Matkakertomus: Japaniassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Japskit kun on niin kovia ottamaan itsekin kuvia niin ei taida niitä hirveästi hämmentää jos siellä heiluu kameran kanssa?

Japanilaiset tuovat ulkomaan matkoilta tuliaisia ystäville ja perheelle. Tuliaisissa ei ole mitään ihmeellistä, mutta tuliaiset yleensä ovat valokuvia.

Japanilaiset harrastavat suomalaisten tapaan kirpputoreja. Kirppiksessä ei ole mitään ihmeellistä, mutta ne myy siellä vanhoja kuviaan. Ja porukka ostaa....

Eli oikeasssa olet, ei niitä kuvaaminen häiritse.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyvä matkakertomus ja kuvat todella loistavia.

Tuosta ruuan kehumisesta tulee mieleen omat Kiinan -reissut lähinnä Shanghaihin. On nimittäin tuo aito Aasialainen mättö sellaista että voipi Berluskoonit ja Rankalaiset pitää vaan turpansa kiinni. Niin hyvää ruokaa ei saa mistään Euroopasta ja mikä ihmeellisintä, monesti ei ole hajua alkuunkaan mistä tuo taivaallisen makuinen sapuska on tehty. Ompa väitelty kaverin kanssa siitäkin onko kyseessä lihaa vai kasvista. Sen verran poijaat ja tytöt osaa ruokaa jalostaa ja maustaa... :)

Niin hyvää ruokaa ei saa mistään Euroopasta ja mikä ihmeellisintä, monesti ei ole hajua alkuunkaan mistä tuo taivaallisen makuinen sapuska on tehty. Ompa väitelty kaverin kanssa siitäkin onko kyseessä lihaa vai kasvista. Sen verran poijaat ja tytöt osaa ruokaa jalostaa ja maustaa... :)

Sen taivaallisen aineen nimi on natriumglutamaatti. On aika muuten yleinen aines aasialaisessa keittiössä, eikä ihan sieltä luonnollisimmasta päästä.

Ei vitsi noi kimonot on kyllä hienoja, vähän eri luokkaa kun meidän kansallispuvut.. :urjo:

Toisaalta noi suomalaiset puvut näyttävät sitten niiden japanilaisten silmään hienoilta ja omat taviksilta. Asiat nyt vaan sattuvat näyttämään erilaisilta riippuen katsontakulmasta.

Toisaalta noi suomalaiset puvut näyttävät sitten niiden japanilaisten silmään hienoilta ja omat taviksilta. Asiat nyt vaan sattuvat näyttämään erilaisilta riippuen katsontakulmasta.

Jokainen voi toki olla mitä mieltä tahansa, mutta mä itse pidän kimonoa (toki niissäkin on eroja) paljon hienompana kuin Suomen kansallispukuja jotka lähinnä naurattavat jos niitä nyt jossain edes näkyy. Mutta se onkin mun henkilökohtainen mielipide.

Yksi puku tosin löytyi mistä tykkäsin kun selasin äsken kaikki 1000000 läpi, tässä Etelä-Savon miestenpuvussa on jotain mikä iskee. Voisi melkein tyrkätä baariin päälle.

Mutta en kyllä usko että japanilaiset pitäisivät Suomen pukuja hienompana kuin omaansa, pitääpä kysyä joltakulta täkäläiseltä rehellistä mielipidettä. Tuskinpa sellaista tosin irtoaa kun ovat niin mukavia etteivät kehtaa haukkua. :D

Toinen tosi hieno puku on kiinalainen naisten Cheongsam joka on paitsi arvokas myös seksikäs oikean henkilön päällä, ihonmyötäinen kun on:
http://www.made-in-china.com/image/2f0j00YCeTiAjJfEqlM/Cheongsam-8004-.jpg
http://www.zioncreation.com.sg/demo/images/products/cheongsam/B-CS021ZC.jpg

Mutta nyt menee sen verran off-topiciksi etten selosta sen enempää. Japani ja Suomi on kummatkin hienoja maita.

Yksi puku tosin löytyi mistä tykkäsin kun selasin äsken kaikki 1000000 läpi, tässä Etelä-Savon miestenpuvussa on jotain mikä iskee. Voisi melkein tyrkätä baariin päälle.
.

1ht5qx.jpg

Upea kuvakokoelma. Tään jälkeen on melkoinen kynnys laittaa mitään omia kuvia esille.

Kävitkö Harajukussa Takeshita-doorilla kuvaamassa teinien muotia? Sieltä saa toisinaan kuvia uskomattomista asuista, joita ei näe missään muualla maailmassa. Porukka yrittää keksiä toinen toistaa ihmeellisempiä vaatteita, ja etenkin sunnuntai-iltapäivisin siellä on sellainen :wtf: olo kun katselee ympärilleen.

Sen taivaallisen aineen nimi on natriumglutamaatti. On aika muuten yleinen aines aasialaisessa keittiössä, eikä ihan sieltä luonnollisimmasta päästä.
Samaa shittiä on kaikissa eineksissä Suomessa. Silti ne eivät maistu Aasialaiselle ruoalle ;)
MSG siis, eikun vaan ostamaan aasiakaupasta, valkoista jauhetta, hieman pesujauheen näköistä. Arominvahvennehan tuo on ja voimistaa mm. chilin makua ja joidenkin mielestä antaa ruokaan täyteläisemmän maun.

Itse jätän useimmiten käyttämättä.

Kävitkö Harajukussa Takeshita-doorilla kuvaamassa teinien muotia?
Ei enään, niillä on kuulemma palanu hermot turistien kanssa jotka ei kysy lupaa kuvanottamiselle ja vaihtaneet mestaa. Ne huhujen mukaan pyörii nykyään Akihabarassa jossain, mut emmie löytäny.

Ei enään, niillä on kuulemma palanu hermot turistien kanssa jotka ei kysy lupaa kuvanottamiselle ja vaihtaneet mestaa. Ne huhujen mukaan pyörii nykyään Akihabarassa jossain, mut emmie löytäny.
Jaa, vielä noita ainakin heinäkuussa oli sunnuntaisin siellä laumoittain. En ole ainakaan itse huomannut hiljentymistä tällä vuosikymmenellä.

Akihabarasta niitä voikin olla jo hankalampi bongata.

Jaa, vielä noita ainakin heinäkuussa oli sunnuntaisin siellä laumoittain. En ole ainakaan itse huomannut hiljentymistä tällä vuosikymmenellä.
Voi olla. Sillon kun ite kävin (huhtikuun tienoilla), niin niitä näky sunnuntaina vähemmän kuin mulla on käsissä sormia. Samaa sanoivat muut matkailijat keiden kanssa asiasta jutskailtiin ja sit kysyttiin muutamalta Japanilaiselta asiasta ja saatiin tuo mun aiemmin kertoma vastaus.
Mut sehän on jees jos ne siellä taas pyörii.

Mitenkäs tuo hintataso on Japanissa? Paljonko menee päivässä jos kiertelee paikkoja ja nukkuu yöt keskitason hotellissa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom