Massan lisäys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Power/
  • Aloitettu Aloitettu
Ite oon pitänyt aika tarkkaan tällaista ruokavaliota. Tietenkin lämpimässä ruuassa tapahtuu välillä muutoksia, kun ei aina jaksa kanaa ja riisiä tai stroganoffia syödä. Seitiä tulee syötyä myös melkeen joka viikko. Myös välillä tulee syötyä tonnikalaa tai välipalaksi kanan rintafilettä. Joskus myös kananmunia ja rahkaa menee paljon enemmän.

7.00 (+-1h) Kaurapuuro tai 2 siivua täysjyväleipää, 2 – 3 kanamunaa, rahkaa ja vitamiinit sekä kalaöljy kapselit

10.00 (+-1h) Rahkaa ja marjoja tai raejuustoa ja omena (tai banaani)

13.00 (+-1h) 1rkl Oliiviöljyä, kanaa ja tummaa riisiä sekä salaattia yleensä parsakaalia, paprikaa ja jotain salaatinlehtiä (tai naudanlihaa / kalaa, tummaa pastaa / bataannia / perunaa)

Ennen treeniä: Kuppi kahvia, Heraproteiini, malto

Treenin jälkeen: Palautusjuoma (heraa, maltoa, Kreatiinia) sekä jokin hedelmä, yleensä omena

19.00 (+-1h) Stroganoffia ja tummaa riisiä (kanaa / Kalaa, Tummaa pastaa) sekä salaattia parsakaalia ja paprika

21.00 (+-1h) Raejuustoa ja manteleita kourallinen (rahkaa ja marjoja)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen 179 cm ja 55 kg, painoni on reilusti alipainon puolella. Liikun paljon. Itseäni kiinnostaisi millainen ateriarytmi olisi paras massanhankinnassa. Onko treenin jälkeisen aterian ajoitus kuinka tarkkaa? Itselläni tuppaa venymään aterian saanti 1-1,5 tunnin päähän salitreenin päättymisestä, kun alkaa kokkailemaan. Palkkarin vedän treenin viimeisen vartin aikana.

Ei tunti puoltoista on ihan hyvä. Ei se mitään rakettitiedettä ole. Syö paljon ja treenaa kovaa.

Tuota kalorilaskuria ensimmäistä kertaa tutkiskelin ja pyöristyttävät 3200cal/päivä pitäisi naatiskella. Siihen vielä jokunen satanen päälle, että massaa sais.
Reeniä on about 12h/viikko, voimaa sekä aerobista.

Ehkä täytynee lisäravinteita hommata lisää?

Mitäs mieltä olette tästä minun:
Paino 65kg ja pituus 173cm

Klo: 7.20 250g maitorahkaa+mehukeittoa+ruokalusikallinen oliivirypsiöljyä
Klo: 11:20 Koulussa lautasellinen kaurapuuroa+marjakeittoa+2 ruisleipää 4 juustoviipaleella+n. 5 lasia maitoa eli n. 7.5dl
Klo: 15:30 kotona 3dl ruskeakastike+n. 150-200g tummaapastaa+ 400g jauhelihaa+4-5dl maitoa
klo: 18:30 2 palaa ruisleipää+4 siivua meetwurstia+ 2 siivua juustoa

vettä myös juon n. 3litraa päivässä

Tässä myös kalorilaskurin kuva aivan 100 varma en ole annoskoista, mutta suurin piirtein tuommoisia. Itseni yllätti myös tuo proteiinimäärä, mitä saan päivässä ruoasta.
8521531.jpg

Itse laskiskelin kalorilaskurilla, kulutus tän päivän urheiluilla n. 3000 kcal ja yllätyksekseni söin n. 3500 kcal, mukana 2 palautusjuomasatsia ja puolikas suklaalevy... ei vitullakaan toivoa et sais tälläsiä lukemia kasaan muuten. Kai suklaata ja pähkinöitä koneeseen vaan, ja rahkan sekaan kermavaahtoa. Prodea antoi 183kg ja itse painan 75-76 kg.

Itse laskiskelin kalorilaskurilla, kulutus tän päivän urheiluilla n. 3000 kcal ja yllätyksekseni söin n. 3500 kcal, mukana 2 palautusjuomasatsia ja puolikas suklaalevy... ei vitullakaan toivoa et sais tälläsiä lukemia kasaan muuten. Kai suklaata ja pähkinöitä koneeseen vaan, ja rahkan sekaan kermavaahtoa. Prodea antoi 183kg ja itse painan 75-76 kg.

Ei siinä mitään.. :D

Sit ku ei oo nälkä, nii on kaks vaihtoehtoo:
1. Pakottaa itsensä vaan syömään vaikkei ole nälkä (itse teen näin ja välillä on vähän tuskasta)
2. Otat ne kalorit nestemäisenä (proteiini shake tai mass gainer maitoon ja sitten vielä öljyy joukkoon)

mitäs vattuu teet kun ei ole nälkä vaikka treenaa. eipä sitä painoo sit tule.
Tässähän on tän harrastuksen rankin puoli! Salilla käynti on kivaa ja verrattain helppoa, mut kyllä vituttaa änkeä sitä sapuskaa naamariin. Oksennusrefleksi-Huikka-oksennusrefleksi-haukku...

Tässähän on tän harrastuksen rankin puoli! Salilla käynti on kivaa ja verrattain helppoa, mut kyllä vituttaa änkeä sitä sapuskaa naamariin. Oksennusrefleksi-Huikka-oksennusrefleksi-haukku...
Itsehän olen syönyt oksennukseen asti joskus, ehkä stressaan vähän liikaa tästä syömisestä... mut wittu kun on tällänen ~76kg kaveri, tarvis toi 80kg saada rikki niin helppais ehkä hetkeksi tää henkinen paine :D Mut ylöspäin tunnuttiin olevan menossa kun viimeks vaa'alla kävin.

Minuakin kiinnostaisi saada vähän lisää massaa, mutta en tiedä yhtään miten paljon yli kulutusmäärän minun tulisi syödä. Olen kooltani 185cm/73kg (aamupaino) ja kalorikulutus laskuri näyttää että kulutukseni on noin 2800 kcal. En sitten tiedä käytinkö laskuria oikein. Aloitin viime viikolla uuden saliohjelman (kultainen kuusikko 3x/vk), enkä ole varma lasketaanko tuo varsin kuormittavaksi vaiko erittäin raskaaksi (laskin sen itse varsin kuormittavaksi). Harrastan myös 45-60min aerobista liikuntaa 2-3 kertaa viikossa joten minulla on yleensä 1-2 lepopäivää, ja laskin keskivertokulutuksen koko viikolta, enkä tiedä kuuluuko noinkaan tehdä. :D

Tässä on esimerkkinä minun tämän päivän ruokavalioni:

klo 7:30 Kotona: Ruisleipä (vähärasvaisen juustion + meetvurstin kera), 2dl maustamatonta rasvatonta yogurttia, mandariin tai appelsiini
klo 10:00 Kotona: Ruislepiä (vähärasvaisen juustion + meetvurstin kera)
klo 12:30 Koulussa (vaihtelee päivittäin, yleensä vaihtoehtoina on riisiä tai pottuja ja jotkain lihaa): 200g pottuja, 100g lihakastiketta, 100g salaattia, 50g porkkanaraastetta, 2x näkkileipää voilla
klo 14:40 Koulussa: Ruisleipä (Juustoa + tomaattia + salaattia)
(klo 15-16:30 uimassa)
klo 17:30 Kotona: Ruisleipä (vähärasvaisen juustion + meetvurstin kera), 2dl maustamatonta rasvatonta yogurttia, mandariin tai appelsiini
klo 20:00 Kotona: 500g Raejuustoa, 100g porkkanaa
klo 22:20 (tämän postin jälkeen) Kotona: 500g rahkaa + pakastettuja mustaviinimarjoja (noin 50g?)

Niin ja juon pääasiassa pelkkää vettä kun maito ei oikein maistu. Miten tuota tulisi muuttaa?

EDIT: Niin, ja olen vähän miettinyt että voisi kokeilla kreatiinipyruvaattia, eli pitäisikö sitä syödä ennen aamupalaa?

Sit ku ei oo nälkä, nii on kaks vaihtoehtoo:
1. Pakottaa itsensä vaan syömään vaikkei ole nälkä (itse teen näin ja välillä on vähän tuskasta)
2. Otat ne kalorit nestemäisenä (proteiini shake tai mass gainer maitoon ja sitten vielä öljyy joukkoon)

kävin kesällä 3kk salilla ja vedin kilon protskujauhetta LISÄNÄ noin 6-7viikossa tasaisesti ja yritin muutenkin syödä rakentavasti ehkä ahtaa hydraatteja mutta kulutusko sitten oli suurempi ei paino noussut kiloa enempää. tosiaan noita ruokahetkiä on ehkä 3 semmosta ja 1 kahvityylinen=ei niin rakentava ruokahetki.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom