Youtube videolla tarkoitus käydä tulevaa vapaaohjelmaa läpi sekä muutenkin syventyä poseeraukseen ja miksi asioita tehdään miten tehdään. Kirjoittamalla todella vaikeaa. Pitää näyttää videolla niin ehkä sitten kaikki tajuaa.
Poseeraaminen ja oman fysiikan esiin tuominen parhaalla mahdollisella tavalla on mulle suuri intohimo. Mun fysiikka on melko tasainen niinkun kehonrakennuksessa pitääkin olla. Kiitos luojalle siitä
Toki heikkouksia ja kehitettävää löytyy aina mutta poseeraamalla näihin voi vaikuttaa suuresti. Mun selkä ja kädet näyttää tuplat edestä poseerauksessa liian laihalta joten siksi tuun tekemään sen old school tyyliin. Toi poseeraus on vaikeusasteeltaan todella vaikea. Varsinkin silloin kun ei ole peilejä mistä kattoa.
Lähdetään purkamaan ylhäältä alas. Kyynerpäät tuon melko ylös poseerauksessa syystä että saan hauiksen huiput hyvin esille. Tämäkin on millin tarkkaa puuhaa koska tykkään selkeistä linjoista ja kädet pitää saada ikäänkuin "vatupassiin". Ne eivät saa olla liian alhaalla eikä liian ylhäällä. Pitää myös huomioida se ettei vie selkää piiloon entisestään.
Ennen pidin toista kättä suorassa linjassa vartalon kanssa ja toin ainoastaan toista kättä ylemmäs ja vartalon kierrolla loin vaadittavan efektin. Kuitenkin se teki mun käsistä sekä selästä liian heikon ja tarkoitus kun on saada heikkoudet näyttämään niin hyviltä kuin mahdollista. Laitan liitteeksi kuvan.
Jalat mulla on huomattavasti paremmat kuin yläkroppa mutta tässä posessa ne menevät vähän piiloon. Syystä että saan tasapainotettua fysiikkaa. Keskivartalosta kun lähtee kaikki rasva pois niin silloin vasta pose on sellainen kun haluan ja pystyn vielä hienosäätämään sitä. Kokeilin tehdä tätä myös vakuumilla mutta sitä en saanut millään toimimaan. Parhaimmalta näytti se että suorat vatsalihakset näkyvät selkeästi poseerauksessa.
Tuplat takaa ja leveäselkä ovat poseerauksia mihin on vaikea vaikuttaa poseerauksella millään tavalla koska ne vaan vaativat lihaa. Siinä asiassa on vaikea tuomaristoa kusettaa poseeraamalla. Niissä tulen antamaan monelle tasoitusta mutta jos hallitsen 5 poseerausta 7 niin se toivottavasti riittää
Juuri siksi tehtiin nopea ja tehokas dietti että se kroppa kestää. Tarkoitus kun on kisata 2-3 kisat tänä vuonna. 14 viikkoa on siis pituutta kokonaisuudessaan tälle dietille kun normaalisti olisin varannut sen 20 viikkoa jos tulee sairastumisia tms. Nyt ei ole vaihtoehtoja sairastella ja tähän mennessä kaikki mennytkin ihan suunitelmien mukaan. Nyt yritetään ajoittaa se kunto kisapäivälle eikä niinkun viimeksi että oon 8 viikkoa ennen kisoja valmis joka ei missään nimessä ollut järkevää. Toki viime kisoissakin olis kireämpi saanut olla mutta jossain vaiheessa se keho vaan alkaa pistämään vastaan. Nyt on myös tämä asia otettu huomioon tarkemmin kun tiedätään miten mun keho toimii.
Mä pidin viime kisojen jälkeen itteäni todella kireässä kunnossa kauan aikaa. Ei vaan tapahtunut mitään. Ei yhtään mitään! Melkein vuosi tuli siinä hakattua päätä seinään ja sitten nostin ruokamäärät korkemmaksi. Sitten taas alkoi tulla kehitystä jokaisella osa-alueella. Tuli myös läskiäkin mutta se oli oikea ratkaisu.
Viimeks me vedätettiin mut 97kg sarjaan 12 päivän aikana ja silloin voitin helsingin karsinnat. Painoin puntarilla 89kg. Kunto olis saanut olla toki kireämpi mutta mikä tärkeintä se oli paineinen. Sm kisoihin kun vedätettiin niin se oli lavalla kun tyhjä ajokoira. Sitä se ei enää kestänyt. Mulla on tohon viime kisakuntoon matkaa enää 5,3kg josta sitten vedätetään sarjaan viimeisellä viikolla. Noi rasvakilot vaatii töitä. Nyt se homma vasta kovenee entisestään. Mun kroppa on kireämpi mitä toi perunalla otettu kuva antaa olettaa. Joten ei hätää.
En arvostele mutta jos sulla on jotain mitä tekisit toisin niin rohkeasti vaan soittamaan Mentulan Jarille. Se varmasti kuuntelee tollaisen Legendan ajatuksia...