Massan saanti

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moi!
Oon tämmönen kohta 14-vuotias poika ja mulla olis yks kysymys, miten hankkia massaa?
Tiiän että pitäs syyä paljo mutta mitä esim.? On hankala syödä vähän välein ku koulussa oon. Haluisin hankkia massaa koska oon tämmönen kukkakeppi, joten nyt on tavotteena saada mahollisimman nopeasti massaa erityisesti käsiin, sitten alan treenaamaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ootko niinku tippaakaan selannu esim. pakkiksen keskusteluja? Googleki on kova. No mutta, Mustasandaali auttaa. Syö näitä: liha, kana, riisi, vihannekset, salaatti, makarooni, riisi, leipä, puuro, raejuusto, peruna, maitorahka. Juo näitä: vesi, maito, piimä, vissy. Joku voi täydentää jos jotain jäi pois :face: Eikä tartte välttämättä koko aikaa syödä, syöt sitte enemmän kerralla. Massaa saat salilla reenaamalla ja syömällä oikein ja tarpeeksi. Oot kasvuiässä, joten sitä safkaa saat lapata ihan reippaasti. "Nyt on tavotteena saada mahdollisimman nopeasti massaa erityisesti käsiin, SITTEN ALAN TREENAAMAAN"- ehkä hauskin pätkä mitä oon vähään aikaan kuullu. Eli ala heti reenaamaan. Nuku, reenaa, syö. Ei oo niin vaikeeta.

Joku jaksaa varmaan avustaa paremmin, mutta esim. toi nopeasti massaa erityisesti käsiin on ihan jotain aloittelijan fantasioita. Kädet kasvaa muun kropan mukana. Isot kädet kasvaa penkillä ja leuanvedoilla.

Ja yleinen harhaluulo on monella pitkäaikaisellakin treenajallakin, että sitä ravintoa pitäisi saada sen maagisen 3 h välein ja vähintään 30 grammaa proteiini suoneen IV:nä. Se riittää, että syö paljon. Ihan sama vaikka syö 6 h välein tai 3 h välein, kunhan syö riittävästi.

Syö, syö paljon. Käy salilla, ilman sitä massaa ei tule käsiin eikä muuallekaan paitsi ehkä vyötärölle. syö sitä kouluruokaa kunnolla ja kotona niin että napa raikaa.

Hyvää ravintoa on liha/kala/kana/riisi/peruna/kananmuna/maitotuotteet/ leipä/vihannekset/hedelmät/makaroni. Jätä karkit limut ja sipsit vähemmälle ja keskityn mammam lihapullien nieleskelyyn posket lommolla. Älä huolehdi siitä ettet ehdi syömään 3 tunnin välein, kunhan syöt tarpeeksi.

Itse suosittelen kahdesti miettimään, että lähdetkö tälle linjalle. Tässä lajissa on kaksi vaihtoehtoa:

A: Syöt ja bulkkaat nyt niin v***sti ja vuoden loppuun mennessä olet kasvanut 20 kiloa ja rasvaprosentti on 40. Ärsyttää, masentaa ja näytät rumalta. Jaksat penkata sen 80 kiloa. Jes!

B: Teet kaiken järkevästi ja susta tulee uusi Syssi, keskipisteenä salielämä ja muu elämä pyörii sen ympärillä. Naisiin ei ole aikaa ja vaikka olisikin niin ei ne sen ison hauiksen vuoksi anna.

Kumman tahansa valitsekaan niin loppupeleissä siitä ole mitään muuta hyötyä kuin kipeät paikat ja suuret ruokalaskut.

Sain avattua sydäntäni :dance2:

Oikeasti ihan kiva jos aloitat treenaamaan, mutta tee se oikein. Treenaa monipuolisesti ja syö paljon. Jos läskiä alkaa tulla liikaa, niin hidasta vauhtia. Tää on hidasta puuhaa.

morjesta. en aio koko kysymykseen tässä nyt ruveta vastaamaan, mutta muutaman pointin voisin tuoda esiin tässä.
Massaahan saa helpoiten hankittua kun syö vaan ja liikkuu mahdollisimman vähän. se on sitten eriasia mitä se massa on. Ja tosiasia on, että ei kannata hankkia massaa ennen salilla käyntiä jotta voisit aloittaa salilla käynnin, jos lihasmassaa tavoittelet.
Sinuna A) alkaisin syömään kunnolla.
niin että kunnon aamupala koulussa kunnolla ruokaa, koulun jälkeen välipalaa, lounas, iltapala ja ei välttämättä tarvi syödä edes noin montaa kertaa kuhan syöt paljon (IMO) ja maidosta saa helposti ekstra kaloreita ja protskuja ruuan ohessa.
B)käymään salilla
Joku 1 jakoinen esim. arnoldin kultainen kuusikko (löytyy haulla) JA KESKITTYISIN TEKNIIKKAAN. Tee penkki tanko rinnasta asti ketään ei kiinnosta paljonko nostat 2cm matkalla ja koko liikerataa käyttämällä saavuttaa huomattavasti parempia tuloksia. ÄLÄ skippaa kyykkyjä tai mavea. Kaikista löytyy varmasti tekniikka videoita youtubesta joissa selitetään yksinkertaisesti miten liikkeet suoritetaan. älä käytä liikaa painoa ennen kuin liikkeet on hallussa.
C)Sivistä vähän itseäsi lajiin liittyen.
Pakkikselta löytyy tonneittain hyvää infoa ja ihmiset opastaa ilmasiksi. Eli EI MAKSA MITÄÄN!
D) treenaa muutakin kuin rintaa ja hauista.
Ö) ja ne kädet tosiaan kasvaa hyvin penkissä (ojentajat) ja leuanvedoissa (hauikset) ehkä treenin loppuun jotain hauiskääntöä ja pushdownia, mutta ne ei ole olennaisia alussa. kuhan muistaa syyä hyvin ja levätä kunnolla ni kasvua tapahtuu. ja jos näyttävyyden takia haluat isot kädet niin kyllä sekin tuo näköä kun rinta pullottaa ja olkapäihin tulee vähän pyöreyttä, joten monipuolista reeniä vaa! (jalat sitte näkyykii vaan kesäsin.. köh köh)

Ja mitä tulee tuleviin vastauksiin niin sun ois hyvä laittaa tänne iän lisäksi pituus ja paino, urheilutaustaa?, tämän hetken syömiset tai mitä normaalisti syöt päivän aikana.

loppuun vielä totean että perkele tuntuu tyhmälle ku ite löysin pakkiksen vasta melkein vuos sen jälkee ku aloin nostelemaa ja tänne tuntuu eksyvän jo ihmiset ketkä suunnittelee salille menoa.. ois monet hölmöydet vältetty omalla kohalla.

Se on tietty kiva että porukka jaksaa vastailla mutta kaikesta tosta sekasotkusta on vaikee ottaa alottajan selvää. Pitäs nyt vaan mennä ja lukee ne alottelijoiden osion perusketjut huolella ja napata Starting Strength ohjelmaksi. Ei oo sen vaikeempaa.

tavotteena saada mahollisimman nopeasti massaa erityisesti käsiin, sitten alan treenaamaan.

Jotenki mä toivon, että tälläseen uskominen alkaisi lähtemään pikkuhiljaa pois. Turhaa toiveajattelua.

Mitenkä ajattelit saaha sitä massaa mihinkään, ellet ala treenaamaan? :D

Zone-sarja -42%
Jotenki mä toivon, että tälläseen uskominen alkaisi lähtemään pikkuhiljaa pois. Turhaa toiveajattelua.

Mitenkä ajattelit saaha sitä massaa mihinkään, ellet ala treenaamaan? :D

OP on 14-vuotias poika. Vaikka me sanottais mitä, niin todennäköisesti kaveri salille päästyään tekee vaan haukkaa ja penkkiä, syö ihan helvetin huonosti ja lopettaa puolen vuoden jälkeen, koska näkyviä gainsejä ei ole tullut käsiin. Toki voin olla väärässäkin ja kuudessa kuukaudessa jäbä pyyhkii mulla lattiaa, mutta yleensä ton ikäisten saliseikkailut menee vähän tuon reseptin mukaan.

Koulussa olo nyt on helppoa aikaa hankkia massaa. Vertaa pitkiin työpäiviin, intistä puhumattakaan. Koulussa syöt sen normi ruuan ja muut ruuat kotona, thats it.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom