Massanlisäys juoma.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heikin resepti

Heikin bulkkijuoma:

2 rkl Heraproteiinia
2 rkl Soijaproteiinia
2 rkl Maitoproteiinijauhetta
4 rkl Maltodekstriiniä
1/2 rkl Kreatiinia
kaakaojauhoa
maito / vettä
sheikataan

Ja näitä nassuun 4 - 5 päivässä. Protskujauhoruokalusikalliset kukkupäisiä, ei vajaita. Jos tuntuu hurjalta ostaa / tilata 60 eurolla lisäravinteita kerralla, voit tietysti aloittaa yhdellä pusiilla, mutta se ei kyllä kauaa kestä, jos meinaat kasvaa. Itse ostin junnuna proteiinijauhoa, ja sitten saitana pihtailin sen käytössä, hukkaanhan se meni kun en vetäny kunnolla...

Heikki

Itsekkin laittaisin korkeintaan tolla Heikin mainitsemalla 1:1 suhteella proteiinin ja malton. Kyllä se kuitenkin niin on, että sitä massaa hankitaan pääasiallisesti ruokaa syömällä, sitten tollasia drinkkejä välissä. Mun mielipide on, että siitä ruuasta tulee sitä hiilaria jo ihan hyvin, että ei sit tarvii mättää noihin drinkkeihin sitä niin kauheesti..

tätä menee tällä hetkellä 2 päivässä:
7-8 raakaa valkuaista
1-2 keltuaista
1/2 dl hera
3/4 dl maltao
1 banaani
n 2 dl maito
mahtuu just hyvin sheikkeriin..

Oon kans harkinnu, et alan väsään jotain drinkkejä itelleni kouluun, ku ruokailun jälkeen saattaa olla jopa 5 tuntia, ennen ku pääsee kotiin syömään. Oon vähän mietiskellyt, että ostaisko jotain massajuomaa (esim. fastin massa) vai tekis ite vaan suosiolla oman drinkin (esim. whey3 + malto)... Tai sit vois kiskasta pelkkää protskuakin. Ehdotuksia?! :rolleyes:

Itselläni on ollu yliopistolla mukana drinksu jossa on 25g maustettua heraa, 25g kaseiinia ja rypsiöljyä 10-15g...

Niksipirkkaa: Tee se itse termospullo

Laita tyhjään 0,5 litran limupulloon noin desi vettä ja sitten pullo pakastimeen yön yli. Aammulla sitten drinksu kaadetaan pulloon ja juoma pysyy repussa kylmänä/viileenä ainakin semmoset 5 tuntia!!! :eek:

Eiköhän kouluruualla jo tolla drinksulla pärjää yhden koulu päivän.

voima: fastin muscle+:ssa hiilarien ja proteiinin suhde on 1:1 eli hiilareita on suhteessa melko vähän. toinen vaihtoehto on sekotella palautusjuoma itse.

Olen ihmetellyt tuota kun on tosiaan jos jonkinnäköstä massanlisäys purkkia ja niissä ne proteiini/hiilari arvot heittelöö..Jossain on puolet enemmän hiilareit ku toises ja toisessa tiosinpäin!!!
Eikös sitä lihasta enään rakennetakaan proteiinillä?

Kohta I.S.O sanoi:
Olen ihmetellyt tuota kun on tosiaan jos jonkinnäköstä massanlisäys purkkia ja niissä ne proteiini/hiilari arvot heittelöö..Jossain on puolet enemmän hiilareit ku toises ja toisessa tiosinpäin!!!
Eikös sitä lihasta enään rakennetakaan proteiinillä?

Malto on valmistajalle paljon halvempaa kuin protsku, jolloin sitä tietenkin lisätään gaineriin sitä enemmän mitä enemmän halutaan tuotteesta voittoa. Hyvä gaineri voisi mun mielestä olla 1:1, mutta tämähän on vain mun mielipiteeni.

Sissos saatana, aika kallista evästä tuo IA-2. Vaan varmasti hyvää olisi, jos vaan olisi sitä rahnaa.
Itse olen päätynyt SF Proteinin Massanrakaentaja 1:een.

Voima sanoi:
Sissos saatana, aika kallista evästä tuo IA-2. Vaan varmasti hyvää olisi, jos vaan olisi sitä rahnaa.
Aivan, harvemmin sitä hyvää halvalla saa yhtään missään asiassa. Laatuhan maksaa ja jokaisen pitää itse sitten pohtia onko hyöty sellainen että siihen tahtoo panostaa hieman suuremman summan rahaa.

Kyllä ne SF-proteinin tuotteet kuten tuo massanrakentaja 1 (itsellä massanrakentaja 2:sta) hyviä koostumuksiltaan on. Ainut ongelma vaan huono sekoittuvuus ja monen mielestä paha maku. Mutta jos valittavana on 36€/3kg huono sekoittuvuus, mutta muuten toimiva palautusjuoma ja joku muu 10-20€ kalliimpi tuote hyvällä maulla varustettuna niin usein se halvempi purkki tahtoo käteen tarttua.

Tosin vielä halvemmalla pääsee, kun ostaa tötteröt kreatiinia ja makeutusainetta, perus hydrolisoitua heraa ja maltoa. Sekoittelee sitten näistä haluamillaan suhteilla palautusjuomansa. Esim. 50/50 malto/hera, jos niitä hiilareita ei hirveesti halua. Heittää sekaan teelusikan kreatiinia ja makeutusainetta (makeutusaine sisältää fruktoosia ja dekstroosia ja soveltuu näinollen mm. palautumisjuomiin nopeiden hiilihydraattien lähteeksi eikä sinun tarvitse lisätä niitä enää erikseen.) Lisäksi voi lisätä vielä vitamiinia tarpeen vaatiessa.

Loppuun vielä Pappa Heikkistä mukaillen; mitä pahempi maku sitä parempi teho ;)

sporter sanoi:
Loppuun vielä Pappa Heikkistä mukaillen; mitä pahempi maku sitä parempi teho ;)
mihin sä sitten makeutusainetta tarviit :evil:

:) :) Niin kyllähän se voidaan vetää paljaaltaankin, mutta on tekstissäni ihan järkevä selitys mihin makeutusainetta tarvitaan. Eli saadaan verensokerit tasalle treenin jälkeen.

sporter sanoi:
:) :) Niin kyllähän se voidaan vetää paljaaltaankin, mutta on tekstissäni ihan järkevä selitys mihin makeutusainetta tarvitaan. Eli saadaan verensokerit tasalle treenin jälkeen.
No kyllähän malto sen verensokerin nostaa. Ja sitten kun n.1-3h treenin jälkeen syö ruokaa, niin ne verensokeritkin pysyy hyvänä..Vai onkohan multa nyt jäänyt tajuamatta jotain tässä välissä. :confused:

sporter sanoi:

Mites tuo nyt on. Vaikuttaako makeutusaine isuliinin eritykseen vai ei? Ainakin sokeritaudista kärsiville suositellaan aspartaamia +muita keinotekoisia makeutusaineita.

Minä väittäisin, että ei. Verensokeria se ei käsittääkseni ainakaan nosta, koska kysymyksessä on energiaton makeutusaine. Ja tuosta voisi maalaisjärjellä päätellä, että ei insuliinitasot nouse, koska veressä ei ole sokeria.

edit. linkki väitteitten tueksi
http://www.diabetes.fi/diabtiet/perus/sanasto.htm#aspartaami

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom