Metallica - Death Magnetic

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pro-Pain
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Dokkarin jälkeen koko metallican näkyi uudessa valossa. Huonossa valossa.

Hirveetä itkemistä ja kinaamista, lopettaisivat jos on niin vaikeeta. Kaverit itkee toisilleen ja VÄKISIN VÄÄNTÄÄ riffejä ja sanoituksia studiossa. Levyä tehdään kuin toimistotyötä ja se melkein koko bändin pilannut BOB ROCK vituttaa kaikista eniten. Äijä on niin mehuissaan kun luuli varmaan olevansa jo Metallican basisti, sitten meinaa tulla tippa linssiin kun kehiin astuu uus basisti.

"Bob Rock produced Metallica's multiplatinum self-titled album (known as The Black Album) in 1991 and subsequent followups Load (1996), ReLoad (1997), Garage Inc. (1998) and S&M (1999). Metallica once again tapped Rock to produce their 2003 album St. Anger."

Onhan se uudellakin levyllä tietysti tuottajana, mutta ois melkein ollut kiva kuulla mitä pojat ois saannu aikaiseksi ilman Bobia, vai olisivatko saaneet mitään...

Äijä on varmaan ihan kova tuottaja, mutta aika vähän näyttöjä trässin ja hevin saralta.
Rick Rubin kehiin.

Irtonivel, vanhaa... todella vanhaa itkemistä.

Kaikkihan sen tietää että metallicalla oli todella huono vaihe tuohon aikaan ja oltiin jopa lähellä lopettamista.

Nyt asiat ovat kuitenkin toisin ja uusi levy rullaa ja pojilla näkyy olevan intoa ja energiaa.

Toi irtonivelen kirjoitus on kai kirjoitettu omituisesti menneessä ajassa, kun uusimmalla levyllä tuottaja oli juurikin Rick Rubin.

Irtoniveleltä tiukkaa settiä menneisyydestä. :rock:

Mutta palataan nykyaikaan ja todetaan että onhan tämä uusin levy jotain mitä en uskaltanut enää Metallicalta odottaa, kyllä mä vaan pidän.

Nyt on Metallicalla rima korkealla kun alkaa seuraavaa levyä tekemään, jota saadaan varmasti odottaa taas vähintään sen seitsemän vuotta. :D Mutta ei se haittaa mikäli vaan pykää ilmoille vähintään yhtä hyvää settiä.

Oliko uusimmalla Rick Rubin?
Meikä on siinä tapauksessa täysin OWNED! :)

Sillä luulin, että niillä on edelleen Bob Rock.
Ilmankos uusi levy kuulostaa ihan Metallicalta...
Meikän ei varmaan kannata näihin musatreadeihin vähään aikaan mitään arvosteluja tai mielipiteitä kirjoitella, syystäkin ne dumataan ja ignorataan. Tää oli aika paha moka. :)

Oliko uusimmalla Rick Rubin?
Meikä on siinä tapauksessa täysin OWNED! :)

Sillä luulin, että niillä on edelleen Bob Rock.
Ilmankos uusi levy kuulostaa ihan Metallicalta...
Meikän ei varmaan kannata näihin musatreadeihin vähään aikaan mitään arvosteluja tai mielipiteitä kirjoitella, syystäkin ne dumataan ja ignorataan. Tää oli aika paha moka. :)

Hehe :D

Sattuuhan noita :thumbs:

Edit:
Kannattaa muuten kuunnella Hetfieldin haastiksia tosta uudesta levystä. Avautuu vielä enemmän toi levy ja Metallican nykytilanne. Tosissaankin pitkän ajan jälkeen äijät tuntuu nauttivan musiikista ja sen tekemisestä. Myöntävät sen itsekkin.

Näin se menee itellä

1.Master of Puppets
2.Ride The Lighting
3.Justice
4.Death Magnetic
5.Black
6.Kill em All
7.Load
8.St.Anger
9.Reload

1. Master of puppets
2. ...And justice for all
3. Ride the lightning
4. Kill em all
5. Black album / Death magnetic
6. Load
7. St anger
8. Reload

Jaa että Black Album oli ihan paska vai? Ethän sattumoisin ole trash metal puristi? ;)

.

Ei tässä mistään purismista ole kyse , tai en tiä ehkäpä onkin:)

Enemmänkin itselleni kyse on siitä, missä vaiheessa on Metallican kelkkaan hypännyt...Kun oli ensin c-kasetilta Kill em all :n kuluttanu puhki ja neula oli raapinu Ride the Lightingin valoa kuultavaksi ilmestyi rituaalin omainen Master of puppets. Fillarilla piti hiki päässä kelata hakemaan kyseinen vinyyli oitis kun se ilmestyi ja se oli jotakin elämää suurempaa 12v. hevimiehelle....Justice for all oli tavallaan jo jäähyväislevy sille Metallicalle jonka minä tunsin, musta lättykin tuli hankittua mutta se oli oikeastaan kokemuksena kuin olisi koko orkesteri häipynyt feidauksella jonnekin hämärään....Sittemmin ei ole mikään tekele jaksanut innostaa mitenkään.
Jotkut ovat tietenkin niin kovia faneja että leimautuvat niin vahvasti että suodattavat paskemmatkin levyt...

Ei tässä mistään purismista ole kyse , tai en tiä ehkäpä onkin:)

Enemmänkin itselleni kyse on siitä, missä vaiheessa on Metallican kelkkaan hypännyt...Kun oli ensin c-kasetilta Kill em all :n kuluttanu puhki ja neula oli raapinu Ride the Lightingin valoa kuultavaksi ilmestyi rituaalin omainen Master of puppets. Fillarilla piti hiki päässä kelata hakemaan kyseinen vinyyli oitis kun se ilmestyi ja se oli jotakin elämää suurempaa 12v. hevimiehelle....Justice for all oli tavallaan jo jäähyväislevy sille Metallicalle jonka minä tunsin, musta lättykin tuli hankittua mutta se oli oikeastaan kokemuksena kuin olisi koko orkesteri häipynyt feidauksella jonnekin hämärään....Sittemmin ei ole mikään tekele jaksanut innostaa mitenkään.
Jotkut ovat tietenkin niin kovia faneja että leimautuvat niin vahvasti että suodattavat paskemmatkin levyt...

Etkä ole varmasti yksin. Itse vain satun ylipäätänsä pitämään niin monesta eri musiikinlajista, ettei minua hirveästi haittaa jos jokin bändi muuttaa tyyliään. Metallica on kylläkin tehnyt täyden kierroksen ympäri Death Magneticin myötä. Ihan hyvä näin. Minusta minkään bändin ei pitäisi täysin hylätä juuriaan vaan olla ylpeitä niistä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Ihan varmasti puristeilla tuo Cliff Burtonin kuolema on osittain myös Metallican kuolema, ainakin jollain tasolla. Mielenkiintoista olisi tietää minne bändi olisi päätynyt ilman tuota kuolonkolaria.

Itselle Metallica herätys iski vasta Loadin aikoihin, mutta jokainen levy sekä vanhemmat että uudemmat on kyllä kolahtanut täysillä. Täytyykin kompata Tomppa85sta! Eiköhän jätkät ole koko ajan tehneet juuri sellaista matskua kuin sillä hetkellä on tehnyt mieli ja näinhän sen pitäisi ollakkin.

liittyy siihen mitä aikasemmin puhuin.

Metallica kuulostaa pelissä paremmalta kuin CD:llä

Hifi-harrastajat ovat huomanneet raskasta rokkia soittavan Metallican uuden Death Magnetic -levyn CD-version kappaleiden olevan huomattavasti heikompilaatuisia kuin Guitar Hero -pelissä kuultavat albumin biisit. Perinteisen CD:n ääntä on kompressoitu raskaasti, jolloin äänenpaine kasvaa, mutta dynamiikka heikkenee. Näin musiikista tulee vääristynyttä ja epäpuhdasta, kertoo Shacknewsin uutinen.

CD-versiot Metallican kappaleista soivat kompressoinnin ansiosta 10 desibeliä kovempaa kuin Guitar Hero -versiot. Audiofanaatikkojen kannattaa siis kuunnella Metallicansa tästedes kitarapelin soittolistoilta. Lähde

image-o-matic.x

yllä guitar hero, ja alla alkuperäinen Death Magnetic CD

Miksi kukaan raiskattuja levyjä haluu ostaa?

Joopa. Helvettiläinen kun tekivät hyvän levyn, mutta sitten tää on pilattu miksauksella/masteroinnilla. Eikä tarvii olla ihan kultakorva sen kuullakseen. Niinkuin tossa ylhäällä on demonstroitu, niin onneksi on tosiaan olemassa toi Guitar Hero. Ite ainakin latasin noi biisit GH:sta ripattuina versioina koneelle, koska ne ei klippaa. Basso kuuluu ja virveli ei säröydy tms. eli niitä pystyy kuuntelemaan ilman, että korvat puutuu. Katsoin olevani oikeutettu siihen, kun tuli kuitenkin tuo levy ostettua. Tossa GH:ssa on muuten kaksi versiota Suicide & Redemption kappaleesta. Toisessa on Hetfieldin soolo ja toisessa Hammettin levyllä kuultava soolo.

Mutta eipähän siinä. Itse sävellyksellinen puoli kyllä rokkaa kovemmin kuin uskalsin odottaakaan.

No, mä hommasi just uudet hifiskobet ja niistä ainakin kuulee aika selkeesti että virveli särkee ikävästi jne. Joten oishan se kiva jos hyvä levy ois hyvänkuuloinen. Mutta pikkuseikka, ainakin siis minulle...
...en ole kuitenkaan hifisti, yritin olla, mutta en kuullut eri kaiutinkaapeleissa, tuplajohdotuksen ja normijohdotuksen välillä, tai rca-piuhojen välillä mitään eroa, niin mua ei otettu kerhoon mukaan :)

Postasin muuten eilen tänne oman Metallica-levylistani, mihinkähän kadonnut...
...vai onko mulla edellisellä sivulla osoitetun "asiantuntemuksen" johdosta porttari tänne :)

1. Kill Em All
2. Ride The Lightning
3. Master Of Puppets
4. And Justice For All
5. Black
6. Death Magnetic
7. Load

...muista en sano edelleenkään mitään.

No, mä hommasi just uudet hifiskobet ja niistä ainakin kuulee aika selkeesti että virveli särkee ikävästi jne. Joten oishan se kiva jos hyvä levy ois hyvänkuuloinen. Mutta pikkuseikka, ainakin siis minulle...
Mulla on jotku Harman Cardonin vehkeet, en tiedä kuinka hyvä merkki, mutta ei ole paljoa silti kanssa haitannu tommoset pikkuset seikat.. Mutta olenkin jo vahvasti kuuroutunut, eli kuhan ny jotain kuuluu. :david:

:D

Miksi kukaan raiskattuja levyjä haluu ostaa?
Ottaa muuten pattiin ihan huolella... levyyn sijoittaessani oletan saavani priimalaatua. Varsinkin kuulokkeilla huomaa ton säröilyn. Eli vajaan parin kympin sijoituksella sain alkuperäiset levynkannet ja rupisen levyn, ja torrentilla sitten imutellaan se kuunneltava GH-rippi. "Jee."

Tuon kompressoinnin takia levy ja sen äänimaailma tosiaan kuulostaa aika hengettömältä, etäiseltä ja kirjaimellisesti kuolleelta. Ehkä se on osittain tarkoitus, levyn teemaan viitaten. Siltikin vähän sääli, kun sisältö on pitkästä aikaa hyvää. Itse diggaan eniten Justicen soundeista, vaikka sekin on monesta syystä hieman erikoinen levy. Ehkä juuri siksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom