Materialismi ja onnellisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kekexx
  • Aloitettu Aloitettu
Originally posted by IronMind
No sitten kun olet ostanut niillä miljoonilla oman asunnon, auton ja sinulla on rahaa ruokaan, niin mitä sen jälkeen niillä yli jäävillä rahoillasi tekisit?

Mahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon. esim. Sijoittaisin sopivaksi katsomaani firmaan, asuisin osan vuodesta ulkomailla ja kiertelisin katselemassa formulakisoja ja muita urheilutapahtumia ympäri maailmaa, opettelisin lentämään lentokoneella, ja tärkeimpänä kaikesta alkaisin reenaamaan kunnolla, mielekästä tekemistä kyllä löytyisi vaikka kuinka ja paljon.

Originally posted by IronMind Entä olisitko onnellisempi, kun sinulla olisi aina varaa tehdä asioita, joita ystäväpiirilläsi ei ole ja he alkaisivat pikkuhiljaa vieroksua sinua ja ainaista rahojen heilutteluasi?[/B]

Tuosta nyt ei ole pelkoa.

Originally posted by IronMind Olisitko onnellisempi, kun et enää voisi olla varma onko partnerisi kanssasi rahojesi takia vai pitääkö hän sinusta ihan oikeasti?[/B]

Jaaha prinssille morsian-leffa on tullut katsottua? Oikeesti toi ei oo mikään ongelma, koska aika sokea täytyy olla, jos ei tuota erota.

Originally posted by IronMind Vai onko sinulla tällä hetkellä niin vastenmielinen työ että mielummin elelisit vapaaherrana miljoonillasi? Eikö tällöin miljoonien himoamisen sijasta olisi helpompaa vaihtaa työ mielekkääksi? [/B]

Ei ole vastenmielinen työ, ja vaikka rahaa oliskin niin jossain muodossa työtä tulisi aina tehtyä, ei tosin kahdeksasta neljään joka arkipäivä, vaan sopivasti, että mielenkiintoa riittäisi, ja aikaa ja energiaa harrastuksille olisi riittävästi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Raha ei tee onnelliseksi!

Vaan rahan käyttäminen :D

Kaikkille jotka väittävät että olisivat onnellisempia jos olisi paljon rahaa: kokeilkaa, se onnistuu kyllä jos vain tarpeeksi haluaa. Yleensä vaan matkalla rikkauteen tajuaa viimeistään rahan merkityksen...pelimerkkejä joita ilman ei nykyään pärjää, toisilla niitä on enemmän ja toisilla vähemmän :) Todellinen onnellisuus tulee ihan muista asioista :haart:

Originally posted by IronMind
No sitten kun olet ostanut niillä miljoonilla oman asunnon, auton ja sinulla on rahaa ruokaan, niin mitä sen jälkeen niillä yli jäävillä rahoillasi tekisit?

Entä olisitko onnellisempi, kun sinulla olisi aina varaa tehdä asioita, joita ystäväpiirilläsi ei ole ja he alkaisivat pikkuhiljaa vieroksua sinua ja ainaista rahojen heilutteluasi?

Olisitko onnellisempi, kun et enää voisi olla varma onko partnerisi kanssasi rahojesi takia vai pitääkö hän sinusta ihan oikeasti?

Vai onko sinulla tällä hetkellä niin vastenmielinen työ että mielummin elelisit vapaaherrana miljoonillasi? Eikö tällöin miljoonien himoamisen sijasta olisi helpompaa vaihtaa työ mielekkääksi?

Mun mielestä aina löytyy mielenkiintoista tekemistä vaikka rahaa olisi kuinka paljon.Pistää vaikka jonkun kivan yrityksen pystyyn ja touhuilee sen kanssa,ei ainakaan ole ihan heti menossa konkkaan.

Tuo partnerin tykkääminen on hämärän peitossa mun mielestä aina.Enhän mä nytkään voi tietää kiinnostuuko nainen minusta vai siitä että pääsis kesällä mopon kyytiin?
Toisaalta se,mitä näkyväistä on ympärilleen kerennyt haalia viestii siitä että kyllä miehen jostakin täytyy perillä olla.Ja sitten kun on "uskomattomat lihakset",näkee naaras jo kaukaa että tuo yksilö kykenee puolustamaan pesää.;)

Jos mulla joskus olis törkeesti rahaa niin kyllä mä vetäisin souta koko ajan.Maksaisin ostoksiani ja ravintolalaskuja pikkuhiluilla ja muutenkin aiheuttaisin hämminkiä.Hommaisin jostain 5000 € setelin ja menisin kaupan kassalle sitä rikkomaan että saan kärryn telineestä.
Vois ajella jurnuttaa jollain dx corollalla ja kolhia ihmisten autoja parkkiksella.

Originally posted by Jarek
Mun mielestä aina löytyy mielenkiintoista tekemistä vaikka rahaa olisi kuinka paljon.Pistää vaikka jonkun kivan yrityksen pystyyn ja touhuilee sen kanssa,ei ainakaan ole ihan heti menossa konkkaan.

Toki mielenkiintoista tekemistä löytyy aina ja paljon erilaisia leluja joita voisi ostaa. Pointtini noissa aiemmissa lätinöissäni olikin enemmän vaatiiko päiviensä täyttäminen mielenkiintoisella tekemisellä miljoonia ja onko lelujen määrä suoraan yhteydessä ihmisen onnellisuuteen?

Onko kallis mielenkiintoinen ajanviete jotenkin enemmän onnellisuutta aiheuttavaa kuin ilmainen?

Entä ovatko rikkauden saavuttamiseksi uhrattava aika ja muut asiat joita ei rikkaana enää pysty tekemään vähemmän tärkeitä kuin ne jotka rikkaus mahdollistaa? Eli onko mahdollista että kovan varallisen tason saavuttamisessa menettää enemmän kuin hyötyy?

Täytyy tarkentaa omaa kommenttiani vielä sen verran että itse en ole suinkaan pyrkinyt rikkauteen suuna päänä mutta jotain on onnellisen elämän sivussa kertynyt...kuitenkin ne tosi onnellisuuden tuovat asiat ovat ilmaisia ja kaikkien saatavilla.

Originally posted by kekexx
En saa tyydytystä tavaroiden omistamisesta. Tavarat vain ovat eivätkä tuo iloa.

Minä jo luulin menettäneeni uskoni materialismin iloa tuovaan voimaan, kunnes Lidlin mainoslehtisen veitsilajitelma pelasti sieluni ikuiselta toivottomuudelta. Veitsiä, joista näkee kirjaimien läpi! Pilkkomistyökalu, jollaisen näin kerran television sisällä. Elektronit vaihtoivat kiertorataa. Fotonit tulivat kuvaruudulta silmiini ja sähkö liikkui päässä. Ensi maanantaina on ehkä myös pakko ostaa ostohuumassa silitysrauta-asema, multiorgasmilaatikosto ja kookosovimatto!!

Tympiikö tavarat?
Nautitko shoppailusta?
Suhteesi materialismiin?
Tuoko ostaminen onnellisuutta?

Itse olen riippumaton semiopportunistimaterialisti ja teen heräteostoksia nauttien joskus.

Hyvän materiaalin määrä tuo onnea...
Se on varma...

Olisin vielä onnellisempi, jos mulla olis:
Yksi auto lisää (2h perheestä löytyy jo 2 autoa.)
Prätkä
Mökki järven rannalla ja laskettelu rinteiden lähellä.
Omakotitalo
(nyt löytyy omistusasunto rivarista).
Hyvä kotiteatteri setti (nyt löytyy 5.1 setti , videotykki, ym...)
Rahaa.... (tätä ei voi olla liikaa..)

Jos minulla olisi yhtäpaljon rahaa kuin Bill Gatesilla, niin muuttaisin muutaman miljoonan omaisuudestani käteiseksi, 500 € seteleiksi ja työntelisin niitä suorassa TV-lähetyksessä paperisilppuriin, ihan vaan köyhien kiusaksi. :evil:

-------------------

Luulenpa, että jos rikas ihminen joutuu näkemään saman vaivan omaisuutensa hankkimiseen kuin köyhä, niin rikas on onnellisempi.

Usein kuitenkin on niin, että rikas ihminen joutuu uuvuttamaan itsensä töissä hankkiessaan rahojaan, stressaantuu eikä pääse koskaan käyttämään rahojaan mielekkäästi, kun on kokoajan töissä. Tämä johtaa siihen, että rikas ihminen on usein onnetomampi kuin köyhä.

Siis itse diggaan kyllä laaututavaroista tosi paljon. Esim hyvät kengät on sellaiset mitä saatan putsata monta kertaa päivässä.

Jos taas joku esine ei olekaan laadukas, niin teen melkein aina reklamaation. Niitä on kyllä tehty monta. Kun mun muuten erinomaisessa fillarissa oli jotain käsittämättömiä sivuääniä (polkiminen laakeri) niin menin siihen liikkeeseen avattiin tämä, vaikka myyjä sanoi ettei mitään vikaa ole, ja tutkittiin melko kauan ja rasvattiin y.m. ennenkuin poistuin liikkeestä.

CD-levyjä on varmaan 150 mutta nykyään teen niin, että huonommat levyt lähetän pois. Ei saa olla liian paljon. Eikä saa olla huonoja yksilöitä. Sama pätee kirjoihin.

Kieltämättä kaikenlaista tavaraa tulee ehkä keräityä vähän liikaa mutta so not.

Onnellisuus tulee ihmissuhteista niinkuin myös onnettomuus. Raha voi tuskin koskaan tehdä miestä onnettomammaksi kuin nainen voi, MUTTA tuskin myöskään onnellisemmaksi... Unelmien tyttö vierelle ja tonni kuussa lisää käteen niin hymyilisin kuin naantalin kuuluisa aurinko! :haart:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom