Matkakertomus: Bali & Gili Trawangan

Wow, on tosissaan nähty vaivaa matkakertomuksen eteen, kiitos siitä. Oli mukavaa luettavaa :)
Kamala matkakuume iski itsellekin, ihan hirveetä kun ei voi mihinkään tällä hetkellä lähteä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hieno rapsa! Oltiin kaverin kanssa samaan aikaan Balilla ja Ubudissa yövyttiin myös Gayatri2 hotellissa uudenvuoden aikana 3pv, olitte Gilillä viettämässä silent dayta?

Jos oot menossa uudestaan Balille joskus ja mietit pitäskö mennä Amedissa käymään niin omasta mielestä ei menemisen arvoinen paikka, ranta koostu isoista kivistä, merivirrat vedessä tajuttoman kovia jakoko paikka oli TODELLA hiljainen(enemmän hotelleja kuin ihmisiä.. :D) ps. Ketutilla oli söpö kaljamaha :)

Ihmettelen joitain hintoja joita nakyi kuvissa. Esim iso Bintang taisi olla 25000 rupiaa eli joku 2 euroa. Joskus muinoin.. Jalan Jaksa alueella Jakartassa baarissa big bintang maksoi 8000 rupiaa. No Bali on taysin eri maa kuin Jaava, mutta silti...Majoitus oli kanssa aika kovissa hinnoissa. Itse maksoin Joku 30000 r huoneesta Kutalla mutta aika basic majoitus oli kyseessa, ei mikaan nyt taysin aneeminen kuitenkaan (tv ja uimallaas uupiu tietty). Pitas tosiaan tarkastaa mesta, alkoi kiinnostamaan stoorin perusteella, taytyy zekata minka hintaista tikettia saisi sinne pain hommattua...(pahoittelen mahodllisia kirjoitusvirheita)

Mä taas en osaa ottaa mitään kantaa muuhun Indonesiaan, koska uskoisin Balin (Trawanganin) olevan ihan "oma maailmansa", kuten sinäkin totesit. Mutta kyllä näissäkin paikoissa on paljon nähtävää, joten suosittelen pistäytymään ja kiertämään aluetta vähän laajemmin.

Indonesia on niin suuri maa, että eri alueiden vertailu keskenään on aika hankalaa. Omat kokemukset ovat Sumatralta sekä Balilta ja eroja kyllä löytyy monessa muussakin asiassa kuin hinnassa. Sumatralla päiväbudjetti oli alle 11eur sisältäen majoituksen, ruuat, kuljetukset ja bisset (tosin ei kovin montaa). Balilla taas meni aikalailla enempi rahaa. Mutta toki Baliltakin löytyy niitä halvempia mestoja, se on ihan siitä kiinni mitä kukin lomaltaan/matkaltaan hakee ja millä budjetilla liikkuu. Mutta niin tai näin, Indonesia on omien kokemuksien osalta mielettömän hieno paikka, joten sitä voi kyllä suositella matkakohteena.:)

Yep, Indonesia tosiaan on aika vaihtelevaa aluetta. Jo Jaavan sisällä eri kaupungit eroaa toisistaan aika tavalla. Jakarta on tietty paras mesta biletykseen tai sit Bali. Mutta ihan hämyjä diskoja löytyy vaikka jostain pikku cityistäkin. Bali on tosi ok, mutta Aussi turistien invaasio on vähän korruptoinut mestan. Ok disko Balilla oli Double 6, missä on uima-allas ja myös jotkut muut disut biitsillä auki auringon nousuun. Sari club..en kaipaa mestaa mutta kiva muistomerkki...Ziisus, ei pitäs lukea näitä matkaraportteja, menee confuusiin eikä tiedä minne suunnistaisi..

hyvä rapsa! ite tässä suunnitellu reissua tonne ja vähä toi budjetti mietityttää. mites meno-paluulipun paluuta voi siirtää? vai kannattaako ostaa vaa menolippu ja palata takas ku rahaa on enää paluulippuun?;)
paluupvm en haluais miettiä reissuun lähdettäessä. fiiliksen mukaan

Tatit taitaa olla laillisia indoissa. Täytyykin alottaa reissu suunnittelu. Kohti kuuluisia taikasienimetsiä!!

anonymity, kiitos. Loistavaa että joku kehtaa tehdä tällaisia matkakertomuksia. Olen jo pitkän aikaan suunnitellut erilaisia matkoja ja tarkoituksena on nähdä telluksen joka kolkka, eurooppa alkaa olla jo nähty ja näiden matkakertomusten rohkaisemana seuraava kohde näyttäisi olevan kaakkois aasia - indonesia. Kiitos!

Majoituksesta Trawanganilla!

Tuleeko Trawanganilla käyneille mieleen hyviä majoitusvaihtoehtoja. Hakusessa olisi siisti, ilmastoitu bungalowi merinäköalalla. Karma Kayaks on ainut paikka, mistä olen moisia netin kautta löytänyt, mutta olivat varattuja.

Tuleeko Trawanganilla käyneille mieleen hyviä majoitusvaihtoehtoja. Hakusessa olisi siisti, ilmastoitu bungalowi merinäköalalla. Karma Kayaks on ainut paikka, mistä olen moisia netin kautta löytänyt, mutta olivat varattuja.

No esimerkiksi tämä Blue Beach Cottage, missä mä olin (kuva löytyy tuolta, muistaakseni ekalta sivulta). Tosin ilmastointi ei nyt ollut mikään megahuippu.

Ihmettelen joitain hintoja joita nakyi kuvissa. Esim iso Bintang taisi olla 25000 rupiaa eli joku 2 euroa. Joskus muinoin.. Jalan Jaksa alueella Jakartassa baarissa big bintang maksoi 8000 rupiaa. No Bali on taysin eri maa kuin Jaava, mutta silti...Majoitus oli kanssa aika kovissa hinnoissa. Itse maksoin Joku 30000 r huoneesta Kutalla mutta aika basic majoitus oli kyseessa, ei mikaan nyt taysin aneeminen kuitenkaan (tv ja uimallaas uupiu tietty). Pitas tosiaan tarkastaa mesta, alkoi kiinnostamaan stoorin perusteella, taytyy zekata minka hintaista tikettia saisi sinne pain hommattua...(pahoittelen mahodllisia kirjoitusvirheita)

Kylla Iso Bintang maksaa Jakartassa tanapaivana noin 20000-30000 rupiaa ja "hienomissa" yokerhoissa 50-60000 ja ylospain. Varmaan halvempiakin loytyy. Bali on mielestani about samoissa hinnoissa, oltiin lomalla 2008

Kylla Iso Bintang maksaa Jakartassa tanapaivana noin 20000-30000 rupiaa ja "hienomissa" yokerhoissa 50-60000 ja ylospain. Varmaan halvempiakin loytyy. Bali on mielestani about samoissa hinnoissa, oltiin lomalla 2008

Huoh, hinnat ovat tosiaan kohonneet kai sitten...aika paljon...Joskus muinoin Jalan Jaksalla Iso Bintang maksoi baarissa noin 8000-10000. Sama hinta kaupoissa. Jossain Clubeilla pitää jo pienestä Bintangista maksaa 20000-30000...<olistko ollut vaan väärissä paikoissa. En oikein usko tollaiseen rajuun hintojen nousuun:kippis1:

Huoh, hinnat ovat tosiaan kohonneet kai sitten...aika paljon...Joskus muinoin Jalan Jaksalla Iso Bintang maksoi baarissa noin 8000-10000. Sama hinta kaupoissa. Jossain Clubeilla pitää jo pienestä Bintangista maksaa 20000-30000...<olistko ollut vaan väärissä paikoissa. En oikein usko tollaiseen rajuun hintojen nousuun:kippis1:

Joo, paikkoja loytyy monenlaisia...itseasiassa kaikilla klubeilla esim GT on about 120000 ja oluet yli 50000 pullo tai tuoppi hanasta - tama muutaman vuoden kokemuksella, kayn noin kerran kuukaudessa Jakartassa.

Saako noita kuvia mitenkään näkyviin? Niitä on niin paljon ja hyvää tarinaa muutenkin niin kuvien kera ois mukavampi lukea! :)

Kyllä niiden pitäisi tulla jossain vaiheessa näkyviin eli jos jaksat vähän aikaa odottaa. Nyt noita latauskertoja on ollut liikaa ja olen käsittääkseni photobucketin osalta jäähyllä. Olettaisin jäähyn kestävän muutaman viikon. Pakkikselle olisin ladannut niitä mielelläni muuten, mutta se on melkoisen työlästä, kun ei saa ladattua kerrallaan kuin viisi kuvaa, jos olen ymmärtänyt oikein.

Multa löytyy noita kuvia FB:stäkin tarinan kera. Jos laitat mulle sähköpostiosoitteen, niin voin laittaa sulle tarkempaa viestiä asian suhteen.

Hieno paikka toi Bali :) Broidi muutti sinne toukokuussa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom