BB Matias Niemi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sairasloma maksut on syy miksi jokaisen yrittäjän pitäisi jollain tavalla kannustaa omia työntekijöitään harrastamaan liikuntaa. Onhan tuo moneen otteeseen todettu, että jos omaat huonon fyysisen kunnon, niin olet töistä pois enemmän sairauksien takia. Meilläkin työpaikka kannustaa työntekijää sen verran että maksaa siitä työntekijän harrastuksesta 250€ vuodessa. Omasta mielestä tuo kannustin voisi olla vielä suurempi kun ei sitä tällä hetkellä hyödynnä kuin 8 henkilöä sadasta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ite käytän 2 - 2,5 kerrointa.
Suurin kulu on sairaslomat. Ja jos joku luulee, et työnantaja saa jostain rahaa, kun työmies on vaikka viikon saikulla, niin voin kertoo et ei saa.
Ja palkan sä joudut maksaa, vaikka töitä ei joka päivä oliskaan.
Lomaraha 18,5%
Työajanlyhennys 7,7%
Lakisääteinen tapaturma jotain 7%
Työeläkemalksut 24%
Siinä vähän aluksi.

Tässä on jo yksi virhe suoraan. Eihän työnantaja sitä koko eläkettä maksa, vaan osa vähennetään työntekijän palkasta ns. työntekijän osuus, joku 6-7%. Iän mukaanhan toi menee.

Jollain maanrakennusalalla tapaturmavakuutus voi olla noin helvetisti! Haitari noissa vakuutuksissa on 0,3-8%.

Tää on tätä perinteistä yrittäjän uhrautumista, jossa yritetään glorifioida jotenkin omaa juttua ja saada kuulostamaan hankalalta. Toimii varmaan hyvin vielä 90-luvulla mutta nyt jokainen voi käydä katsomassa vaikka palkka.fi:ssä paljon se työllistäminen oikein maksaa. Ja 1,3 on lähempänä kuin 2,5.

Tietenkin jos palkkaa monisairaan ja se saikuttaa 9 päivää, vaihtaa sairautta ja taas 9 päivää niin, että kelasta ei saa mitään niin noi haittakertoimet voi laskea vaikka 1000-kertaiseksi. Sitten on tietenkin omaa osaamattomuutta, jos sellaisesta tekijästä ei hankkiudu eroon.

Edit. Ja tämä tarkoitettu raakana kuluihin, ei esim. myynnin ohjaukseen tai tarjouslaskentaan.

Meni läpi, uskon. Ootko varmasti ihan oikee mies sen touhuja täällä sit puolustelee, jos ihan tosiaan noin vähän oot seurannu ettei paikkakuntakaan ole vielä käynyt selväksi? :whistle:

Itseasissa en tajunnut vieläkään. Jos et yrittäjänä ole edes starttirahan hakemusta viedessä saanut tietää, että työntekijän todelliset kustannukset ovat karkeasti noin 1,3 kertaa maksamasi palkka, niin edelleen vika on sinussa. Ne kun pitäisi aina osata ja malttaa laskea auki, ennen kuin hinnoittelee tuotteen/palvelun ja palkkaa työntekijöitä :whistle: Ensin puhuit verottajasta, nyt "velvollisuuksista ja maksuista". Sulla ei selvästikään ole pienintäkään käryä et minne pitää tilittää ja minkä verran, joten lopeta noiden kuulopuheiden bääää-ttömänä levittäminen.
Sulla on ihan selkeesti lukemisen ymmärtämisessä suuria ongelmia. Missä kohti mä olen Matiaksen touhuja puolustellu? Olen vain todennut että on kusipäistä touhua yrittää torpata pienyrittäjän elämää tuollasen riidan takia. Ja sitähän te juuri teette kaikki Maken fanit.

Sairasloma maksut on syy miksi jokaisen yrittäjän pitäisi jollain tavalla kannustaa omia työntekijöitään harrastamaan liikuntaa. Onhan tuo moneen otteeseen todettu, että jos omaat huonon fyysisen kunnon, niin olet töistä pois enemmän sairauksien takia. Meilläkin työpaikka kannustaa työntekijää sen verran että maksaa siitä työntekijän harrastuksesta 250€ vuodessa. Omasta mielestä tuo kannustin voisi olla vielä suurempi kun ei sitä tällä hetkellä hyödynnä kuin 8 henkilöä sadasta.

Muuten hyvä mutta tosi moni ihminen nyky yhteiskunnassa ottaa motivaatio saikkuja muutamia kertoja vuodessa. Siihen ei kauheasta liikunta setelit auta

Muuten hyvä mutta tosi moni ihminen nyky yhteiskunnassa ottaa motivaatio saikkuja muutamia kertoja vuodessa. Siihen ei kauheasta liikunta setelit auta
Ei siihen tartte kun naapurin varpajaiset sunnuntaina, niin sattumoisin maanantaina on flunssa. Mut eiks nyykään ala ole olemaan eka sairastamispäivä palkaton tai jotain järkevää ehkäisyä tälle tahalliselle lorvimiselle?

Varmasti auttaa. Mielekkäät harrastukset vapaa-ajalla toimivat hyvänä vastapainona työlle ja edistävät työssä ja arjessa jaksamista.

Ei siihen tartte kun naapurin varpajaiset sunnuntaina, niin sattumoisin maanantaina on flunssa. Mut eiks nyykään ala ole olemaan eka sairastamispäivä palkaton tai jotain järkevää ehkäisyä tälle tahalliselle lorvimiselle?
En tosta tiiä kuinka laajasti toi ensimmäinen päivä palkaton sairaslomasta on levinnyt mutta on sekin vähän kohtuuton jollakin tasolla jos mietti lapsiperheitä. Jotkut elää kädestä suuhun niin ne tulee sit kipeenä töihin ku ei oo varaa jäädä pois :D
Onneks omassa duunissa ei vielä ainakaan tuota sääntöä ole just lasten takia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja kun kasvattaa koiraa joka ei hiljene räksytyksestä ihmisten lähellä olleskaan niin missä vika? Tohon demariasiaan yhdyn
Täällä just naapurin koira räksyttää. Ihan tiedoksi koiraihmisille (olen myös itse), niin koira jaksaa olla yksin max kuusi tuntia ja alkaa siitten kaipaamaan laumaansa ja turhautuu. Eli jos olette paljon töissä, älkää ottako sitä koiraa ikävöimään sinne kotiin. Sori kun aihe hieman taas hyppäs :)

Täällä just naapurin koira räksyttää. Ihan tiedoksi koiraihmisille (olen myös itse), niin koira jaksaa olla yksin max kuusi tuntia ja alkaa siitten kaipaamaan laumaansa ja turhautuu. Eli jos olette paljon töissä, älkää ottako sitä koiraa ikävöimään sinne kotiin. Sori kun aihe hieman taas hyppäs :)

Ruotsissahan taitaa olla lakikin, että koira ei saa olla yksin yli kuutta tuntia. Miettinyt vain monesti, että eihän kovinkaan monen työssäkäyvän olisi mitenkään mahdollista pitää koiraa, kun vielä nykyään pidetään tuota kahdeksan tunnin työpäivää melko normaalina. Meillä nyt on pari kissaa sentäs tuolla haukulla kaverina. Toki tiedä miten paljon noista seuraa on, mutta ainakin ihmisten ollessa kotona joskus jopa leikkivät keskenään.

Ruotsissahan taitaa olla lakikin, että koira ei saa olla yksin yli kuutta tuntia. Miettinyt vain monesti, että eihän kovinkaan monen työssäkäyvän olisi mitenkään mahdollista pitää koiraa, kun vielä nykyään pidetään tuota kahdeksan tunnin työpäivää melko normaalina. Meillä nyt on pari kissaa sentäs tuolla haukulla kaverina. Toki tiedä miten paljon noista seuraa on, mutta ainakin ihmisten ollessa kotona joskus jopa leikkivät keskenään.
Varmasti auttaa noi kissat, ne on osa sitä laumaa. Samoin voi jättää jotain ääntä päälle esim radio jne.

Ei todella päde jokaisen koiran kohdalla. Kyllä meillä valitettavasti joutuu joskus olemaan pidempään kuin kuusi tuntia yksin ja mulla on ihan mielenkiinnosta välissä kamera kuvaamassa mitä koira sillä ajalla tekee. Nukkuu suurimman osan ajasta tyytyväisenä sohvalla. Tosin nuo yli kuusituntiset on aika harvassa. Vaimo kun tekee vuorotyötä niin on useasti päivisin kotona. Ja taloudesta löytyy koira ja kissa.

Hmm hm. En tiä oisko hyvä bisnessidea, mut miksei olla mihinkään perustettu valvottua koirapuistoa, johon vois viedä koiransa työajaks. Tietysti lystin hinta ratkasee. Erillinen yksittäisen koiran ruokkiminen lisäpalveluna

Ja kun kasvattaa koiraa joka ei hiljene räksytyksestä ihmisten lähellä olleskaan niin missä vika? Tohon demariasiaan yhdyn
Meillä on kolme koiraa, mutta mistä minä tiedän? Pointtina sinänsä, että helppo arvostella ja neuvoa, vaikka ei ole elänyt päivääkään henkilön X arkea.

Meillä on kolme koiraa, mutta mistä minä tiedän? Pointtina sinänsä, että helppo arvostella ja neuvoa, vaikka ei ole elänyt päivääkään henkilön X arkea.
Nii sul ois lupa ollu analysoida aihettakin mut sensijaan heititki sit X korttis laiskuuksissa, tyhmyyksissäs ja tekopyhyydessäs

Zone-sarja -42%
Ite käytän 2 - 2,5 kerrointa.
Suurin kulu on sairaslomat. Ja jos joku luulee, et työnantaja saa jostain rahaa, kun työmies on vaikka viikon saikulla, niin voin kertoo et ei saa.
Ja palkan sä joudut maksaa, vaikka töitä ei joka päivä oliskaan.
Lomaraha 18,5%
Työajanlyhennys 7,7%
Lakisääteinen tapaturma jotain 7%
Työeläkemalksut 24%
Siinä vähän aluksi.
Meneehän noita työvaatteitaki yms aika paljon.
Karkeasti voi laskee, et 1,75% on kulut ja siihen saikkukerroin päälle. Mitä oon muitten yrittäjien kans jutellu, niin aika moni käyttää 2-2,3% ja siihen päivärahat ja ruokarahat päälle.
Kate pitää laskea tuohon päälle ja siitä sit vähennetään kaikki autokulut yms työkaluihin liittyvät. Kalustoaki pitäs joskus uusia ja voittoaki pitäs tehdä.

Lomaraha 18,5 % :worship: Teillä Putkimies-Pate saa 50K vuosiansioilla kivan 10K lomaltapaluurahan (lomaraha)?
Pekkaset 7,7 % ja työtapaturma 7% :worship: Ihan sen vuoksi voitte poskettomia myös asiakkaalta laskuttaa, kun yrität tuolla työehtosopimuksella ja tuolla alalla.

Kyllä se karkeasti ihan tuo 1,3 kertaa maksettu palkka on. Loma-ajan palkka, lomaraha, sairausajan palkka, pekkaset on kaikki sitä palkkaa, eikö?

Lomaraha 18,5 % :worship: Teillä Putkimies-Pate saa 50K vuosiansioilla kivan 10K lomaltapaluurahan (lomaraha)?
Pekkaset 7,7 % ja työtapaturma 7% :worship: Ihan sen vuoksi voitte poskettomia myös asiakkaalta laskuttaa, kun yrität tuolla työehtosopimuksella ja tuolla alalla.

Kyllä se karkeasti ihan tuo 1,3 kertaa maksettu palkka on. Loma-ajan palkka, lomaraha, sairausajan palkka, pekkaset on kaikki sitä palkkaa, eikö?
Kyllä se meidän pate saa niihin sen 40k vuosipalkkaan saa sen 7,7% ja tämä sisältää pekkaset ja arkipyhät. Pitää näkyä joka palkkalaskelmassa. Ja tuosta 40k vuosipalkasta myös maksetaan lomarahat 18,5%.
https://rakennusliitto.fi/wp-content/uploads/2018/05/Talonrakennusala-2018.pdf
Siinä oot lähellä oikeaa, et jos noitten päälle sit laskee sen kertoimen, niin ei tartte olla 2. Vaan markonki mainitsema 1,7 riittää. Mut se posketon tuntivelotus sisältää paljon muutakin kuin palkkaa.Työnantajan sosiaaliturvamaksut 2019 | Veritas Eläkevakuutus
Tuossa vielä linkkiä työnantajamaksuihin

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom