Meitsin nykyinen ohjelma, Onko OK?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Elikkä meikän nykysen amatin takia en oikein voi treenata jalkoja koska olen siivooja ja oudun kävelemään pahimpina päivinä lähes 10h!
Mutta olen nyt treenannu tällä tavalla
Ma: (Rinta, ojentajat, olkapäät)
lattiapenkki kapealla otteella 4x8 75%, 2x4 90% ja loppuun teen pienillä painoilla ehkä noin 2x20 20-30%
pystypunerrus 2x8
vipunostot sivuille 3x10
ranskalainen punnerrus(lattiaversio:D ) 2x8
pystysoutu kulmatangolla 2x8 65%, 2x6 90%
rannekääntö tangolla 2x20

Ti: lepo

Ke: Hauis, selkä
Hauiskääntö tangolla 4x8 65%
Keskitetty hauiskääntö kulmatangolla 3x8 75%, 2x6 90%
hammer kääntö 3x10
keskitetty hauiskääntö käsipainoilla 3x6
Kulmasoutu tangolla 3x8 75%, 2x6 90%
olankohautus tangolla 3x12
sitten teen niitä vipunostoja kyyryssä jotka vaikuttaa selkään 3x8
rannekääntö tangolla 2x20

to: lepo

pe: lepo

la: lepo

Su: alusta uudelleen

Oon kuullu että toi tietyn lihasryhmän treenaaminen kerran viikossa ois pitempään treenanneiden kehonrakentajien suosiossa mutta oon nyt ite treenannu sillä ja ihan hyvälle on tuntunu.Kommentteja:)

Lattiapenkki vaihtoon tavallisen penkkipunnerruksen kanssa tai sitten vaihtelee tuota erikoisharjoitetta parin viikon välein. Meinaat rankaista hauiksia ihan olan takaa ja sitten tehdä jonkun loton selkätreenin? Kurmoita ensin selkää kunnolla ja sitten muutama hauisliike perään. Hauikset rasittuvat ensin selkätreenissä ja sen jälkeen niille ei tarvitse kovin montaa sarjaa enää ajaa, että rasitus on riittävä.

Jos joutuisin tuollaisela ohjelmalla treenaamaan, lopettaisin treenamisen välittömästi. Eli mun mielestä ohjelmasi on tosi huono. Selkäpuoli ja aika vähälle, jalat ja vatsat unohdat kokonaan ja hauista 13 sarjaa...

Tehokas jalkatreeni ei muuten tarkoita välttämättä muutaman seuraavan päivän invalideettiä. Kyykkysin ja kumartelin hyviä huomenia eilen ja tänään ei tunnu missään, huomenna uusiksi.

Voisithan ottaa jalat vähän kevyemmin,tai sitten silleen et joka toinen viikko kovaa ja joka toinen kevyesti! Kannattaa kokeilla!

Em. lisäks mä vaihtaisin rannekäännön hauiksen jälkeiseksi ja lisäisin vatsoja harjotusohjelmaan.
Mikset kokeile jalkoja kovaa vaikka kerran 2 viikkoon, varmasti kehittyy vaikka kävelisit.

ai nii non mulla selälle vielä se hyvää huomenta liike, unohin sen laittaa...

Originally posted by tapio
Em. lisäks mä vaihtaisin rannekäännön hauiksen jälkeiseksi ja lisäisin vatsoja harjotusohjelmaan.
Mikset kokeile jalkoja kovaa vaikka kerran 2 viikkoon, varmasti kehittyy vaikka kävelisit.
se onkin mutta se on menny väärään paikkaan:D
siis toi rannekääntö...pitää ruveta tekee noita jalkojakin, toi kerran pariin viikkoon kuulostaa hyvätä vaihtoehdolta minulle

Originally posted by NHB
Jos joutuisin tuollaisela ohjelmalla treenaamaan, lopettaisin treenamisen välittömästi. Eli mun mielestä ohjelmasi on tosi huono. Selkäpuoli ja aika vähälle, jalat ja vatsat unohdat kokonaan ja hauista 13 sarjaa...

Tehokas jalkatreeni ei muuten tarkoita välttämättä muutaman seuraavan päivän invalideettiä. Kyykkysin ja kumartelin hyviä huomenia eilen ja tänään ei tunnu missään, huomenna uusiksi.

jospa et oo treenannu KUNNOLLA:lol1:
ja vatsoja meikä tekee melkein joka päivä ainakin 60 kipaletta 3x20:kippis1:
ja tän treenin tarkotus on mulla ollu just se että teen joka kerta kovan treenin mutta annan lihasryhmän palautua sitten pidempään kuin normaalisti...ei oo ainakaan vielä tullu ylikunto kolkuttelee ovelle

Ei kannata vatsoja vetää joka päivä, nekin tarvii lepoa.
Hommahan on tietenkin yksilöllinen, mä vedän 1-2 krt/viikko, siis vatsoja.

Kyllä mun mielestä pystyy jalkoja tekee vaikka käveleekin töissä paljon. Itekin oon raksalla töissä kävelen koko päivän ja kiipeilen koko ajan tikkailla. Ei tarvii aerobista enää erikseen ,jalat palautuu mukavasti jo töissä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuskin tarttee ylikuntoa pelätä kun jättää suurimman osan kehosta treenaamatta. Hauberi on sen verran pieni lihas että sen treenamisella ei oo kovin ihmeellisiä vaikutuksia kehoon, hyviä tahi huonoja. Kunnolla tehty treeni ei tarkoita sitä että kidutetaan kaikki mehut irti hauiksista lukemattomilla sarjoilla ja loppuviikko sitten muka palaudutaan sivellen kreatiinia ja glutamiinia hauiksiin. Sinuna varoisin enemmän klikkailusormen ylikuntoa liiasta hymiöiden naputtelusta.

Toisaalta, jos olet lukenut tätäkin palstaa jo kuukausia ja et vieläkään ymmärrä mikä merkitys on jalkojen ja selän treenaamisella niin tuskinpa mullakaan kannattaa yrittää sitä sulle kertoa.

Sinun ei tarvii ainakaan niiden hymiöiden puolesta pelätä kun kuulostat niin kyrpiintyneeltä äijältä:mad2:

On täällä paljon paljon surkeampiakin ohjelmia nähty. Tosiaan kyllä sen selän voisi treenata ennen hauiksia ja hauikselta ottaa puolet sarjoista pois. Ja jalkoja joku päivä.

Originally posted by hiliviuskas
miten tohon sun ekaan päivään liittyy rinta? vai onko tarkotus että rinta reenautuu siinä oheessa?

Muuten ihan totta, tuossa ei ole käytännössä yhtään ainutta rintaliikettä. Lattiapenkki ei rintaan ota.

Et Harde oikeasti voi koko loppuelämääsi käyttää työtä tekosyynä jalkojen treenaamattomuuteen. Otat perjantaina tai lauantaina ne jalat, niin maanantaina jos vielä aristaa niin tiistaihin mennessä ihan varmasti helpottaa, koska maanantain 10 tunnin kävely toimii mainiosti palauttavana treeninä.

Tässä jonkinlainen ohojelma.

1. Rinta, ojentajat, olkapäät

Penkki
Vinopenkki käsipainoilla
Pystypunnerrus tanko/käsipainot
Vipunostot sivulle ja taakse
Push-down
Ranskalainen punnerrus
Vatsat

2. Jalat, selkä, hauis

Kyykky/prässi
Suorinjaloin mave
Pohkeet seisten/istuen
Maastanosto (vaikka vuoroviikoin kyykyn kanssa)
Kulmasoutu
Leuanveto/ylätalja
Hauis tangolla
Keskitetty hauis

2 sarjaa per liike ja toistoja 6-12.

No jos nyt suoraan sanoisin niin neuvoisin heittämään tuon oman ohjelmasi romukoppaan ja tekemään kokonaan uuden, tai ottamaan tilalle vaikka tuon Kekkosen ehdottaman ohjelman. Se näyttää huomattavasti paremmalta.

Toi ei käy musta perusteeks jalkojen reenaamattajättämiselle
tein joskus pakkaushommaa 8/12 h päiviä ja silti reenasin jalkoja
ihan reippaasti.eli:
- jalkapäivä mukaan
- yläselälle 1-2 liikettä lisää
- haukkaria vähemmän
- käytä vaikka tota kekkosen ohjelmaa tai kattele tältä
saitilta kokonaa uus

Onkos noi lihasryhmien jako kuitenkin ok? eli selkä+hauis, ojentajat, rinta ja olkapäät.Eli jos otan selän ennen haviksia ja vähennän sarjoja sekä lisään hieman painoja niin oisko silloin parempi?Mulla on kyllä ollu viime aikoina tarkotuksena muuttaa tota mun ohjelmaa mutta en oiken tiedä miten, toi selän reenaaminen ennen habaa kuulostaa kyllä hyvältä:)

Tuosta rintatreenistä;sanokaa joku liike(liikkeet) jonka voi tehdä kotona tangolla tai käsipainoilla
Mitenkäs sitten noitten toistojen kanssa, teenkö vaikka vuoroviikoin pitempää ja lyhyempää sarjaa(6-8, 10-12)riittääkö se siihen että keho ei totu tohon reeniin ja lihaskasvu ei pysähdy?

Ja yleisön pyynnöstä lisätään perjantaille tai lauantaille jalkatreeni:kippis1:

Jos vielä jaksatte kommentoida niin olisi hirmu hyvä, koska haluaisin nyt enemmän kuin mitään muuta saada tään treeniohjelman kondikseen:hmmm:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom