Menieren tauti? Kohtalo ihmisiä?

Onkohan kenellekään diagnosoitu menieren tauti? Siis itselläni ei vielä ole mitään tutkittu. Epäilys vain heräsi tässä vähän ennen jouluviikkoa. Kuulonalemaa on ollut jo pienestä, ja sitten tässä vähän aikaa sitten alkoi tulla huimauskohtauksia ja äänet jäivät korviin soimaan tai siis itseasiassa äänet niinkuin vihlaisee sisäkorvaa. Tytön kimeä ääni, legojen sekoittaminen, lusikka&haarukoiden kilinä,,,ovat todella ärsyttäviä.
Kyseistä tautia en ole koskaan kuullutkaan vaan googlen haulla yhdistelin taudin oireet niin eteen sitten pompahti sellainen linkki jossa kerrotaan menieren taudin pääoireista jotka sitten sopivat minuun täydellisesti.
Ihan lieviä on huimauskohtaukseni tällä hetkellä mutta voi kuulemma pahentua tai sitten pysyy sellaisenaan loppuelämän. Kyllähän se p*rhana vähän pelottaa jo ihan työn vuoksi. Olen tuotantotöissä jossa joudun käsittelee koneita ja syöttölaitteita, ja ei parane "kännissä" työntää käsiään niihin,,,
Olen vielä ensiviikon lomilla mutta täytyyne varata aika tt-lekurille jos saisi lähetteen spesiaalilekurille juteltavaksi ja tutkittavaksi.:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taudista en tiedä mutta toivotaan että joku "kivempi" syy löytyy. Ehkä verenpaineesta tms? Jos kuitenkin tauti diagnosoidaan niin sairaseläkeläisenä hiljaiseen saareen vaikka Thaimaassa kuuntelemaan linnunlaulua voisi olla yksi vaihtoehto jatkolle. Tsemppiä.

Taudista en tiedä mutta toivotaan että joku "kivempi" syy löytyy. Ehkä verenpaineesta tms? Jos kuitenkin tauti diagnosoidaan niin sairaseläkeläisenä hiljaiseen saareen vaikka Thaimaassa kuuntelemaan linnunlaulua voisi olla yksi vaihtoehto jatkolle. Tsemppiä.

Juu, kyllähän eläkkeläisenä sitten kerkeää hoitaa rästiin jääneet projektit mutta tottapuhuen en kyllä sellaista mahdollisuutta vielä haluaisi:rolleyes:
Verenpaineet pitäisi olla ihan ok. Vasta kuukausi sitten olin työterveystarkastuksessa jossa todettiin kunto olevan ihan ok.:)

e: niin, enpä nyt tiedä olisko tuo verenpainetauti sitten se kivempi vaihtoehto:puntti:

Ei kannata itse diagnosoida liikaa, siinä menee vaan pää sekaisin kun käyt läpi pelkästään kaikkein huonoimpia vaihtoehtoja.

Menet lääkäriin ja vaadit kunnon tutkimuksia. Sieltä sitten selviää, että mikä miestä vaivaa. Mä pidän peukkuja, että oireille olisi jokin harmittomampi syy.

Itellä diagnosoitu Menieren tauti v.1995.Alkoi korvan tukkoisuudella ja epämääräisenä hetkellisenä lievänä huimauksena.Oireet voimistuivat aika nopeasti n.3kk. diagnoosista todella rajua kiertohuimausta (kaatoi jopa lattialla istuessa). Huimaus kestää mulla kerrallaan parista tunnista kolmeen päivään,jolloin sairasloma välttämätön. Välillä voi olla jopa useita viikkoja, joskus kuukausikin lähes oireetonta aikaa. Alkaa sitten taas pikkuhiljaa oireilla koko ajan enemmän,kunnes taas sairaslomalle.Elikkä oireilee siis sykleittäin.Itsellä pahimmat oireilut kesti noin kolme vuotta(on tosin täysin yksilöllistä). Oireet yleensä helpottuu vuosien myöta. Itse en ole tarvinnut enää saikkua kymmeneen vuoteen ja tämän kans pystyy kyllä elämään.Kuulo on tosin mennyt toisesta korvasta lähes kokonaan,mutta senkin kans pärjäilee. Kannatta kyllä painua mielummin yksityisen korva,nenä ja kurkkutautien erikoslääkärin vast.otolle. terv keskuksissa melkoista arpomista se homma.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom