Miehiä paritanssikurssille Joensuuhun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dragon
  • Aloitettu Aloitettu
Toisaalta voi olla ettei jonkun oma tyttöystävä tykkää kauheasti siitä, että tanssii muiden kanssa. :lol2:
Tämä saattaa kyllä pitää paikkaansa, mutta en voi millään käsittää, kuinka joku voi olla niin omistushaluinen ja mustasukkainen, että ei päästä kumppaniaan kursseille. Kyse on kuitenkin tanssimisesta, eikä mistään tantraseksikurssista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tämä saattaa kyllä pitää paikkaansa, mutta en voi millään käsittää, kuinka joku voi olla niin omistushaluinen ja mustasukkainen, että ei päästä kumppaniaan kursseille. Kyse on kuitenkin tanssimisesta, eikä mistään tantraseksikurssista.

Totta puhuen en mäkään päästäis tyttökaveria tanssikurssille yksin, lähtisin itte mukaan. Sielläkin sitten parinvaihdoissa kyräilisin kulmien alta ettei vaan joku yritä jotain. Tanssitunnin jälkeen tottakai vedellään korville niitä, ketkä eivät ymmärtäneet soveliaisuuden rajoja. :D

Tanssitunnin jälkeen tottakai vedellään korville niitä, ketkä eivät ymmärtäneet soveliaisuuden rajoja. :D

Seuraavalla viikolla ohjaaja ihmettelis että mikäs hitto miehiin on iskenyt kun Tomppa on enää vaan paikalla. Kukaan enää uskaltais tulla sinne kun äijä ois tanssisalin takapihalla antanu pleksiin kaikille muille jätkille. :D

Harmin harmi kun ei kuopiossa ole tämä tapahtuma! Ois kyllä pitäny lähtee. Seurailin jopa sitä tanssii tähtien kanssa ohjelmaa (tää ois jo menny tunnustuksiin :nolo: ). Mieltymys noihin "pappatansseihin" kai on tullu siitä kun koulussa sitä joskus harjoteltiin niin pääs tanssittamaan semmosia kivoja tyttöjä. :kuola: Muut ainakin esitti aina vihaavansa niitä tanssitunteja niin minä olin salaa ihan onessani että jees taas pääsee sen yhen hehkeen dooriksen kanssa pyörähtelemään. Olihan se tanssiminen ihan hauskaa puuhaa muutenkin.

Joo tiedetään. Olen kei. :david:

Terve.

Olen järjestämässä paritanssikurssia opiskelijakavereille Joensuussa. Kurssille on ilmoittautunut tähän mennessä 15+ tyttöä ja 3 miestä, joten meillä olisi lisätarve noin kymmenelle miehelle. Ilman miehiä kurssi peruuntuu ja meidän opiskelijatytöt tulevat olemaan hyvin hyvin surullisia :(

Miksi se nyt tuollaisen takia peruuntuisi. Eihän siinä miehiä tarvita välttämättä ollenkaan. Eikös se riitä, että on parillinen määrä porukkaa. Voivat naisparitkin viedä vaikka vuorotellen.

Minusta olisi ihan hyvä pitää yllä sellaista "Tosimies ei tanssi"-meininkiä, koska silloin meille tanssitaitoisille riittää enemmän naisia :)

Jostain syystä monien miesten on vaikea ymmärtää sitä, että tanssikurssille voi mennä, vaikkei etukäteen osaisikaan yhtään tanssia. Useimmat yllä oppivat tanssimaan, vaikka usko omaan rytmitajuun olisikin huono.

Ihme touhua kyllä siellä Joensuussa, jos naiset tappelevat ihan kuumina miehistä ja miehet vain toteavat, että ei kiinnosta :eek: No, nämä miehet sitten nuokkuvat pikkujouluissa baaritiskillä, kun tanssikurssille lähteneet pyörittävät naisia tanssilattialla...

Miksi se nyt tuollaisen takia peruuntuisi. Eihän siinä miehiä tarvita välttämättä ollenkaan. Eikös se riitä, että on parillinen määrä porukkaa. Voivat naisparitkin viedä vaikka vuorotellen.
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että naisen ei tulisi tanssia miehenä muuten kuin toimiessaan tanssinopettajana. Ensinnäkin, naisen vientiä on yleensä paljon hankalampi seurata kuin miehen, ja toisekseen, suurella osalla naisista on tanssiharrastuksen alussa seuraamisen kanssa muutenkin ongelmia, ja miehenä tanssiminen vain pahentaa tilannetta.

Rytmitajusta pakko kommentoida sen verran, että muistelkaapa miehet inttiä ja sitä, kuinka harvassa oli sellaiset tapaukset, jotka eivät kertakaikkiaan oppineet koko intin aikana marssimaan tahdissa. Jep, aika vähän oli semmoisia tapauksia. Esim. mun morttikauden komppaniassa tasan kaksi muistaakseni, eli alle 1% koko porukasta.

Mielestäni lavatanssien perusteisiin ei tarvitse yhtään tahdissa marssimista enempää rytmitajua, eli vähällä pärjää. Kun taas puhutaan lavoista, niin jo perusteet hallitseva nuori mies on ns. kuumaa kamaa naisien silmissä.

Eli suurimmalle osalle se "Mutku mullei o rytmitajua!" on vain tekosyy ja pelkuruutta. :evil:

tuskin osanottajien vähyys ilkeydestä johtuu, peloissaan luultavasti ovat. Itse en ole kuin vanhojentansseissa käynyt, mutta olihan sekin ihan jees kokemus.

En pysty venymään Joensuuhun asti auttamaan Dragonin varsinaisessa probleemassa, mutta halusin vain todeta, että itse tanssin kuin nuori jumala. Ja vedän siinä parhaimmillaan vielä ripaskat välissä. Mutta rytmin tietää vain reino. Siksipä ne askelkuviot ovat välillä melko vaativia, jolloin partnerin osuus todella korostuu. Jotkut naiset osaavat seurata kuin unelma, ihan sama mitä rokkenrollia pistät. Sitten taas sellaiset, jotka ovat opetelleet nämä lavatanssien peruskuviot tietyllä tavalla, ovatkin aivan hukassa, jos toinen ei osaakaan niitä samoja peruskuvioita. Vaan vääntää jotain tsaibaduuta.

Mutta vaikka tosimiehet eivät tanssi, niin välillä on todella hienoa tanssia sellaisen naisen kanssa, joka todella osaa (siis tanssia reinon tahtiin :D ).

Lavatanssithan on painajainen. Jos et pysy a) biisin tahdissa b) lauman tahdissa, niin se kaikkein ärsyttävin 40+ pyntätty pariskunta ajaa sun päälle ja polkaisee jenkkajalalla jalkaterään.

Partneriksi pitää tottakai valita sellainen tyttö, joka on niin pieni ettei se mahda sulle mitään. Muistan kun parina vanhojentansseissa lukiossa oli sellainen pikkuinen neiti. Eihän sillä edes jalat koskettanut lattiaan kun otti tarpeeksi tukevan otteen ja antoi mennä. Muistakaa että tosimies vie vaikka nainen vastustelisi. :rock:

Ei kehtais lähtee ees sen takia, kun hävettäis jos oma käsittämätön jäykkyys ja todella runsas hikoilu :D Rytmitaju ois kyllä - ehkä sitä joskus..

Tää mun vetämä kurssi on lavatanssien alkeiskurssi, jossa opetetaan miehille miten viedään ja naisille miten seurataan - ei päinvastoin.

Nyt on sellainen tilanne, että meillä on ilmeisesti melko tarkkaan tasaparit, jos parit AMK opiskelijat saapuvat paikalle. Treenitila on rajallinen, joten valitettavasti tällä kertaa kurssi on täynnä.

Tanssiminen on rentoa puuhaa joten suosittelen unohtamaan ennakkoluulot sen suhteen. Itselläni ei ole pätkääkään rytmitajua koordinaatiokyvystä puhumattakaan, mutta kyllä sitä aina sen verran oppii että tanssimaan pääsee.
Mukava ihmisiä lavoilla on tullut tavattua :)

Rytmitajusta pakko kommentoida sen verran, että muistelkaapa miehet inttiä ja sitä, kuinka harvassa oli sellaiset tapaukset, jotka eivät kertakaikkiaan oppineet koko intin aikana marssimaan tahdissa.

Eihän tommosia voi olla olemassa? :lol2: Osaakohan ne ees hanskaan vetää jos ei osaa kävelläkkään rytmissä.. hohhoi. Uskomatonta. :D

Tollanen lavatanssijuttu ois kyl kiva. Mua vaan häiritsee mun käsien hikoilu ja pelottaa se rytmistä sekoaminen... :(

Nostellaanpas :wanha:a

Tuli sitten tämän tredin innoittamana käytyä tuolla kurssilla. Ensin mietiskelin pitkään, että uskaltaakohan sitä tällainen pieni, hikoileva ja ujo puntinkolistelija mennä vieraaseen porukkaan kompuroimaan sirojen neitosten varpaille. Onneksi sain kerättyä rohkeutta ja laitettua viestiä Dragonille, joka jalomielisesti minut kurssille otti vaikka kurssi oli jo periaatteessa täynnä.

Pätkääkään en osannut kurssin alussa tanssia ja sekös pelotti. Huomasin kuitenkin, ettei kukaan muukaan osannut askeleita sen paremmin kuin minä ja jokainen sekosi rytmissä vuorollaan.

Kolmannella opetuskerralla rytmi alkoi jo löytyä, vienti alkoi sujua ja tanssiessa pystyi jo juttelemaan tyttöjen kanssa mukavia askelten laskemisen sijaan. Porukka alkoi tulla tutuksi ja taisinpa muutamat kehutkin tanssipareilta saada. ;)

Nyt on sitten kurssi käyty ja muutamat perustanssit opeteltu. Viime viikonloppuna tuli jo käytä ensimmäisissä "oikeissa" tansseissa ja tänään sama homma, eli illalla pyörähtelemään parketille.

Kiitos ja :worship: Dragonille kurssin järkkäämisestä ja alahan vaan suunnitella jatkokurssia :D Ainakin jiveä ja tangoa voisi jatkokurssilla vetää...Tämä kurssi saa täydet :5: !!

Over and out

Tuli sitten tämän tredin innoittamana käytyä tuolla kurssilla. Ensin mietiskelin pitkään, että uskaltaakohan sitä tällainen pieni, hikoileva ja ujo puntinkolistelija mennä vieraaseen porukkaan kompuroimaan sirojen neitosten varpaille. Onneksi sain kerättyä rohkeutta ja laitettua viestiä Dragonille, joka jalomielisesti minut kurssille otti vaikka kurssi oli jo periaatteessa täynnä.
Pirun hyvä, että tulit mukaan. Saatiin sentään suurin piirtein tasaparinen kurssi vaikka alussa näytti mies-nainen suhde olevan sellaista 16:3 luokkaa. Loppujen lopuksi se meni sitten niin, että miehiä oli yleensä 2-4 ylimääräistä. Se ei haittaa. Eli aika ihanteellinen kurssin kokoonpano.

Pätkääkään en osannut kurssin alussa tanssia ja sekös pelotti. Huomasin kuitenkin, ettei kukaan muukaan osannut askeleita sen paremmin kuin minä ja jokainen sekosi rytmissä vuorollaan.
Tanssiaskeleet on yleensä miehillä huomattavasti vaikeampia opetella. Naiset ovat yleensä käyneet aerobicissa ja vastaavissa, niin he osaavat tulla jaloillaan mukaan rytmiin paljon paremmin. Iskelmämusiikissa kun piti vielä opetella ottamaan se rytmi melodiasta tai rummuista, kun sitä diskojytkebassoa ei ole.

Kolmannella opetuskerralla rytmi alkoi jo löytyä, vienti alkoi sujua ja tanssiessa pystyi jo juttelemaan tyttöjen kanssa mukavia askelten laskemisen sijaan. Porukka alkoi tulla tutuksi ja taisinpa muutamat kehutkin tanssipareilta saada. ;)
Hehehhe tätä on aina hauska seurata. Eka viikko ollaan hiljaa ja purraan hammasta samalla kun huulet hiljaa liikkuu, kun porukka laskee. Toinen viikko alkaa kuulumaan satunnaista juttelua ja kolmannelta viikolta eteenpäin ihmiset jo pystyvät juttelemaan, kun kokemusta alkaa tulla.

Nyt on sitten kurssi käyty ja muutamat perustanssit opeteltu. Viime viikonloppuna tuli jo käytä ensimmäisissä "oikeissa" tansseissa ja tänään sama homma, eli illalla pyörähtelemään parketille.
Saas kattoa jaksaako sitä itse tulla tänään kuuntelemaan taivaanrannanmaalareita. Pikkujoulut vei vähän mehuja. Koitan kyllä tulla messiin :)

Kiitos ja :worship: Dragonille kurssin järkkäämisestä ja alahan vaan suunnitella jatkokurssia :D Ainakin jiveä ja tangoa voisi jatkokurssilla vetää...Tämä kurssi saa täydet :5: !!

Over and out
Kiitoksia kehuista, sanoin jo kurssilla, että olitte keskivertoa parempi kurssi oppimaan asioita. Mullehan tuo oli eka tanssikurssi, jonka vedin kokonaan itse, joten opetuksen taso ei varmaa ollut mitään järisyttävää :D Ja jatkokurssista sen verran, että jiveä ja buggaahan noi tytöt ovat pyytäneet keväälle. Katsotaan mitä voidaan järjestää.

Saas kattoa jaksaako sitä itse tulla tänään kuuntelemaan taivaanrannanmaalareita. Pikkujoulut vei vähän mehuja. Koitan kyllä tulla messiin :)

Pysy kotonas vaan, jää enemmän naisia minulle :D No ei tosissaan, koetahan selvitä mukaan.

Ja jatkokurssista sen verran, että jiveä ja buggaahan noi tytöt ovat pyytäneet keväälle. Katsotaan mitä voidaan järjestää.

Kuulostaa hyvältä. Minä olen ainakin mukana jos moinen kurssi järkätään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom