Microsoft Surface tabletit

Mun mielestä $1000 ei ole paha. Surface Pro on ensimmäinen laite joka yhdistää PC:n tehon ja ominaisuudet mobiililaitteen kannettavuuteen ja käytettävyyteen. Mä itse muusikkona näen Surfacelle paljonkin käyttömahdollisuuksia. En varmaan osta nyt tätä koska ostin kalliin läppärin vain vuosi sitten, mutta ehkäpä kuitenkin lähitulevaisuudessa johonkin vastaavaan tulee sijoitettua.

P.S. Microsoftin kuivuus on osa sen charmia ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En mä väittänyt, että hiirtä ei kukaan käytä, vaan ihmettelin vain miten kukaan enää helvetti hiirtä käyttää nykyään nimenomaan läppärin kanssa. No tulipahan selväksi, että ilman sitä ei joku pärjää.

Itse käytän kyllä mielelläni hiirtä työreissuilla, varsinkin kun joutuu palavereissa istumaan sen 6-10 tuntia per päivä. Nopeuttaa hieman duunin tekemistä. Ei kyse ole siitä, etteikö ilman hiirtä pärjäisi.

Itse käytän kyllä mielelläni hiirtä työreissuilla, varsinkin kun joutuu palavereissa istumaan sen 6-10 tuntia per päivä. Nopeuttaa hieman duunin tekemistä. Ei kyse ole siitä, etteikö ilman hiirtä pärjäisi.
Juurikin näin.

Microsoft announced pricing information on its Surface Pro tablet this morning. The tablet will cost $899 for the 64GB version and $999 for the 128GB version. The Surface Pro comes equipped with an Intel Core i5 processor with Intel HD Graphics 4000, 4GB of RAM, and a display with a resolution of 1920 by 1080.

http://www.macrumors.com/2012/11/29...g-amidst-reports-of-poor-sales-of-rt-version/

Jutussa toki haiskahtaa vähän flopilta ja niin veikkaan itsekin. Muut koittaa mennä eteenpäin, niin nää vippaa näppäimistöä tablettiin. Laittais nyt printteriportin vielä ja cd-aseman.

Näppis esim tabletin näytön suojassa on kyllä hyvä idea. Pirukaan ei tabletilla kirjoita pitempää pätkää. Monesti tuollaisella kombolla voisi läppärinkin korvata.

Kohta väistyy perinteiset ultrabookit noiden tehokkaampien tablettien alta pois.
Nuo W8 tabletit ei siis ole enää pelkkiä leluja vaan sopivat jopa työkoneiksi. Siksi niissä on myös keyboard dock. Joka muuten ei ole mikään uusi juttu vaan on esim. Asuksen tableteissa ollut jo muutaman vuoden.
Ja on muuten perkeleen hyvä.

Näppis on todella hyvä lisä tabletteihinkin. Ei noilla kosketusnäytöllisillä tabeilla oikeasti tahdo mitään pidempiä litanioita kirjoittaa, koska se vaan on niin perkeleen hidasta. Tuollaisea setupilla se muistuttaa jo täysveristä kannettavaa tarpeen mukaan, ja toisaalta tabia hyvin kevyeen liikutteluun. Hintahan noissa on kyllä kova, mutta ehkä siellä on myös rahalle sitä vastinetta.

Nämä tabit saa muuten yritysten SCCM2012 hallintaan mukaan seruaavan SP mukana. Eli veikkaan että tulee olemaan erittäin suosittu laite, myös yrityspuolella. Tähän asti kun ei oikeastaan ole voinut isoissa yrityksissä integroida tabia järjestelmiin.

Ketjun nostoa, kauheaa vääntöä jostain hiirestä ollut täällä. Haha, melkosta hommaa. :D

Anyway, itselle saapunee tällä viikolla ainoaksi läppäriksi i7:lla varustettu Surface Pro 3.
Piti ennen tilausta vielä lukea kokemuksia koodarien näkökulmasta, lähinnä siis siitä miten hyvä uusin type cover on, ja vakuutuin.
Laite tulee käyttöön kaikkeen kodin tai toimiston ulkopuolisen koodailun ja selailun tarpeisiin. Ihan joulun fiilistä, en meinaan koskaan ole ostanut itselle läppäriä. Kaikki ollut jotain haalittuja raatoja.

Eipä MS:llä kovin huonosti mene.
Microsoft sales soar for all its non-Windows products - Jan. 26, 2015

Tähän ketjuun kun myös mainittuna Surface.
"--Sales of Microsoft's Surface tablet were up 24% in the quarter, eclipsing $1 billion in revenue for the first time in the once-troubled tablet's history."
Itse en edelleenkään näistä isoista tableteista perusta, mutta tuli syksyllä seurattua kaverin Surface Pro 3:n käyttöä yhdellä pidemmällä reissulla ja kyllähän toi ihan kätevältä peliltä jo vaikutti. Moisen saattaa reissussa kuitenkin pikkuisen nopeammin käyttöön laukusta kuin esim. sain/jaksoin oman Ultrabookin kaivaa ja kun siellä toimii esim. työkäyttöä ajatellen kaikki winskan softat. Valinnanvapaus/vaihtoehtoja tablettimaailmaan, hyvähyvä!

Juu, odotan innolla kun oma Surface Pro 3 pitäisi rantautua huomenna UPS:llä.

Pitää kirjotella tänne kokemuksia alkuun, ja sitten lisää ku ollut käytössä jonkin aikaa.

1½kk nyt ollut toi Surface Pro 3 käytössä.

Oon kyllä pitänyt, ja ihan passelisti voi koodailla sillä tien päällä. Näppis siis todellakin yllätti positiivisesti.
Touchpad tuntuu ajavan myös asiansa, ja iso plussa siitä että siinä todellakin on ihan klikki. Muuten en osaa ottaa touchpadiin kantaa, koska imho touchpadin käyttö yleisesti on aivan skeidaa vs hiiri.
Näyttö on hyvä, varsin hyvä.
Nopeus tuntuu myös olevan kohdallaan, eikä toi 512GB SSD paljoa hidastele. Käynnistyy typerän nopeasti tuo laitos.
Tuo jalka on todella, todella tukeva. En näe että se tulee menee huonoksi koskaan.
Laturi magsafe (en tiedä onko oma nimi sille MS:llä) kiinnitys on kunkku. Samoin näppiksessä on samanlainen systeemi ja napsahtaa kiinni kun vie lähelle.

Ainoa miinus tuossa maksimikonfiguraation pelissä (i7) on se että jos kattoo vaikkapa HD videota full screenis niin jossain vaiheessa alkaa tuuletin puhisee. Se ei edes ole kovin hiljainen.

Eipä tästä paljoa huonoa sanottavaa ole. Hyvin suunniteltu laite, ja kyseessä on kuitenkin täysverinen PC. Fotarit pyörii komeesti jne. 8GB maksimimuisti on ehkä hieman huono, sillä jossain VM hommassa loppuu kesken eikä fotarissakaan 16GB haitaksi olisi.
Tosin voisi olettaa olevan näin kun laite maksaa sen 2k€ ja näppiksen hinta päälle.

Hyvin suunniteltu laite, ja kyseessä on kuitenkin täysverinen PC. Fotarit pyörii komeesti jne. 8GB maksimimuisti on ehkä hieman huono, sillä jossain VM hommassa loppuu kesken eikä fotarissakaan 16GB haitaksi olisi.
Tosin voisi olettaa olevan näin kun laite maksaa sen 2k€ ja näppiksen hinta päälle.

Olisiko sinulla joku vastaava täysiverinen PC, joka on samaa fyysistä kokoluokkaa referenssiksi? Eihän tuo mitään desktop-tehokonetta korvaa, mutta monelle varmasti riittävä päivittäisessä käytössä.

Olisiko sinulla joku vastaava täysiverinen PC, joka on samaa fyysistä kokoluokkaa referenssiksi? Eihän tuo mitään desktop-tehokonetta korvaa, mutta monelle varmasti riittävä päivittäisessä käytössä.
En ihan saanut kiinni mitä meinaat? Normaali PC läppäri? :)
Haluaisit tietää miten vertaa normaaliin PC läppäriin tuossa alle 13" kokoluokassa? Niin, ja vertaa miten?

Muut koneet mulla on melko teho desktop PC työkone sekä sitten huomattavan tehokas desktop PC kotikone.
Ympärillä löytyy toki muilta mm. Macbook Pro, tabletteja, yms.

En ihan saanut kiinni mitä meinaat? Normaali PC läppäri? :)
Haluaisit tietää miten vertaa normaaliin PC läppäriin tuossa alle 13" kokoluokassa? Niin, ja vertaa miten?

Ajoin takaa sitä, että kaikella on rajoituksensa. Desktop-PC saadaan helposti tehokkaammaksi ja hiljaiseksi, koska lämpöä haihduttavaa pinta-alaa on merkittävästi enemmän. Ja toisaalta tuo samainen syy on se, akun keston lisäksi, ettei noista tableteista ja läppäreistä rajattomasti potkua löydy. Kompromisseja pitää tehdä myös muistin määrän sekä muiden ominaisuuksien suhteen. Tästäkin huolimatta olen itsekin aikeissa hankkia moisen, kun tuo nykyinen desktop-kone alkoi hieman sekoilemaan... Vaimo haluaa tablettia, itse käytän konetta mielluummin kunnon ruudun, näppiksen sekä hiiren kanssa ja lapset tarvitsevat koulutehtäviin varmasti jotain tältä väliltä. Itse näen tuon tuotteen täyttävän nämä tarpeet aika hyvin. Onhan se toki hintava, mutta jos nyt kerralla ratkeaisi monta ongelmaa nopeasti, niin ehkä niin on parempi.

