Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt olisi tarkoitus ottaa syksyn sorsat pakkasesta ja syöntiin. Mitenkä ne rintapalat kannattaisi marinoida?
Mitä noin käytännössä vaaditaan, jos haluais alkaa metsästämään esim. lintuja? Pitääkö kuulua johonkin metsästysseuraan? Edellyttääkö aseenkantolupa kuulumista seuraan ja mitä muuta? Kai niitä lintuja haulikolla ammutaan?
Ajattelin laittaa kiväärin myyntiin niin osaiskohan pakkiksen metsämiehet sanoa Tikka lsa-55 .308 käypästä arvoa?
Tänään kohtasin hienon näkymän lumisessa metsässä kun iso ukkometso törötti männynlatvassa hakkuuaukossa ja tutkaili maailman menoa.
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1046875?keskinen_vesa
Mitäs olette tuosta mieltä? Ei ole ensimmäinen tapaus kun kuulen poliisin takavarikoineen aseita vaikkapa juuri rattijuopumuksen vuoksi. Mitenkään kännissäajamista tai muutakaan töppäilyä puolustelematta, mielestäni tämä menee jo liiallisuuksiin. Mitä yhteyttä on esim. Keskisen metsästysharrastuksella ja auton ajamisella?
Tässä saa itsekin alkaa pelkäämään lupiensa puolesta, koska olen saanut tyhmyyksissäni mm. pahoinpitelyitä rekisteriini. Aseiden kanssa olen kuitenkin aina toiminut tiptop. Harmi jos jo pikkupoikana alkanut harrastus päättyy tälläisen ajojahdin seurauksena, ja onhan touhussa aika paljon rahaakin kiinni. :(
No, voihan sitä ajatella niin että jos ihminen ajaa kännissä, hän on muutenkin käytökseltään holtiton ja laeista piittaamaton. Jos kerran jollain yksityishenkilöllä täytyy ehdottomasti olla aseita, niin kyllä minun mielestäni sen ehtona on oltava ehdoton lainkuuliaisuus.
Sinulla on siis taipumuksia väkivaltaan ja hallussasi on aseita. Mitenkään sinua henkilökohtaisesti tuntematta, kuvauksesi perusteella tällainen "ajojahti" olisi täysin sallittua.
Muuten alkaa vuosisatainen metsästysperinne Suomessa olemaan oikeasti uhattuna. Jo nyt esim. hirviporukoissa on väki huomattavan ukkoontunutta, joka toisella helisee nitropurkit taskussa. Mutta kuinkas touhuun uusiakaan henkilöitä mukaan saa kun aseenkantoluvat ovat niin tiukassa ettei niitä saa pian kuin rotareiden kunniajäsenet imukuppijouskaria varten...
Suomi express keskiviikkona 10.2. klo 19.20 TV2
Aselain valmistelu suututtaa metsästäjiä ja aseharrastajia.