Maustetut protujauhot ja kuumennus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aliEn
  • Aloitettu Aloitettu
Näin flunssasta ja siitä johtuvasta ruokahaluttomuudesta johtuen ajattelin yhdistää iltapalan ja kuuman kaakaon lämmittämällä veden ja lisäämällä siihen kaakaonmakuista proteiinijauhetta. Mutta mutta, mitä nuo proteiinijauheet pitävät kuumasta? Liekö niille proteiineille käydä mitään, mutta entäs ne makeutusaineet? Canderel-purkeissa ainakin joskus mainostettiin että uudet jauhot kestävät jopa kuumennuksen (että vanhat eivät olisi kestäneet?). Kellään tietoa asiasta?

E: Menin sitten jo kokeilemaan. Sheikerissä kun oli ravistellut aineet sekaisin, tulppa aukesi ihan paineella pienten roiskeiden kera :D Hmmm..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, no mitä proteiineille ylipäätään kuumennettaessa tapahtuu, esim. pihviä tai kanaa paistettaessa tai kananmunaa keitettäessä. Koaguloituvat ainakin. Jotkut laittavat myös keinotekoista makeutusainetta kuumaan kahviinsa, tosin eri makeutusaineilla voi olla eri lämmönkesto, en tiedä.

Itseltä jäisi lämmitetty proteiinijuoma väliin ihan makuennakkoluulojen takia, ei se kylmänäkään niin hyvää ole ja jos yrittää mielessään kuvitella miten lämmitys tuo aromit herkästi esille niin...

Lidlistä saa halpaa ja hyvää makeutusainetta, joka kestää kuumentamista. Sellainen kartion muotoinen lasipullo jossa on punainen terävä korkki.

Ite oon ainakin tehny puuroa sekottamalla kaurahiutaleisiin mansikan yms. makusta proteiinia, jonka oon eka shakerissa sekotellu veden kanssa. Sitten mikrossa 3 minsaa ja kyllä se on kuumaa ja ei o ongelmia sen kanssa ollut. Itse protsku juoman kuumennusta en o kokeillu, enkä myöskään mitään kiehuvia lämpötiloja. Noi omat protskut tais olla sakkariinilla makeutettuja jos se jotain merkittee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom