Matkakertomus: Kunshan, Kiina

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sanze
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaa siä on nii kylmä ;) heh. Juu kyl Pekingiki olis siisti nähä.

- - - Updated - - -

Eipä muuten oo krapulaa näkyny tänää olleskaa vaikka riisiviinaaki tuli eilen kokeiltua... Hirveetä myrkkyä kyl :D hyh hyh.

No hemmetti, oot kyllä poikkeustapaus tai sitten kaikilla minun tuntemillani henkilöillä, jotka tuota joivat on huono viinapää (otos kattaa noin 30 hlöä) :)

Palatakseni vielä säähän, niin marraskuussa siellä on enää 10 astetta lämmintä ja vettä tulee samalla tavalla, kuin täällä syksyisessä Suomessa.

Ja Jami2003:a kompatakseni, niin kyllä sieltä saa laadukasta hierontaa huomattavasti halvemmalla, kuin 165 €. En olisi ikinä maksanut Kiinassa noin paljoa hieronnasta.

Ihmeellisen näköinen maailma. Oisko mahdollista saada kuvia ilman mitään "lo-fi" filtteriä? Vai näyttääkö tuolla oikeasti 70-luvulta?

No hemmetti, oot kyllä poikkeustapaus tai sitten kaikilla minun tuntemillani henkilöillä, jotka tuota joivat on huono viinapää (otos kattaa noin 30 hlöä) :)

Palatakseni vielä säähän, niin marraskuussa siellä on enää 10 astetta lämmintä ja vettä tulee samalla tavalla, kuin täällä syksyisessä Suomessa.

Ja Jami2003:a kompatakseni, niin kyllä sieltä saa laadukasta hierontaa huomattavasti halvemmalla, kuin 165 €. En olisi ikinä maksanut Kiinassa noin paljoa hieronnasta.

Voihan se olla, että ens kerralla tulee jo krapulakin :D Tosin ei tosta riisiviinan juomisesta mikään tapa tule. Yök.

Joo multa kyseltiinki jo, että otinko talvivaatteet mukaan vai ostanko täältä. Ostan täältä. Ja kevättä/syksyä ei kuulemma oo, että talvi alkaa suoraa kesästä ja toisinpäin.

Mä en oo noihin hierontapalveluihin tutustunu... josko tutustunkaan.

Ihmeellisen näköinen maailma. Oisko mahdollista saada kuvia ilman mitään "lo-fi" filtteriä? Vai näyttääkö tuolla oikeasti 70-luvulta?

Ei kaikkia kuvia oo säädelty :D
Mutta juu... Koitan ottaa tavallista kuvaa enempi.

Ei Sanze oo ikinä oikeesti kännissä, joten ei sille tuu krapulaakaan :jahas:

Mä en oo noihin hierontapalveluihin tutustunu... josko tutustunkaan.

Kannattaa tutustua. Esim foot massage on todella rentouttavaa pitkän päivän jälkeen. Eikä oikeesti maksa paljoa paskaakaan nuo hieronnat. Ja ne ei ole mitään "thai" hieromoita vaan ihan kilttejä hierontalaitoksia joissa hierojina myös miehiä. Kyllä sä erotat jo mainoskylteistä vaikket kieltä osaiskaan jos kyseessä on vähän muunlainen hieronta ;)

Voihan se olla, että ens kerralla tulee jo krapulakin :D Tosin ei tosta riisiviinan juomisesta mikään tapa tule. Yök.

Joo multa kyseltiinki jo, että otinko talvivaatteet mukaan vai ostanko täältä. Ostan täältä. Ja kevättä/syksyä ei kuulemma oo, että talvi alkaa suoraa kesästä ja toisinpäin.

Haha, eipä sitä riisiviinaa maun takia kyllä kannata juoda, tuskin muutenkaan.

Jos olisin tiennyt, miten halpoja kaikki vaatteet siellä on, niin olisin lähtenyt miltei tyhjän matkalaukun kanssa sinne. Välillä niitä tuliaisia, vaatteita ja muuta roinaa oli jo niin paljon, että niitä piti lähettää pakettitolkulla Suomeen.

Kannattaa tutustua. Esim foot massage on todella rentouttavaa pitkän päivän jälkeen. Eikä oikeesti maksa paljoa paskaakaan nuo hieronnat. Ja ne ei ole mitään "thai" hieromoita vaan ihan kilttejä hierontalaitoksia joissa hierojina myös miehiä. Kyllä sä erotat jo mainoskylteistä vaikket kieltä osaiskaan jos kyseessä on vähän muunlainen hieronta ;)

:D Pidän mielessä.

Jos olisin tiennyt, miten halpoja kaikki vaatteet siellä on, niin olisin lähtenyt miltei tyhjän matkalaukun kanssa sinne. Välillä niitä tuliaisia, vaatteita ja muuta roinaa oli jo niin paljon, että niitä piti lähettää pakettitolkulla Suomeen.

Joo mä oon kyl miettiny et ku pääsen shoppailun makuun ni joutuu ehkä jokusen paketin kotio lähettään :D ...Viel en oo moisesta innostunu ku kärsin komiasta nestepöhöstä :D

E. Esimerkkinä: Ostin joskus Kreikassa lomaillessa farkut ja ne oli hyvät jalkaa viel ku lähinki sieltä, mutta tippu jalasta Suomeen ku pääsin :D

Baijiu ei ole muuten yleensä tehty riisistä, vaan durrasta (sorghum). Helppo muistaa, durrasta tulee darra. :) Hyvä (> 50 €) baijiu on jaloa juomaa, ikävä vaan että about 3 länsimaista ihmistä maailmassa pitää siitä, joten saatavuus ei Suomessakaan ole ihmeellistä.

Tuu tänne Pekingiin, ei ole kun 32 astetta. Tulin Shanghaista, jossa oli parhaillaan 42 astetta :)

Jaha, täällä on muitaki paikan päällä..? :) Noh onneksi perjantaina ite pääsee jo takasin suomen suuntaan.

Tuokin riippuu siitä että ostaako aitoja merkkituotteita merkkikaupoista vai meneekö tinkamarketeille osteleen feikkejä (joista niistäkin löytyy monenmoista laatua laidasta laitaan). Suuri osa aidoista merkkivaatteista on kiinassa jopa kalliimpia kuin suomessa. Toki valinnanvaraa on kyllä ihan eri tavalla esim. nyt vaikka Adidas Siperstareja katsellessa.. Suomessa kaupoissa periaatteessa mustat valkoisilla raidoilla ja toisinpäin.. Täällä löytyy heti useammat erilaiset hyllystä ja erikoiseriä joita ei tehdä kuin rajattuja määriä. Väitänpä pitäväni nytkin jalassa sellaiset joita ei suomessa toisia vastaan tule.

Ja mainittakoon että yhtiäkää feikkikenkiä en itselleni enää täältä kiinasta osta, kerran jalkani jo pilannu muutama vuosi sitten yksillä "dieseleillä".. Moni kollega kyllä kulkee feikeillä ilman mitään ongelmia, mutta mulla on sen verta omituiset jalat ettei suomestakaa löydy aina hyviä kenkiä. :D

Suuri osa aidoista merkkivaatteista on kiinassa jopa kalliimpia kuin suomessa. Toki valinnanvaraa on kyllä ihan eri tavalla esim. nyt vaikka Adidas Siperstareja katsellessa..

Ja mainittakoon että yhtiäkää feikkikenkiä en itselleni enää täältä kiinasta osta, kerran jalkani jo pilannu muutama vuosi sitten yksillä "dieseleillä"..

Sinuna jättäisin suosiolla ne Siperstaritkin hyllyyn...

22.08.2013

Torstai jo? Mihin tää aika menee...

Kuulin äskön kämppikseltä, että nythän on jo torstai. Mä oon ihan vielä keskiviikossa, mutta niin ne viikot vissii vaa vierähtää ku on 8-17 töissä ja iltasin ei tee yleensä mitää erikoista. Työkaveri lähti ny Suomee pariks viikoks ja "saan" ihan yksin huolehtia projektin etenemisestä. Tänään saatiin uus työntekijäkin meiän tiimiin... Joku tyttö, joka ei puhu ollenkaa ees englantia. Noh, onneks osa sentää puhuu ni on tulkkeja ympärillä :D Sama se on kyllä ton yhenki kämppiksen kanssa, ku se haluis kauheesti jutella, mutta sen englanti on mitä on, niin aika hyvi tulee vaa naureskeltua tälle kielimuurille.

Kävästiin tiistaina viä uudestaa olutfestareilla, mutta tällä kertaa ei menny omasta pussista mitään. Ne on aika hyvin kopioinu Octoberfestejä ja saksalaisen ruuan&musiikin lisänä tarjoiltiin tietty saksalaista olutta ja reilusti. Kyllä oli sattuneesta syystä aika tuskasen väsynyt työpäivä siten eilen :D

Viikonloppuna saatteki sitte varmaa kuvaa kuulkaas Shanghaista Mao livehousesta, ku pitäs sinne Finntrollia mennä kuuntelee :D FINNTROLL @ MAO LIVEHOUSE | Shanghai 247 ...Ei kyl pitäny lähtee, mutta vittuakos sitä ny "kotona" istumaan, ku sinne kerta kutsuttiin ja firman kyydit ees taas järkätty.

Tässä nyt vielä näitä ihan normaaleja kuvia olutfestivaaleilta ;)

IMG_6680.JPG

IMG_6682.JPG

IMG_6686.JPG

Herra-Iso-Herroja
1.jpg

Jäätävät pohkeet!
IMG_6711.JPG

Sain mie sit muutaman ruusunki paikallisilta...
IMG_6737.JPG

Harmi ku nää kiinalaiset ei oikee oo kyllä mun makuun. Sillee :D

Harmi ku nää kiinalaiset ei oikee oo kyllä mun makuun. Sillee :D

Noo löytyyhä Shanghaista aika paljon finskejäkin.. ;) Ja muitakin eurooppalaisia.

^ Mä en kyllä osaa tohon vastata, ku en oo viä ees Shanghaissa käyny, mutta eiköhä tuo selviäis ku vähä kyselis :)

Mikä on se Shanghain baari, jossa monet suomalaiset siellä asuvat käyvät ja esim. Finskin väki?

Mä en muista mikä sen paikan nimi on, kerran sinne (2008?) täysin sattumalta eksyttii työkaverin kanssa kun myöhää yöllä etsittii aukiolevia baareja. Kun päästiin pöytää istumaan niin hoksas että "mit..vit..?" kun TikTakia alkoivat soittamaan. Siinä vaiheessa tajuttiin molemmat että tiskillä tilatessa oli soinut Nightwishiä. No oltiin sinä hetkenä aamuyöstä enää ainoat asiakkaat niin ei kauaa siellä jaksettu kitata. Mutta oli hauska yllätys kun kumpikaan ei moisesta etukäteen tiennyt :)

Nyt tuolla Pekingissä käydessä tuli taas parina-kolmena iltana piipahdettua Take 5 baarissa, suomalaisen omistama baari. Hauskaa kun ruokalistalta löytyy mm. Lihis lenkillä (suomeksi kirjoitettuna) :D Ei kylläkään tule moista syötyä. Jotenkin kyllä tunnelma latistunut siitä vanhasta paikasta, se kun oli sellainen enemmän pubimainen ja nyt tuo uus on keskellä kirkasvaloja muiden baarien keskellä..

24.08.2013

Finntroll @Mao Livehouse, Shanghai

Ei menny Shanghaihin lähtö ihan niinku elokuvissa. Tai no, tais mennä just niinku elokuvissa.

Oltii sovittu, että kyyti tulee hakee mut neljältä ja sitte haetaa muut Suzhousta ja siittä sitte kohti Shanghaita. No mä menin pihalle oottelee kyytiä (hikoileen) kymmentä vailla neljä. Tasan neljältä ei kyytiä näkyny ja olinkin jo heti hieman ihmeissäni, kun noi kuskit on aina ollu tosi täsmällisiä. No sitte kello löi viis yli, kymmenen yli ja ku se löi vartin yli ni soitin yhelle firman päällikölle, joka oli Suzhousta kyytii vaimonsa kanssa hyppäämässä, että ei oo autoo näkyny. No se soitti sitte eteenpäin ja kuskin piti tehä upit unohdettuaan mut ja sit sinne Suzhouhun. Ja paskat :D Pihaan ei kurvaa mikään firman autoista vaan joku ihan tavallinen sedani, josta joku mies viittoo mua kyytiin. No minähä menin. Siinä vaiheessa, kun ajettiin vaan kaikkien Suzhoun kylttien ohi ja jatkoimme kohti Kunshanin keskustaa, niin mun puhelin onneksi soikin sopivasti. Päällikkö soitti ja kysy, että pääsinkö auton kyytii ja ollaanko tulossa… Kerroin, että oon kyllä jonkun auton kyydissä, mutten suinkaan firman auton kyydissä. Hän lupas selvitellä asiaa. Sedanin kuskin puhelin soi kans kokoajan, mutta ehä mä mitää sen puheista tajunnu. No kohta soi uudestaan mun puhelin ja muut oli Suzhousta hyppäämässä siihen firman auton kyytii ja nää kuskit oli sopinu keskenään, että hyppään siihen oikeaan kyytiin jonkun tietullin kohalla. No me pysähyttii sille jollekki tietullille oottelee ja meinas kyl alkaa jo usko loppuu koko touhuu, kunnes sitten viimein kuuden jälkeen kurvaa firman tila-auto tän sedanin eteen ja matka kohti Shanghaita alko viimein :D Thank god päälliköllä ja muilla kyytiläisillä oli tarjota jopa olutta matkalle ;) Olinki just sen tarpeessa.

Shanghaihin päästyämme olikin sitten jo ihan pimeetä. Täällä kun pimeä saapuu jo seittemän aikaan illalla. Pirun korkeita rakennuksia ja hieman erilaista (toimivaa) liikennettä näkyi perillä ja jonkun aikaa suunnistettuamme löysimme jopa perille Mao Livehouseen, Shanghain omalle Tavastialle.

IMG_6763.JPG

Porukka osti heti kättelyssä fanipaitoja, kun Finntroll oli omat kiinapaidatki teettäny keikkaa varten.

IMG_6764.JPG

Muutamat oluset siinä nautittii ja sitten alkoi keikka. Keikan alussa tiloissa oli vielä sellanen sopiva lämpötila, mutta loppua kohden lämpeni… Vähä liikaa. Sopivasti oli kyllä porukkaa eli ei liikaa, mutta jonkun verran kumminkin. Kolmesta sadasta ennakkoon myydystä lipusta kuulin puhuttavan. Mitä tulee Finntrolliin, niin en mikään fani kyllä ole, mutta kyllähän sitä nyt livenä kuunteli ja paikalliset osas jopa noide sanotuksia :O

IMG_6787.JPG

IMG_6797.JPG

IMG_6799.JPG

Sponsored by youtube:

Tälläne asia aiheutti hieman huvitusta meiän porukassa, että kun Pet Shop Boys on aika tollai niinkus tunnettu ja niide liput olis maksanu vaa 80 rahaa ja sitte on tollane suomalainen Finntroll, jonka keikkaliput maksaa 300 rahaa.

IMG_6806.JPG

Anyway. Keikalta kun lähdettiin, niin ajoimme ainakin Shanghain pääkadun läpi, jossa mm. Pradan, Guccin ja jopa H&M:n rakennukset sijaitsevat. Olimme matkalla syömään. Muiden suosituksesta päädyttiin Big Bamboo (sports, bar, grill) nimiseen ruokamestaan, jonka kanssa samalla kadulla oli pirusti muitakin ei-niin-paikallisia ruokapaikkoja. Söin Cheddar-hampurilaisen ja join Coronan.

IMG_6810.JPG

Ton ravintolakadun välittömässä läheisyydessä sijaitsee sit kuulemma paras CopyMarket, mitä noille on tullu vastaan eli sinne tinkaan ja shoppaileen nii pirusti joku kerta ;)
Haettii kaupasta vielä muutamat oluset kotimatkalle ja auto pääs taas liikkuu. Tiputettii muut eka Suzhouhun ja sit tuliki autoo nii hiljasta et aloin pilkkimää etupenkillä. Puol kolmen aikaa taisin lopulta päätyä kämpille.

Sellane lauantai tällä kertaa. Toivottavasti kuskit ei toiste unohda napata mua kyytii :D

IMG_6760.JPG

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom