Oon muutaman kuukauden nyt treenannut selän ja takareidet samana päivänä. Pystyy tekemään normimavea, eikä tarvitse stressata takareisien liiasta rasittumisesta selkätreenin yhteydessä, kun niiden on nimenomaan tarkoitus rasittua kyseisenä päivänä (mulla ottaa normimave aika vahvasti takareisiin, perseeseen ei niinkään). Joka toinen treeni normi mave, ja joka toinen treeni SJMV. Jalkapäivänä sitten normaalisti kyykky, prässi ja ojennus + pohkeet.
Jako:
Rinta, olkapäät, vatsa
Selkä, takareidet
Kädet, vatsa
Etureidet, pohkeet
Oon välillä tehnyt myös muutaman kierron enemmän voimapainotteista treeniä (pena, mave + kyykky pääosissa), jolloin jako on ollut:
Selkä, takareidet, hauikset
Rinta, olkapäät, ojentajat
Etureidet, pohkeet, vatsa
Tällaisiin ratkaisuihin siis päädyin kun mietin miten mave olisi _omalla kohdallani_ järkevintä ohjelmaan sijoittaa.
EDIT. Vastauksena tuohon varsinaiseen kysymykseen: Kyllä mave ottaa selkään aivan täysin eri tavalla kun SJMV. Mielestäni molemmilla on kuitenkin treenissä paikkansa, ja tuo joka toinen treeni -systeemi on ainakin mulla ollut ihan ok. Samaan kiertoon en laittais mavea ja SJMV, varsinkin jos jalkojakin olis vielä tarkoitus treenata kunnolla.
Jako:
Rinta, olkapäät, vatsa
Selkä, takareidet
Kädet, vatsa
Etureidet, pohkeet
Oon välillä tehnyt myös muutaman kierron enemmän voimapainotteista treeniä (pena, mave + kyykky pääosissa), jolloin jako on ollut:
Selkä, takareidet, hauikset
Rinta, olkapäät, ojentajat
Etureidet, pohkeet, vatsa
Tällaisiin ratkaisuihin siis päädyin kun mietin miten mave olisi _omalla kohdallani_ järkevintä ohjelmaan sijoittaa.
EDIT. Vastauksena tuohon varsinaiseen kysymykseen: Kyllä mave ottaa selkään aivan täysin eri tavalla kun SJMV. Mielestäni molemmilla on kuitenkin treenissä paikkansa, ja tuo joka toinen treeni -systeemi on ainakin mulla ollut ihan ok. Samaan kiertoon en laittais mavea ja SJMV, varsinkin jos jalkojakin olis vielä tarkoitus treenata kunnolla.