Vaasan Sport
Täällä Andy Vaasasta terve. Ah Mestis, tuo sarjoista kaunein. Joo innolla odotan mitä kausi tuo tullessaan. Kausikortti on hankittu ja harjoituspelit katsottu, näin myös Kalpan Vaasassa, heikommaksihan tuo jäi.
Pelaajista en osaa vielä paljon sanoa, kun vasta yksi peli runkosarjasta pelattu. Fandulhan oli luonnollisesti tosi kova hankinta Sportiin, mutta vähän laiskalta tuo on parissa pelissä vaikuttanut, eikä jaksa laukoa itse vaan on alati syöttämässä typerissäkin paikoissa, nojoo tiedetään että ehkä se ei ole vielä kunnolla syttynyt, odotellaan ja kassotaan. Joo-o, Kenig siirtyi Kalpaan. Vikkelä oli poika jaloistaan ja kova kikkailemaan, vähän liiankin kova ja siksi en jäänyt miestä kaipaamaan. Kasperilla oli tapana pyöriä kiekon kanssa vastustajan päässä päämäärättömästi eikä laukoa, mutta ei myöskään syöttää joukkuetovereilleen, vaan pyöritti kiekkoa niin kauan, että sen menetti
Jotakin helvetin hienoa se aina yritti, mutta harvemmin siinä onnistui. Lisäksi Sportiin tuli myös iso pakki Allen Kanukeista, mutta oli vissiin sairaana heti ekassa pelissä...
Itse oon kyllä sitä mieltä, että jo on helvetin typerää jos yhtäkkiä kauden loppupuolella Kalpaan tulee ko NHL-herrat pelaamaan. Hei, siis Kapanen vittu Mestikseen... ei mitään järkeä... onhan selvä, että tuollainen parivaljakko saattaa vaikuttaa todella dramaattisesti yhden jos toisenkin liigahaaveisiin. Joo ja tiedetään, kyllä siinä pyörii Sportin pakeilla sukat jaloissa kun pojat pommittaa, mutta niin muuten pyörii kaikkien muidenkin joukkueiden pakeilla. Mä en edes ymmärrä, että miksi ihmeessä kesken kauden saa joukkueisiin hypätä pelaajia tuosta noin vain.
On siis selvää, että taisto käydään kolmen kovan, Sportin, Kalpan ja Jukureiden välillä. On tuo kyllä raakaa touhua. Sääliksi käy Sportia, jos eivät nouse liigaan, on nimittäin kaikki yhden kortin varassa. Rahaa on käytetty paljon, yhtiöittämiset ja kaikki. Mutta niinhän on muillakin, Kalpallakin niitä konkursseja takanaan on. Mä sanon, että Vaasassa on Mestis-kauden päättyessä ainakin yksi varma voittaja, nimittäin Juhani Tamminen. Mahtaa olla kovapalkkainen mies Sportin luotsina ja vaikkei Sport nousisikaan, saahan Tami aina palkkansa.