Sit jos tosiaan himassa haluaa näppäillä himassa, voi ostaa tuon vehkeen oman dockin. Siihen kiinni vain näyttö sekä hiiri/näppis. Surface toimii sitten joko vain koneena, tai myös kakkosnäyttönä.

Sit matkalla yms. voi käyttää sellaisenaan.

1½kk nyt ollut toi Surface Pro 3 käytössä.

Oon kyllä pitänyt, ja ihan passelisti voi koodailla sillä tien päällä. Näppis siis todellakin yllätti positiivisesti.
Touchpad tuntuu ajavan myös asiansa, ja iso plussa siitä että siinä todellakin on ihan klikki. Muuten en osaa ottaa touchpadiin kantaa, koska imho touchpadin käyttö yleisesti on aivan skeidaa vs hiiri.
Näyttö on hyvä, varsin hyvä.
Nopeus tuntuu myös olevan kohdallaan, eikä toi 512GB SSD paljoa hidastele. Käynnistyy typerän nopeasti tuo laitos.
Tuo jalka on todella, todella tukeva. En näe että se tulee menee huonoksi koskaan.
Laturi magsafe (en tiedä onko oma nimi sille MS:llä) kiinnitys on kunkku. Samoin näppiksessä on samanlainen systeemi ja napsahtaa kiinni kun vie lähelle.

Ainoa miinus tuossa maksimikonfiguraation pelissä (i7) on se että jos kattoo vaikkapa HD videota full screenis niin jossain vaiheessa alkaa tuuletin puhisee. Se ei edes ole kovin hiljainen.

Eipä tästä paljoa huonoa sanottavaa ole. Hyvin suunniteltu laite, ja kyseessä on kuitenkin täysverinen PC. Fotarit pyörii komeesti jne. 8GB maksimimuisti on ehkä hieman huono, sillä jossain VM hommassa loppuu kesken eikä fotarissakaan 16GB haitaksi olisi.

Mulla on nyt vajaan viikon ollut työkoneena tuo Surface 3, i5:lla tosin. Miten oot toteuttanu työpistesetupin, eli liitätkö tuon ulkoiseen näyttöön? Tuossa minusta ainoa miinus on se, että sen koon skaalauksen suhteen täytyy tehdä kompromissi, jos laittaa "zoomauksen" 125%:iin, niin ulkoisella (24 '' 1920x1080) näytöllä tavarat on ehkä vähän liian isokokoisia, kun taas tablettikäytössä ne on Surfacessa liian pienellä. Tuota ei kaiketi mitenkään pysty skaalata automaattisesti niin, että tunnistaisi, milloin ulkoinen näyttö kytkeytyy ja valitsisi skaalauksen sen mukaan? Nyt sen joutuu käsin joka kerta muuttamaan ja kirjautumaan ulos ja takaisin sisään.

Mulla on nyt vajaan viikon ollut työkoneena tuo Surface 3, i5:lla tosin. Miten oot toteuttanu työpistesetupin, eli liitätkö tuon ulkoiseen näyttöön? Tuossa minusta ainoa miinus on se, että sen koon skaalauksen suhteen täytyy tehdä kompromissi, jos laittaa "zoomauksen" 125%:iin, niin ulkoisella (24 '' 1920x1080) näytöllä tavarat on ehkä vähän liian isokokoisia, kun taas tablettikäytössä ne on Surfacessa liian pienellä. Tuota ei kaiketi mitenkään pysty skaalata automaattisesti niin, että tunnistaisi, milloin ulkoinen näyttö kytkeytyy ja valitsisi skaalauksen sen mukaan? Nyt sen joutuu käsin joka kerta muuttamaan ja kirjautumaan ulos ja takaisin sisään.
Mulla on siis ihan puhtaasti out-of-office tai palaveri työkäyttöön toi. Töissä on ihan itse kokoama pöytäkone.
Duunissa tarvii kuitenkin olla samaan aikaan auki fotaria, virtuaalimasiinoita, yms.

Skaalaukseen en ole itse koskenut, kun käytän ihan sellaisena kuin se tuli. Vissiin 150% on vakio?
Toiseen näyttöön/projektoriin olen pari kertaa liittänyt, en kyllä silloinkaan skaalaillut mitään. Hieman suurelta näytti setit.

Vissiin tuossa pitäisi pystyä valitsee scaling per monitor?
Näin olen ymmärtänyt. Luulisi sen sitten ne asetukset muistavan, jos siis valitsee erikseen. Meinaan sen se ainakin muistaa että jos näyttö X laitetaan kiinni, niin tää internal monitor tekee näin. Ainakin kun kerran käytin vain ulkoista näyttöä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom