mielipidekysymys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mtk77
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Status
Viestiketju on suljettu.
1. Lahjakkuus
2. Perusruokavalio
3. Harjoitusohjelma
4. Doping aineet
5. Lisäravinteet

Originally posted by Olbe
Pelkillä lääkkeillä ei kasva,pelkällä lahjakkuudella ei kasva,pelkällä oikealla ruokavaliolla ei kasva,pelkillä lisäravinteilla ei kasva. Harjoittelemalla ja lepäämällä oikein,vaikka hoitaisi kaiken muun päin vittua on suurin vaikutus.Saa olla erimieltä.

Jos ajatellaan lahjakkuutta. Se on iso käsite.
Optimilahjakas olisi:
-kasvaa jo kun näkee salin
-kasvaa jo kun näkee roinaa
-kasvaa jo kun juo light spriteä
-kasvaa jo kun nukkuu
-kasvaa ihan muuten vaan kun ajattelee kasvamista
-kiristyy halutessaan menettämättä juurikaan lihasta
-Kurinalaisuus on hauskaa
-Ei tee virheitä minkään suhteen
-Ei menetä hermojaan missään tilanteessa.
-Luottaa itseensä yli kaiken.

tämäkö on optimi ?! Tällainen kaveri ei tarvi yhtään mitään, ei edes ruokaa.
Mä väitän että lahjakkuus on numero yksi kun tehdään huippu-urheilijaa, muut tulee kaukana perässä.

Originally posted by JJJ
Eli jos et syö tyyliin mitään ja käyt salilla, kuihdut entisestään ja muutut mäkihyppääjäksi. Mielummin olisin treenaamaton natu, jok syö kun on nälkä. :lol2:

Olen itse kehittynyt syömällä huonosti tyyliin 3 näkkäriä,2 perunaa,lihapiirakka ja läskisoosia x 1 päivässä melkein parikymmentä kiloa(hirvittävän kauan sitten) ja tätä täydellistä kroppaa aloitettiin rakentamaan 52:sta kilosta... Kysymys on vähän huonosti aseteltu,jos noista pitäisi jättää kaksi turhinta pois niin mitä jättäisitte? Multa jäisi lisäravinteet ja mömmöt.

Originally posted by Olbe
Olen itse kehittynyt syömällä huonosti tyyliin 3 näkkäriä,2 perunaa,lihapiirakka ja läskisoosia x 1 päivässä melkein parikymmentä kiloa(hirvittävän kauan sitten) ja tätä täydellistä kroppaa aloitettiin rakentamaan 52:sta kilosta... Kysymys on vähän huonosti aseteltu,jos noista pitäisi jättää kaksi turhinta pois niin mitä jättäisitte? Multa jäisi lisäravinteet ja mömmöt.

Jep. Mömmöt ja lisäravinteet jäisi pois.

Originally posted by hookoo
Jos ajatellaan lahjakkuutta. Se on iso käsite.
Optimilahjakas olisi:
-kasvaa jo kun näkee salin
-kasvaa jo kun näkee roinaa
-kasvaa jo kun juo light spriteä
-kasvaa jo kun nukkuu
-kasvaa ihan muuten vaan kun ajattelee kasvamista
-kiristyy halutessaan menettämättä juurikaan lihasta
-Kurinalaisuus on hauskaa
-Ei tee virheitä minkään suhteen
-Ei menetä hermojaan missään tilanteessa.
-Luottaa itseensä yli kaiken.

tämäkö on optimi ?! Tällainen kaveri ei tarvi yhtään mitään, ei edes ruokaa.
Mä väitän että lahjakkuus on numero yksi kun tehdään huippu-urheilijaa, muut tulee kaukana perässä.

Jos nyt ruvetaan puhumaan huippu-urheilijoista,väitän kivenkovaan,että mömmöillä pystyy korvaamaan lahjakkuutta melkoisen paljon.

Mutta jos on tuplasti lahjakkaampi niin eihän ne mömmöt silloin auta menemään sen toisen ohi jos kummatkin käyttävät...ääh kysymyksen asettelu antaa ehkä liikaa liikkumavaraa.

Originally posted by Ripe
Mutta jos on tuplasti lahjakkaampi niin eihän ne mömmöt silloin auta menemään sen toisen ohi jos kummatkin käyttävät...ääh kysymyksen asettelu antaa ehkä liikaa liikkumavaraa.

Joo. Liikaa liikkumavaraa.

Ajattelinkin lähinnä superlahjakkuutta vs. lahjatonta kaveria.

Superlahjakas kehittyy ihan ajatuksen voimalla ja lahjaton kaveri voi olla siunattu sellaisilla geeneillä, ettei edes doping aineet auta asiaa.

Joo. Liikaa liikkumavaraa.

Ajattelinkin lähinnä superlahjakkuutta vs. lahjatonta kaveria.

Superlahjakas kehittyy ihan ajatuksen voimalla ja lahjaton kaveri voi olla siunattu sellaisilla geeneillä, ettei edes doping aineet auta asiaa.

Tässä on ainoa syy miksi on vielä kokeilematta.Pikku terveysriskitkin voisi mennä,jos olisi varma että kerran elämässä joku muukin huomaisi,että salilla on käyty.Mutta jos ei riukuun roinatkaan tehoa... niin,taas,onhan tämä hyvä harrastus.

Mutta aivan varmasti lahjakkuus on perustekijä.Kun aerobisia lajeja harrastaneena en kaksikymppisenä pystynyt tekemään punnerruksia edes pelkällä tangolla ja penkkisarja meni 5 kg:n levyillä,niin nykykuntoni on siihen nähden kova.Silti vuosittain näen teinipoikia,jotka nousevat samalle tasolle erittäin nopeasti ja tavoittamattomaan isojen poikien joukkoon muutamassa vuodessa.Ja treeni on monesti alussa älytöntä repimistä verrattuna konkarin optimaaliseen systeemiin ja tarkasti laskettuun ja punnittuun ravintoon.
Tästä on kovaa treenavien lahjakkaiden helppo olla eri mieltä,kun eivät muusta tiedä.

pelkällä geneettisellä lahjakkuudella ei pitkälle pötkitä ,korkeintaan ensimmäiset muutamat treenivuodet, jonka jälkeen astuu kuvioihin se todellinen lahjakkuus; eli henkinen sellainen. Tahtoo tarkottaa sitä että monet nuoret urheilijat kehittyvät lajissa kuin lajissa mahdottoman mukavasti ja helposti aluksi vaikka eivät hoitaisikaan palautumista , ravintoa jne. ihan vimpan päälle. Sitten kun lahjakkuudella ei enää pelkästään porskutellakaan eteenpäin tulee eteen valinta siitä että aletaanko pitkäjänteinen ja vittumainen urakka kohti huippua (laji kuin laji vaatii vittumaisen tien huipulle) vai eikö jaksakaan satsata hommaan niinkuin huipulle pääsy vaatii..?

Eli mun mielestä semmonen 10-15 vuotta kestävä määrätietoinen ja tinkimätön harjoittelu osoittaa erinomaista henkistä lahjakkuutta, eli on siis pitkällä juoksulla jopa fyysistä lahjakkuutta tärkeämpi, joka sekin on tärkeä.

hola,

tuosta lahjakkuudesta/roinaamisesta pari esimerkkiä:

Kaverini nro 1.
Pirun lahjakas urheilulajissa kuin urheilulajissa. Syö perusruokaa (ei siis edes palautumisjuomaa). Vuoden salitreenin jälkeen jätkä näyttää fitness-tyypiltä ja painot käsittämättömiä. Lopettaa treenaamisen ja näyttää vieläkin lihaksikkaalta. Vetelee tosta vain 30 leukaa, käsinseisonnasta punnerruksia etc..
Eli yksinkertaisesti noita ärsyttäviä tyypejä, jotka dokaa ja syö mitä sattuu, mutta kroppa kuin Mark Wahlbergillä.

Kaverini nro 2.
Peruskuntoinen natku jätkä. Aloittaa salitreenin ja parin vuoden vääntämisen jälkeen alkaa roinaamaan *keleesti. Tuloksen tyyppi kasvaa käsittämästtömästi. Lopettaa roinaamisen ja kuihtuu silmissä.

Eli lahjakkuus merkitsee pirusti, mutta kyllä roinaamisella tuota etumatkaa saa kurottua aikas rutosti..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by subotai
hola,

tuosta lahjakkuudesta/roinaamisesta pari esimerkkiä:

Peruskuntoinen natku jätkä. Aloittaa salitreenin ja parin vuoden vääntämisen jälkeen alkaa roinaamaan *keleesti. Tuloksen tyyppi kasvaa käsittämästtömästi. Lopettaa roinaamisen ja kuihtuu silmissä.

Tämän haluan välttämättä vääntää siten, että doping on nro 1. Toki yhdistettynä oikeaan treeniin ja ruokavalioon, mutta jopa paljaaltaan, muuten anemia-hoito voisi olla aika epäkiitollista. Ja tuntuvathan nuo ammattilaiset kuihtuvan aika paljon, eikä siinä varmaan ole kyse lahjakkuuden loppumisesta. Mutta en todellakaan väitä etteikö ilman aineita kehittyisi.

Originally posted by mtk77
Mihin järjestykseen laittaisit seuraavat kehitykseen vaikuttavat tekijät.

1. lahjakkuus
2. doping aineet
3. harjoitusohjelma(sisältää levon)
4. perusruokavalio
5. lisäravinteet

Hieman erilaista listaa:

1. Harjoitusohjelma
2. Ruokavalio
3. Dopingaineet
4. Lahjakkuus
5. Lisäravinteet

Superlahjakas kehittyy ihan ajatuksen voimalla

Toi nyt vetää jo vähän ylitse, vaikka olisi kuinka lahjakas niin ei se nyt noin iisiä ole. Mitäs jos joku taas on lahjakas sisuskaluiltaan ja pystyy vetämään 40iu kasvua/vrk 10v putkeen?

Subotai:
Mä sain aloittaessani salireenit 53 kiloisena helvetisti leukoja, sillä ei ole mitään tekemistä lahjakkuuden kanssa. Nyt menee vähemmän vaikka muuten voimat on about 3 kertaa kovemmat.

Originally posted by mtk77

Kun laitatte niitä järjestykseen niin huomioikaa, että jokaisen
noista ajatellaan toimivan optimaalisesti. Ei siten, että esim. jos harjoitusohjelma on kunnossa niin se menee tuon edelle vaan sen siis oletetaan toimivan täydellisesti.

Perhana. Luin vähän juosten kusten tuon lopun. En siis lukenut tuota, että kaikki muut osa-alueet toimii täydellisesti. Hmmm.. eikö tämä kysymys ole loppupelistä aika outo?

1. Harj. ohjelma

2. Perusruokavalio

3. Doping

4. Lahjakkuus

5. Lisäravinteet

Mun mielestä oikeanlainen treeni sekä ruokavalio on kaiken perusta. Jos ne ei oo kunnossa niin noiden muiden vaikutus huononee oleellisesti.

1. lahjakkuus

2. doping

3. harjoitusohjelma

4. perusruokavalio

5. lisäravinteet

1. perusruokavalio
2. harjoitusohjelma
3. doping aineet
4. lahjakkuus
5. lisäravinteet

Originally posted by Quadzilla

Mun mielestä oikeanlainen treeni sekä ruokavalio on kaiken perusta. Jos ne ei oo kunnossa niin noiden muiden vaikutus huononee oleellisesti.

Niin, niin, mutta tämän topicin aloittaja painotti, että kaikki osa-alueet nimenomaan ovat kunnossa. Se jos mikä tekee tästä pohdiskelusta jokseenkin turhaa.

Hmm, olen seurannut kavereita, jotka ovat treenanneet, levänneet (siis olleet lepäämättä) ja hoitaneet ruokavalionsa aivan päin vittua, ja silti kehittyneet piiitkään ilman mainittavampia takaiskuja. Kyllä tähän on pakko sanoa, että lahjakkuus on numero 1! (vaikka kysymyksen asettelu olisikin hassu)

Kun itse pitää päivästä toiseen huolta riittävästä ravinnosta ja levosta, miettii sopivaa treeniä vaihteluineen kaikkineen ja toiset vetävät ohi treenaten penkkiä ja habaa 5-6 päivänä viikossa, alkaa kademieli nousemaan pintaan. Jos ite panostaa kaikkensa ruokavalioon+lisäravinteisiin ja kaverit vetää 2-3 iltana viikossa viinaa ja syö 1-2 kunnon ateriaa päivässä, ja kuitenkin saavat samantasoisia tuloksia kuin itse, niin on siinä väkisinkin lahjakkuudella käsittämättömän suuri osa pelissä. Vaikeasti selitetty, mutta ymmärrätte pointin.

1. Lahjakkuus

2. Perusruokavalio

3. Doping

4. Harjoitusohjelma

5. Lisäravinteet

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom