Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mutta nyt pitää mun esittää tyhmä kysymys: millaiset ovat metsästystyyppiset luotiliivit?
Näin tuossa lehtijutussa mainitaan: http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/kuopion-ampuja-oli-matkalla-kohti-keskustaa/699863
Olihan täällä tällainenkin ketju. Ostolupaa odottelen puoliautomaattihaulikolle, minkäslainen kannattaa hankkia? Lupa haettu 12/89, paikallisen diilerin mukaan tällä saa ostaa myös pienemmän. Pidin selvänä että ostan perus Baikal mp 153:n, mutta jos satsaisi enemmän mitä sillä saisi?
Paikallisessa olisi myynnissä käytetty (50 laukausta ammuttu) Renato Gamba Royal 07 cal 12/76, kyljessä vielä BRE-MEC teksti. Hintapyynti 1190, onko tuo aivan kuutamolla? Ei meinaa löytyä meikäläisen googletuksella minkäänlaista suuntimaa hinnasta. Joten plussaa tulisi heti siitä ettei ole joka toisella samanlainen.
Suosituksia sorsastus/kanalintuaseeksi? Vai ostanko suosiolla paikalin ettei vituta jos rapatessa roiskuu?
Taidan nuukailla ja hankin tuon mp-153:sen synteettisellä tukilla, 400 e näköjään irtoaa. Ei viitsi ostaa ampumatta parin tonnin asetta, 400 e ei hirveästi kirpaise vaikka jälleenmyyntiarvo olisi nolla. Kaverin kanssa tuumittiin että tuo vehje opettaa mulle kaikki ärsyttävät ominaisuudet mitä haulikossa on ja voin sitten ostaa oikean aseen ilman näitä ominaisuuksia. :D Nyt kun ei oikein käsitä mitään eroista.
Radalla ajattelin viettää aikaa kun muutan loppuvuodesta parin kilometrin päähän. Liittymällä porukkaan ei ala terassille kantautuva pieni pauke ärsyttää. Ja pakkohan sitä on opetella ampumaan sitä liikkuvaakin maalia, jos sais putoaan jotain muutakin kuin pyitä.
Muistaako kukaan mikä olis se lapuan sininen 76mm pitkän halikon panoksen merkki? Blue thunder tai jotain? Näet sain noita erään asekaupan yhteydessä jonkin verran. Ainoastaan noissa on sellainen ongelma että kannassa on lapuan leima mutta hylsyn kyljestä on kaikki merkinnät kuluneet pois. Pitää varmaan yksi purkaa että näkee haulien koon sekä että onko ruuti viellä kunnossa.
Oisko ollut Blue Magnum? 46 g hauleja ja latautettu Ranskassa tms.
Jep, Lapua Blue Magnum. Jos kanta kulunut jo pois, niin ainakin itse hävittäisin ne muuten kuin ampumalla... :D