noista neuvoista.Suunnilleen samoin olen pyrkinyt tekemään jo dieetin alusta. Öljynä käytän oliiviöljyä,"naukkailen" lähes joka aterialla,päivässä 25g. Cla:ta en ole koskaan käyttänyt mutta tarvii ottaa sekin mukaan kuvioihin.

ljp sanoi:
Näiden kanssa kannattaa olla hieman varovainen ellei kysymys ole ketodieetistä. Mihinkään massiiviseen tankkaukseen ei ole mitään syytä, jarrutat vain rasvan palamista. Pidä hiilaripäivä silloin kun tuntuu että kroppa sitä todellakin tarvitsee (7-10pv välein on ihan ok) ja vedä vain enemmän sitä kaurapuuroa ja täysjyväriisiä silloin.

Jeps,testasin viime sunnuntaina tota tankkausta (ruoat oli mallia poikamies) ja tuli melkein 2kg nesteinä takas.Vaikka lähti taas aika nopeesti en aio samaa virhettä tehä uudestaan. Tänään aattelin ottaa sen verran vapaammin et korvaan toisen noista riisi/kana-aterioista mutsin tekemällä kotiruoalla kun meen kyläileen.Se on sit siinä, muuten jatkan suunnitelmien mukaan.

Actor sanoi:
Samat treenit kuin massalla ja päivä tai kaksi lisää palautusta viikossa tämän hetkisen tietoni mukaan on toimiva juttu. Kalorimäärä on uskoakseni hyvä. Voit tarvittaessa pudottaa sitä ja vauhdittaa diettiä, jos kinnaa. Tämä näillä tiedoilla.

Pidän yleensä jalkatreenistä seuraavan päivän kokonaan lepoa,tuppaavat nuo kintut oleen niin kipeät että niillä ei aamulenkille lähetä,samoin lauantaina treeneistä täyslepo. Jatkan tolla kalorimäärällä kun toi paino viel putoo ja sit kun jämähtää niin tarvii keksiä jotain muuta. Kohta todennäkösesti alkaa hidastua kun kumminkin tullu reilu kilo joka viikko ales,pyrinkin tästä eteenpäin semmoseen korkeintaa puol kiloo/viikko vauhtiin,tietojeni mukaan olis ihan sopiva vauhti ton lihasmassan kannalta.

:david: :kin kiittää kaikki neuvojansa jakaneelle,ja odottelee mielenkiinnolla uusia.

Itsekin vedin tuosta joulusta lähtien dietin ja painoa karisi sellainen 5,5kg. (92kg - 86,5kg) Dietin lopetin tuossa huhtikuun vaihteessa eli aika hitaasti mentiin. Onneksi siinä ei hirveästi lihaksetkaan hävinnyt mitä nyt voimatasot vähän tippuivat. Nyt jo kuitenkin mennään samoissa luvuissa kuin ennen joulua. :)

Pari juttua, mitä tuli mieleen.
- yritä pitää aineenvaihdunta vilkkaana koko ajan.
- aerobisessakin menee jossain se raja, itsellä 4krt/vko
- itsekuria tarvitaan

Kyllä se kesäkunto siitä lähtee! :thumbs:

pollo sanoi:
Kyllä se kesäkunto siitä lähtee! :thumbs:

Toivottavasti,saa nähdä onko vaikee opetella elämään taas hieman pienikokoisempana. :( jos tuonne 85kg:n hujakoille vetelis tänä kesänä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom