Massanlisääjän ja Palautusjuoman ero?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja M0bster
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
39
Ku kattelen ja mietiskelen noita juomia nii en nää niiden välillä mitää muuta eroa ku eri suhteet?? En oikee ymmärrä. Samoja aineita näyttäs olevan mut suhteutus vaa erilainen. HELP ME ja auttakaa kertomalla mitä eroa niissä on??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
veikkaisin että pajussa on nopeet hiilarit ja protskut, kun taas massassa on hitaampia. viisaammat korjatkoon jos oon väärässä...

Originally posted by M0bster
Ku kattelen ja mietiskelen noita juomia nii en nää niiden välillä mitää muuta eroa ku eri suhteet?? En oikee ymmärrä. Samoja aineita näyttäs olevan mut suhteutus vaa erilainen. HELP ME ja auttakaa kertomalla mitä eroa niissä on??

Kyllähän tuossa yks ero jo tulikin.Sitte esim. protskuista massanlisääjässä voi käyttää jotain hitaammin imeytyvää kuin palautusjuomassa.Ja massanlisääjissä harvon käytetään kreatiinia tai glutamiiniä yms.Ja hiilareita on massanlisääjässä yleensä enempi.

massanlisääjissä näyttää aika usein olevan sekä heraa että maitoproteiinia. Ja tässä mielessä ei sovellu oikein hyvin palautumisjuomaksi, koska toi maitoproteiini hidastaa sen heran imeytymistä.
Joten ainakin mun mielestä heran nauttiminen maitoproteiinin kanssa massanlisääjänä on turhaa, mielummin tyytyy pelkästään siihen halvempaan maitoprotskuun!

Jotta asia menisi vieläkin vaikeammaksi, niin on olemassa myös massanrakentajia, joita voi käyttää palautusjuomina.

Kannattaa myös pitää mielessä, että aika moni tällä palstalla on sanonut käyttävänsä mahdollisimman halpaa heraa.

Originally posted by Ulle
Palautumisjuomat ovat hyödyllisiä...
Massanlisääjät ovat turhia...

Oikein! :kippis1:

Palautumisjuomissa alkaa nykyään olemaan jo lisätty glutamiinia ja kreatiinia, lisäksi voi olla useampia aminohappoja jotka kaikki edistää palautumista. Näitä ei massajauheissa ole.

Originally posted by gold
samaa mieltä kans

Olen kyllä erimieltä. Massajuomista voi olla joillekin hyötyä, tiedän useampia entisiä kavereita jotka yläasteella ei meinannu saada ei sitten millään painoa lisää. Massajauhoilla sitä sitten alko pikkuhiljaa tulemaan vaikka jätkät kyllä söi melko reilustikin.

Ei kaikki yksinkertaisesti pysty, osaa/halua syödä järkyttäviä määriä kerralla lämmintä ruokaa. Massajuomalla saa mukavasti ylimääräistä kaloria eikä tule syötyä "väärää" ruokaa massan toivossa.

Jos noita massajauhoja tarkemmin katsoo niin ikävä kyllä sieltä löytyy valtaisia määriä maltodextriiniä yms. Ei ne hiilarit niin hitaita niissä yleensä ole. Jos sitä painoa ei millään meinaa tulla niin voi olla käyttöä, muuten sekoittelisin itse omat pöperöt. Esim oma massavälipala pirtelö on seuraava. 1dl halpisheraa, 1dl malto-DE6, banaani, 0.5l kevytmaitoa ja jos oikein tujua haluaa tehdä ja imeytymistä hidastaa entistä enemmän niin hitusen öljyä kyytiin. Äkkiä saa tuollaisen n~800kcal paukun :D ja hyvää on. Hintaa ei kyllä tule paljoa tuolle satsille, onko sitten perusteltua ostaa tuo valmiina pakettina kalliimpaan hitaan on eri asia. Samoista värkeistä saa kätevästi palautusjuomankin.

Originally posted by Puterco
1dl halpisheraa, 1dl malto-DE6, banaani, 0.5l kevytmaitoa ja jos oikein tujua haluaa tehdä ja imeytymistä hidastaa entistä enemmän niin hitusen öljyä kyytiin. Äkkiä saa tuollaisen n~800kcal paukun

Mistä tuohon noin paljon tulee? Mulla palautusjuomassa 1dl malto, 1dl hera, ja 0,2 - 0,3dl kevytmaitoa, laskeskelin että tekee pikkasen yli 300kcal. Tossa öljyssä tietty on aika paljon...?
Hidastaako tuo maito muuten heran imeytymistä?

Noista massanlisääjistä semmosta, että kun alotin treenaamaan niin yritin niitten kanssa nostaa painoa ylös (olin 186,5cm / 56kg huonoimmassa kondiksessa), niitten kanssa sai hikiseen hilattua sitä mutta sitten jos et vähään aikaan syönyt massanlisääjää, niin johan tippu taas. Syy siinä että mulla noi erilaiset massanlisääjät sotki luonnollisen näläntunteen ja ei tullut syötyä muuten ollenkaan kunnolla. Sitten lopetin noi massanlisääjät kokonaan, ja pelkkää heraa+maltoa. Paino lähti huimaan nousuun ja ruokahalu kasvo n. 3-kertaseks, alko olla luonnollisesti nälkä raskaan liikunnan myötä! Ja massanlisääjillä saatu "höttö" lihasten päälle vaihtui ihan kiinteeseen massaan. :)

Originally posted by turre101
Mistä tuohon noin paljon tulee? Mulla palautusjuomassa 1dl malto, 1dl hera, ja 0,2 - 0,3dl kevytmaitoa, laskeskelin että tekee pikkasen yli 300kcal. Tossa öljyssä tietty on aika paljon...?
Hidastaako tuo maito muuten heran imeytymistä?

Jos massanlisääjistä puhutaan niin hidas imeytyminenhän on toivottua, eli se kevytmaito ja öljy tekee vaan hyvää.

Noista kaloreista, pikatsekki noin arvoilla (helpompi laskea):
Proteiini 50g, ------> 200Kcal
Malto DE6 50g, ---> 200Kcal
Kevyt Maito 0,5l ---> 150-200Kcal

--->Tuosta tulee jo vajaan 600Kcal jööti

Päälle banaani ja hitunen öljyä niin eiköhän se 700Kcal ylity? Jos tarkkoja ollaan niin desissä voi olla n 10g vähemmän hiilareita/protskua, joten ehkä vähän avokätisesti arvioin, mutta hui hai...

Originally posted by Puterco
Jos massanlisääjistä puhutaan niin hidas imeytyminenhän on toivottua, eli se kevytmaito ja öljy tekee vaan hyvää.

Mut mun mainitseman miksin mä vedän palautusjuomana, joten ei välttämättä oo hyväks. No kyl toi tuntuu ihmeitä tekevän nyttenki, nelinkontin keittiöön ryömivä hikinen, läähättävä tiskirätti muuttuu ylienergiseksi ilopilleriksi kun huitasee palautusjuomat naamariin. :D

mä laskin noi kalorit sillä että 1dl vastaisi 40g, ja sisältäisi noin 150kcal. Eli 150(Hera)+150(Malto) ja sitten maidosta (2-3dl) tulee semmonen 100kcal. No mutta tää menee ihan pilkunnussinnaksi, aika kauas aiheesta. :D

Samaa tavaraa eri paketissa. Itse asiassa tuo "palautusjuoma" -termi on ihan takapuolesta, sillä jotkut ovat luulleet niitä ihmeliuoksiksi. Proteiinia ja hiilareita niissä on kuten gainereissakin. Piste.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom