Matkakertomus: Bali & Gili Trawangan

Hyvä raportti, mitenkähän onko tuolla indonesiassa/balilla mitä oleskelurajoituksia kuten thaimaassa? miten kauan länkkäri saa siellä olla jne.
Kentältä saa kuukauden viisumin. Suurlähetystöstä saa kahden kuukauden viisumin 40 eurolla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kentältä saa kuukauden viisumin. Suurlähetystöstä saa kahden kuukauden viisumin 40 eurolla.

Mutta onko siellä saman tyyppistä maastapoistumisrumbaa kuin thaimaassa? eli saakohan olla yhtämittaisesti kuin pitkään ketjuttamalla viisumia.

Ens kesänä singapore- bali-ubud-lombok-singapore. 4-9-4-5-3 menee päivät. Varausmaksu jo maksettu.

Syy miksi tilailtiin matkatoimiston kautta: Omatoimisesti olis säästänyt 1500-2000 mutta kun on lapsiperhe kyseessä niin on helpompi perua matka jos jotain yllättävää sattuu. Hyvä mieli kun on jotain järkätty kesäksikin.

Jos miettii akselia Bali, Lombok ja Gili Trawang ja akselia esim. Koh:it Samui, Phangang ja Tao, niin mikä noissa on suurin ero? Molemmissa käsittääkseni ilmasto aika samanlainen? Löytyy rauhallista ja löytyy iltamenoja? Molemmissa hienoja rantoja ja nättejä maisemia? Toki uskonto on eri, mutta näin muuten miten ne eroavat toisistaan? Mites hintapolitiikka?

:itku: ai ei kukaan vastaa.

:itku: ai ei kukaan vastaa.

Ei noita pysty vertaamaan, mutta jos pakotat, niin Balin Kuta Beach on ehkä lähimpänä Koh Samuin Chaweng Beachia. Molemmissa on shoppailtavaa ja mahdollisuus bilettää. Kuta Beachin ranta on auringonottamiseen ihan paska, mutta surffailuun hyvä.

Taolla en ole käynyt kuin vesillä samoin kuin en Lombokissakaan. Gili Trawangania voi ehkä verrata Phanganiin, jossa olen käynyt pyörähtämässä Haad Rin -rannalla ja siinä "keskustassa" päiväseltään. Eli ei kauheasti mitään shoppailtavaa. Itse asiassa Gili Trawanganilla ei ole mitään shoppailtavaa. Gilillä porukka ottaa aurinkoa, käy bilettämässä muutamassa baarissa, sukeltamassa jne... Pieni paikka, jossa on kiva chillailla.

Hintataso Thaimaassa ja Balilla on suht' sama. Toisessa paikassa toiset jutut on kalliimpia/halvempia kuin toisessa. Riippuu niin jutusta. Thaimaassa on ruoka onparempaa kuin Indonesiassa.

Molemmat maat ovat kivoja. Itse tykästyin ehkä enemmän Baliin. Balilla kannattaa käydä esim. Gili Trawanganilla, Ubudissa ja loman pätteeksi Kuta Beachilla shoppailemassa.

Juu ei vertailla, vaan mitä eroavaisuuksia kyselin, ettei liian samanlaiseen paikkaan tule lähdettyä.

Thaimaa ja Bali eivät ole samanlaisia paikkoja, mutta molemmissa on kohteista riippuen samanlaisia piirteitä. Mun mielestä Balissa on enemmän "sitä jotain", mitä tosin en osaa määritellä.

Johan on kalliit rokotukset. Twinrix vai mikä lie A- ja B-hepa rokotus (3 ampullia) 150€ :wtf: ja malaria lääkkeet 50€ :wtf:. Jumalauta sehän on 1/3 osa lentolipun hinnasta. Mä lähden jumalan armoille ilman lääkkeitä.

Johan on kalliit rokotukset. Twinrix vai mikä lie A- ja B-hepa rokotus (3 ampullia) 150€ :wtf: ja malaria lääkkeet 50€ :wtf:. Jumalauta sehän on 1/3 osa lentolipun hinnasta. Mä lähden jumalan armoille ilman lääkkeitä.
Unoha ne malarialääkkeet. Itellä oli A ja B-hepatiitti.

Suosittelen ottamaan Twinrixin kuitenkin vaikka se aika tyyris on. Huomaa että toimivaan suojaan tarvitaan kaksi rokotuskertaa joiden välillä on vähintään 30pv aikaa. Rokotteen suoja-aika on niin pitkä(jopa 20 vuotta) että ei se pitemmällä aikavälillä kovin hintavaksi muodostu.

Maksaako se pelkkä lääke ton verran vai onko siinä itse rokotus sekä jotain muita kuluja mukana? Tuliskohan halvemmaksi, jos ostaisit pelkät lääkkeet ja pyytäisit jotain sairaanhoitajatuttavaa piikittämään ne ilmaiseksi, jos vaan suostuu ja jjos sellainen on mahdollista.

Mulla itselläni ei ole ikinä ollut malarialääkitystä. Mulla on näköjään otettu tetanus, polio, A- ja B-hepatiittirikotukset. Ne ovat aika pitkään voimassakin riippuen rokotuksesta (5-20 vuotta). Jos käy ottamassa noita rokotuksia jossain lääkäriasemalla, niin kantsii pyytää sellainen keltainen rokotuskortti, mitä kantsii kantaa mukana tuolla ulkomailla.

Maksaako se pelkkä lääke ton verran vai onko siinä itse rokotus sekä jotain muita kuluja mukana? Tuliskohan halvemmaksi, jos ostaisit pelkät lääkkeet ja pyytäisit jotain sairaanhoitajatuttavaa piikittämään ne ilmaiseksi, jos vaan suostuu ja jjos sellainen on mahdollista.

Mulla itselläni ei ole ikinä ollut malarialääkitystä. Mulla on näköjään otettu tetanus, polio, A- ja B-hepatiittirikotukset. Ne ovat aika pitkään voimassakin riippuen rokotuksesta (5-20 vuotta). Jos käy ottamassa noita rokotuksia jossain lääkäriasemalla, niin kantsii pyytää sellainen keltainen rokotuskortti, mitä kantsii kantaa mukana tuolla ulkomailla.

Pelkät rokotukset 150€. Ja matkaan aikaa enää pari viikkoa, joten tuskinpa nuo ehtii edes alkaa vaikuttamaan. Täytyy ny kattoa. Aina kun olen reissanut, niin olen vain mennyt. Sen suuremmin kelailematta. Ja hyvin ollaan säilytty tähän asti. No nyt tietenkin ku sanoin noin, ni saan jonku tuplatippurin ja ABC -hepatiitin :D

Täällä 3vko tuoretta kokemusta Balilta.Kohteina Kuta,Ubud,Sanur sekä Jakarta 3pv.
Kokonaisuutena ehkä lievä pettymys...odotuksia ei juuri ollut muuta kuin aurinkoo.
Eniten Balilla häiritsi paikkojen paskaisuus/roskaisuus eikä siittä voi syyttää turisteja kokonaan vaan kyllä siellä se oma väki suttaa ja oikeen tunteella.Etelä Balilla on myöskin liikenne aivan kauhea mopoja on riittämiin ja niillä saa ajaa vaikka hotellissa sisällä siltä ainakin tuntu.Indonesialainen ruoka ei ole missään muodossa thai ruuan verosta
Lomajuomien nauttiminen rajoittuu lähes ja vain olueen,paikallisia viinoja on mutta maku on karmea muistuttaa paloöljyä oli sit vodka gin tai viinit kyseessä länsi viinaa löytyy hinta on kova, viinit maksaa 3 krt sen mitä täällä.Hyviä puolia löytyy kyllä paljon myös,kelit,hintataso,hieronta palvelut siellä on oikeat hieronta pöydät ei vaan lavitsaa.Taksien hinta,paikallisten eng.kielen taito,maisemat/rakennukset.Siinä jotain osviittaa jos joku menossa sinne voin vastailla tarkemmin kun saan aikaseks.

Millainen hotelli teillä oli balilla? Mitäs lapset tykkäs? Kävittekö nähtävyyksiä katsomassa? Eli viinit maksaa n. 25-35e pullo?

Hotellit hyvää keskitasoa ubudissa jopa luxux luokan villa omilla altailla,lapsethan viihtyy aina jos vaan on uima-allas, kutalla on myös loistava vesipuisto melkoisen hurjilla laskuilla siellä kyllä 1 pv kuluu rattosasti.Joo jos iltasella tykkää ottaa lasin viiniä niin suomesta mukaan vaan niin paljon kun ilkee ruumaan laittaa.Aussi viinejä oli marketeissa paljon ja kovat oli hinnat peruskurat jossain 15 e leka sit chile,espanja y.m viinit oli tota yli 20e luokkaa.Ravintolissa sit vielä kalliimpaa,kyllä se bisse rupee 2vko jälkeen maistuun kaikkee muuta kun hyvälle.

allright, Ihan hienolta kuulostaa. Uusi paikka kuitenkin ja nähtävää riittää. Me emme juuri koskaan mene kuitenkaa samaan mestaan kahta kertaa ainakaan lomalla paitsi mitä nyt oon kanarialla käyny 7-8 kertaa elämässäni enkä sinne enää mene.

Ei tuota viiniä tule juotua kauheasti, vaimo sitä juo lasillisen tai kaksi aterialla.

Singaporessa on sitten vastapainoksi siistiä.

Noi upeat hiekkarannat on pakko olla tuolla Nusa duassa,ainakaan Kutan ja Sanurin rannat eivät kuulu kategoriaan upeat.
Mulle jäi ainakin Balista hieman ristiriitainen kuva,thaikkuihin tottuneena en saanut mielestäni mitään lisäarvoa 4 tunnin lennolle vielä kauvemmas.
Siltikin sanon että matkailu avartaa,luonto oli todella upea siellä missä nyt ei sattunut olemaan miljoonaa mopoo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom