Metsästäjiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Epe-72
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyt olisi tarkoitus ottaa syksyn sorsat pakkasesta ja syöntiin. Mitenkä ne rintapalat kannattaisi marinoida?

laitat ne eka yheks yöks maitoon,poistaa ylimäärästä riistanmakua..sit vaan sooloilet jonku oman marinaadin..Öljyä ja siihen vaan lisäilet haluamias mausteita.Lihat marinadin kaa pussiin ja avot,..;)

Mitä noin käytännössä vaaditaan, jos haluais alkaa metsästämään esim. lintuja? Pitääkö kuulua johonkin metsästysseuraan? Edellyttääkö aseenkantolupa kuulumista seuraan ja mitä muuta? Kai niitä lintuja haulikolla ammutaan?

Ajattelin laittaa kiväärin myyntiin niin osaiskohan pakkiksen metsämiehet sanoa Tikka lsa-55 .308 käypästä arvoa?

Vaikea sanoa, erinomainen ase ja arvostettu sellainen.
Myy tarjousten perusteella esim. eralle.net palvelussa. Sieltä voi hivenen tarkastella aiempia pyyntejäkin, mikäli jaksaa hakea.

Ko. ase on kai ollut 2x vuoden paras kivääri, maailman laajuisesti. Ko. lukkorunkoa on käyttänyt mm. SAS, jollen aivan väärin muista ;)

Tänään kohtasin hienon näkymän lumisessa metsässä kun iso ukkometso törötti männynlatvassa hakkuuaukossa ja tutkaili maailman menoa.

Tänään kohtasin hienon näkymän lumisessa metsässä kun iso ukkometso törötti männynlatvassa hakkuuaukossa ja tutkaili maailman menoa.

Jep yksi hienoimmista tilanteista metsällä. Itse olen joskus päässyt jopa ampumaan sellaisen pirunmoisen lumisateen keskellä metson.

Kuvassa -07 syksyltä erään hämärän aamun näky. Jätin tuon ampumatta mutta otin kuvan.

Liitteet

• latvassa.jpg
    latvassa.jpg
    500,6 KB · Katsottu: 501
http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1046875?keskinen_vesa

Mitäs olette tuosta mieltä? Ei ole ensimmäinen tapaus kun kuulen poliisin takavarikoineen aseita vaikkapa juuri rattijuopumuksen vuoksi. Mitenkään kännissäajamista tai muutakaan töppäilyä puolustelematta, mielestäni tämä menee jo liiallisuuksiin. Mitä yhteyttä on esim. Keskisen metsästysharrastuksella ja auton ajamisella?

Tässä saa itsekin alkaa pelkäämään lupiensa puolesta, koska olen saanut tyhmyyksissäni mm. pahoinpitelyitä rekisteriini. Aseiden kanssa olen kuitenkin aina toiminut tiptop. Harmi jos jo pikkupoikana alkanut harrastus päättyy tälläisen ajojahdin seurauksena, ja onhan touhussa aika paljon rahaakin kiinni. :(

http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/1046875?keskinen_vesa

Mitäs olette tuosta mieltä? Ei ole ensimmäinen tapaus kun kuulen poliisin takavarikoineen aseita vaikkapa juuri rattijuopumuksen vuoksi. Mitenkään kännissäajamista tai muutakaan töppäilyä puolustelematta, mielestäni tämä menee jo liiallisuuksiin. Mitä yhteyttä on esim. Keskisen metsästysharrastuksella ja auton ajamisella?

No, voihan sitä ajatella niin että jos ihminen ajaa kännissä, hän on muutenkin käytökseltään holtiton ja laeista piittaamaton. Jos kerran jollain yksityishenkilöllä täytyy ehdottomasti olla aseita, niin kyllä minun mielestäni sen ehtona on oltava ehdoton lainkuuliaisuus.

Tässä saa itsekin alkaa pelkäämään lupiensa puolesta, koska olen saanut tyhmyyksissäni mm. pahoinpitelyitä rekisteriini. Aseiden kanssa olen kuitenkin aina toiminut tiptop. Harmi jos jo pikkupoikana alkanut harrastus päättyy tälläisen ajojahdin seurauksena, ja onhan touhussa aika paljon rahaakin kiinni. :(

Sinulla on siis taipumuksia väkivaltaan ja hallussasi on aseita. Mitenkään sinua henkilökohtaisesti tuntematta, kuvauksesi perusteella tällainen "ajojahti" olisi täysin sallittua.

No, voihan sitä ajatella niin että jos ihminen ajaa kännissä, hän on muutenkin käytökseltään holtiton ja laeista piittaamaton. Jos kerran jollain yksityishenkilöllä täytyy ehdottomasti olla aseita, niin kyllä minun mielestäni sen ehtona on oltava ehdoton lainkuuliaisuus.

Sinulla on siis taipumuksia väkivaltaan ja hallussasi on aseita. Mitenkään sinua henkilökohtaisesti tuntematta, kuvauksesi perusteella tällainen "ajojahti" olisi täysin sallittua.

Ei taida mennä paljoa metsään jos arvaan ettet itse harrasta metsästystä ja/tai aseita? Toki aseiden kanssa pitää olla aina tarkkana, eikä niitä saa kenelle tahansa antaa. Mielestäni kuitenkin vaikka rattijuopumuksesta tai nakkikioskitappelusta (saati parkkisakoista tms. jos kerran täysin nuhteeton pitäisi olla) on vielä pitkä matka joksikin koulusurmaajaksi. Itse olen sitä mieltä että vähempikin hysteria riittäisi. Muuten alkaa vuosisatainen metsästysperinne Suomessa olemaan oikeasti uhattuna. Jo nyt esim. hirviporukoissa on väki huomattavan ukkoontunutta, joka toisella helisee nitropurkit taskussa. Mutta kuinkas touhuun uusiakaan henkilöitä mukaan saa kun aseenkantoluvat ovat niin tiukassa ettei niitä saa pian kuin rotareiden kunniajäsenet imukuppijouskaria varten...

Muuten alkaa vuosisatainen metsästysperinne Suomessa olemaan oikeasti uhattuna. Jo nyt esim. hirviporukoissa on väki huomattavan ukkoontunutta, joka toisella helisee nitropurkit taskussa. Mutta kuinkas touhuun uusiakaan henkilöitä mukaan saa kun aseenkantoluvat ovat niin tiukassa ettei niitä saa pian kuin rotareiden kunniajäsenet imukuppijouskaria varten...

Totta toinen puoli. Ei missään tapauksissa saisi enää vaikeuttaa nuorten pääsyä metsästysporukoihin. Seurat vaikeuttavat itse asiaa omilla ehdoillaan mutta jos tuo aselupien saanti vielä tuosta vaikeutuu, niin huonoksi menee. Eiköhän vielä kriteereillä metsästäjätutkinto + metsästyseuran jäsenyys lupa kiväärikalipeeriin lohkea.

Mitä tuohon Keskiseen tulee, niin kaikki pyssyt pois vaan samantein vaikka keksityin perustein. Jätkä poseeraa jossain apinapuvussa ja sekoilee muutenkin koko ajan.

Keskinen nyt on vaan sattunut vetäseen törkeän rattijuopumuksen, mikä on 1 noista elementeistä millä luvat lähtee hyllylle.
Ei tuossa mitään sen kummempaa ole, jokaisen aseenkantoluvan omistavan pitäisi nuo tiedostaa.

No onkos nuo "elementit" jossain oikein virallisestikin näkyvillä? Tuntuu että käytäntö vaihtelee aikalailla että miten nää jutut menee. Useampikin asekauppias on kertonut myös aseen hankkimisen helppouden/vaikeuden riippuvan aika paljon siitä minkä poliisilaitoksen alueella henkilö sattuu asumaan.

Mulla alkaa metsästys 25.8 maalintujahdilla ja about viikon taukoa lukuunottamatta jatkuu 16.10 asti.
Ja missä alkaa... Ruotsissa tietenkin, missäs muualla :)

Näin kauden alla ajattelin ostaa tuommosen Mossberg 500:n pumpun. Onko kellään kokemuksia linnunpyynnistä tällä vehkeellä? Ovh. mainittiin olevan alkaen 388e että näin opiskelijabudjetille sopiva pyssy olisi.

Kaikki pumput, mitä itse olen kokeillut (winchester, remington, mossberg) on olleet aika etupainoisia.
Tolla rahalla saat ihan käypäsen 2 piippuisenkin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom