Matkakertomus: Japaniassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Erillisalueita ja erillisalueita. Esim oltiin hotellissa Shinjukussa, siitä on alle 10 minsaa metrolla Shibuyaan ja se on ihan kävelymatkaa. Vähän sama kuin menisi metrolla täällä Kampista Kaisaniemeen ja pitäisi niitä totaalisesti eri alueina. Tokion isoimmat "erillisalueet" ovat kävelymatkojen päässä. Samaa isoa keskustaa ne käytännössä ovat.

Sitten kun mennään Asakusaan jne, niin se on kuin lähtis täällä Pasilaan.

Tokyo_map.gif

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voittaisko MHK vai Mike painissa?

No, kysyin vaimolta Tokion asukaslukua ja sanoi 12 miljoonaa. Sanoi että Tokio on Tokio, ei lasketa ympärillä olevia alueita Tokioksi. Sama kuin Sapporo, 1.9 miljoonaa ja ei lasketa erästä 15 minuutin päässä olevaa aluetta Sapporoksi.

Hyvää saivartelua väkiluvuista ;) Jos unohdetaan kaupunkien rajat ja mietitään väkikeskittymiä sellaisena kuin länsimainen ihminen kaupungin kaupunkina laskee niin kyllä Tokio on munkin mielestä isoin "kaupunki" tällä telluksella.

Ja mitä ite oon käynnyt tuolla Aasiassa päin ja etelä-amerikan ja pohjois-amerikan kaupungeissa niin kyllä nää Aasian metropolit hakkaa Ameriikan isot kaupungit mennen tullen. Eikä siis tähän vertailuun löydy Euroopasta yhtään kaupunkia. Esimerkiksi sellaset paikat kuin Sao Paolo ja Los Angeles ovat pikkukaupunkeja Shanghaihin verrattuna. On pikku ero pakataanko 20 miljoona rekisteröityä kaupunkilaista + rekisteröimättömät pikku läntille vai asuuko ne pitkin poikin satelliittikaupunkeja kuten esim noissa ameriikan "lähiöissä".

Ja siinäkin olen Miken kanssa samaa mieltä; En mä kyllä mitään luontoelämyksiä lähde hakemaan jos meen esim Shanghaihin. Niitä löytyy Suomestakin. Mutta ajakaapa taksilla varsinkin yöllä motaria pitkin kaupungin ympäri niin olette suoraan kuin scifi elokuvassa. Itellä tullut ainakin helvetin monesti fiilis että "ei tällasta voi jumalauta olla olemassa"... Mittasuhteet katoaa ja teitä menee toistensa päällä jossain seitsemännen kerroksen korkeudessa :D

Ugh, ei sen enempää tilitystä mutta meikä diggaa satasella Aasian kaupunkeja ja Shanghai on überein paikka tällä planeetalla (tokiossa kun en ole käynyt) ;)

Noi asukasluvut noissa isoissa köyhien maiden stadeissa on aika mahdottomia laskea kenenkään kun niissä asuu jengiä paljon jotka ei ole missään kirjoilla eli noi on aina vaan suuntaa antavia kaikki luvut. Mutta kattokaas vaikka tuolta wikin listalta List of urban areas by population noita suuria kaupunkeja. Tokio on tosiaan ykkösenä väkiluvultaan mutta kun shorttaa tuon taulukon densityn sarakkeen mukaan niin lista näyttääkin jo ihan toiselta. Mumbain asukastihetys 26,255/km2 on noin 7-kertanen verrattuna Tokioon 4430/km2. Isoin asukastiheys noista todella isolla asukasmäärällä olevista citeistä missä oon käyny on Manila 14,090/km2 ja mulle jo Manilakin on liikaa. Vertailuksi vielä vaikka monen tuntema Bangkok 5,550/km2 joka on vähän isompi luku kun tokiolla mutta silti BKK tuntuu vielä ihan ok:lta vaikka sitä populaa sielläkin tiheesti on poislukien ilmansaasteongelmat toki. Joku Hong Kongkin 25,740/km2 olis mulle varmaan aivan helvetinmoinen painajainen, tuskin viikkoa pidempää pystyis olee siellä putkeen. Vertailuksi vielä New York 1,890/km2 eli vain alle puolet Tokiosta.

Erillisalueita ja erillisalueita. Esim oltiin hotellissa Shinjukussa, siitä on alle 10 minsaa metrolla Shibuyaan ja se on ihan kävelymatkaa. Vähän sama kuin menisi metrolla täällä Kampista Kaisaniemeen ja pitäisi niitä totaalisesti eri alueina. Tokion isoimmat "erillisalueet" ovat kävelymatkojen päässä. Samaa isoa keskustaa ne käytännössä ovat.

Sitten kun mennään Asakusaan jne, niin se on kuin lähtis täällä Pasilaan.

Tokyo_map.gif

Joku paikallinen joskus sanoi Tokion kaupungin asukasluvuksi 12 miljoonaa...siihen kuuluu kaikki Shinjukut,Shinagawat, Akihabarat jne. 30 miljoonaa sisältää jo Kawasakin, Yokohaman jne eli on kai enemmän Tokion lääni.

Jep, Tokio on hieno miljoonakaupunki, mutta edelleen löytyy Aasiasta kuten myös Japanista muita miljoonakaupungeja jotka voittavat Tokion elokuussa mennen-tullen, niin ruuan kuin ilmapiirin kuin hintatason perusteella.

Aasiasta kuten myös Japanista muita miljoonakaupungeja jotka voittavat Tokion elokuussa mennen-tullen, niin ruuan kuin ilmapiirin kuin hintatason perusteella.
No lähdeppä sitten kiskasemaan vastaavanlainen matkakertomus sieltä, äläkä valita kokoajan tässä ketjussa. Vittu mikä jätkä.

30 miljoonaa sisältää jo Kawasakin, Yokohaman jne eli on kai enemmän Tokion lääni.

Entäs Suzuki ja Yamaha?

Sori, väsyttää...

Los editos:

Jep, Tokio on hieno miljoonakaupunki, mutta edelleen löytyy Aasiasta kuten myös Japanista muita miljoonakaupungeja jotka voittavat Tokion elokuussa mennen-tullen, niin ruuan kuin ilmapiirin kuin hintatason perusteella.

Mut ei tässä threadissä vissiin ole tarkoituksena kilpailla mikä on Japanin paras kaupunki? Et kumpi voittas jos kaks kaupunkii tappelis.

No lähdeppä sitten kiskasemaan vastaavanlainen matkakertomus sieltä

Muutenkin vituttaa kun ihmiset reissaa makeissa pakoissa eikä tee ikinä edes sitä yhtä reissurapsaa ja kuitenkin sitten pitää päteä matkailufoorumeilla niin maan perkeleesti koko ajan. Näitä riittää, en nyt tarkoita ketään erityisesti enkä edes pakkista vaan sitä että tehkää ihmiset niitä reissurapsoja matkoiltanne ppllss :piis:

No lähdeppä sitten kiskasemaan vastaavanlainen matkakertomus sieltä, äläkä valita kokoajan tässä ketjussa. Vittu mikä jätkä.

Juu paska jätkä...kun kerroin oman mielipiteeni. Olen Singaporessa parhaillaan...tämä on paratiisi Tokioon verrattuna, tosin asuntomme uima-altaan vesi oli tänään vähän kylmää +28 C, eli ei tämäkään ihan täydellistä ole :)

Juu paska jätkä...kun kerroin oman mielipiteeni. Olen Singaporessa parhaillaan...tämä on paratiisi Tokioon verrattuna, tosin asuntomme uima-altaan vesi oli tänään vähän kylmää +28 C, eli ei tämäkään ihan täydellistä ole :)
Olepas ystävällinen ja pistä pystyyn raporttia tänne palstalle Singaporesta kuvineen ja saat ilmaiset VIP:t.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=70505

No se varmaan tuli selväksi jo aikaisemmin, tee sieltä rappari kun niin kivaa on.

Juu paska jätkä...kun kerroin oman mielipiteeni. Olen Singaporessa ...tämä on paratiisi Tokioon verrattuna, tosin asuntomme uima-altaan vesi oli tänään vähän kylmää +28 C, eli ei tämäkään ihan täydellistä ole :)

Mulla kun ei se ihmeempa kasitysta ole Singaporesta, niin laita ihmeessa juttua sellaisesta mika sinun mielesta kiehtoo Singaporessa ja tekee siita Japania paremman (ai niin, missa pain Singaporea olet ja missa kavit tokion lisaksi kun olit Japanissa?).

Voi johtua tietamattomyydestani, muttei just nyt tule mieleen yhtaan syyta miksi menna Singaporeen, mutta toisaalta Japani kiehtoo erittain monessa suhtessa. Siellakaan en viela ole kaynyt, mutta varmasti kayn jossain vaiheessa...

Sori että pilaan tällä asiaankuulumattomalla viestillä tuota matkakertomusta, mutta ei vain mailta olla kommentoimatta tuota. Ylläpito poistakoon viestini, jos katsoo aiheelliseksi.

Singapore on ihan OK paikka, jos siellä viettää lomalla muutaman viikon, mutta jos lähdet sinne asumaan etkä ole oikeasti rikas, niin kyllä se todellisuus iskee kasvoille. Ydinkeskustan Clarke Quayn ulkopuolella alkaa näyttää epäilyttävästi Kiinalta, ja on kaikkea muuta kuin keskustan tapaista idylisen steriiliä ja puhdasta. Ihmiset paskantavat rappukäytäviin asunnoissa (!!!) koska ovat kirjaimellisesti muuttaneet suoraan viidakosta Malesian tai Indonesian puolelta. Uskomaton määrä roskaa ja saastetta. Merivesi todella likaista teollisuuden takia, ja lähimmät puhtaat alueet löytyvät Malesian puolelta. Ja nyt ei kannata ymmärtää, että olisin ehdottomasti Singaporea vastaan. Päinvastoin, hieno maa, mutta kaukana paratiisista. Omat suosikkini Aasian kaupungeista ovat edelleen Osaka, Tokio, Singapore, Hong Kong, ja nimenomaan tuossa järjestyksessä.

Ja tuohon ylläolevaan kommenttiisi liittyen, toissa viikolla Tokiossa oli +30, mutta vesi oli puhdasta, kaikkialla siistiä, tunnin junamatkan päässä asumaton vuoristo lännessä vaelluksia varten.

Sumimasen minna-sama. Watashi-wa ikimasu.

Lähden viikoksi tokioon duunimatkalle. Päivisin tietysti on ohjelmaa, mutta illat ovat vapaana. Iltojen lisäksi vapaata luppoaikaa jää noin 1,5 päivää. Antakaapa Tokion tuntijat pari napakkaa vinkkiä, että saisin mahdollisimman paljon irti noista lyhyistä vapauden hetkistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom