Mave sarjoina

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itselläni on vaikeuksia toteuttaa sarjoja mavessa isoilla painoilla. Ensinnäkin nostan sumolla isommat raudat jolloin nivuset joutuisivat koetuksille tehdessä sarjaa. Toinen asia on tekniikka, seuraavaa toistoa tehdessä on huomattavasti vaikeampaa lähteä nopeaan vetoon ala-asennosta hyvällä tekniikalla, jos ala-asentoon jää taas kelaamaan tekniikkaa paras suorituskyky kärsii.

Pitäisikö alastulon jälkeen laittaa jalat suoriksi hengittää pari kertaa ja lähteä takaisin ala-asentoon? En ole tehnyt mavea aikoihin sarjoina, pelkkiä ykkösiä. Kehitystä on tullut muiden alaselkä liikkeiden avulla. Mielelläni kuulisin miten muut toteuttaa maven sarjojen teon. Olen kyllä kehittynyt mavessa tekemällä apuliikkeitä ja itse mavea vain krt/kk, mutta kuukauden päästä alkaa uudenlainen ohjelma, jossa maven tekemistä edellytetään sarjoina. Tietysti tyhmäähän se on tehdä sitä jos paikat alkavat paukkua ja tekniikka kärsii ja kehittyy pelkillä apuliikkeilläkin.

Toinen asia on tekniikka, seuraavaa toistoa tehdessä on huomattavasti vaikeampaa lähteä nopeaan vetoon ala-asennosta hyvällä tekniikalla, jos ala-asentoon jää taas kelaamaan tekniikkaa paras suorituskyky kärsii.
tee ykkösiä.

Pitäisikö alastulon jälkeen laittaa jalat suoriksi hengittää pari kertaa ja lähteä takaisin ala-asentoon?
ei. sinulla pitää pysyä se tietty paine ja jännitys ruumiissasi.

Mielelläni kuulisin miten muut toteuttaa maven sarjojen teon.
siirryn pienistä painoista isompiin kokoajan vähentäen sarjoja kunnes olen lähellä maksimiani ja teen ykkösen/ykkösiä. joskus pidän kevyitä treenejä jolloin teen 50%-65% "pitkiä" sarjoja eli 8-10.

normaali toistomäärät ovat tyyliin: 8(lämmittely), 6, 4, 2, 1 (ja ehkä toinen 1 lisää).

No joo, olen kyllä nähnyt muutamassa paikassa suositeltavan tuota jokaisen toiston vetämistä ykkösenä. Eli irti tangosta, jalat suoraksi ja pari hengitystä, ja sitten taas uusi toisto. Kisoissahan vedetään vain ykkösiä, eikä alaslaskun liike-energiaa saa hyödynnettyä.

Originally posted by Force
No joo, olen kyllä nähnyt muutamassa paikassa suositeltavan tuota jokaisen toiston vetämistä ykkösenä. Eli irti tangosta, jalat suoraksi ja pari hengitystä, ja sitten taas uusi toisto. Kisoissahan vedetään vain ykkösiä, eikä alaslaskun liike-energiaa saa hyödynnettyä.

Aivan. Onhan se niin että se ensimmäinen toisto on maastavedossa aina se vaikein.

Itse en tee maastavedossa yli 6 toiston sarjoja. Mutta 'varvoin' teen myöskään ykkösiä. Eli ei ole joka viikkoinen juttu. Eli yleensä se menee juuri siten, että vetokerroittain vähennetään toistoja tyyliin: 5,4,3,2,1.
Doberman: Kannattaa tehdä noita sarjoja alkuun silleen, että kokoajan jää muutama toisto varaa. Opettelet tekemään sarjat hyvällä tekniikalla, sitten lisäät rautaa.

Originally posted by Force
Vaikuttaa muutoin hyvältä tyyliltä, mutta erääseen asiaan haluaisin kiinnittää huomiota. Siihen, ettei tuota menetelmää otetaan käyttöön siinä vaiheessa kun alkaa olla jo voimat vähissä. Esimerkki: teet 10 toiston sarjaa, joista 9 ilman taukoa. Yhdeksäs toisto tulee vaivoin ylös. Tällöin kannattaa jättää väliin kymmennen yritys, vaikka se voisikin tulla ylös. Syy: yleensä tässä vaiheessa tekniikka ei enää pysy kasassa ja tulee köyryselkänostoja :notredamenkellonsoittaja: Eli siis alusta alkaen niitä tauotettuja nostoja.

Originally posted by Dobermann
Itselläni on vaikeuksia toteuttaa sarjoja mavessa isoilla painoilla. Ensinnäkin nostan sumolla isommat raudat jolloin nivuset joutuisivat koetuksille tehdessä sarjaa. Toinen asia on tekniikka, seuraavaa toistoa tehdessä on huomattavasti vaikeampaa lähteä nopeaan vetoon ala-asennosta hyvällä tekniikalla, jos ala-asentoon jää taas kelaamaan tekniikkaa paras suorituskyky kärsii.

Pitäisikö alastulon jälkeen laittaa jalat suoriksi hengittää pari kertaa ja lähteä takaisin ala-asentoon? En ole tehnyt mavea aikoihin sarjoina, pelkkiä ykkösiä. Kehitystä on tullut muiden alaselkä liikkeiden avulla. Mielelläni kuulisin miten muut toteuttaa maven sarjojen teon. Olen kyllä kehittynyt mavessa tekemällä apuliikkeitä ja itse mavea vain krt/kk, mutta kuukauden päästä alkaa uudenlainen ohjelma, jossa maven tekemistä edellytetään sarjoina. Tietysti tyhmäähän se on tehdä sitä jos paikat alkavat paukkua ja tekniikka kärsii ja kehittyy pelkillä apuliikkeilläkin.
lopeta se sumotyyli, koita tehdä settiä n.10cm korokkeelta ja max vitosia. 5x5 on tosi hyvä. itse en reenaa norm. mavea lainkaan, teen vain ykköset normaalilla.

Originally posted by Dobermann
Sumo sopii itselleni huomattavasti paremmin. Ongelma on lähinnä miten säilyttää tekniikka sarjoissa.
no perkele.. tee ykköset sumolla ja reenaat sarjat noin kun ehdotin tai sitten jatkat itkemistä:itku: . Janne Toivainen teki korokkeelta 300x5 ja veti sumolla ainakin 350kg, että näin:thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itseasiassa juntti tyylillä vedänkin kevyemmät sarjat, mutta kyse olikin isoista raudoista. Typerää lähteä apinoimaan jotain mikä ei itselleen sovi vain jonkun saaman tuloksen perusteella.:david:

se nyt oli vaan esimerkki. käytän itse samaa menetelmää ja hyvi on pelannut:D :D :D

Suositut

Back
Ylös Bottom