Massankasvatuskuuri herkkävatsaiselle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teme-
  • Aloitettu Aloitettu
Moro. olisin kiinnostunut tietämään että kuinkas kannattas alkaa painoo nostelemaan ku 4-5 kiloo pitäs saada lisää painoo. Syön aika hyvin ja liikuttuuki tulee paljo, harrastan pyöräilyy ja salilla käyn aina pari kertaa viikossa. Oon miettiny et kannattaskoha kokeilla sellasta massan kasvatukseen tarkotettuu lisäravinnetta, onkos niissä semmosia jotka sopis paremmin semmoselle herkempivatsaselle, mulla meinaan joistaki palautusjuomistaki meneepi maha sekasin.. Olen aika tietämätön näissä hommissa joten jos muutamia vinkkejä sais täältä ni ois iha kiva :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Moro. olisin kiinnostunut tietämään että kuinkas kannattas alkaa painoo nostelemaan ku 4-5 kiloo pitäs saada lisää painoo. Syön aika hyvin ja liikuttuuki tulee paljo, harrastan pyöräilyy ja salilla käyn aina pari kertaa viikossa. Oon miettiny et kannattaskoha kokeilla sellasta massan kasvatukseen tarkotettuu lisäravinnetta, onkos niissä semmosia jotka sopis paremmin semmoselle herkempivatsaselle, mulla meinaan joistaki palautusjuomistaki meneepi maha sekasin.. Olen aika tietämätön näissä hommissa joten jos muutamia vinkkejä sais täältä ni ois iha kiva :rolleyes:

Ensin syöminen kuntoon sitten lisäravinteet.

Ensinnäkin tuo massan kasvatus kannattaa ajoittaa sopivalle aikavälille, ettei oteta massaa liian nopeasti. Esim. +500kcal päivässä tuo painoa noin. 0.5kg viikossa. Melkein kannattaa unohtaa noi massanlisäys juomat niissä on yleensä todella paljon sokeria suhteessa proteiiniin ja saattaa mennä vaan vyötärölle. Sitten ehkä hyviä lisiä jos kulutus on todella suurta ja normaalista ruuasta ravinnon saanti on hankalaa.

Ravintoaine jakauma voi vetää esim. näin:
2-3g/painokilo proteiinia/vrk
3-4g/painokilo hiilaria/vrk
1g/painokilo rasvaa/vrk

Tietenkin jos haluaa vetää vähä hiilihydraattista niin säätää sit hiilarit oman mielensä mukaan. Eli kalorit plussalle ja mahdollisimman paljon normiruuista noita kaloreita. Sit voi toki vetää palautusjuoman ja vaikka jonkin whey:n aterioiden välissä. www.kalorilaskuri.fi <- siinä hyvä sivu mistä saat selville oman kulutuksen suurin piirtein ja voit laskee kalorit päivälle..

Ja muistetaan kanssa että ajotetaan ne ateriat oikein. Eli palautusjuoma, jos löydät semmosen jota pakki kestää niin 10min sisään salitreenistä ja päivän suurin ateria tunnin päästä tästä. Hiilareilla leikkiminen tekee massan hankkimisesta helpompaa, pitkällä aikavälillä lihakset kasvaa vähemmälläkin. Jos pakki ei kestä palautusjuomaa niin ota salille vaikka marjoja/bataattia/valkoista riisiä ja rahkaa/raejuustoa/kanamunia sekasin pieneen kippoon jonka sitten kiskot treenin päätteeksi.

Ja massan kasvatus ei ole sama kun syödään mitä halutaan milloin halutaan, kalori ei ole kalori eikä hiilari hiilari. Tai no, kyllähän tolla massaa saa mutta siitä eroon pääseminen on sitten eri asia.. Panostat laatuun ja oikeaan määrään ruoan suhteen niin et voi epäonnistua.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom