Mielipiteet näistä syömisistä ?

Pistelin päivän syömiset exel taulukkoon ja yllätyin tuloksista!
Eli proteeinia oli 177,4g (45%),hiilareita 156,95g (40%) ja rasvaa 57,65g (15%). Kokonaiskalorit 1811,3 kcal. Koostuu pääpiirtein seuraavista aineksista : heraproteiini, tonnikala, peruna,seiti, puuro, pakastemarjat, maito, tuoremehu, kanamuna,maitorahka.
Painan n.85-86kg ja pituutta 175cm, ikä 33. Tarkotus olisi kiristyä menettämättä älyttömästi lihaksia. Onnistuuko tolla jakautumalla, jotenkin tuntuu että kaloreita on pirun vähän? Liikkuminen noin 1h lenkki x 2/viikko ja sali 3-4 kertaa viikossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän toi jakauma aika hyvältä näyttää, mutta kalorimäärä on aivan liian vähäinen liikkumiseen nähden. Noin vähäisellä kalorimäärällä lihasten säilyttäminen tai edes ylläpito ei tule toimimaan.

Rasvaa tuohon nyt ainakin lisää, siitä niitä kaloreita. Muuten kyllä ihan hyvältä näyttää ja ruoatkin näyttää olevan ihan kunnossa.

joo kyllä about 1000kcal lisää(ARVIO) jos liikut noin paljon. ja rasvaa enemmän.

Peruskulutuksesi on about 2500, siihen liikunnat päälle. Tuolloin optimaaliset safkat p 193, h 257, r 86 (p 30%/h 40%/r 30%).

Minäkin syön enemmän....

Pistelin päivän syömiset exel taulukkoon ja yllätyin tuloksista!
Eli proteeinia oli 177,4g (45%),hiilareita 156,95g (40%) ja rasvaa 57,65g (15%).
Prosentit lasketaan kcal-määristä eikä grammoista. Luvut korjattuna suunnilleen P 38%, HH 34% ja R 28%. Hyvä jakauma mielestäni. Oletko vetänyt näillä kaloreilla pitkäänkin ja minkälaisia tuloksia on tullut?

JanosPetke sanoi:
Kokonaiskalorit 1811,3 kcal. Koostuu pääpiirtein seuraavista aineksista : heraproteiini, tonnikala, peruna,seiti, puuro, pakastemarjat, maito, tuoremehu, kanamuna,maitorahka.
Painan n.85-86kg ja pituutta 175cm, ikä 33. Tarkotus olisi kiristyä menettämättä älyttömästi lihaksia. Onnistuuko tolla jakautumalla, jotenkin tuntuu että kaloreita on pirun vähän? Liikkuminen noin 1h lenkki x 2/viikko ja sali 3-4 kertaa viikossa.
Jos haluat säilyttää lihaksiasi dieetillä, sinun pitää lisätä jonkin verran kaloreita. Ruoka-aineet ovat dieetille ihan ok, niitä on turha muuttaa, lisää vaan määriä.

Tuntuu monen mielestä melko vähäiseltä kalorimäärältä, mutta jos Januksella on (iänkin myötä luonnollista) hitaampi aineenvaihdunta niin eipä tuo välttämättä mikään huono satsi edes ole. Monet pärjää jollain 1-2 lämpimällä aterialla höystettynä jollain ruisleipä+rahka välipalalla ilman että lihakset katoaa minnekkään. Jotkut taas saa rimpuilla kyniksenä vaikka vetää 4x vastaavan satsin:curs:

henk. koht. pyrin syömään 200g proteiinia päivässä. rasvaa joka aterialla 5g paitsi palari ja aamupala, ja hiilarimääristä otan aina vain 1/3 aiotusta. näin dietillä, vielä ei jaksa laskea kaloreit :D

pyrin saamaan rasvasta 30% koska tutkimusten mukaan rasvainen ruokavalio nostaa testosteronimäärää kehossa.

Iltaa

Olen tässä vetänyt diettiä viimeiset 6 viikkoa. Pituus 181cm ja paino 66kg.

Olen syönyt;

aamiainen; 30g kaurahiutale, 150g tonnikalaa vedessä
välipala; real viipale
lounas; 250g rahkaa,
välipala; omena
Päivällinen; kanaa 130g tai porsaan sisäfilettä sama määrä, kaurahiutaleita 30g
päivällinen2; 20g oliiviöljy, katkarapuja 180g
iltapala; 20g oliiviöljy 130g kanaa (salaattia)

Laskin kaloreiksi yhteensä noin 1800kcal

Mitä mieltä olette? niin ruoka-aineiden kuin määrien kanssa?

Tulee tohon tietysti päälle vielä salaattit ja kurkut ja salaattikastike jona olen käyttänyt kevytkermaliivia johon on sotkettu american dippi jauhe

Chiitti päivää olen pitänyt kerran viikossa. Silloin tulee kaloria varmaan ainakin 4000. Onko jotain väliä sillä, että kuinka paljon se menee yli kulutuksen?

Iltaa

Olen tässä vetänyt diettiä viimeiset 6 viikkoa. Pituus 181cm ja paino 66kg.

Olen syönyt;

aamiainen; 30g kaurahiutale, 150g tonnikalaa vedessä
välipala; real viipale
lounas; 250g rahkaa,
välipala; omena
Päivällinen; kanaa 130g tai porsaan sisäfilettä sama määrä, kaurahiutaleita 30g
päivällinen2; 20g oliiviöljy, katkarapuja 180g
iltapala; 20g oliiviöljy 130g kanaa (salaattia)

Laskin kaloreiksi yhteensä noin 1800kcal

Mitä mieltä olette? niin ruoka-aineiden kuin määrien kanssa?

Tulee tohon tietysti päälle vielä salaattit ja kurkut ja salaattikastike jona olen käyttänyt kevytkermaliivia johon on sotkettu american dippi jauhe

Chiitti päivää olen pitänyt kerran viikossa. Silloin tulee kaloria varmaan ainakin 4000. Onko jotain väliä sillä, että kuinka paljon se menee yli kulutuksen?

On koska se on kokonaiskalorivaje viikon aika, joka määrää paljonko painoa tippuu viikon aikana esim:
Oletetaan esimerkiksi että peruskulutuksesi on 1900 kcal eli määrä jonka syömällä et liho tai laihdu. Syöt 1400 kcal(et harrasta liikuntaa) eli -500 kcal joka viikonpäivä paitsi lauantaina, jolloin syöt tuon 4000 kcal eli +2100 kcal, jolloin viikottaiseksi kalorijäämäksi tulee
6*-500 kcal +2100 kcal=-900 kcal eli laihdut noin 120 g viikossa.

Eli kyllä sillä on väliä kuinka paljon chettipäivän kalorit ovat.

On koska se on kokonaiskalorivaje viikon aika, joka määrää paljonko painoa tippuu viikon aikana esim:
Oletetaan esimerkiksi että peruskulutuksesi on 1900 kcal eli määrä jonka syömällä et liho tai laihdu. Syöt 1400 kcal(et harrasta liikuntaa) eli -500 kcal joka viikonpäivä paitsi lauantaina, jolloin syöt tuon 4000 kcal eli +2100 kcal, jolloin viikottaiseksi kalorijäämäksi tulee
6*-500 kcal +2100 kcal=-900 kcal eli laihdut noin 120 g viikossa.

Eli kyllä sillä on väliä kuinka paljon chettipäivän kalorit ovat.

Hyvä tietää kiitos paljon

Mitäs olette muuten mieltä?

Hyvä tietää kiitos paljon

Mitäs olette muuten mieltä?

No proteiinia olisi hyvä saada tasaisesti pitkin päivää, jotain hiilihydraattipitoista lounaalle(esim salaatti iltapalalta ja tilalle 200g raejuustoa, öljyn kanssa) ja tuon real- palan vois korvata jollain esim. maitorahkalla.

Prosentit lasketaan kcal-määristä eikä grammoista. Luvut korjattuna suunnilleen P 38%, HH 34% ja R 28%. Hyvä jakauma mielestäni. Oletko vetänyt näillä kaloreilla pitkäänkin ja minkälaisia tuloksia on tullut?

Jos haluat säilyttää lihaksiasi dieetillä, sinun pitää lisätä jonkin verran kaloreita. Ruoka-aineet ovat dieetille ihan ok, niitä on turha muuttaa, lisää vaan määriä.

Onko tosiaan niin,että prosentit lasketaan kaloreista eikä grammoista ?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom