Maven ja kyykyn korvaajia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Aarne
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli noissa liikkeissä selkä menee ihan jumiin, luultavasti siitä syystä, koska mulla on jo pitkään ollut selkävaivoja muutenkin. Ei auta venytykset eikä mikään muukaan. Eli ihan korvaavia liikkeitä noille. Tietenkään ei samaa rasitusta saa mistään, mutta jos nuo pitää vaihtaa, niin mitkä tilalle?

Tuolla Hulkin kotisivulla oli kuvaa. On muuten sitten ihan hirveä liike.

hack.jpg

Ja sama liikkuvana kuvana...

SLHackSquat.gif

Älä vaan päästä polvia suoraksi/lukkoon tolleen kun toi ukko tuossa.

Aarne sanoi:
Eli noissa liikkeissä selkä menee ihan jumiin, luultavasti siitä syystä, koska mulla on jo pitkään ollut selkävaivoja muutenkin.

Ja lääkärillähän on käyty? Joku asiantunteva kiropraktikko tai fysioterapeuttikin voi osata hoitaa homman ja pääset taas tekemään tangolla kunnolla noita liikkeitä. Jos joskus pääset kuntoon niin tuon hack kyykyn voi muuten sitten tehdä kanssa tangolla...

284hack2.jpg

284hack1.jpg

itse tein aikanaan just tuollai tanko käsillä roikkuen hackkia,mutta alko tuntumaan väärinpäiseltä maastavedolta...eikä jaksanut pitää tarpeeksi suuria painoja näpeillä,että jalat kehittyis..se oli joskus sillon ihan alussa..ennen ku uskalsin vääntyä oikealle jumppasalille:rolleyes:
voihan tuota ihan aloittelijat tehdä,mutta jos pitemään jumpannu jo niin antaa kyllä sormivoimat kenellä tahansa periksi ennen reisiä.

Pulla sanoi:
No kyykyyn nyt Hack-kyykky ja prässi, ei pitäs kummankaan rassata selkää olleskaan. Maveen en kyllä keksi...

Prässi kyllä ottaa meikäläisen mielestä selän alafileisiinkin jo senkin takia, että vaikuttaa paljolti takareiskoihin ja pakaroihin. Selkä myös pääsee ala-asennossa varsin helposti pyöristymään edes snadisti, jos siihen ei kiinnitä erityistä huomioita.

zztop sanoi:
voihan tuota ihan aloittelijat tehdä,mutta jos pitemään jumpannu jo niin antaa kyllä sormivoimat kenellä tahansa periksi ennen reisiä.
Miten olisi vetoremmit? Olen niiden kova vastustaja, mutta hackkyykky tangolla on ainoa liike, johon ne ovat suorastaan välttämättömät, eivät vain tarpeelliset. Viimeksi viime viikolla tein ja tykkäsin. Noin 10-v on reeniä takana, eli en ehkä enää käy aloittelijasta. :D

Ainiin, mikään sarja viime viikon reenissä ei ollut yli 5 toistoa ko liikkeessä, mutta tuntui silti kivasti etureisissä reeni.

Jos suoritustekniikasta puhutaan (siis viitaten noihin kuviin tankohackista), niin jättäisin korokkeet kantapäiden alta pois ja pitäisin joitain muita jalkineita, kuin lenkkareita.

Noille liikkeille ei mielestäni ole mitään korvaavia liikkeitä, mutta jos niitä nyt ei syystä taikka toisesta voi tehdä niin Prässi, Hack jaloille ja Julle, Käsipainonosto etuviistosta selälle ovat hyviä. Jos treenaat vyöllä niin sen heität nyt ensimmäisenä nurkaan ja otat sellaiset painot, kun tämän hetkinen kuntosi sallii ilman vyötä. Mikä on ongelmasi selässä? Jumiin meneminen voi johtua liika treenaamisesta tms.

Eikö tuo tangolla tehty Hack muka sitten tee kipeää selkään, jos kerran mavekin tekee? Ja onko tuo kovinkaan tehokas jaloille muutenkaan.
Minä teen selkäkipujen vuoksi prässiä tai normaali Hackia. Veto hieman polvien yläpuolelta korvaa mulla maven...ottaa selkään, mutta ei satu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Wildemar sanoi:
Prässi kyllä ottaa meikäläisen mielestä selän alafileisiinkin jo senkin takia, että vaikuttaa paljolti takareiskoihin ja pakaroihin. Selkä myös pääsee ala-asennossa varsin helposti pyöristymään edes snadisti, jos siihen ei kiinnitä erityistä huomioita.
Juuh, tuossa onkin tosiaan tärkeätä ettei siinä prässissä vaan löhöä vaan kiinnittää siihen asentoon oikeasti huomiota. Rinta kannattaa olla kaarella ja pää nojaa siihen tukeen. Kun asento on oikeanlainen pääsee liikkeessä huomattavasti syvemmälle ilman, että takapuoli nousee penkistä tai alaselkä pyöristyy.

-- Edit --
Ja toi tyyppi joka vääntää hack-kyykkyä tangolla rikkoo kyllä alaselkänsä, sen verran pahalta toi nosto näyttää.

zztop sanoi:
itse tein aikanaan just tuollai tanko käsillä roikkuen hackkia,mutta alko tuntumaan väärinpäiseltä maastavedolta...eikä jaksanut pitää tarpeeksi suuria painoja näpeillä,että jalat kehittyis..se oli joskus sillon ihan alussa..ennen ku uskalsin vääntyä oikealle jumppasalille:rolleyes:

No oliskohan vetoremmit jotain?

Lapo sanoi:
Ja lääkärillähän on käyty? Joku asiantunteva kiropraktikko tai fysioterapeuttikin voi osata hoitaa homman ja pääset taas tekemään tangolla kunnolla noita liikkeitä. Jos joskus pääset kuntoon niin tuon hack kyykyn voi muuten sitten tehdä kanssa tangolla...
Joo,tästä mäkin lähtisin hommaa purkaan...ja onhan noi kyykky ja mave semmosia liikkeitä,että jos ne väärin tekee,niin kyllä siinä selkä kärsii,vaikkei siinä muuten mitään vikaa olisikaan.

Lääkärit on kyllä läpi käyty ja kaikki mahdollinen. Se on varmaanki joku syntyperänen pikkuvika, niin sitä en nyt enää jaksa käydä hoidattamassa, kun siitä ei apua ole.

Jos ei sitä ole kunnolla tutkittu ja se "on varmaanki" syntyperäinen, niin suosittelisin kunnon poppamiehelle menemistä joka oikeasti osaa hommansa.

ite kokeilin tänään tota hack-kyykkyä tangolla, niin ihan hyvältä se tuntu. katoin peilistä kun ensin ihan pikkupainoilla testailin, niin ei selkä mennyt läheskään tommoseen asentoon kun noissa kuvissa ala-asennossa. Johtuen tietenkin siitä kun ei työnnä persettä ulospäin
liikaa. ja kyllä tuntu reisissä.

Battle sanoi:
Eikö tuo tangolla tehty Hack muka sitten tee kipeää selkään, jos kerran mavekin tekee? Ja onko tuo kovinkaan tehokas jaloille muutenkaan.
Minä teen selkäkipujen vuoksi prässiä tai normaali Hackia. Veto hieman polvien yläpuolelta korvaa mulla maven...ottaa selkään, mutta ei satu.

Ei varmasti ota, jos liikkeen tekee oikein. Tuossakin kuvasarjassa näkee, että kaverilla on liika isot painot kun nosto kääntyy selälle.Irrotus lattiasta tapahtuu jaloilla.

Pulla sanoi:
No kyykyyn nyt Hack-kyykky ja prässi, ei pitäs kummankaan rassata selkää olleskaan. Maveen en kyllä keksi...

Kyllä muuten rassaa ja urakalla. Minulla se korostuu oikein hyvin koska välilevyjäni on leikattu jo 3 kertaa.

Prässissä ei voi ottaa syviä koska alaselkään tulee kova paine. Hackissa taas jos ei kunnolla keskity siihen että kantapäät pysyy alustassa kiinni ja alaselkä myös tiukasti tukea vasten niin selkä ottaa kyllä itseensä.

Kyllä noissa saa selän särettyä aika helposti...

Älkää vaan särkekö selkäänne... jumaliste että tämä on sitten perseestä kun ei voi tehdä salilla mitä haluaa! :curs:

Suositut

Back
Ylös Bottom