metsästäjätutkinto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nyrkki
  • Aloitettu Aloitettu

Nyrkki

Onko kellään tietoa paljon virheitä saa olla metsästäjäntutkinnossa? Vai pitääkö kaikki olla oikein?Täytys suorittaa jossain vaihees toi metsästyskortti!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyrkki sanoi:
Onko kellään tietoa paljon virheitä saa olla metsästäjäntutkinnossa? Vai pitääkö kaikki olla oikein?Täytys suorittaa jossain vaihees toi metsästyskortti!
kaksi kuvissa ja kuusi sanallisissa muistaksee.

Nyt tulee kyllä :wanha: a tietoa, mutta noin 10 vuotta sitten virheitä sai muistaakseni olla yhteensä 6. Ajat ja säännöt lienevät muuttuneet.

Siinäpä tulikin jo vastaus, mutta laajennetaanko aluetta? Löytyykö palstalta metsästäjiä? ...siis en tarkoita viikonloppuisin tapahtuvaa yöjahtia.

Antza sanoi:
Siinäpä tulikin jo vastaus, mutta laajennetaanko aluetta? Löytyykö palstalta metsästäjiä? ...siis en tarkoita viikonloppuisin tapahtuvaa yöjahtia.

Täällä yksi. Sorsia, kanalintuja ja jänöjussejä tulee jahdattua. Uutukainen benelli nova odottelee asekaapissa syksyn sorsajahtia :hyper:

Prkl... en itse pystynyt enää editoimaan. Ei tullut omia kohteita laitettua. Itse metsästän vesilintuja, jänöjusseja + kettujahti tuli mukaan tänä talvena... on muuten mielestäni todella haastavaa loppupeleissä, ei ole kettu mikään helppo vastustaja :evil:

Hep. Tutkinnon suoritin jo joskus 9 vanhana eikä edes ollut montaa virhettä
Kanalintuja sitä tulee käytyä metsästämässä pari kertaa vuodessa.
Ja jos käyt suorittamas sen, niin pikku vinkiks, että kannattaa ehdottomasti käydä se kurssi osa, siin käsitellään tai ainaskin meillä käsiteltiin vaan niitä asioita joita tulee kokeeseen.

Suoritin joskus 15-vuotiaana, muutaman sorsastamassa alkuaikoina. Aika ei riitä kaikkeen(/mihinkään).

Pienempänä on tullu sedän mukana oltuu sorsa jahdis ja metsästys on aina kiinnostanu! Tuli just hankinta lupa haulikolle.Piakkarilla kun ei tääl eteläs saa metsästellä.Joku päällekkäis piippunen täytys hankkia.

Hei täällähän porukka metästää muutakin kuin nailon peppuja.
ite olen lähes fanaattinen harrastukselle.
joka syksy, joka viikonloppu, joka päivä
:)

6 taisi olla se maksimi virheidein määrä silloinkin kun itse suoritin tuon. En ole ihan varma, sen muistan, että 1 virhe tuli koko testissä.
Metsästettyä tulee liiankin vähän nykyään, ei tahdo aikaa oikein riittää. Metsäkanalintuja oikeastaan enää, niitäkin max. 10 kertaa syksyssä käyn jahistamassa.

Noin 5 vuotta sitten sai mennä 6 väärin. Kysymyksiä oli 60. Kaikenlaisia elukoita sitä tulee metsästettyä. Syksyt menee hirvien -, pupujen ja punajalkojen pyynnissä. Nää mettästysreissut sisältääki mun koko vuoden aerobiset liikunnat.. Ihan kivaa hommaa mutta joskus tulee kylmä ku marraskuussa istuu 20 asteen pakkasessa 4 tuntia kannon päällä passissa hirvenpyynnissä.

HRC sanoi:
Ihan kivaa hommaa mutta joskus tulee kylmä ku marraskuussa istuu 20 asteen pakkasessa 4 tuntia kannon päällä passissa hirvenpyynnissä.

Tuon takia minä tuon homman lopetinkin, ja lisäksi siellä pärkkeleen mettässä olisi pitänyt olla joka viikonloppu.

Joskus tulee oltua kaverin mukana koluamassa luolia läpi.
On muuten kohtalaisen rankkaa touhua kun sattuu olemaan mäyrä luolassa :worship:

Edelleen ihmettelen joitakin idiootteja, jotka laittavat mäyräkoiran luolaan. Ei mitään jakoa. :curs:

Pari tällästä sinne luolaan ja itse siihen suuaukon luokse valmiiksi ;)
Tulee liikettä sinne. http://www.mehukannu.com/Kuvat/

Kivikko pesät kannattaa jättää rauhaan sinne ei menetä muuta kun koiran :whip:

Tutkinnossa saa siis olla 8 vastausta väärin. kyssäreitä 60. Yleensä tulee n. 10 tunnistusta a la hirven vasa. Sorsien lentokuvat ovat sitten haasteellisimpia. Lakikyssäreistä tulee selvimmät. Kokeen pitäjä (tuttuni) kertoi monia varmoja kysymyksiä, mutta muisti pätkii. Terve järki riittää monissa kysymyksissä, joten on turha keskittyä kaliiperien kokoon ja rauhoitusaikoihin ( tiesithän että varis on kesällä rauhoitettu, mutta kissan saa ampua aina). Muista että ammuttaessa pitää olla 150m matkaa lähimpään rakennukseen ja tielle ei saa ampua riistaa. Saakeli kun toi koe unohtuu niin nopeasti

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom