Joo ei saakeli. Kyllä taas on aivot kesämoodilla :D:hyvä:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tiimalasit:
Molemmat tiimalasit samaan aikaan nurin. Kun kolmen minuutin tiimalasi on lopussa on neljässä minuutissa vielä minuutti jäljellä. Se minuutti keitetään ja sitten neljän minuutin lasi ympärpuolin ja keitellään se kokonaan niin saadaan vitonen täyteen. Vähän kovia tulee kyllä mun makuun.
Mitä kohtaa en ymmärrä? "Se minuutti keitetään ja sitten neljän minuutin lasi ympärpuolin ja keitellään se kokonaan niin saadaan vitonen täyteen" Jos katot sen minuutin 4min lasista ja sen jälkeen käännät sen ja valutat sen uudestaan niin 8min siitä tulee?
An airplane has 100 seats, and 100 passengers were assigned seats. The first passenger enters the plane and rather than sitting in his assigned place, he sits in a random place. The next passengers come one by one and every passenger sits in his assigned seat if it is empty, and in a random empty seat if his seat is already taken. What is the probability that the last passenger will sit in his assigned seat?
Jos pysytään tässä todennäköisyysteemassa, niin tää on ihan jännä probleema. Toivottavasti enkku taittuu.
Mistä tää johtuu?Teoriassa mahdollista kun 31x2 = 62. Ja shakkilaudassa on 64 ruuutua, ja kun 2 eliminoidaan pois jää jäljelle 62. Mutta käytännössä mahdotonta. Jää 2 tyhjää ruutua aivan sama miten pyörittelee noita palikoita.
Mistä tää johtuu?
Nopeesti kokeilin paintissa ja en tajua. :D

Koska ruudut otetaan vinosti vastakkain kulmista pois, niin silloinhan lähtee joko 2 mustaa tai 2 valkoista pois, EIKÄ 1 musta ja 1 valkoinen. Noh, sitten kantsii ajatella että kun dominopala laitetaan shakkilaudalle, niin sehän peittää SEKÄ valkoisen ETTÄ mustan ruudun, oli se miten päin tahansa. Mutta koska valkoisia ja mustia ruutuja ei ole saman verran laudalla ( 32 ja 30 ), niin sitten jää aina ne 2 samanväristä ruutua peittämättä.![]()
Joojoo, mutta kun ne 31 dominopalikkaa laittaa shakkilaudalle, niin eikös ne silti peitä sen saman 62 ruutua, oli ne miten päin tahansa? Ja jos jäljelle jää neljä ylimääräistä, niin silloinhan tämä on aika epäloogista? :D Haluaisin tähän selkeämmän vastauksen, vääntäkää rautalangasta.
Joo, näinhän se on. Itse vain paintilla tein laskuvirheen, ja luulin asettaneeni 31 dominopalikkaa kolmenkymmenen sijaan, ja olinkin sitten että holy fuck. :DSiis ruutuja on yhteensä 8x8=64, 32 mustaa ja 32 valkoista. Ja kun oikeasta yläkulmasta ja vasemmasta alakulmasta otetaan ruudut veks, jää 30 valkoista ja 32 mustaa. :D
Jäljelle jää 2 mustaa ruutua jota ei voi peittää, tsekkaa tosta mun edellisestä postista se ihqu-kuva. :D
Joo, näinhän se on. Itse vain paintilla tein laskuvirheen, ja luulin asettaneeni 31 dominopalikkaa kolmenkymmenen sijaan, ja olinkin sitten että holy fuck. :D
Tiimalasit:
Molemmat tiimalasit samaan aikaan nurin. Kun kolmen minuutin tiimalasi on lopussa on neljässä minuutissa vielä minuutti jäljellä. Se minuutti keitetään ja sitten neljän minuutin lasi ympärpuolin ja keitellään se kokonaan niin saadaan vitonen täyteen. Vähän kovia tulee kyllä mun makuun.
Oikein.
Tää ei ole oikein.99/100 * 98/99 * 97/98 ... = 99!/100! = 99!/(99!*100) = 1/100
Tää ei ole oikein.
Jepulis.Mites muuten se ensimmäisen matkustajan oma paikka? Lasketaanko sen oma paikka myös satunnaisten paikkojen joukkoon?