Massavinkkiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pzn
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

pzn

Ikä
46
Terve

Mitä suosittelette syötäväksi, sekä ruoista että lisäravinteista seuraavanlaisessa tilanteessa:

Mitat mulla on 173/58 rasvaprosentti about 4, eli siis ns. kaislikon kuiva heinä(mies). Perusruokaa syön niin paljon kuin jaksan, pyrin saamaan proteiinia ja hiilareita suht oikeassa suhteessa, lisäksi rasvaa tulee kalaöljystä ja oliiviöljystä.

Homma vaan ei niinsanotusti etene eli tekee salilla mitä tahansa, painoa ei kerry. Kroppa on kyllä ihan hienon mallinen mutta kehitys polkee paikallaan. Jollain keinolla pitäisi tuota läpipaskoefektiä pyrkiä hillitsemään...

Neuvoja?

Ootko nyt ihan varma tuosta sun rasvaprosentista? Neljä prossaa on äijillä lähinnä lavalla, joten hieman epäilen tuota lukemaa... Ota ja listaa sun päivän safkat ja laske kalorit niistä, siinä näet miten paljon oikeasti syöt. Kyl se paino nousee kun vetää vaan ruokaa tarpeeksi. Lisäravinteista palkkari on ehkä se olennaisin. Sun paino on sen verran alhainen, että perusprotskut tulee varmaan aika hyvin rahkoista ja muusta safkasta. Toki voit kokeilla jotain omatekoista tai valmista gaineria mutta niistä tulee lähinnä läskiä...
Olipa helvetin ympäripyöree vastaus!

Tuo neljä prosenttia kuulostaa kyllä epäilyttävän alhaiselta, miten se on mitattu?

Ja todennäköisetä on, että vain luulet syöväsi tarepeeksi. Eli listaa tulemaan päivän esimerkkiruokailut mahdollisimman tarkasti. Katsotaan sitten että onko ne edes siellä päin.

Yksinkertaisesti syöt liian vähän jos paino ei nouse. Eli syö vaikka useammin pienempiä aterioita jos et kerralla pysty syömään enempää. Ja kuten mxm sanoi laske ne kalorit/protskut/hiilarit/rasvat. Se on ainoa tapa tietää varmasti miten hyvin tulee syötyä. Jos paino ei edelleenkään nouse, niin pitää syödä vielä enemmän. Ei tää mitään rakettitiedettä ole ;)

mxm sanoi:
Ootko nyt ihan varma tuosta sun rasvaprosentista? Neljä prossaa...

Moro,

En tiedä tuota prosenttia kyllä sen kummemmin kuin duunipaikalla olleen mittauksen perusteella. Siinä käytettiin semmoista kasaan menneen autonratin näköistä häkkyrää(pidettiin kiinni molemmin käsin) ja se sitte kertoi tuloksen. Liekö tarkka, en tiedä. Ainakin testiäpitävä nainen kauhisteli tulosta ja kysyi onko mulla jokin sairaus... :P Eipä ole.

En tosiaan ole lisäravinteita koskaan käyttänyt joten pitää kysyä mitä noi suositellut kamat on oikeilta nimiltään? Varsinkin palkkari?

edit:

Joo ja pitääpä laittaa tuo sapuskataulukko tänne. Palataan.

pzn sanoi:
Moro,

En tiedä tuota prosenttia kyllä sen kummemmin kuin duunipaikalla olleen mittauksen perusteella. Siinä käytettiin semmoista kasaan menneen autonratin näköistä häkkyrää(pidettiin kiinni molemmin käsin) ja se sitte kertoi tuloksen. Liekö tarkka, en tiedä. Ainakin testiäpitävä nainen kauhisteli tulosta ja kysyi onko mulla jokin sairaus... :P Eipä ole.

En tosiaan ole lisäravinteita koskaan käyttänyt joten pitää kysyä mitä noi suositellut kamat on oikeilta nimiltään? Varsinkin palkkari?

Eipä noihin mittareihin juurikaan voi luottaa. Mittaustulokseen kun vaikuttaa esim. se miten kovaa niitä kahvoja puristaa ja miljoona muuta juttua. Eli unohda tuo prosentti.

Mutta laita ne ruokailut jokatapauksessa näkyville.

Tuossa tilanteessa suosittelisin... hmmm... SYÖMÄÄN LISÄÄ... Itse olin (olen vieläkin) samankaltaisessa tilanteessa, eli massaa ei kertynyt. Pyrin syömään liian puhtaasti, eli pääpaino vähärasvaisessa ja -hiilarisessa proteiinisafkassa. Söin niin paljon kuin jaksoin ja kolmen tunnin välein, mutta kaloreita vaan ei tullut tarpeeksi.

Ratkaisu löytyi kohdallani hiilihydraateista ja kovista rasvoista. Ennen dissasin jauhelihaa sen korkean rasvapitoisuuden takia :jahas:, nykyään syös sitä lähes neljä kiloa viikossa. Myös juustot olen huolinut takaisin ruokavaliooni, niistä saa hyvin proteiinia ja ennen kaikkea kaloreita.

Hiilareita syön nykyäänkin monen mielestä liian vähän, mutta niidenkin määrää olen lisännyt reilusti. Ja koska massaa on nyt alkanut tulla, en näe järkeväksi enää nostaa niiden kulutusta. Hiilareita syön aamulla reilusti (=kolme desiä kaurahiutaleita tai 4-5 isoa leipäpalaa), lounaalla vähän vähemmän, ns. kakkoslounaalla vielä vähän vähemmän ja treenin jälkeen taas (palkkarin lisäksi) saman verran kuin kakkoslounaalla. Treenin jälkeisen aterian jälkeen en enää ota hiilaria ollenkaan, olen havinnut tämän erittäin toimivaksi käytännöksi.

Nykyään syön siis vain vähän enemmän kuin ennen, mutta otan ruuistani tarpeeksi kaloreita. Massaa on tullut nyt vuoden vaihteesta viitisen kiloa, suurin osa lihaksena. Eli postaa ne ruokailut tähän niin muokataan niitä sopivammiksi!

Edit: massaa voi ruveta tulemaan melko hyvväkin vauhtia, kun saat ne syömiset kohdilleen. Itselläkin oli jo puolitoista vuotta nälkäkuuria+punttia takana, mutta massaa ei löytynyt kirveelläkään, koska menin ylläpitokaloreilla. Kun aloin syömään enemmän, alkoi massan kertyminenkin. Sattumaa? EI!

Jep, funtsin tossa hetken ja sain tällaista listaa aikaan:

AAMU (0730):

ruispaloja kinkun ja juuston kanssa, yleensä 4 slaissia. Joskus keitettyjä kananmunia 2-3 kpl.
Maitoa, n.1/2 litraa.
Hedelmiä, yleensä banaaneja 1-2.
Kalaöljyä.
Joskus jogurttia.
Kahvia.

Aamulla on yleensä vaikea saada alas mitään tuon suurempaa.

1.KAHVITAUKO:

Tsufet, jotain pientä esim. pulla tms.

LOUNAS (1130):

Mitä sattuu ruokalassa olemaan, pihvi+perunat yleensä. Annoskoko on se mitä lautaselle menee.
salaattia, oliiviöljyä.
leipää
maitoa

2.KAHVITAUKO:

Yleensä pelkkää kahvia.

PÄIVÄLLINEN (1730):

Normaali kotiruoka, esim. makaronilaatikko, kanaa, jne.
Tätä menee niin paljon kuin vaan mahtuu. Useasti syön vähän vielä uudestaan n. tunnin päästä.
Jälkkärinä yleensä rahkasta ja/tai raejuustosta duunattua mössöä, seassa mitä milloinkin.

ILTA:

Leipää, hedelmiä, rahkaa. Joskus tonnikalaa. Pari bisseä toisinaan.

Tuo on sellainen perusmättö mikä tulee päivittäin vedettyä. Mitään grammamääriä en oikein osannu heittää, syön niin paljon kuin "maha vetää". Jokainen varmaan kumminkin osaa kuvitella minkäkokoinen on ruokalan normiannos lounaalla.

Saiskos tästä alettua kehittämään?

Äkkiseltään katottuna on kyllä aika ohkaset eväät. Nuo pääateriat on ihan ok mutta välipalat on lian kevyitä! Duunissa kannattaa vetää vaikka rahka tai raejuusto tai protskujuoma, pelkällä kahvilla ei paljoo massaa tuu. Nuo illan pari bisseä kans vähän pisti silmään, en nyt tiedä mitä muut on mieltä mut alkoholi vaan haittaa aineenvaihduntaa eikä oo hyväksi jos aikoo tosissaan kehittyä.
Eli kannattaa kehitellä jotain järkeviä välipaloja, jotka ehtisit kahvitauolla syödä ja jotka myös menis alas. Joku rahka-ananasmössö on ainakin helposti nautittavissa tai purkki raejuustoa ja banaani, tulis tasaisesti proteiinia pitkin päivää eikä elimistö näkisi nälkää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Lounaan ja päivällisen välissä on aika pitkä väli. Lisää siihen välipala, esim. maitorahka tai proteiinidrinkki.

edit. hidas kuin siili

syöt useammin esim tos lounaan ja päivällisen välil on monta tuntii, yritä syyä 2h välein ja käyt vaikka grillil sillo tällö (kerra pari viikos), ku massaa kerätää nii ei tartte niin ÄLYTTÖMÄN tarkasti syyä mutta silti viisaasti. tietenki parempi jos pystyy ottaan hyvistä lähteistä ne kalorit mut jos pitää esim mulla saaha niitä kaloreita reilusti päälle 3000kcal nii saa syyä aika saatanasti noita rahkaa,raejuustoo,tonnikalaa jne.

eli siis syöt useesti ja paljon ja kestää vetää roskaruokaaki sillo tällö toisin kuin dieetillä :(

edit: hidaaasshh

pzn sanoi:
Saiskos tästä alettua kehittämään?

Äh, mxm on ihan liian nopee :) Kahvitauoille kunnon eväät olis ollu munki ehdotus. Sitten aamupalalle jotain protskudrinkkiä ja lisäksi rypsiöljyä jugurtin tai juoman sekaan jos et jaksa kiinteää ruokaa syödä. Iltapalalle vois myös lisätä samat.

:offtopic: Hämmerille sen verran, että dissaisin kyllä noita kovia rasvoja vaikka lihaa söisikin paljon. Voi meinaan alle kolmekymppiselläkin veriarvot olla päin seiniä kun ei keskity rasvan laatuun nimim. yllätyin pahasti kun sain tulokset

hmm en tiedä teistä muista mutta mä en mielellään aamulla mitään prodedrinkkiä ottaisi..vaikka muuten pakki kestää normaalisti mutta aamulla nautittu prodedrinkki sai mun masun vellomaan ja pitkään :urjo: ...ja kyllä, söin aamulla muutakin kuin ton drinksun.

Kiitokset, kerrankin palsta missä saa vastauksia nopeasti.

Alan kehittää syömistä noiden perusteella, katsotaan jos se siitä sitten lähtisi. Bisset vissiin pitää sitten pyhittää harvemmakseen...

Mites muuten kahvinjuonti, onko haittaa? Jollain luontaistuotepalstalla oli juttua että se haittaisi kreatiinitasapainoa?

Voi olla, että haittaa voi olla, että ei. Menee mun mielestä turhan hifistelyksi tossa vaiheessa ja muutenkin on se kahvi vaan niin hyvää, että mulle ihan sama jos se hidastaa 0,0002 % kehitystä. Tosta aiheesta on varmaan tusinan verran ketjuja täällä jos jaksat/haluat penkoa siitä lisää searchilla.

Laittaisin nyt ekaks isot linjat kuntoon ja myöhemmin sitten kun perusasiat alkaa olla kunnossa keskittyisin tollasiin pienempiin yksityiskohtiin jos on tarvis.

Jos ei paino nouse, syöt liian vähän. Tosiaan jos ei normaalia ruokaa saa mätettyä enempää, niin lisää kaloreita saa helposti vaikka rypsiöljyllä. Jokasella isommalla aterialla pikku huikka öljypullosta. 50g öljyä = 450kcal lisää, mikä on ihan sopiva pikkubulkille.

Snafu sanoi:
Voi olla, että haittaa voi olla, että ei. Menee mun mielestä turhan hifistelyksi tossa vaiheessa ja muutenkin on se kahvi vaan niin hyvää, että mulle ihan sama jos se hidastaa 0,0002 % kehitystä.

Ja toikin 0,0002 tulee takas siinä että jaksaa treenata kahvin avulla pirteänä.

Snafu sanoi:
:offtopic: Hämmerille sen verran, että dissaisin kyllä noita kovia rasvoja vaikka lihaa söisikin paljon. Voi meinaan alle kolmekymppiselläkin veriarvot olla päin seiniä kun ei keskity rasvan laatuun nimim. yllätyin pahasti kun sain tulokset

Ihan totta. Ei niiden tyydyttyneitten kanssa todellakaan kannata ruveta hevostelemaan, ei. Tarkoitin, että nykyään ylipäänsä syön niitä, ennen kun ainoa liha jota söin oli rasvaton kalkkuna tai broikku. Juustoa en syönyt lainkaan, enkä myöskään voita (en nytkään) tai muita rasvaisia maitotuotteita.

Pääosa nauttimistani rasvahapoista on yhä edelleen tyydyttymättömiä; salaatin joukkoon lounailla sekä treenin jälkeen pari ruokalusikallista, iltapalalla suoraan pullosta pari kolme ruokalusikallista just ennen nukkumaanmenoa.

Hyvä että tarkensit.

pzn sanoi:
Kiitokset, kerrankin palsta missä saa vastauksia nopeasti.

Alan kehittää syömistä noiden perusteella, katsotaan jos se siitä sitten lähtisi. Bisset vissiin pitää sitten pyhittää harvemmakseen...

Mites muuten kahvinjuonti, onko haittaa? Jollain luontaistuotepalstalla oli juttua että se haittaisi kreatiinitasapainoa?

Jätät ne bisset vaan pois sieltä illoista ja kahvia voit kyllä hörppiä suht huoletta, se ei sun kehitystä mihinkään kaada, mutta tuskin mitään auttaakaan mihinkään.

Mutta muuten en ihmettele jos ei tuolla ruokailulla painoa tule. Välipaloihin todellakin kunnolla proteiinipitoista tavaraa. Palstalla on paljon hyviä ruokavinkkejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom