Mave 3x5 80%

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonksu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Treenasin pari päivää sitten mave tyyliin 3x5 80%. Ensimmäiseen sarjaan jäi varastoon
ehkä 5 toistoa. Toiseen pari, joten se oli jo aika tiukka, ja kolmas ja viimeinen sarja meni
sitten ihan tappiin asti.
Tämä mave-treeni oli ehkä yksi parhaista, vaikka aivan loppuun asti
vietyjä sarjoja olikin vain yksi. Kokonaisvolyymiksi tulee kuitenkin kovempi kuin tyylillä,
jolla olen tähän asti mave treenannut ja jota on täälläkin kehuttu, puhun siis tyylistä,
jossa tehdään yksi vitosen sarja n.85%:lla ja sitten toinen joko samoilla painoilla tai
n.90%:lla vähän lyhyempi setti.
Voimanostoa treenattaessahan ei ole niinkään tärkeää kuinka monta sarjaa tekee loppuun asti
vaan kokonaisvolyymi merkitsee myös paljon. Erityisen hyvin tämä toimii minusta juuri
raskaimmissa liikkeissä, kuten mavessa, koska maven tekeminen yli 85% raudoilla on
tekniikan kannalta paljon hankalampaa kuin 80% liikuttelu.
Treenako kukaan muu mavea tällä tyylillä ja mitkä ootteko edistynyt tällä metodilla?

No ei helvetissä pysty tekemään 80% 3x5... 5x3 onnistuu , mutta tuo ensimmäinen kuulostaa liian pahalta. Tulet huomaamaan saman asian itsekin kun hermotus alkaa ollaan kohdillaan. Tai sitten 90% sarjaa? Kyllä tuolla ohjelmalla ylikuntoon menee ja reippaasti..

Yhdellä treenikerralla voisi mennä tuo 3x5 80%, mutta ei viikosta viikkoon. Tukkoon menisin. Viimeksi tän viikon ti treenasin mavea tyyliin 8x3 80%. Ensi viikon pidän taukoa mavesta, teen joko sjmv:tä tai rinnallevetoa. Pari viikkoa sitten aloitin 5x5 70%, joka tuntui kevyeltä. Toisella viikolla tein 6x4 75%.

Parin viikon kuluttua mavet jatkuvat: 2x4 75% + 3x3 80%. Sitä seuraava viikko on taas kevyt, vain 70% lasissa. Olen saanut vinkit Finnishpowerin sivuilta eräältä voimanostajalta. Tuumasin koettaa. Yksityiskohtiin menemättä voisin kertoa, että painot vaihtelevat treenistä treeniin, koskaan ei junnata samoilla %-määrillä maksimista.

Tietysti, yksilöllisiä eroja on. Sie voisit olla niitä kestävyyshirmuja, jotka saavat 80%:lla melkoisia määriä suoritetuksi, jolloin 3x5 ei ole sellainen rasitus kuin jollekulle muulle. Kuitenkin, 5:n sarjoja tehdään voimanostotyylisessä mavetreenissä todella vähän, painotus on kolmosissa ja ykkösissä, valillä kakkosiakin. Tutkipas tarkkaan tuntojasi ja kysele keholtasi, miltä tuo treeni tuntu/u -i. Onko olo tukkoinen, kankimaisen jäykkä, arka, hellä tms.? Sen mukaan sitten joko muutat systeemejäsi tai pysyt entisessä.

Yhtyisin kyllä Kraftwerk n: mielipiteeseen. Ylikunto uhkaa.

Re: Re: Mave 3x5 80%

Originally posted by Kraftwerk n
No ei helvetissä pysty tekemään 80% 3x5... 5x3 onnistuu , mutta tuo ensimmäinen kuulostaa liian pahalta. Tulet huomaamaan saman asian itsekin kun hermotus alkaa ollaan kohdillaan. Tai sitten 90% sarjaa? Kyllä tuolla ohjelmalla ylikuntoon menee ja reippaasti..

Samaa mieltä. Jos hermotus hyvää luokkaa, niin tuo on aika vaikeaa tehdä 3*5.. Itse muutenkin suosisin ennemmin tuota 5*3. Tehty työ on sama, mutta ei mene niin helposti lihakset loppuun.

210*0,8=168 eli tein ne sarjat 170 kilolla
Ilmeisesti hermotus ei ole kunnossa... Tohon ykköseen jäi kyllä vähän varaa.
Se miksi tekisin vaihteekis vitosen sarjoja mielummin kuin ykkösi-kolmosia, koska tekniikka pysyy paremmin kasassa eikä selän kanssa ole ongelmia, alaselkä pysyy hyvin suorana ja muutenkin paketti hyvin kasassa.
Kipeeksi se selkähän tietenkin seuraavana päivänä tuli, mutta kyllä uskoisin tosta viikossa palautuvani. Palautumistani jouduttaa joka treenin jälkeinen 10 min jäähdyttely (suosittelen), venyttelyt kotona ja sikabulkki (n. 4000-5000 kcal/pvä).
Mites Kraftwerkki ite treenaa mavea?

Originally posted by Jonksu

Venäläisittäin , eli mulla 5x3x80% sarjat tai mitä nyt ohjelmassa on. Kuitenkaan kolmosta pitempää sarjaa ei tehdä yli 70% painoilla. Ohjelma on Boris Sheikon , josta olen muokannut itselleni sopivan version.

Originally posted by Kraftwerk n
Venäläisittäin , eli mulla 5x3x80% sarjat tai mitä nyt ohjelmassa on. Kuitenkaan kolmosta pitempää sarjaa ei tehdä yli 70% painoilla. Ohjelma on Boris Sheikon , josta olen muokannut itselleni sopivan version.

Tää off-topic. Teet sitä venäläistä penkkiohjelmaa. Sanoit, että on tuonut paidalliseet penkkiin lisää puhtia. Nostatko 1 vai 2-kankaisella?

Originally posted by Jonksu
210*0,8=168 eli tein ne sarjat 170 kilolla
Ilmeisesti hermotus ei ole kunnossa... Tohon ykköseen jäi kyllä vähän varaa.
Se miksi tekisin vaihteekis vitosen sarjoja mielummin kuin ykkösi-kolmosia, koska tekniikka pysyy paremmin kasassa eikä selän kanssa ole ongelmia, alaselkä pysyy hyvin suorana ja muutenkin paketti hyvin kasassa.
Kipeeksi se selkähän tietenkin seuraavana päivänä tuli, mutta kyllä uskoisin tosta viikossa palautuvani. Palautumistani jouduttaa joka treenin jälkeinen 10 min jäähdyttely (suosittelen), venyttelyt kotona ja sikabulkki (n. 4000-5000 kcal/pvä).

Jos se tekniikka pysyy kasassa 3*5, niin aivan varmasti pysyy kasassa 5*3 sarjassa.. Sullahan on se sama 170kg tangossa rautaa!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom